Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyvin toimii, weiderin 1jakosta tehny mave ja kyykky erikseen. 2vk tehny 2x6 ny nii penkki 75kg ekakerra sarjat hikisesti tärinällä, nytten meni viime reenissä (23.8) 87.5 2x6 helposti. toho 80kg kyllä sain lihasmuistilla mutta muuten kehitys nyt nopeaa, oma paino 71kg.

Olen nyt tehnyt reilun kuukauden Starting Strenghtiä jossa penkkiä lukuunottamatta on vielä paljon edistystä saavutettavissa. Ojentajat tuntuu olevan heikoin lenkki eikä kolmesti viikkoon penkkaaminen enää tunnu parhaimmalta joten ajattelin 2x6 olevan hyvä. Miten 2x6 systeemi olisi hyvä sijoittaa yksijakoiseen Starting Strenghtiin jota pääsääntöisesti teen joka toinen päivä?

muokkaat sitä SSää niin että teet maanantaisin penkin 2x6, keskiviikkona pystärin SSän mukaan ja pe kapean penkin 2x6. Voit vaihtaa kapea ja normipenkin paikkojakin jos se tuntuu paremmalta, lopputulos todennäköisesti tasan sama.

Tässä oma kokemukseni nyt muutaman kuukauden Miken ohjelman jälkeen:
- Aloitus elo-syyskuun vaihteessa. Taustalla noin neljä vuotta aktiivista saleilua& tästä pari vuotta pääosin voimaharjoittelua, jonka aikana tuon penkkiykkösen saanut hilattua hirvittävällä vaivalla n. 105 kg. Eli ei voida puhua mistää huimasta kehityksestä... Tuo maksimi oli jo pitkään (n. 8 kk) junnannut samoissa lukemissa.
- Aloittelin 80 kg nämä kutoset, vaikka oikeasti olisi muutamalla kilolla vielä enemmänkin noussut. Onneksi luin tätä ketjua ja tajusin ettei kannata ahnehtia liikaa... tästä hivuttaudun ylöspäin n. kaksi penkkireeniä viikossa, vuorotellen leveä-kapea. Ensimmäinen isompi stoppi tuli marraskuussa 95 kg kohdalla jota joutui muutaman viikon selättämään. Apuliikkeinä oli rinnalle vuorotreenikerroin vinopenkki kp - lattiapenkki, 3x6-8 toistoa. Suosittelen lattiapenkin lisäämistä tähän apuliikkeeksi, saa ihan mukavasti tehoa ojennusvaiheeseen.
- Tällä hetkellä 2x6 tulee satasella (leveä), maksimin testasin nyt 115 kg työsarjan jälkeen ja nousi varsin helposti. Eli hurja vaikutus on ainakin minulle ollut. Pitemmillä sarjoilla meni jo 10x85kg, hyvin on siis saatu kestävyyttä siihenkin suuntaan. Tietysti jo pelkkä ohjelmanvaihto auttoi jonkin verran mutta tällaista kehitystä ei ole vielä ennen saanut milloinkaan tällaisella ajanjaksolla! Kannattaa ehdottomasti ottaa ohjelmaan mukaan.

Moro, oon nyt jonkin aikaa 2x6 ohjelmaa tehny, toimii ihan hyvin ja kehitystä tullu ihan mukavasti mutta laiska kun olen enkä jaksais treenata ku pari kertaa viikossa ja jos johonkin pitäs keskittyä eli tässä tilanteesa penkkiin meinaa multa jäähä toi ala roppa eli pääosin jalat treenaamatta ja nyt kauhulla sitten mietin että kohta on kyllä varmaan tisseissä hirveesti voimaa ja kokoa mutta kun katsahdan alas huomaan järkytyksekseni laihat kynityt kanan kintut ja sit kaikki vaa urputtaa et on epäsymmetrinen että mikä avuksi?

Moro, oon nyt jonkin aikaa 2x6 ohjelmaa tehny, toimii ihan hyvin ja kehitystä tullu ihan mukavasti mutta laiska kun olen enkä jaksais treenata ku pari kertaa viikossa ja jos johonkin pitäs keskittyä eli tässä tilanteesa penkkiin meinaa multa jäähä toi ala roppa eli pääosin jalat treenaamatta ja nyt kauhulla sitten mietin että kohta on kyllä varmaan tisseissä hirveesti voimaa ja kokoa mutta kun katsahdan alas huomaan järkytyksekseni laihat kynityt kanan kintut ja sit kaikki vaa urputtaa et on epäsymmetrinen että mikä avuksi?

No varmaankin se jalkojen treenaaminen siihen auttaisi.

Jep jep lähinnä tossa aattelin ett jos treenaa natikkana ja keskittyy vaan toho penkkii ni voiko ne jalat siinä ny ihan hirveesti jälkeen jäähä?
Miksi haluut treenata pelkkää penkkiä? Siis tässähän saa sellasen käsityksen että käyt salilla kahesti viikossa ja teet pelkästään 2x6 penkkiä ja kotiin? :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep jep lähinnä tossa aattelin ett jos treenaa natikkana ja keskittyy vaan toho penkkii ni voiko ne jalat siinä ny ihan hirveesti jälkeen jäähä?

Ei ne jalat penkkaamalla kasva. Kunnon jalkatreeniä vaan kehiin. 2x viikkoon jos salille menet niin toisena päivänä jalat sitten. Penkin yhteydessä muistat myöskin treenaa selkääkin ettet näytä aivan gorillalta. Toinen hyvä vaihtoehto olisi myös että kyykkäät ja maastavetelet sen penkkis jälkeen. Näin saat sen 2x viikkoon reenattua kaikkia osa-alueita ja varmasti kehittyykin tasaisemmin.

Viimeksi muokattu:
Elikkäs se reeni näyttäs jotakunkin tältä : Tiistai
Penkki 2x6
Vinopenkki 3x10

Perjantai
Lattiapenkki / Kapeapenkki 2x6
Ranskalainenpunnerrus 3x10
Ylätalja 3x10

Olisko tohon ny sit jollan heittää jalkatreeni ehotuksia toisee päivää? Tuli myös sellanen ittelle mielee et voisko tota / onko mitää ideaa alkaa toteuttaa tota treeniä sellasella paksulla tangolla oliko ny sit fat bar englanniks ja sitte jos siihe jalka reenii sais viel ton maven tungettua ni olis iha jees. Elikkä ehdotuksia otetaan vastaan.

Elikkä ehdotuksia otetaan vastaan.
Tiistaille kyykky 2x6 ja perjantaille mave 2x6

Jos treenaat vaan penkkiä niin jalat jää jälkeen tasan sen verran mitä kehityt yläkropassa.

Ryhti sulla kanssa pidemmän päälle tulee todennäköisesti kusemaan tuolla ohjelmalla ja sitten se johtaa siihen että penkissä menee olkapää josta voikin siirtyä keskipakin kasvatukseen. Sen voi ehkäistä sillä että nyt panostaa siihen että alat tekee selälle vetäviä yhtä paljon kuin teet työntäviä punnerruksia.

tee vaikka tossa tiistaina 1x20 kyykky. jos ei jalkoja halua treenata niin yksi tollainen widowmakeri pitää kyllä ne ok kunnossa. otat siis painon jolla saat 12 toistoa mutta teet sillä 20. kuullostaa oudolta mutta kyllä se menee vaikka sarjassa saattaakin kestää useampi minuutti. ja joo toi on vittumainen sarja mutta niitä on yksi per viikko, jos ei siihen pysty kannattaa ehkä kokeilla jotain muuta lajia.

Heheh, siis jos jollain painolla saa 12 toistoa, ei sillä tehdä 20 toistoa vaikka miten tekisi tai hassulle kuulostaisi :D

Siis jos puhutaan nyt oikeasta 12 toiston max sarjasta, niin ei sitä kyllä millään pyhällä hengellä tai "vaan tekemällä" yhtä äkkiä loihdita 20 toiston sarjaksi.

tee vaikka tossa tiistaina 1x20 kyykky. jos ei jalkoja halua treenata niin yksi tollainen widowmakeri pitää kyllä ne ok kunnossa. otat siis painon jolla saat 12 toistoa mutta teet sillä 20. kuullostaa oudolta mutta kyllä se menee vaikka sarjassa saattaakin kestää useampi minuutti. ja joo toi on vittumainen sarja mutta niitä on yksi per viikko, jos ei siihen pysty kannattaa ehkä kokeilla jotain muuta lajia.
Juu, eiköhä tommone onnistu eli kiitokset näistä.

Heheh, siis jos jollain painolla saa 12 toistoa, ei sillä tehdä 20 toistoa vaikka miten tekisi tai hassulle kuulostaisi :D

Siis jos puhutaan nyt oikeasta 12 toiston max sarjasta, niin ei sitä kyllä millään pyhällä hengellä tai "vaan tekemällä" yhtä äkkiä loihdita 20 toiston sarjaksi.

Ei tietenkään :) Noissa 20rep squat ohjelmissa kuitenkin yleensä neuvotaan noin enkä mä jaksanut tarkempia ohjeita laittaa kun kaveria ei ihan älyttömästi tunnu kiinnostavan toi jalkojen kehitys.

Zone-sarja -42%

Mä oon kanssa tuota ohjetta ihmetellyt. Mun mielestä paino jolla saa 12 toistoa niin se kolmastoista on sitten failure. Tietty jos sää räkittää välillä niin kyllähän sitä sitten saa lisää toistoja tehtyä.

Mä oon kanssa tuota ohjetta ihmetellyt. Mun mielestä paino jolla saa 12 toistoa niin se kolmastoista on sitten failure. Tietty jos sää räkittää välillä niin kyllähän sitä sitten saa lisää toistoja tehtyä.

Joo kyllähän tuo vähän höpsö ohje on. Pitempään reenanneet ja lukeneet, varmaan ymmärtää mitä sillä ajetaan takaa. Ite käytän kyllä tuon tapaista neuvoa myös mutta se menee niin, että ota semmoinen paino jolla uskot menevät suht hyvin 15 toistoa, mutta tsemppaat kunnolla ja yrität väkisin saada sillä 20 toistoa.

Monihan arvioi noissa pitkissä voimansa aina alakanttiin, niin tuommonen viiden toiston "puskuri" on siinä oikein hyvä. Sivusta seuranneena yksi valmennettava otti tällä 15 toiston "max" painolla 22 toistoa, eikä millään uskonut että sillä saa edes 20 tehtyä. Mutta kuten sanottu, max on aina max. Eli 12 toiston max painolla ei tehdä 20 toistoa mitenkään, kuten täysii!!! jo tarkensikin kyllä.

Kyllähän nyt kyykyssä rest-pausella tulee 12RM:llä paljon enemmän toistoja, voi hyvinkin 20 pukata jos hyvä peruskunto

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom