Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis onko tossa 2x6 ohjelmassa tarkotus tehdä penkissä vaa toi 2x6 vai teenkö aluks sitä perus settii eli esim. 10x60 8x70 4x75 2x80 ja sitte lopuks toi 2x6 sillä millä nyt jaksaa sen vetää? Vai ymmärsinkö väärin oikein? :)

Haziz sanoi:
Siis onko tossa 2x6 ohjelmassa tarkotus tehdä penkissä vaa toi 2x6 vai teenkö aluks sitä perus settii eli esim. 10x60 8x70 4x75 2x80 ja sitte lopuks toi 2x6 sillä millä nyt jaksaa sen vetää? Vai ymmärsinkö väärin oikein? :)

Penkille pelkästään tuo 2x6.

Haziz sanoi:

Penkissä rintapäivänä vaan toi 2x6 ja tietystä lämmittelyt. Sama sitten ojentajien kanssa kapeassa penkissä. (eri päivänä kuin rinta)

Niin ja vielä uudestaan sama, joka oli viime sivulla..

Rinta päivänä: Penkin 2*6 + apuliikkeet

Ojentajapäivänä: Kapea penkki 2*6 + apuliikkeet

Rinta- ja ojentajapäivänä ei tehdä penkkiä, kuin 2*6 lämppäreiden jälkeen.

Ja painoa voi varmaan lisätä vaikka 5kg jos pystyy;)

Jee, jee..Noh tulipa nyt sitten kaheen kertaan :D

oisko järkeä soveltaa tätä 2x6 systeemiä niskantakaa punnerrukseen.. jos massaa sinne haluaa vai olisiko se vaan hyvä tapa hajottaa olkapäät?

Älä punnerra ollenkaan niskantakaa, siinä saattaa hajota olkapäät. Tee mieluummin edestä tangolla tai käsipainoilla. 2*6 systeemiä voi käyttää melkein joka liikkeessä.

Tarkoitatko pystypunnerrusta? Ei kannattaisi tehdä niskan takaa monen mielestä:)
Kokeile...

Taas myöhässä :itku:

Niskantakaa punnerrus on loisto liike, jos olkapäät kestää niin anna mennä vaan, itse tekisin mutta olkapääni ei kestä sitä :curs:

Mike sanoi:
Niskantakaa liike on saatanasta, jos penkkiin voimaa haluaa, niin edestä se punnerrus.
Ei tuo ole ihan nuin yksinkertaista, onhan niitä kovia penkki miehiä jotka punnertavat niskantakaa, useimmalle se liike ei kyllä sovi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No se ottaa nyt kuitenkin samaan lihakseen lähes samalla tavalla, joten onko mitään järkeä ottaa riskiä?

Toki edestä tehtynä otttaa enemmän etuolkapäihin..

lampunjalka sanoi:
No se ottaa nyt kuitenkin samaan lihakseen lähes samalla tavalla, joten onko mitään järkeä ottaa riskiä?

Toki edestä tehtynä otttaa enemmän etuolkapäihin..
Niskantakaapunnerrus ottaa todella paljon paremmin olkapäihin kuin etu/pystypunnerrus mutta siinä mielessä huono kun on aika riskialtis liike, mutta se kenellä olkapäät tuon liikkeen kestää niin suosittelen.

Kaikessa on riskinsä, ei kannata kyykätä ku selkä voi mennä, ei kannata tehdä mavea kun selkä voi mennä, ei kannata tehä ranskalaista punnerrusta kun kyynärpää voi tulla kipeeksi eli pointtini: kaikkea kyllä kandee kokeilla, jos kipua tulee niin ei tietenkään silloin kyseistä liikettä kannata tehdä.

mulla ei ainakaan ole ollu ongelmia niskantakaapunnerruksessa mutta monet kaverit sitä ei kärsi tehdä ja hyvin on olkalihakset kasvanu!

Pakko muuten lisätä että mikään mahti maailmassa ei kyllä pääse lähelle sitä vitutuksen multihuipennusta kun toisen sarjan viimeinen toisto jää rinnalle.

Nimim. Kokemusta on :david:

Ehkäpä tossa niskantakaa punnertamisessa kannattaa unohtaa kovat kutoset ja tehdä vähän pidempää sarjaa, tällä ainakin ennaltaehkäisee vammoja hyvin. Tekee vaikka 2x10 tai vastaavaa.

Kyllä mä oon ainakin välillä tehnyt niskantakaapunnerrusta smithissä ja ihan hyvältä on tuntunu ja hyvin on olkapääy kestäny. Vapaalla tangolla en kyllä varmaan edes uskaltaisi tehdä tuntuu niin huteralta ja vähän luonnottomalta. Käsipainoilla kyllä yleensä teen ja tykkään siitä paljon :).

Eli eli.. siis mistäs sen tietää millon olkapäät ei kestä :david:
Pitää siis tuntua kipua milloin ei kannata tehä vai voiko olkapäät mennä niskantakaa punnerruksessa rikki vaikka erikoista kipua ei olisi? Itselläni selkä muodostaa samantapaisen kaaren kuin penkissä kun teen niskantakaa punerrusta.. taidan näin vaan hajoittaa itseni ? :(

Olen nyt tehnyt aina 4vk käsipainoilla ja taas 4vk tangolla niskantakaaja vaihto takaisin käsipainoihin jne... onko tuossa mitään järkeä?

monkelimaha sanoi:
Eli eli.. siis mistäs sen tietää millon olkapäät ei kestä :david:
Pitää siis tuntua kipua milloin ei kannata tehä vai voiko olkapäät mennä niskantakaa punnerruksessa rikki vaikka erikoista kipua ei olisi? Itselläni selkä muodostaa samantapaisen kaaren kuin penkissä kun teen niskantakaa punerrusta.. taidan näin vaan hajoittaa itseni ? :(

Olen nyt tehnyt aina 4vk käsipainoilla ja taas 4vk tangolla niskantakaaja vaihto takaisin käsipainoihin jne... onko tuossa mitään järkeä?

Onhan tuossa järkeä vaikka muille jakaa :) Ja eiköhän sen kerro jos olkapäät ei kestä että sarjoissa/treenin jälkeen tuntuu jonkinlaista kipua. Tuo 4vko nyt ei ole niin saneltu, jos kehityt yhdellä liikkeellä vaikka 5v putkeen ja sitä huvittaa tehdä niin mikäs siinä mutta vaihtelu noin yleensä kannattaa sitten kun rupeaa kehitys tökkimään/muuten vaan kyllästyttämään. Itse sain 2-3vko tangolla tehtyäni 5kg isommat hanttelit samantien, siihen asti olin tehnyt varmaan viimeiset ½ vuotta ainoastaan käsipainoilla :)

pitäähän sitä nyt omaa kroppaa kuunneella ja tuntea että huomaa mitkä liikkeet ei sovi jos vaikka joku liike vihloo pahasti niin sitä ei kannata tehdä ja olkapäille on kuitenkin todella paljon liikkeitä mitä voi tehdä! :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom