Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
minulla tuo 2x6 systeemi ei toiminut kovin hyvin vaikka aloittelia olenkin. tässä vähän kehityksestäni
vko 1: 2x6x44kg
vko 2: 1x6x45kg, 1x4x45kg
vko 3: 1x6x45kg, 1x5x45kg
vko 4: 2x6x45kg
vko 5: 1x5x46kg, 1x6x44kg

sitten lopetin tuon systeemin kun kehitys oli noin hidasta vaikka tuona aikana painoni nousi 3kg ja palautumisen kanssa ei ollut ongelmia. 1 penkki treeni viikossa taitaa olla omalla kohdallani liian vähän...

rinta/ojentaja treenini oli tällainen:

Ma
penkki 2x6
vinopenkki 3x8

To
lattia penkki 2x6
ranskalainen punnerrus 3x8

Selvästikin aloittanu liian isoilla painoilla tämän ohjelman teon.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä tosiaan melko alhaalta saa painoissa aloittaa kun progressio on niinkin raju kuin 2,5kg lisää viikossa sarjapainoihin. Siihen kannattaa tähdätä että ainakin neljä viikkoa saisi alussa tökkimättä läpi.

Edit: Itsekin olen muuten ajatellut kokeilla tätä leuanvedossa, epäilen että ei montaa viikkoa jatku, mut lähetään nyt omapainosta liikkeelle.

Tein eilen 15kg painolla sen 2x6 leukaa, oli aika kevyt mutta seinähän tossa pian tulee vastaan. Täytyy varmaa tehdä nii että tekee joka toisessa reenissä leuat ja joka toisessa kulmasoudun, ja lisää noihin leukoihin aina 1.25kg kerrallaan..

Zone-sarja -42%
Voisiko tätä tehdä 3x viikkoon, jos rakentaisin ohjelmani tämän ympärille, sillä haluan rintaan hieman enemmän kehitystä tällähetkellä

^^ luulempa kyllä että kehityt ihan hyvin vaikka tekisitkin " vain " 2 kertaa viikkoon. Lihasten tarvii kuitenkin palautua.

kyllä toi ihan kivasti toimii 3x viikkoon tehtynäkin. itellä nousi sarjapainot 60kilosta 77,5 kiloon ennen ekaa stoppia. tosin ei taatusti toimi yhtä hyvin jos on hiukankin isommat raudat käytössä, tuo nyt vielä menee aloittelijan kehityksen piikkiin. nyt on itelläkin jo ruvennut tökkimään tahti ja pudotinkin treenimäärän kahteen kertaan viikossa.

Ei treenin tarvi olla aina viikon kiertoon sidottua. Voi tuota kokeilla esim. neljän tai viiden päivän välein.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Liittyy kai jotenkin aiheeseen, eli:

Pidemmän aikaa tehty 5x5 systeemillä ja vastaavanlaisella progressiolla. Vähän yli kuukausi sitten tuli kuitenkin täysi stoppi sarjapainojen kehitykseen ja nyt on menossa jo alaspäinkin. Pidin välissä pari kevyttä viikkoakin. Eli, onko 5x5 ohjelmassa siis liikaa toistoja tällaiseen progressioon, vai olenko vain vetänyt itseni ylikuntoon?

Eli toimi ihan hyvin tuokin parin kuukauden ajan ja sarjapainot nousivat kivasti, mutta olisiko 2x6 parempi pidemmällä tähtäimellä? Varmaan vedän väliin nyt kyllä pidempää sarjaa jonkin aikaa ennen kuin alan uutta "voimaohjelmaa" vääntämään.

Olisiko hyvä jos tekisi 2 kertaa ton päivässä?
Siis tekisin yhden kerran viikossa penkkipunnerruksen ja tekisi mieli tehdä samassa vinopenkki ja normipenkki.
Tekisin tälläin molemmat: 10, 8, 6, 3, 1, 2x6 ja 10 (normipenkki ensin) vai kannattaako tehdä vinopenkissä pitempiä sarjoja (esim. 3-4x10-15) kun tuo normipenkki on aika kova?

joo elikkä aattelin itekki ruveta vääntämää tätä 2x6 systeemiä! Kokemusta salilta noin vuoden verran ja penkki max siinä 80 tienoilla. G6 olen vääntänyt ja nyt aattelin jotain tällästä elikkä :

pvä1

Penkki 2x6
Vinopenkki käsipainoilla 2x8
Leuat myötäotteella 3x 8
NP punnerrus käsipainoilla 3x8
Hauiskääntö mutkatangolla 3x10

Pvä2

Kyykky 4x10
Leuat myötäotteella 3x 8
NP punnerrus käsipainoilla 3x8
Hauiskääntö mutkatangolla 3x10
Alatalja kapealla kahvalla 3x10

Pvä 3

Penkki 2x6
Kapea penkki 3x5
Ranskalainen punnerrus 2x10
Dipit 3x6

Vatsat teen yleensä vatsapyörällä ja ihan perus istumaannousuilla.
Laitoin koko ohjelman näkyviin jotta joku minua viisaampi voisi kertoa jos se on kokonaisvaltaisesti liian raskas tai muuten vaan "ei hyvä"

Mave ohjelmaan mukaan ;)

Harmi vain kun tuota systeemiä ei nää mistää, eka postaus kenties poistettu tai jotain?

Threadista ::
Miken suosittu 2x6 systeemin perusperiaate, voidaan soveltaa lähes mihin tahansa liharyhmään, eniten kuitenkin käytetty penkkipunnerruksessa:

2x6-systeemi:

Jos tulee kokonaisuudessaan 2x6, niin seuraavalla kerralla 2,5kg lisää.

Jos ekalla tulee 6, mutta toisella ei, niin seuraavalla kerralla samat painot.

Jos ekalla ei tule 6, nin toiseen sarjaan 5 kiloa pois. Jos nyt tulee 6, niin seuraavalla kerralla sama tavoite.

Jos ekalla ei tule 6, eikä 5 kilon pudotuksen jälkeenkään tule 6, niin seuraavalla kerralla 5 kiloa pienempi tavoite.

2x6 on siis tähtäimenä, ei enempää eikä vähempää. Vaikka ekalla menisi 200 toistoa, niin tehdään vain 6.

Hiljaa hyvää tulee tässäkin systeemissä, turha ahnehtia ja fuskata painoissa.

Tektin 2x6 systeemiin kirjoitti Hämmer.

Jos tätä on täällä kysytty jo niin anteeksi:

kertokaa kokemuksistanne 2x6 -systeemistä dieetin aikana. Paranevatko suoritukset, ja kuinka hitaasti?
Itte olen 93 -kiloinen ja kuuden toiston sarjoja teen about 85 kilolla. Millaista kehitystä on ehkä luvassa jos about 500 kalorin päivittäisessä vajeessa elän?

Tietenkin tämä nyt on tavallaan dieettiä koskeva kysymys enemmän kuin tätä treenisysteemiä koskeva, mutta haluaisin vain tietää, että jos voimatasoa pyrin dieetilläkin parantamaan niin toimiiko silloin 2x6 vai lyhyemmät sarjat paremmn?

Jos tätä on täällä kysytty jo niin anteeksi:

kertokaa kokemuksistanne 2x6 -systeemistä dieetin aikana. Paranevatko suoritukset, ja kuinka hitaasti?
Itte olen 93 -kiloinen ja kuuden toiston sarjoja teen about 85 kilolla. Millaista kehitystä on ehkä luvassa jos about 500 kalorin päivittäisessä vajeessa elän?

Tietenkin tämä nyt on tavallaan dieettiä koskeva kysymys enemmän kuin tätä treenisysteemiä koskeva, mutta haluaisin vain tietää, että jos voimatasoa pyrin dieetilläkin parantamaan niin toimiiko silloin 2x6 vai lyhyemmät sarjat paremmn?
En minä ainakaan jaksanut vääntää samoilla raudoilla miinuskaloreilla 2x6:tta - kehityksestä puhumattakaan. Itselläni on vain jostain syystä penkki sellainen, että se sakkaa heti, jos jotain ravinnossa on pielessä. Kyykyssä ja mavessa voin saada tuloksia kasvatettua miinuksillakin.

Dieetillä on vaikeaa parantaa tuloksia, mutta voit kyllä mielestäni koittaa vääntää 2x6:lla. Jos alkaa raudat painamaan liikaa, niin vaihda johonkin tavanomaisempaan voimatreeniin lyhyemmillä sarjoilla.

Kuinka kauan tuota 2x6 treeniä tehdään kerralla? vai lopetetaan siihen kun menee enään se 2x1, minulla ainakin toistojen määrät tulevat putoamaan joka viikko (vai onko se ihan tarkoituskin)? Olen yrittänyt etsiskellä mutten ole saanut selkoa.

Kuinka kauan tuota 2x6 treeniä tehdään kerralla? vai lopetetaan siihen kun menee enään se 2x1, minulla ainakin toistojen määrät tulevat putoamaan joka viikko (vai onko se ihan tarkoituskin)? Olen yrittänyt etsiskellä mutten ole saanut selkoa.
Sarjapainoja nostetaan vasta kun saadaan tehtyä se 2x6 kokonaisuudessaan. Kannattaa aloittaa melko kevyillä painoilla ettei mene heti tukkoon. Eli jos ei mene se 2x6 niin ei todellakaan nosteta niitä painoja!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom