Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
itellä saanu laittaa melkei aina sen 2.5kg lisää painoa 2*6 sydeemis mut ykköne ei ole noussu... kummallista ja vituttaa =/

Dynamite88 sanoi:
itellä saanu laittaa melkei aina sen 2.5kg lisää painoa 2*6 sydeemis mut ykköne ei ole noussu... kummallista ja vituttaa =/

Sulla pitää herätellä sitä ykköstä esiin muutaman viikon piikkauksella. Elikkä jos oot saanut nostettua sarjapainoja, niin sitten nostat vaikka kolme viikkoa 2 & 3 toiston sarjoja ja sitten kevyt viikko, jolloin ei yhtään "kovaa" sarjaa. Muutaman päivän totaalilepo ennen maksimiyritystä. Kumma jos ei tule parannusta.

Dynamite88 sanoi:
paljonko sitä rautaa oot lisäilly yhteensä? jos esim 7,5-10kiloa oot saanut lisää niin on ihme jos maksimi ei ole noussut yhtään :) . sinuna kokeilisin tuota hynkän ehdottamaa systeemiä.

jees eli 10kg oon saanu lisätä tankoo lisää rautaa ja ei oo vasta ku muutama viikko tehty tota 2*6 systeemiä, häätyy kokeilla tota hynkän ehdotusta ja raportoin sit tänne jos on tuottanu tulosta niin ja teen 2krt viikos ton 2*6 systeemin ku reenaan 2-jakosel ja joka toine päivä reeniä eli voiks ton tehä sillee et tehen tän 3viikkoo 3*3toistoa ja ton pari kertaa viikkoo? sit muutama reeni kevyesti ja pari päivää totaali lepoa ja maximit ylös

btw. kiitti vinkistä =)

tekisit tuon penkin kerran viikkoon vaikka 2jakoisella reenaatkin, siinäkin voi olla yksi syy miksi ei maksimit kulje niinkuin pitäisi. sillä toisella kertaa teet esim vinopenkkiä rinnalle, jossa toistot 8-10 väliin ja toisella kertaa luonnollisesti se penkki 2x6.

neutraali sanoi:
tekisit tuon penkin kerran viikkoon vaikka 2jakoisella reenaatkin, siinäkin voi olla yksi syy miksi ei maksimit kulje niinkuin pitäisi. sillä toisella kertaa teet esim vinopenkkiä rinnalle, jossa toistot 8-10 väliin ja toisella kertaa luonnollisesti se penkki 2x6.

jees näin taidan alkaa tekee mutta täs nyt ollu muutamat reenit semmosia, jossa aika mones liikkees saanu jopa puottaa paino/toisto määriä ja täs on taas reenattu monen monta viikkoa sillee että ei oo ollu kevyttä viikkoa välis jote saattaapa olla kevyen viikon aika ja kattoa taas sen jälkee mitä sanoo voimatasot ja ennen nuita "paska reenejä" sai laittaa painoa/toistoja lisää liikkeisii useasti ja reenit luisti mut nyt on tyssänny yhtäkkiä. eli taidanpa piettää kevyen viikon nyt ja kattoa sitte mite käy, toho pena maximii palaten aion kokeilla tota hynkän ehdottamaa juttua.

Down bye one sanoi:
Ei mut ajatttelin et kannattaa varmaa unohtaa toi 2x6, ja alkaa tekee nyt vaik kaseja vähä aikaa koska, mulla on kyl menny kutone 85kg et varmaan alan olee tukos tai jotai :) ko noit pienii toisto määrii oon tehny nyt muutaman viikon..?

Vaiko/kö??

Onko kellään muulla samaa ongelmaa että kapea penkki ja ranskikset ei tunnu kunnolla ojentajissa? Tätä ohjelmaa kun oon tehny niin oon ottanu ojentajapäivän perjantaille ja tehny: kapea pena 3x6-10, ranskikset 2x8-10, mutta nuo kun oon tehny niin suunilleen 10minuutin päästä tuntuu ettei olis treenannu koko ojentajia :curs:
Treenin jälkeen sitten ajattelen ettei noihin ojentajiin varmaan tuu yhtään voimaa kun ei tuntunu paljoa missään nuo treenit. Sanokaa miten te saatte kunnolla tuntumaa ojentajiin, niin että tietää treenanneensa edellispäivänä.

Down bye one sanoi:
Vaiko/kö??

Siis pitkillä sarjoilla saat ittesi tukkoon varmasti. Jos on tukkonen olo niin tee seuraavat 4 viikkoa vaikka pelkkiä kakkosia.. Kyllä alkaa liikkumaan.

Dynamite88 sanoi:

Sama homma täälä ku tein tuota 2x6-systeemiä tän vuoden alussa tuommoset 4 kk. Sarjapainot nousi n.15 kg tuona aikana. Maksimia kokeilin kerran reenin päätteeks ja se ei ollu noussu ku 5kg. Mut jos oisin ottanu hynkän esittämän piikkaussetin, ois se tod.näk. noussu enemmän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
-Bull- sanoi:
Mun viesteihin ei vastata :itku:
Vai onko niin tyhmiä :david:

No vastataan sitten :D

Mulla ei oo ollu koskaan mitään ongelmia saada tuntumaa ojentajiin. En tiiä mistä se johtuu. Huomattavasti vaikeempaa on saada selkä kipeeks, ellei sitten ota kunnon maastavetotreeniä. Ranskalaisessa lasken painot tosi kontrolloidusti alas, enkä käytä oikeastaan minkäänlaista heijausliikettä. En laske tankoa otsaan vaan sinne keskelle päätä. Joten se negatiivinen vaihe kunnon kontrollilla alas.

Joittenki näkee tekevän semmosta ranskis-pullover-liikettä hirveillä romuilla. En kyllä usko, että sillä ojentajat saadaan kipeeks. Ne on yleensäkki semmosia RHP :david: :jä, jotka yrittää repiä hirveitä romua tekniikan kustannuksella.

Ludvig sanoi:
No vastataan sitten :D

Mulla ei oo ollu koskaan mitään ongelmia saada tuntumaa ojentajiin. En tiiä mistä se johtuu. Huomattavasti vaikeempaa on saada selkä kipeeks, ellei sitten ota kunnon maastavetotreeniä. Ranskalaisessa lasken painot tosi kontrolloidusti alas, enkä käytä oikeastaan minkäänlaista heijausliikettä. En laske tankoa otsaan vaan sinne keskelle päätä. Joten se negatiivinen vaihe kunnon kontrollilla alas.

Sama, eli hitaasti ylös ja alas, ja itsellä ainakin parani tuntuma kun aloin kiinnittämään huomiota siihen että pidän kyynärpäät suorassa. Ottaa tuo ranskis sen verran että hyvä jos pystyy tekemään kolmen päivän tauolla.

-Bull- sanoi:
Onko kellään muulla samaa ongelmaa että kapea penkki ja ranskikset ei tunnu kunnolla ojentajissa? Tätä ohjelmaa kun oon tehny niin oon ottanu ojentajapäivän perjantaille ja tehny: kapea pena 3x6-10, ranskikset 2x8-10, mutta nuo kun oon tehny niin suunilleen 10minuutin päästä tuntuu ettei olis treenannu koko ojentajia :curs:
Treenin jälkeen sitten ajattelen ettei noihin ojentajiin varmaan tuu yhtään voimaa kun ei tuntunu paljoa missään nuo treenit. Sanokaa miten te saatte kunnolla tuntumaa ojentajiin, niin että tietää treenanneensa edellispäivänä.

Jos oot pitkään tehnyt noita liikkeitä ja vielä suht samoilla painoilla, niin kroppa on tottunut niihin. Ei mene samalla tavalla lihakset kipeiksi kuin ennen. Jos sarjapainot taas nousevat koko ajan, niin eihän se haittaa, vaikka lihakset eivät paljoa kipeydy.
Jos haluat vaihtelua, niin tee kolme sarjaa dippiä, kaikki loppuun asti. Jos menee yli 12toistoa, niin lisäpainot mukaan. Toinen "erikoisempi" liike on, että laita taljaan käyrätanko ja tee vastaotteella ojentajaliikettä alaspäin. Välillä vähän vaihtelua liikkeisiin, niin kyllä ne lihakset kipeytyy. :)

Elikkäs.. Olen kokeillut tätä systeemiä 7 viikkoa ja sarjapainot on noussut 85 -> 102,5 kg normi penkissä ja kapeassa 75 -> 92,5 kg. Joka kerta olen lisännyt ainakin sen 2,5 kiloa, eli systeemi toimii loistavasti! :rock: Koskahan töppää ekan kerran? (Pieni veikkaus asiasta pystyyn?)

Kun aloitin systeemin, takana oli ylikunto ja sitä seurannut 5 vkon totaalilepo oikeastaan kaikesta paitsi jääkaapilla käynnistä.. :D Vahingosta (tai tyhmyydestä oikeastaan) ja pakkiksesta viisastuneena opin ruokavalion ja levon todellisen merkityksen sekä suunnittelin treenit uusiksi. Aikaisemmin en ole juuri penkkitulokseen niin hirveästi panostanut ja ennätykseni 117,5kg on kahden vuoden takaa.. :rolleyes: Eiköhän tuo ennätys ole jo ylittynyt?

Eipä tässä muuta, teki vain mieli avautua kun treenaaminen on alkanut maistumaan uudella tavalla tulosten nousun ja miken systeemin (sekä ennen kaikkea peilikuvan :david: ) takia. Päivittelen kehitykseni kulkua taas jonkun ajan kuluttua..

Jep.. tuohon maksiminostoon vaikuttavia tekijöitä on niin monta että en jaksa luetella.
Mutta nuo sarjat meni minulla aika kevyesti että ei taida olla todellinen tasoni..

Minkälaiset sarjapainot sulla oli kun nousi tuo 120kg?

Grip sanoi:
Lihasten solujakauma kai tuohon toistomäärään eniten vaikuttaa. Ja harjoitustausta tietenkin. 100kg menee varmaan 9x. En ole kyllä yli puoleen vuoteen maximia kokeillut. Eikä se 120kg vieläkään nouse luulisin.

Tuo on kyllä jännä, että miten paljon se vaihtelee eri ihmisillä. Mulla meni kaks kuukautta sitten 100kg 8 toistoa ja 130kg nousi melko mukavasti. :)

Kokeilin tiistaina maksimia ja 125kg nousi. Ihan hyvin toimi mulla tuo kahden kuukauden jakso, kun maksimi ei tippunut kuin 5kg, vaikka painoa lähti yli 6kg. Ens viikolla aloitan uudestaan koko homman 2x6x100kg lähtöpainolla. Aloitin myös vasta kreatiini kuurin ja painon yritän nyt pitää samassa, niin katotaan jos tulokset lähtisi taas nousuun.

Itsekin aloittelen uudestaan tällä systeemillä. Aloituspainoksi otan 110kg, vaikka pari kuukautta sitten meni 115 kg 4*6. Lähdetään nyt kuitenkin varovasti liikkeelle. Uskoisin että tuonne 120 kiloon pääsisin kohtuu nopeasti. Tilanneraporttia laitan tuonne Treenipäiväkirjat-osiolle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom