Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
S.1.S sanoi:ja kun tuota on tehnyt n.2 kk:tta niin olisiko hyvä siirtyä normaaliin 8-12 sarjoihin...???
Mike sanoi:Itse en siirtynyt muuhun systeemiin, vaan tein vuosia tuolla ja hiljalleen se tulos nousi. 20kg kehityin alussa 4 vuoden ajan, joka vuosi siis tein samassa kisassa 20 kiloa paremman tuloksen. Voisin kuitenkin väittää, että välillä on hyvä tehä pitempää sarjaa.
Mulla toimii molempiin ja se kai tämän idea onkin. Muissa liikkeissä sitten toistoalueella 8-12 ja välillä tuntuman mukaan pumppailuviikko ja avot: hyvä tulee.raggi sanoi:Toimiiko tuo enemmän voiman vai massan hankkimisessa.
Koitan nyt muistella miten tuo meni. Kun systeemistä kuulin, sain 120x1. Nostin aina loppuvuodesta Lempäälän paikallisissa mestaruuskarkeloissa ja taisin siellä kisata 3 kertaa. 20 ekaa kiloa tuli todella nopeaan ja ekassa Lempäälän kisassa otin sarjan 140-150-160, seuraavana vuotena 160-170-180 ja seuraavana 180-190-200. Seuraavan vuoden kisat peruttiin jonkun kuolemantapauksen takia. Nostin sitten Nääshallissa joissain kisoissa 180-190-202,5. Tuon jälkeen nostin muistaakseni Kurussa jossain pippaloissa yhden noston 200kg, jossa hajotin ekaa kertaa jumissa olleen rinnan ekassa ja ainoassa nostossa, olin kakkonen , Mentula voitti silloin. Sitten tuli joku Wolffin kisa missä kisasin kovia nostajia vastaan, kisassa oli mm. Ihalainen, Perälä, Avola, Mentula, Patteri. Perälä ja minä olimme raw tyylillä mukana, muut paidalla, otin 2 nostoa ja toisella 210kg, silloin meni taas rinta loppuojennuksessa, anyways voitin koko porukan. Siitä muutama kuukausi ja kävin Metallilla nostamassa itseni sille penkkilistalle, mihin pääsi yli 200kg nostaneet, oon siellä jossain sijalla 66. Viimeisen kisan nostin Finnishpowerin raw kisoissa jouluna 2001, otin 200-212,5-217,5 ja hävisin Salinille, joka on hurja peruspenkin hinkkaaja, miehen aloitus oli 240kg ja kolmannella tuli 260kg. Aloin treenaamaan sitten johonkin Finnishpowerin raw jutskaan 2002 vuodelle, mutta rinta meni sitten monta kertaa, siihen loppui "jumi on voimaa" nostelut. Loppuvuodesta 2001 otin myös salilla 220kg, eli tasan 100kg sain ykköseen lisää hinkkaamalla noin 5-6 vuotta tuolla samalla systeemillä.Pertti 123 sanoi:Öööö... eli mistä raudoista mihin päädyit noiden neljän vuoden aikana? Miten ihmeessä sait vielä kahtena viimeisenä vuotena kehityksen pysymään samanlaisena?
Itellä ei ainakaan rintalihakset pienentyneet.raggi sanoi:Toimiiko tuo enemmän voiman vai massan hankkimisessa. Voimaa luulis kasvattavan ku sarjat noin pieniä, mutta mutta. Kertooka vähä ne jotka on tehny ja tekee ?
No saathan sää tarpeeksi ku teet vaikka 3pitkää sarjaa vinopenkkiä sen penkin jälkeen ja tuleehan siin samalla viikolla vielä sitä kapeaapenkkiäkin 2x6.raggi sanoi:OK. Pitää siis testata, parin kuukauden jälkeen. Tuntuu vaa aika pieneltä määrältä sarjota toi 2x6, tekisi miel pistää siihen viel yks 10 toiston sarja ja vaikka pudotus.
neutraali sanoi:No saathan sää tarpeeksi ku teet vaikka 3pitkää sarjaa vinopenkkiä sen penkin jälkeen ja tuleehan siin samalla viikolla vielä sitä kapeaapenkkiäkin 2x6.
raggi sanoi:Toimiiko tuo enemmän voiman vai massan hankkimisessa. Voimaa luulis kasvattavan ku sarjat noin pieniä, mutta mutta. Kertooka vähä ne jotka on tehny ja tekee ?
Mike sanoi:edit: meinasi unohtua, kävin nostamassa yksi vuosi Seinäjoen mestaruuskisoissa, olivat avoimet ja nostin 205kg painon ollessa 99.8. Olin kakkonen kun joku paitahomo nosti muutaman kilon enemmän.
raggi sanoi:Tuntuu vaa aika pieneltä määrältä sarjota toi 2x6, tekisi miel pistää siihen viel yks 10 toiston sarja ja vaikka pudotus.
ressukka sanoi:Juu en minäkään edes hengästynyt penkkitreenissä ennen 2x6 systeemiä, mutta nyt on joko yleiskunto niin paljon heikennyt tai sitten tuo 2x6 on oikeasti kova treeni sen jälkeen kun on alussa noustu painoissa "tyhjät pois" ja mennään oikeasti maksimimaksimi sarjoilla. Ja hermoston kehittyminen myös käsittääkseni vaikuttaa, jos lihaksesta työskentelee 50% tai 90% niin kyllä siinä kokonaisrasitus on aivan eri luokkaa.
Down bye one sanoi:Millast kehityst porukoil on nyt tullu tuolla 2x6 treenaamisella?
Jaa enpä huomannut tuota miken postausta missä hän kertoikin nuita tuloksiaan, mikä sulla tuli siihen rintaan menikö rintalihas poikki vai tuliko revähdyksiä?neutraali sanoi:Eikös Mikelläkin jotain 220kg huiteilla se kisa RAW penkki ole ollut? Joten voimaakin tulloopi.