Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo niin kannattaa sitten tehdä. Nyt kun kevyen viikon jälkeen aloitat tekemään pienemmillä painoilla, niin voit keskittyä tekniikkaan entistä paremmin, koska rauta ei ole niin tiukka.
Kannattanee ottaa se hyötynä näissä pienemissä raudoissa. Minimoit kaikki pomput, lasket hallitusti painot rintaan ja räjähtävästi ylös.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Niin tässä olisi tarkoitus alkaa tekemään tuota miken 2x6 tällä tyylillä:
Ohjelma kaksijakoinen jaettu ala- ja yläkroppareeneihin. Laitan tähän vain tuohon miken 2x6 liittyvät reeniohjelmasta. Ajattelin näin:

Esim. Tiistaina
Penkkipunnerrus 2x6
Pystypunnerrus 3x8
Ristitalja 3x10

Lauantaina
Kapea penkki 2x6
Vinopenkki 3x8
Ranskalainen punnerrus 3x10

Mutta luettuani enemmän tätä ketjua huomasin että monet pitävät ojentajapäivän erikseen, jolloin mietin, että pitäisikö vaihtaa pystärin ja vinopenan paikat keskenään. Tällöin tulisi juuri se rintapäivä ja ojentajapäivä erikseen miten täällä monilla on. Onko tällä nyt suurta merkitystä kummin teen? Kumpaa pakkiksen viisaat suosittelisivat?

Niin tässä olisi tarkoitus alkaa tekemään tuota miken 2x6 tällä tyylillä:
Ohjelma kaksijakoinen jaettu ala- ja yläkroppareeneihin. Laitan tähän vain tuohon miken 2x6 liittyvät reeniohjelmasta. Ajattelin näin:

Esim. Tiistaina
Penkkipunnerrus 2x6
Pystypunnerrus 3x8
Ristitalja 3x10

Lauantaina
Kapea penkki 2x6
Vinopenkki 3x8
Ranskalainen punnerrus 3x10

Mutta luettuani enemmän tätä ketjua huomasin että monet pitävät ojentajapäivän erikseen, jolloin mietin, että pitäisikö vaihtaa pystärin ja vinopenan paikat keskenään. Tällöin tulisi juuri se rintapäivä ja ojentajapäivä erikseen miten täällä monilla on. Onko tällä nyt suurta merkitystä kummin teen? Kumpaa pakkiksen viisaat suosittelisivat?

Tekisin juurikin noin. Sais tissit useammin rasitusta.

Itse saanut parempaa kehitystä 1x6 ja 1x7 sarjoilla. Tukee minun lihassynteesiproteiinisynteesinsolukalvoa paremmin.

Ei mutta oikeesti, mitä vitun järkeä jauhaa samaa monotonista mantraa 2x6 treenistä toiseen? Olkaa villejä ja tehkää välillä vaikka 4x6 tai vaikkapa hullunhimokas 6x6 sarja. Voitte yllättyä.

Zone-sarja -42%
Itse saanut parempaa kehitystä 1x6 ja 1x7 sarjoilla. Tukee minun lihassynteesiproteiinisynteesinsolukalvoa paremmin.

Ei mutta oikeesti, mitä vitun järkeä jauhaa samaa monotonista mantraa 2x6 treenistä toiseen? Olkaa villejä ja tehkää välillä vaikka 4x6 tai vaikkapa hullunhimokas 6x6 sarja. Voitte yllättyä.
Voi hellanlettas :D Et oo tainnu perehtyä mihin nää voimaohjelmat perustuu

Ei tainnu pena oikein ymmärtää tuon kommentin vakavuutta :)

Liian monotoonista minunkin mielestä tuollainen 2x6 hinkkaaminen ainakin pitkällä tähtäimellä, mutta niin pitkään kun tulosta tulee nii mikäjottei..

Olen tosiaan rintatreenit tehnyt aika kovaa, ja käsitreenissä välillä jättänyt pystypunnerruksen kokonaan pois sekä tehnyt kapean penkin ja ojentajaa taljassa pari sarjaa vain lämmittelypainoilla. Pitänee kevennellä ihan kunnolla kaikki punnerrustreenit vaikka viikoksi. Ei vaan millään ole malttanut.. :face: Otin viimeiset pari viikkoa penkissä pidempiä 15 toiston sarjoja. Tosiaan on varmaan ihan hyvä idea myös aloittaa 2x6 pienellä resetillä kevyistä painoista.
Tuohon vois kokeilla ottaa molempien sarjojen (2x6 siis) viimeiset toistot merkistä? Muistaakseni Mike jossain näin kirjotellu, ja vois kuvitella, että sillä 90 kilollakin tuntuu jo jossain.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaveri kyseli, että mahtaisko toimia tämä systeemi jos nelijakosella vetää 4-on-1-off periaatteella, jolloin penkki treeni tulisi neljän päivän välein kuten myös ojentajatreeni.
Pysyykö 2,5kg progressio yllä jos neljä päivää aina samaan treeniin?
Jakona
1. Rinta/hauis
2. Jalat
3. Ojentajat, olkapäät
4. Selkä, epäkkäät

Yritetään nyt vaikka tuskinpa Mike huomaa vastata.. Olen luultavasti tyhmä, mutta vielä en ainakaan löytänyt sitä Miken alkuperäistä 2x6 systeemiä vaan ainoastaan niitä sovellettuja versioita siitä? Jos joku nyt vaikka tähän laittaisi sen alkuperäisen ja sitten hyvän sovelletun jolloin käydään 3 kertaa viikossa salilla. :)

Mä ainakin oon kattonu alottelijoiden osiosta sen, emt onko alkuperäinen sitten. Siellä oli näin : Tehdään aina 2x6, ei enempää eikä vähempää. Jos tulee 2x6 niin seuraavalla kerralla 2.5kg lisää. Jos ekalla tulee 6 mutta tokalla ei, seuraavalla kerralla samat painot. Jo ekalla ei tuu 6, toiseen sarjaan 5kg pois. Jos ei vieläkään tule 6, ens kerralla 5kg pienempi tavoite. Mun käsittääkseni 2x6 kuuluis tehä kerran viikkoon, ja sit yks kerta viikkoon ojentajapäivä, toimii ainakin 4.jakoisessa. Esim. Päivä 1. Rinta-hauis, Päivä 2. Jalat, Päivä 3. Ojentaja-olkapää, Päivä 4. Selkä.

Aattelin et vois alkaa kokeilla penkis nyt tota 2x6, huomen eka päivä

Mitä mielt ootte, teenks pelkästää normipenkis 2x6 vai otanko vinopenkkiiki sen 2x6? (yleensä tehny molempia sen 3x6-7)

sori mutten jaksa lukea kaikkia 111 sivua joten kysyn tässä, mitä liikkeitä tällä 2x6lla tehdään? Pääliikkeet? Niiku penkki, kyykky ja mave? Olisiko tälle jotain hyvää ohjelma runkoa?

Voiskohan tässä tehä ojentajapäivänä vaikka nopeuspenkkiä 9x3 ja sen jälkeen vaikka 2x6 dippi? Tai vaihtoehtosesti ojentajapäivän pääliikkeenä penkki kuminauhoilla, jolloin vastus kasvaa tangon noustessa

miltä tää näyttää:
MA
hauis levytangolla 2x6
hauis kp 2x8
keskitetty 2x8
ojentajat maaten 2x8
köysillä ojennus 2x8
kp pän takaa 2x8

TI
kyykky 2x6
prässi 2x8
ojentajat 2x8
koukistajat 2x8
pohkeet istuen ja seisten 2x8

KE
penkki 2x6
vino ja pääalaspäin pena kp 2x8
ristitalja 2x8
vinopena viparit 2x8

TO
mave 2x6
kp kulmas 2x8
ylätalja leveäote 2x8
alatalja soutu 2x8

PE
pystypunnerru kp 2x6
sivuviparit 2x8
takaolkapäät 2x8
olan kohautukset 2x8

miltä tämmönen näyttää??

miltä tää näyttää:
MA
hauis levytangolla 2x6
hauis kp 2x8
keskitetty 2x8
ojentajat maaten 2x8
köysillä ojennus 2x8
kp pän takaa 2x8

TI
kyykky 2x6
prässi 2x8
ojentajat 2x8
koukistajat 2x8
pohkeet istuen ja seisten 2x8

KE
penkki 2x6
vino ja pääalaspäin pena kp 2x8
ristitalja 2x8
vinopena viparit 2x8

TO
mave 2x6
kp kulmas 2x8
ylätalja leveäote 2x8
alatalja soutu 2x8

PE
pystypunnerru kp 2x6
sivuviparit 2x8
takaolkapäät 2x8
olan kohautukset 2x8

miltä tämmönen näyttää??

5-jakoinen on vaikea ohjelma suunnitella, koska lihaksien pitäisi saada epäsuoraa rasitusta. Tämän takia pari juttua:
- Leuanveto vastaotteella käsipäivälle
- Mavea enemmän kuin kaksi sarjaa mielellään
- Leuat (vaikka leveällä myötäotteella) myös selkäpäivälle ja vaikka ylätaljaa kaveriksi jos sitä on hinku tehdä
- Muuten ihan semi jees

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom