Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu
Millaisen reenin runkoon tätä voi sitten soveltaa? Voiko tällä tehdä penkin lisäksi kapeaa penkkiä ja vetoa? Onko tsydeemin hyöty yhtä hyvä vedossa kuin penkissä?
Aloituksen selityksen mukaan tuo on pitkälti sama kuin JM Blakleyn 6x6 ja samalla tavallahan se toimii muihinkin liikkeisiin. Lineaarinen progressiohan se vaan on. Ite teen monet apuliikkeet suunnilleen tolla tyylillä ja sitten liike vaihtoon kun, tai mielellään jo ennen, kun eteneminen tyssää.

Itse vetänyt tällä 2x6 helmikuusta lähtien. Sitä ennen noin 10vuoden salitauko. Aloitin 50kilolla, tällä viikolla meni 2x6 92,5. Varmasti monesta onneton kehitys. Itse tyytyväinen. Vuoden loppuun mennessä varmaan menee 100 tuo. Ellei tämä nyt ala radikaalisti hidastua.

Mä teen kans 2*6. Tosin en Miken vaan ikiwanhan Weiderin menetelmän ohjeiden mukaan. Teen sen saman 2*6 kaikissa liikkeissä, eka sarja vähän isommalla romulla ja nousujohteisesti ja toka sarja tuntumatyyliin pienemmällä painolla ja puhtaasti.

Mä teen kans 2*6. Tosin en Miken vaan ikiwanhan Weiderin menetelmän ohjeiden mukaan. Teen sen saman 2*6 kaikissa liikkeissä, eka sarja vähän isommalla romulla ja nousujohteisesti ja toka sarja tuntumatyyliin pienemmällä painolla ja puhtaasti.
No mitä sun viesti sitten tässä ketjussa tekee? Täällä on kyse penkistä, ei mistään kusipumppailusta. Ja ihan uutisena, 2x6 tehdään puhtaasti, ei sitä revitä sieltä, oot siis aika hukassa jos sun pitää reilusti pudottaa painoja että voit tehdä puhtaasti. Teet liian isoilla alunperin.

Ok. Väärät metodit siis käytössä mulla.

Ok. Väärät metodit siis käytössä mulla.
No fundamentaalisesti väärin menee jo jos periaate on tehdä joko puhtaasti pienillä tai rumasti isoilla. Bodauksessa tehdään puhtaasti niin isoilla kuin kykenee. Tuntuma on defaultti, jostain helvetin syystä ihmisillä on totaalisen väärä käsitys mind and muscle ajattelusta. Jos treenataan tuntumalla, niin automaattisesti laitetaan naisten painot. Ei niin, vaan tuntuma on VAKIO. Se on ihan sama onko sulla 10x300 kyykyssä vai 20x200, niin se pitää lihaksella tehdä jos bodauksesta on kyse.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
No fundamentaalisesti väärin menee jo jos periaate on tehdä joko puhtaasti pienillä tai rumasti isoilla. Bodauksessa tehdään puhtaasti niin isoilla kuin kykenee. Tuntuma on defaultti, jostain helvetin syystä ihmisillä on totaalisen väärä käsitys mind and muscle ajattelusta. Jos treenataan tuntumalla, niin automaattisesti laitetaan naisten painot. Ei niin, vaan tuntuma on VAKIO. Se on ihan sama onko sulla 10x300 kyykyssä vai 20x200, niin se pitää lihaksella tehdä jos bodauksesta on kyse.
Ok, koitan ottaa tästä opiksi.

Toinen on suomen mestari ja treenit dumataan kusipumppailuna.
Eiks toi Suomen mestaruus oo vähän vanha vitsi?

Mike ilmeisesti tarkoittaa että myös isoilla romuilla voi treenata puhtaasti ja niin että saa tuntuman. Tuon suhteen olen samaa mieltä. En oikein ymmärrä jaottelua että voi treenata vain akkojen painoilla puhtaasti pumpaten tai isoilla romuilla huonolla tekniikalla. Minulla on ainakin sama nätti tekniikka kiloista riippumatta. Saan vitosilla ihan yhtä hyvän tuntuman kuin kympeillä. En ota kantaa mikä on paras treenityyli. Kaikilla kehittyy. Jokainen löytää itselleen parhaan.

Ite aloitin tämän eilen ja tarkoituksena tehdä tätä nytten se 3-6kk vähintään niin näkee kunnolla mahdollisen kehityksen. Kysyttävää kyllä olisi. Mulla penkkimaksimi 105kg joka otettu reilu kuukausi sitten. Koitin laskeskella millä lähtee kutosten kimppuun ja päädyin lataamaan 87.5kg painoa. Ensimmäinen kutonen tuli kuin ilmaa ja toinen kutonen lähes yhtä helposti. Ohjelman mukaan ensi maanantaina olisi 90kg mutta pilaanko kaiken jos laitan 92.5kg painoa. Taisin ensimmäiseen päivään ottaa liian kevyen kuorman.

Ite aloitin tämän eilen ja tarkoituksena tehdä tätä nytten se 3-6kk vähintään niin näkee kunnolla mahdollisen kehityksen. Kysyttävää kyllä olisi. Mulla penkkimaksimi 105kg joka otettu reilu kuukausi sitten. Koitin laskeskella millä lähtee kutosten kimppuun ja päädyin lataamaan 87.5kg painoa. Ensimmäinen kutonen tuli kuin ilmaa ja toinen kutonen lähes yhtä helposti. Ohjelman mukaan ensi maanantaina olisi 90kg mutta pilaanko kaiken jos laitan 92.5kg painoa. Taisin ensimmäiseen päivään ottaa liian kevyen kuorman.
Kyllä kuten tossa kommentoitiin, progressio kyrvähtää jos siellä ei hakata tasaisesti niitä kutosia. Semmoisessa 4-6 viikossa se hermotus nappaa kiinni ja alkaa voimantuotto olemaan kohdillaan niissä kutosissa ja siksi niitä on hyvä sinne saada pikku hyppäyksillä.

Jees eli 90kg testiin ensikerralla. Vedetään nyt tota orjallisesti jonkin aikaa ja viimeistään kun 30v synttärit lähestyy niin otan jonkun piikkaus sarjan ajatellen ykkös maksimia. Siis ens lokakuussa.

Laittelen tänne kehityksestä ja fiiliksestä juttua silloin tällöin jos joku sais niistä itselleen jotain. Mulla penkkaaminen ja salitreeni alkanut 11.7.20020 eli reilu 5kk mennyt. Aloittaessa 3x 65kg meni kehon painon ollessa ~80kg. Nytten paino ~85kg.

Mike ilmeisesti tarkoittaa että myös isoilla romuilla voi treenata puhtaasti ja niin että saa tuntuman. Tuon suhteen olen samaa mieltä. En oikein ymmärrä jaottelua että voi treenata vain akkojen painoilla puhtaasti pumpaten tai isoilla romuilla huonolla tekniikalla. Minulla on ainakin sama nätti tekniikka kiloista riippumatta. Saan vitosilla ihan yhtä hyvän tuntuman kuin kympeillä. En ota kantaa mikä on paras treenityyli. Kaikilla kehittyy. Jokainen löytää itselleen parhaan.
Isot romutkin on niin laaja käsite.
Pointtihan aina on tehdä tuntumallakin niin suurilla painoilla kuin pystyy ilman että tekniikka hajoaa.
Toisella se on penkissä 8x80kg ja toisella 8x180kg.

Takamaankin metodeja aina jaksetaan jauhaa että "tuntumahomosteluu yhyy vittu se mitään kasvata". Mutta muistelen Tominkin sanoneen että pointtihan on käyttää niin suuria kuormia kuin kykenee kunhan vähän alkuun on hiottu tekniikkaa ja tuntumaa.
Jos puhuin paskaa niin Takamaa saa nussia perseeni puhki kuivana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom