Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Piuhaboi, tässä on se systeemi millä tota 2x6 tehää:

Jos tulee kokonaisuudessaan 2x6, niin seuraavalla kerralla 2,5kg lisää.

Jos ekalla tulee 6, mutta toisella ei, niin seuraavalla kerralla samat painot.

Jos ekalla ei tule 6, nin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite.

Jos ekalla ei tule 6, eikä 5 kilon pudotuksen jälkeenkään tule 6, niin seuraavalla kerralla 5 kiloa pienempi tavoite.

2x6 on siis tähtäimenä, ei enempää eikä vähempää. Vaikka ekalla menisi 200 toistoa, niin tehdään vain 6.

Hiljaa hyvää tulee tässäkin systeemissä, turha ahnehtia ja fuskata painoissa.

(Threadista http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/32394-faq-treeniohjelmat-lihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/ ja ton osion kirjotti Hämmer)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miten tuossa 2x8 kohdassa sitten menetellään? eli jos vaikka saa tehtyä toisella kerralla 7 ja toisella 8 niin onko tässä myös se että sitten pidetään painot ja toisessa tilanteessa poistetaan ja toisessa lisätään?

Miten tuossa 2x8 kohdassa sitten menetellään? eli jos vaikka saa tehtyä toisella kerralla 7 ja toisella 8 niin onko tässä myös se että sitten pidetään painot ja toisessa tilanteessa poistetaan ja toisessa lisätään?
Niinhän tossa ohjeessa selkeesti lukee...
ekalla kertaa 7 toistoo -> 5kg pois -> tokalla 8 -> ens kerralla sama paino
ekalla kertaa 7 toistoo -> 5kg pois -> tokalla 7 -> ens kerral 5kg vähemmän

Hyvin toimii!

oon nyt tehny penkkiä 2x6 sarjalla 7 viikon ajan 1krt/viikko ja hyvin on mielestäni toiminut! aloitin 70 kilosta ja tänään tuli 2x6 82,5 kiloa. Oma paino aamulla 70,5 kiloa. Ei kun lisää painoja :P

Mulla on penkki noussu aina tosi hitaasti, ja aattelin kokeilla nyt josko tämä 2x6 asiaa parantaisi. Elikkäs teen 3-jakoista (1. Rinta, selkä 2. Jalat 3. Olkapäät, kädet) 4 kertaa viikossa. Kysymykseni onkin, että kannattaako tällä jaolla pitää penkki esim. 3x10, vai tuleeko todennäköisesti tulosta myös 2x6? Rintatreeniin kuuluu myös vinopenkki käsipainoilla 3x10 ja lisäksi hinkkaan vähän jotain eristävää päälle fiiliksen mukaan.

Vanutuipolla on näköjään toiminut ainakin kerran viikossa vääntäessä, mukavat lisäykset! :)

^ 3x10 on huono systeemi jos lisäät painoa vain siinä tapauksessa että kaikki kolme sarjaa menee täysin läpi. Tuon 3x10 puhtaasti saa läpi ehkä jollain 70-75% maksimista kun taas 2x6:ssa mennään varmaan 80-85% tienoilla maksimista. Eli jos laitat raudat sitä myöten raskaammaksi kuin tuo 2x6 sallii, veikkaan että tulosta tulee paremmin kuin 3x10:llä.

Olen nyt viisi viikkoa kokeillut tätä, ja homma ei ole edennyt mihinkään. Alussa 2x6x95 kg, ja edelleen samoilla mennään. Oma paino hieman laskenut aerobisen treenin ja ruokavaliontarkkailun avulla, alussa 68kg, nyt 66,8 kg. Kaksijakoisella treenaan, kerran viikossa tämä penkkitreeni ja sitten toisena päivänä sotilaspenkkiä 5x12 toistoa niin että sotilaspenkissäkin edetään 2,5 kg aina kerrallaan ylös päin. Viimeksi taisi mennä 5x12x75 kg. Onkohan tuossa hiukan liikaa penkkiä? Kierto on suunnilleen 8-9 päivää neljälle salikerralle. Penkin ja sotilaspenkin lisäksi teen vielä käsipainovinopenkkiä 3x10 ja dippiä omalla painolla 3x12, ja sitten suunnilleen kerran viikossa ristikkäistaljan 3x10. Näiden lisäksi sitten erilaisia liikkeitä muille lihasryhmille suhteellisen tasaisesti noin 2 kpl lihasryhmää kohti/treenikerta.

Ravintopuoli pitäisi olla kunnossa, toki niin että hieman hiilarien saantia rajoitetaan varsinkin iltaisin.

Pitäisikö tehdä jotain toisin, vai onko rajat tulleet vastaan? Kreatiinin olen ajatellut lisätä lisäravinteiksi. Tällä hetkellä Leaderin 40 Recovery-palautusjuoma aina salin jälkeen, ja sitten CLA- ja vihreä tee-kapselit toimivat lisäravinteina.

Olen nyt viisi viikkoa kokeillut tätä, ja homma ei ole edennyt mihinkään. Alussa 2x6x95 kg, ja edelleen samoilla mennään. .

Tämän "ohjelman" idea on nimen omaan tehdä penkkiä vain kerran viikossa (mielestäni ei myöskään kapeaa penkkiä tai sotilaspenkkiä), ja sitten voi jonkun verran ojentaja ja rintaliikkeitä tehdä lisäksi.

Tietenkään tuossa sarja määrässä tai pituudessa ei ole mitään sellaista mikä toimisi paremmin kuin mikään muukaan, ja sen takia kannattaa aloittaa painolla joka on esim. 10 kg (4 vk) pienempi millä saisi 2x6 aluksi. Tätä kautta se progressio ja toistojen varastoon jättäminen (=voima) tulee.

Mielenkiinnosta kysyn, että miten nopeasti olette kehittyneet tällä systeemillä. Olen penkannut tällä tyylillä pari-kolme kuukautta ja mulla menee yleensä 4 treenikertaa ennen kun tulee 2x6 täyteen, minkä jälkeen voin nostaa sarjapainoja 2,5 kilolla. Eli tommonen +2,5kg lisää sarjapainoihin kuukaudessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pystyykö tätä vetään 2-jakosella ohjelmalla, 4 treeniä viikkoon. Oon rakennellu ton siihen malliin et eka kierto ois voimapainotteinen eli vähän toistoja ja sarjoja, sit loppuviikosta toinen kierto bodypainotteisemmin. Jos nyt otan tohon ekaan kiertoon 2x6 ohjelman, onko siitä käytännössä hyötyä (eli pystynkö lisäämään kunnollista tahtia malmia tankoon), vai kannattaako pysyä jossain muussa sarja ja toistosetissä jossa progressiota ei laiteta tohon tahtiin. Periaatteessahan toi ohjelma sisältää 2x viikkoon rintatreenin jossa tulee molemmissa eristävä- ja pääliike rinnalle.

dimmu, tee vain 2-jakoisella voimareenissä 2x6. bodyreenissä tee sitten kevyemmin esim. käsipainoilla. toimii tuokin tapa, itse kokeillut.

Zone-sarja -42%
Pari rölliä poistettu forumilta.

Poistui samalla parit muutkin postit, mm. multa:( Joten kysytään uusiks eli
3-jakoinen massaohjelma nyt käytössä, onko järkeä vaihtaa sen 3x8 penkkiä 2x6 systeemiin?
Tää kuitenkin vähän enemmän voimahakuinen?
Toisaalta ei kyllä haittaa yhtään, sillä tolla nykysellä ei oo kauheen hyvin tulokset noussu(mikä olis tietenkin myös tarkotus), massaa kyl jonki verra tullu.

Penkissä toi kyllä toimii täytyy myöntää. Pari vuotta sitten tein tolla 2x6 ja penan maksimi nousi 15kg 8vko. Täytys ottaa taas käyttöön mutta kiinnostas että onko joku soveltanut tota muihin pääliikkeisiin ja miten on pelittänyt?

Poistui samalla parit muutkin postit, mm. multa:( Joten kysytään uusiks eli
3-jakoinen massaohjelma nyt käytössä, onko järkeä vaihtaa sen 3x8 penkkiä 2x6 systeemiin?
Tää kuitenkin vähän enemmän voimahakuinen?
Toisaalta ei kyllä haittaa yhtään, sillä tolla nykysellä ei oo kauheen hyvin tulokset noussu(mikä olis tietenkin myös tarkotus), massaa kyl jonki verra tullu.
Kutoset ovat parempia voimaa kasvattamaan jos hiuksia halkomaan aletaan. 3x8 tuo kyllä silti varmasti voimaakin jos siinä on progressiota.

Alotin tekee tätä penkissä ja mavessa. Penassa sarjapainot noussut tasaseen tahtiin 7,5kg ja mavessa 5kg. Mavea oon tähän asti tehnyt kerran kahessa viikossa mut nyt alan tekee joka viikko. Treenaan 2-jakoisella 1on 1off työntävät/vetävät. Ekassa työntävät reenissä teen rinnalle ja ojentajille penkin 2x6, vinopenkki kp ja sekä dippi lisäpainoilla. Toisessa reenissä penkki kp, vinopenkki tangolla ja ranskalainen punnerrus. Onko ok noin, sillä teen noi kaikki liikkeet aika kovaa? Eli pitäskö noi kässäripenkit tehdä hieman kevyemmin kun tässähän on periaatteena se viikko varattava palautumiseen?

Laitanpa tännekkin

Miten kannattaisi (vai kannattaako?) upottaa tuo 2x6 systeemi omaan 1-jakoiseen ohjelmaan? Teen siis alla olevaa Arnoldinkuusikonkäsipainovariaatiota Ti-To-La tällä hetkellä. Massan hankkiminen olisi päämääränä, mutta penkkiin haluttaisi kanssa saada lisää rautaa =).

Askelkyykky 4x10
Penkki 3x10
Leuat 3x-max
Pystypunnerrus 4x10
Hauiskääntö 3x10
Vatsat 3x20-max
^

Itse otin 2x6:sen kokeiluun G6:sessa kun sarjapainot jumittavat penkissä pahasti, penkkiä tulee nyt tehtyä se 3x2x6/vk.
7,5kg tullut aloitus sarjapainoihin lisää, tosin alotin kevyesti.

Suosittelen kuitenkin ensin tekemään tuolla 3x10 ja myöhemmin vasta kikkailemaan vasta. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom