Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
92.5kilosta lähin varovaisesti liikkeelle, ja ei ole vielä tarvinnut laskea onneksi painoja. Viimeeksi oli pienoisessa krapulassa melko tiukka 2x6 105kg.
Ja omaa painoa päälle 80kg. Jotenkin minun luonnolle sopii helkatin hyvin tuo 2x6 systeemi, kun joka reenissä pääsee vääntämään tosissaan, ettei vain joudu seuraavaan laskemaan painoja :)

Kuulostaako fiksulta toteuttaa penkkitreeni niin,että joka toinen viikko tekee 2x6:sta ja joka toinen 2x2 syteemiä samalla perjaatteella? Näin saisi vähän monipuolisuutta treeniin..

Pexi84 sanoi:
Kuulostaako fiksulta toteuttaa penkkitreeni niin,että joka toinen viikko tekee 2x6:sta ja joka toinen 2x2 syteemiä samalla perjaatteella? Näin saisi vähän monipuolisuutta treeniin..
luulempa että menisi tuolla tapaa paikat aika nopeasti tukkoon ja jäisi toivotut tulokset saamatta.

Tuntuu olevan aika monta mielipidettä tuosta 2x6 systeemistä. Kokeilin sitä muutaman kuukauden viime talvena ja vähä harmittaa ku lopetin. Mulle se ainaki on sopinu ehkä kaikkein parhaiten kaikista kokeiluista. Niinpä palasin siihen surkeiden kesätreenien jälkeen jos vaikka sais taas tissit kasvaan. Ja tuntu tuo voimapuolikin talvella kehittyvän. Muutenki helppo systeemi ku ei oo pakko nostaa jos ei jaksa...

Big Evil sanoi:
Jos pidät kevyen viikon niin IMO tottakai myös penkki kevyenä. Parantaa vain kehitystä.

Kysyisin vaan, kuinka tärkeä on pitää kevyt viikko välillä, ja kuinka usein kannattaisi pitää? En ole meinaan vielä yhtään pitänyt...

Sami84 sanoi:
Kysyisin vaan, kuinka tärkeä on pitää kevyt viikko välillä, ja kuinka usein kannattaisi pitää? En ole meinaan vielä yhtään pitänyt...
Niin, se vähän riippuu, että mitä muuta tekee, ja hinkkaako niitä apuliikkeitä miten paljon. Kuuntele kehoasi: jos tuntuu, että alkaa homma jumimaan ja ei kerkeä palautua, niin kevyempää reeniä sitten. Jos kevyt viikkokaan ei auta, niin +2-3 extra päivää lepoa.

Olen nyt kuukauden verran tätä 2X6-systeemiä testannut penkkipunnerrukseen. Ja hyvin toimii! Aloitin 100 kg:lla, eilen meni helposti 110 kg:lla. Sovellan samaa periaatetta myös jalkakyykkyyn, erona kuitenkin 5 kilon lisäys seuraavaan treeniin onnistuneiden sarjojen jälkeen. Tuntuu toimivan kyllä jaloillekin, muttaa vaatii aika :whip: -asennetta...

PW75 sanoi:
Olen nyt kuukauden verran tätä 2X6-systeemiä testannut penkkipunnerrukseen. Ja hyvin toimii! Aloitin 100 kg:lla, eilen meni helposti 110 kg:lla. Sovellan samaa periaatetta myös jalkakyykkyyn, erona kuitenkin 5 kilon lisäys seuraavaan treeniin onnistuneiden sarjojen jälkeen. Tuntuu toimivan kyllä jaloillekin, muttaa vaatii aika :whip: -asennetta...

Ootko testannu max ykköstä? Joillaki nousee sekin, mulla ei aikoinaan läheskään samassa suhteessa ku sarjapainot tossa systeemissä. Joka tapauksessa hyvä ja simppeli ohjelmahan tuo on.

Mulla tyssäsi kehitys kyseisellä systeemillä vähän aikaa sitten, silloin olin saanut juuri 2x6 90kg, tulin kipeäksi ja vaikka tauti ei ollut edes paha niin olin kumminkin varmuuden vuoksi 3vko pois salilta, palatessani tein mave ennätykset, eikä kyykkykään ollut laskenut. Mutta penkki olikin laskenut sitten ihan vitusti! En tiedä mikä on vikana kun tuntuu etten tahdo kehittyä ollenkaan penkissä millään ohjelmalla ja sitten ei tarviolla ku pari vko pois ni tippuu tulokset suurinpiirtein lähtötasolle...vituttaa

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
PW75 sanoi:

Mä olen huomannut että jaloille voi lisätä painoa vaikka joka kerta, mutta samalla liikerata kutistuu huomaamatta. Tulee ajateltua että saatana, olenpas tänään vahva, mutta todellisuudessa kyykky ei mene tarpeeksi alas. Näin mulla.

EDIT: Loogistahan tuo on ja nyt pidätte mua tyhmänä, mutta pointti oli se että aina ei kannata lisätä painoa vaikka tuntuisikin mahdolliselta.

Penkki on kaikista herkin sairasteluille ja painonpudotuksille. Mulla on kans penkki junnannu samoisa raudoisa aika kauan, mutta nyt näkyy valoa tunnelinpääsä, kiitos voimailun.

Miäki voisin kommentoida tätä. Toimiva systeemi, saa joka viikko laittaa 2,5 Kg lisää rautaa kuten on luvattukki. Junnas penkki kauan samas, mut nyt on noussu sarjapainot sen kymmenisen kiloo n. kuukaudes :rock:

Ludvig sanoi:
Penkki on kaikista herkin sairasteluille ja painonpudotuksille. Mulla on kans penkki junnannu samoisa raudoisa aika kauan, mutta nyt näkyy valoa tunnelinpääsä, kiitos voimailun.

Samat huomiot täälläkin. Dieetti vaikuttaa nopesti penkkiin, mutta esim. selkäliikkeissä saattaa tulla kehitytä koko ajan.

Itse heivaan tasapenkin mäelle jos alkaa tökkimään, tavoite kun on enemmän massassa kuin voimassa, mutta silti teen 2x6 systeemillä kun se on simppeli ja sopii hyvin yhteen 2-jakoisen kanssa. Vaihdan siis vinopenkkiin ykkösliikkeen ja hinkkaan taas sitä kunnes alkaa tökkimään ja sitten taas takaisin tasapenkkiin jne.

Ludvig sanoi:
Ootko testannu max ykköstä? Joillaki nousee sekin, mulla ei aikoinaan läheskään samassa suhteessa ku sarjapainot tossa systeemissä. Joka tapauksessa hyvä ja simppeli ohjelmahan tuo on.

En ole pitkään aikaan kokeillut ykköstä oikeastaan missään liikkeessä. Penkkipunnerruksen ennätysyrityksissä vanha olkapäävaiva muistuttelee itsestään turhankin helposti. Uskon kyllä maksiminkin nousevan tällä tavalla treenatessa ihan tarpeeksi omiin tarpeisiini.

Sairastelun vaikutukset ovat kyllä minullakin rankat nimenomaan penkkipunnerruksen suhteen. Jalkakyykky ja maastaveto pysyvät kohtuullisella tasolla, vaikka salilta olisi poissa kuukaudenkin, mutta penkkitulokset romahtavat hetkessä. Ilmeisesti rintalihasten tarve ns. "salin ulkopuolisessa elämässä" on sangen vähäinen.

Nyt alan testaa tätä 2x6 systeemiä. Penkkitulos on surkea eikä tahdo parantua. Ei tullu mulle selväks vielä että tehdäänkö tämä 2x6 penkki 2 kertaa viikossa, vai vedetäänkö vaan kerran/viikko normaalin rintatreenin mukana? 3-jakoisella kun teen niin rinta kerran viikossa ohjelmassa.

HC76 sanoi:
Nyt alan testaa tätä 2x6 systeemiä. Penkkitulos on surkea eikä tahdo parantua. Ei tullu mulle selväks vielä että tehdäänkö tämä 2x6 penkki 2 kertaa viikossa, vai vedetäänkö vaan kerran/viikko normaalin rintatreenin mukana? 3-jakoisella kun teen niin rinta kerran viikossa ohjelmassa.

kerran se tehdää mut ite tehny 2 kertaa ja sarjapainot kyl noussu mut maximi oikei

HC76 sanoi:

Kerran tehdään jos työntävät on samassa treenissä. Jos treenaa vaikkapa 4-jakoisella, niin sitten kannattaa pitää ojentajat eri päivänä ja tehdä kapea penkki samaisella systeemillä.

Ludvig sanoi:

Eikai se nyt sen herkempi ole kuin muutkaan liikkeet. Harvaa liikettä peruspunttipete hinkkaa samalla tunteella ja innolla vuodesta toiseen. Penkkipunnerruksessa liikutaan usein omissa sen hetkissä maksimeissa ja näin ollen pienetkin heikentävät tekijät voivat syödä siitä tehoa.

Akkeli sanoi:
Eikai se nyt sen herkempi ole kuin muutkaan liikkeet. Harvaa liikettä peruspunttipete hinkkaa samalla tunteella ja innolla vuodesta toiseen. Penkkipunnerruksessa liikutaan usein omissa sen hetkissä maksimeissa ja näin ollen pienetkin heikentävät tekijät voivat syödä siitä tehoa.

Pitää varmasti paikkansa. Ite en tosin mikään penkin himohinkkaaja ole. On niitä muitakin liikkeitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom