Miken 2x6 systeemi

Liittynyt
4.12.2008
Viestejä
3 718
VOI alkaa tehdä (ei tekemään ;) (rektiovirhe)) tietenkin mutta onko se optimaalista? Mietipä nyt kuinka alhaisella volyymilla aloittelija saa kehitystä. Paljonko luulet 4-jakoisen 1-jakoista suuremman lihaskohtaisen treenivolyymin tuovan lihaskasvua lisää verrattuna matalampaan volyymiin tiheämmällä frekvenssillä? Väittäisin, että jälkimmäinen on optimaalisempi vaihtoehto.
Joo en mä sitä kiellä, etteikö matala volyymi tiheämmällä frekvenssillä olisi aloittelijalle erittäin passelia. Piti vain tarttua tuohon niin ehdottoman kuuloiseen lausahdukseesi. Ja sä se tykkäät viljellä tuota sanaa optimaalista ;) Se kun riippuu niin monesta tekijästä mikä on optimaalista tai paremminkin onko sitä edes? Toinen kun sopii toiselle paremmin. Tämän jauhaminen ei kyllä oikeastaan johda taas yhtään mihinkään, mistä päästäänkin siihen yksilöllisyyteen. Tiedän muutamia tyyppejä jotka on juurikin 4-jakoisella aloittanut salitouhut ja kehitys on puolessa vuodessa ollut pääliikkeissä hurjaa, viittaan tällä siihen koska aloittelijalla tärkein prioriteetti on sarjapainojen kasvattaminen. Aloittelija kun tunnetusti kehittyy melkoisen helposti alussa ja voisin veikata, että hieman monijakoisempi ohjelma (kuin se ainainen penkki-kyykky-mave tjsp kombo 3x viikossa) varmasti toimii ja suurelle osalle myös mielekkäämpää mikä edesauttaa kehitystä.
 
Liittynyt
12.9.2014
Viestejä
186
Joo en mä sitä kiellä, etteikö matala volyymi tiheämmällä frekvenssillä olisi aloittelijalle erittäin passelia. Piti vain tarttua tuohon niin ehdottoman kuuloiseen lausahdukseesi. Ja sä se tykkäät viljellä tuota sanaa optimaalista ;) Se kun riippuu niin monesta tekijästä mikä on optimaalista tai paremminkin onko sitä edes? Toinen kun sopii toiselle paremmin. Tämän jauhaminen ei kyllä oikeastaan johda taas yhtään mihinkään, mistä päästäänkin siihen yksilöllisyyteen. Tiedän muutamia tyyppejä jotka on juurikin 4-jakoisella aloittanut salitouhut ja kehitys on puolessa vuodessa ollut pääliikkeissä hurjaa, viittaan tällä siihen koska aloittelijalla tärkein prioriteetti on sarjapainojen kasvattaminen. Aloittelija kun tunnetusti kehittyy melkoisen helposti alussa ja voisin veikata, että hieman monijakoisempi ohjelma (kuin se ainainen penkki-kyykky-mave tjsp kombo 3x viikossa) varmasti toimii ja suurelle osalle myös mielekkäämpää mikä edesauttaa kehitystä.
Itse kokeilin pienijakoisilla tiheämmällä frekvenssillä matalalla volyymilla mutta ei vain toiminut mulla. Ekaks en saanut treeneistä irti niin hyvin kuin monijakoisella koska tykkää henkisesti valmistautua esim. Kovaan jalkatreeniin ja yhteen pariin lihasryhmänn kerralla. Toiseks en tykänny niistä sitten en yhtää (tähän vielä että tee jaolla mikä tuntuu hyvälle ja kivalle näkyy mulla kehityksessä ainaski) kolmanneks sarjapainot lähti jostai kumman syystä nousuu ku aloin tahkomaan 4-5 jakoisilla 5-6 krt viikossa. Pienijakoisilla aina pelko persiissä ylirasituksen kanssa ja niin kävikin monta kertaa että piti totaalilepoviikkoja pitää useammin kuin normaalisti.
 

ebbe

kuhanpahan..
Liittynyt
25.9.2008
Viestejä
436
Kaupunki
Oulu
2x6-systeemi: Ei voi olla niin vaikeeta ymmärtää :D
Kyllä se vaan joskus voi olla :D nyt asia kuitenkin selvisi, kiitän. Jatkanpa silti aiheesta mielenkiinnosta..

Otat sen 2x6 100kg onnistuneesti.

Seuraavalle viikolle lisäys, ja tällä ei tulekkaan kuin se 1x6 ja 1x4. Hakkaatko tämän jälkeen päätäsi seinään vaikka pari pari kuukautta (kärjistetysti) että saat sen 2x6 tehtyä?

Tarkoitan vain että onko sellainen treeni tehokasta, jossa toinen sarja menee jatkuvasti failureen..?
 
Liittynyt
10.12.2011
Viestejä
193
Kyllä se vaan joskus voi olla :D nyt asia kuitenkin selvisi, kiitän. Jatkanpa silti aiheesta mielenkiinnosta..

Otat sen 2x6 100kg onnistuneesti.

Seuraavalle viikolle lisäys, ja tällä ei tulekkaan kuin se 1x6 ja 1x4. Hakkaatko tämän jälkeen päätäsi seinään vaikka pari pari kuukautta (kärjistetysti) että saat sen 2x6 tehtyä?

Tarkoitan vain että onko sellainen treeni tehokasta, jossa toinen sarja menee jatkuvasti failureen..?
No ei kannata kovin pitkään päätä seinään hakata, että jos kuukauteen ei tule yhtään toistoa lisää niin keventää 10kg ja lähtee uuteen nousuun :)

Mulla tää toimi esimerkiksi tosi hyvin pystypunnerruksessa ja lattiapenkissä, mutta penkissä taas ei, kokeilemalla se selviää onko juuri sinulle tehokasta.
 
Liittynyt
22.4.2012
Viestejä
197
VOI alkaa tehdä (ei tekemään ;) (rektiovirhe)) tietenkin mutta onko se optimaalista? Mietipä nyt kuinka alhaisella volyymilla aloittelija saa kehitystä. Paljonko luulet 4-jakoisen 1-jakoista suuremman lihaskohtaisen treenivolyymin tuovan lihaskasvua lisää verrattuna matalampaan volyymiin tiheämmällä frekvenssillä? Väittäisin, että jälkimmäinen on optimaalisempi vaihtoehto.
Suomen kielen lautakunta: "Alkaa tekemään" on nyt hyvää suomen kieltä | Yle Uutiset | yle.fi ;)
 
Liittynyt
23.2.2014
Viestejä
5
En voi tarpeeksi edes kehua tätä 2x6 ohjelmaa. Olen vielä pieni pojankoltiainen lukiossa ja kyllä se vaa oikeella ohjelmalla alkanu voima ja liha tarttumaan. Aloitin ohjelman viime marraskuussa 60 kilolla penkissä ja myös lattiapenkissä. Tänään sitten tuli rintapäivänä 2x6x92,5kg. Lattiapenkissä tuli torstaina 6x100kg ja 5x100kg. Rinnan ympärys muutenkin kasvanut melkein 25 senttiä puolessatoista vuodessa, josta suurin kasvupyrähdys tapahtui kun aloitin tekee tätä 2x6:sta. Iso kiitos mikelle ja muutenkin pakkotoistolle. Tomin hauistredi "hauistreenin abc" oli toinen kullan arvoisia vinkkejä sisältävä lanka. Toissa jouluna hanskan ympärys oli mahtavat 24 cm.... Nyt mittasin niin 40 cm tuli vihdoin täyteen. Toki olen oppinut syömäänkin paremmin ja alotin tossa keväällä palkkarin käytönkin, mutta kyllä kavereitaki välillä vituttaa ku meikä poskuttaa eteenpäi sarjapainois ja niillä laahaa (ilkeää naurua). Penkkimaksimiki noussu sen 30 kiloa alle vuotee ja kesällä en tainnu ku kaks kertaa käydä salilla. Vielä kerran kiitos mikelle ja muille pakkislaisille!:rock:
 
Liittynyt
23.12.2013
Viestejä
3
En voi tarpeeksi edes kehua tätä 2x6 ohjelmaa. Olen vielä pieni pojankoltiainen lukiossa ja kyllä se vaa oikeella ohjelmalla alkanu voima ja liha tarttumaan. Aloitin ohjelman viime marraskuussa 60 kilolla penkissä ja myös lattiapenkissä. Tänään sitten tuli rintapäivänä 2x6x92,5kg. Lattiapenkissä tuli torstaina 6x100kg ja 5x100kg. Rinnan ympärys muutenkin kasvanut melkein 25 senttiä puolessatoista vuodessa, josta suurin kasvupyrähdys tapahtui kun aloitin tekee tätä 2x6:sta. Iso kiitos mikelle ja muutenkin pakkotoistolle. Tomin hauistredi "hauistreenin abc" oli toinen kullan arvoisia vinkkejä sisältävä lanka. Toissa jouluna hanskan ympärys oli mahtavat 24 cm.... Nyt mittasin niin 40 cm tuli vihdoin täyteen. Toki olen oppinut syömäänkin paremmin ja alotin tossa keväällä palkkarin käytönkin, mutta kyllä kavereitaki välillä vituttaa ku meikä poskuttaa eteenpäi sarjapainois ja niillä laahaa (ilkeää naurua). Penkkimaksimiki noussu sen 30 kiloa alle vuotee ja kesällä en tainnu ku kaks kertaa käydä salilla. Vielä kerran kiitos mikelle ja muille pakkislaisille!:rock:
Melko maukas kehitys kyllä!
Minkäslaiset sun penkki- ja ojentajapäivien ohjelmat ovat olleet?
 
Liittynyt
23.11.2014
Viestejä
1 576
Onko täysin normaalia kun olen nyt ottanut Miken 2x6 systeemin käyttöön ja sarjapainot on noussut noin 10-15kg noin 1.5-2kk aikana niin varsinkin isommilla raudoilla nostaessa oikea jalka tärisee aivan älyttömästi ja muutenkin koko kroppa ravistaa kuin viimeistä päivää... Hermotus ei kestä mukana vai mikä on? Mielestäni asento on melko jees ja käytän siis pientä kaarta selässä. (samalla olen myös huomannut että varsinkin "uusilla" raudoilla jokainen toisto on vähän nihkeä mutta silti se kuusi toistoa on sieltä aina omin avuin tullut, haittaako ollenkaan vai pitäisikö rauhoittua painojen kanssa vaikka lisääkin voi joka viikko laittaa?) penkkiä teen siis tiistaisin kapeaa/lattiapenkkiä ja perjantaisin leveällä otteella tangolla, käsipainoilla, vinopenkkiä yms mutta normi/kapeapenkki aina alkuun.
 
Liittynyt
11.6.2014
Viestejä
42
Tässä ohjelmassahan on itsessään erinomainen painoihin perustuva progressio. Toki progression voi tehdä myös jollakin muulla tavalla jos tuntuu että teknikka ei pysy perässä.
1. Tauko (pyrkii saamaan 2x6 30s palautuksella, toisin sanoen lähtee liikkeelle vaikka 3min ja vähentää aina 30s-1min)
2. Sarjaan kuluva aika (Time under tension, tämäkin vaatii tarkkaa kellotusta)
3. Sarjapituus (tai no, eihän se enää sen jälkeen olisi 2x6 :D )

Eli progressio voidaan tehdä usealla eri tavalla, tai näiden yhdistelmänä.
 
Liittynyt
25.11.2012
Viestejä
148
En voi tarpeeksi edes kehua tätä 2x6 ohjelmaa. Olen vielä pieni pojankoltiainen lukiossa ja kyllä se vaa oikeella ohjelmalla alkanu voima ja liha tarttumaan. Aloitin ohjelman viime marraskuussa 60 kilolla penkissä ja myös lattiapenkissä. Tänään sitten tuli rintapäivänä 2x6x92,5kg. Lattiapenkissä tuli torstaina 6x100kg ja 5x100kg. Rinnan ympärys muutenkin kasvanut melkein 25 senttiä puolessatoista vuodessa, josta suurin kasvupyrähdys tapahtui kun aloitin tekee tätä 2x6:sta. Iso kiitos mikelle ja muutenkin pakkotoistolle. Tomin hauistredi "hauistreenin abc" oli toinen kullan arvoisia vinkkejä sisältävä lanka. Toissa jouluna hanskan ympärys oli mahtavat 24 cm.... Nyt mittasin niin 40 cm tuli vihdoin täyteen. Toki olen oppinut syömäänkin paremmin ja alotin tossa keväällä palkkarin käytönkin, mutta kyllä kavereitaki välillä vituttaa ku meikä poskuttaa eteenpäi sarjapainois ja niillä laahaa (ilkeää naurua). Penkkimaksimiki noussu sen 30 kiloa alle vuotee ja kesällä en tainnu ku kaks kertaa käydä salilla. Vielä kerran kiitos mikelle ja muille pakkislaisille!:rock:
Pitäs itekki tossa tammikuussa alotella tää sama ohjelma. Millanen muuten sun rintatreenis oli?

Kysyn muiltakin, millainen rintatreeni kannattas tässä samalla vetää? Ja pitäiskö myös kapea penkki ottaa kerran viikkoon 2x6. Ja sekä, jos treenaa 2x rinnan viikossa, niin mites toi toinen treeni sitten menee?
 
Liittynyt
30.9.2012
Viestejä
25
Eli tällanen kysymys olis Mikelle ja miksei myös pååttalle, jos treenaan kyseisellä ohjelmalla niin onko tossa jotain mikä vaikuttais jollain tapaa negatiivisesti penkkitulokseen vai onko ohjelma ihan ok.

päivä 1:

penkkipunnerrus 2x6
vinopenkki 2x8

pystysoutu/pystypunnerrus 2x8
viparit sivulle 2x8

päivä 2:

kyykky 2x5
etukyykky 2x8
Reisiojennus 2x8

pohkeet seisten 2x10

hauiskääntö tangolla 2x6
hauiskääntö kp 2x8

päivä 3:

kapeapenkki 2x6
taljapunnerrus/dippi 2x8

maastaveto 2x5
kulmasoutu tangolla 2x6
kulmasoutu kp 2x8

Voimapyörä 3x10

Kyseessä siis tuo pååttan ketjun alussa mainitsema ohjelma vähän muunneltuna.
 
Liittynyt
23.2.2014
Viestejä
5
Kiitos tästä ketjusta ihan ekaksi, mainio thread :hyvä: Tämä "2x6" lähteekin sitten testiin vuodeksi 2015. Nousujohteiset, mutta realistiset tavoitteet jo asetettuna :D

Varsin mielenkiintoista nähdä mihin tämä systeemi vie - asenteesta ja tunnollisuudesta treenausta kohtaan se nyt ei ainakaan tule olemaan kiinni. Mitä lähtötasoon tulee; - takana ca. 1,5v säännöllista treeniä (nelijakoinen runko), jonka osalta rinta (pena) Wendlerin 5-3-1 zydeemillä viimeisen vuoden lävitse syklitettynä. Tuo viimeksi mainittu systeemi orjallisesti noudatettuna selkeästikin toimiva (12/2013: 4x90kg -> 12/2014:10x100kg), mutta siihen oleellisesti liittyvät ykköset ja kolmoset alkoivat varsin nopsaan tuntumaan kerta toisensa jälkeen aidosti "liian raskailta" nostaa :confused: - olisiko sitten jokin hartialueen mystinen keino viestiä "tylpän jäytävän kivuntunteen kautta" vaarallisella alueella liikkumisesta (?) Tiedäpä sitten; - mutta ero kutosiin on huima, jotka tuntuvat kyllä aidosti messeviltä puskea. Valinta jatkon osalta onkin näin ollen selvä. Innolla fiilistellen siitä mitä "2x6" tarjoava - let's tyypataan siis ;)

Hyvää Uutta Vuotta ja treeni-intoa kaikille läpi Suomenniemen!
 
Liittynyt
24.7.2014
Viestejä
289
Tällä logiikalla siis kunhan saa ensimmäisen sarjan nostettua, toinenkin menee aina.
Kehitystä sarjapainoihin luvassa :D
:D
Oishan tuo ihan kätevä jos se toinenkin menisi 100% varmuudella kun eka onnistuu :D
Mut siis joo ite pidän tauot sellasina, että tuntee aina olevansa täysin valmis seuraavaan sarjaan. Välillä riittää 1-2min, välillä +5min. Riippuu vähän kuinka haastavia sarjoja tekee.
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Treeni 7
Treeni 8
Treeni 7
Treeni 9
Treeni 5
Ylös