Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mr. Speed sanoi:
Mutta kun ojentajat pitäis olla 3 pv penkistä,kuten Miken ohjelmaa kuuluu ja haluan sitä kokeilla,miten Mike ja muutkin ovat kehittyneet.
Ai tosiaan, tässä oli tarkoitus noudattaa tota miken 2x6 systeemiä!:nolo:
Joo, no silti vähennä niitä hauissarjoja. :)

Dieselisti sanoi:
Aloitin reilu kuukausi takaperin kokeilemaan tätä systeemiä ja lähtenyt tähän malliin, huomenna taas penkkipäivä ja tarkoitus puskea 95kg 6*6 että pääsee satasen kimppuun :rock:

85kg 6 ja 6
90kg 6 ja 6
95kg 4 ja 90kg*5
95kg 4 ja 90kg*6
95kg 6 ja 4

Nostetaans penkki threadiä ylös. Edistystä viime aikojen jälkeen on tullut seuraavasti:

95kg 6 ja 6
100kg 3 ja 3
100kg 4 ja 3
100kg 5 ja 5

Saas nähdä koska noususuhdanne loppuu.

Dieselisti sanoi:
Nostetaans penkki threadiä ylös. Edistystä viime aikojen jälkeen on tullut seuraavasti:

95kg 6 ja 6
100kg 3 ja 3
100kg 4 ja 3
100kg 5 ja 5

Saas nähdä koska noususuhdanne loppuu.

olet näköjään edennyt 5kg hyppäyksinä..no pääasia että toimii. :)

mik99 sanoi:
olet näköjään edennyt 5kg hyppäyksinä..no pääasia että toimii. :)
Eiks tässä ollukkaan tarkotus edetä 5 kg kerralla? Minä oon aina laittanu vitosen lisää kun ei oo 2,5 kg pienempiä limppuja laittaa tankoon.

Turisas sanoi:
Eiks tässä ollukkaan tarkotus edetä 5 kg kerralla? Minä oon aina laittanu vitosen lisää kun ei oo 2,5 kg pienempiä limppuja laittaa tankoon.

ei vaan kun saat esim 2x6 80kg niin ensi viikolla laitat 2x6 82,5kg..näin ainakin itse olen edennyt..eikö teidän salilla ole muka 1,25kg kiekkoja.. :( no edelleenkin painotan sitä että jos toimii nuinkin niin ei kannata vaihtaa.. :)

Mike millaista otetta käytit lattia penassa kapeampaa vai samaa kuin normi penkissä, millaisilla painoilla pystyit kyseistä liikettä tekeen suhteessa penkiin. Ajattelin että jos itsekin varsin kokeilis tuota lattia penaa.

Tätä on varmasti jo kysytty jossain threadissä, jopa tässä, mutta kysyn nyt uudestaan.
Toimiiko 2 x 6 penkin lisäksi esimerkiksi kyykyssä tai mavessa? Miltä kuulostaisi että tekisi rintapäivänä penkin, selkäpäivänä maven ja jalkapäivänä kyykyn, kaikki 2 x 6? Minulla on hakusessa pääasiassa massa, mutta voimaakin kaipaisin. Jos tekisin "kolme kovaa" (siis pena,mave,kyykky) 2 x 6-systeemillä voimaa hakien ja muut liikkeet normaaleilla bodysarjoilla tyyliin 3 x 8-12 massaa tavoitellen, mahtaisiko tulos olla toivottu? Eli tekisin periaatteessa massatreeniä, mutta kolmella raskaalla perusliikkeellä hakisin voimaa siinä sivussa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Turisas sanoi:
Tätä on varmasti jo kysytty jossain threadissä, jopa tässä, mutta kysyn nyt uudestaan.
Toimiiko 2 x 6 penkin lisäksi esimerkiksi kyykyssä tai mavessa? Miltä kuulostaisi että tekisi rintapäivänä penkin, selkäpäivänä maven ja jalkapäivänä kyykyn, kaikki 2 x 6? Minulla on hakusessa pääasiassa massa, mutta voimaakin kaipaisin. Jos tekisin "kolme kovaa" (siis pena,mave,kyykky) 2 x 6-systeemillä voimaa hakien ja muut liikkeet normaaleilla bodysarjoilla tyyliin 3 x 8-12 massaa tavoitellen, mahtaisiko tulos olla toivottu? Eli tekisin periaatteessa massatreeniä, mutta kolmella raskaalla perusliikkeellä hakisin voimaa siinä sivussa.

Mä teen tällä hetkellä juuri tällä systeemillä ja hyvältä on tuntunut. Massasta nyt ei voi vielä pahemmin sanoa mitään, kun on juuri tällä menetelmällä vähän aikaa treenattu, mutta kyllähän sitä siis on tullut ja koko ajan tulee hiljalleen. Mutta voimaa on kyllä mielestäni tullut ihan hyvin noihin kaikkiin kolmeen liikkeisiin ottaen ajan huomioon.

Jampsu sanoi:
toimiskohan toi 2x6 systeemi hauikselle?

Toimii kaikille lihaksille. Varmaan parempi tehdä jotain isoa massaliikettä esim. leuanvetoa, koska voimaahan tuossa lähinnä haetaan. Tokihan tuolla massaakin tulee, mutta sitä varten on olemassa paremmatkin systeemit.

Jampsu sanoi:
toimiskohan toi 2x6 systeemi hauikselle?

Ainahan voit olla ensimmäinen kuka kokeilee, ;)
:offtopic: mutta kokeile sitä samaan tyyliin kuin rintatreenikin eli eka liike perus-/massaliike, esim. tähän tyyliin:

Hauiskääntö tang. 2x6
Scott- hauiskääntö kp./tang./alataljassa 3x8
Vasarakääntö 3x10-12

ps. kokeile.... kerro miten kävi :rock:

kaikkea löytyy tasapuolisesti forkkuja ja hartioitakin! yleensä se on niin että rinta, ojentaja ja hauis on ne treenatuimmat kohteen en nyt kuitenkaan tarkoita sitä että muita ei arvostettas! :worship:

Jampsu sanoi:
kaikkea löytyy tasapuolisesti forkkuja ja hartioitakin! yleensä se on niin että rinta, ojentaja ja hauis on ne treenatuimmat kohteen en nyt kuitenkaan tarkoita sitä että muita ei arvostettas! :worship:

öö.. treenaatko myös selkää ja jalkoja?

Turisas sanoi:

Samaa oo itekkin miettiny, mutta päätavoitteena olis voimanhankinta. Tulin siihen tulokseen että melkein pitäis ottaa enemmän sarjoja kyykyssä ja vedossa. Sit toinen on se että esim. kyykyssä jos se viimeinen kutonen ei tuukkaan, niin sitten jäädään alle. Sillä salilla millä ite treenaan ei aina samaan aikaan tuu sellasii "turvallisia varmistajia". Myös jos aina joka viikko vetäis kovat kutoset vois se olla melkoinen rasite hermostolle.. tosin mä ite vetelen monesti just tälläsii HC-settejä (viimeksi kyykky kolme kertaa viikossa, nyt teen vedon kolmeen kertaan/viikko). Olis se kiva varmaan kokeilla jossakin vaiheessa, ja varmaan kokeilenkin joskus.

Mutta muuten tuli mieleen että jos haluaa pelkästään voimaa, niin kannattaisiko tehdä penkissä esim 2x4? Mitä mieltä on porukka??

twinlab sanoi:
Mutta muuten tuli mieleen että jos haluaa pelkästään voimaa, niin kannattaisiko tehdä penkissä esim 2x4? Mitä mieltä on porukka??
Mielestäni kannattaa sarjoja tehdä enemmän kuin 2 jos nelosia lykkii. Eikä tuo 2x6 loputtomiin toimi, itselläni ei ainakaan toimisi koska tarvitsen vaihtelua penkissä painojen suhteen. Aloittelijalle hyvä kylläkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom