Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No en tiedä kannattaako penkkitulosta yrittää kehittää kässäripunnerruksilla. Tee vaikka maanantaina 5x5 sarjat penkkiä ja kokeile perjantaina 3x2 pena. Tai tee 5x5 kuten nyt ja seuraavassa treenissä ojentajat loppuun asti 3x5 setillä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
No voihan sitä koittaa. Mutta ei se 2x6 tarkoita sitä että tehdään 2x6 penkkiä PLUS muita punnerruksia. Siinä tehdään 2x6 penkki ja thäts it. Ojentajia voi treenata toisilla treenikerroilla.

Mutta pointti oli se, etten usko kässäripunnerrusten parantavan itse penkkiä millään tavalla. Kovaa penkkiä vaan ja ojentajiin voimaa, sillä se lähtee.

Hyvin tuntuu toimivan tämä 2*6 systeemi. Olen sitä nyt veivannut, ensin tein 50kg mutta se tuntui menevän liian helposti, seuraavalla kerralla tungin suoraan 10kg lisää ja siinä sai sit jo punnertaakkin, siitä sitten normaalit 2,5kg nostot ja tänään sain sarjan menemään 67,5 kilolla.

Seuraavaks sitten vuorossa 70kg mikä luultavasti painaa jo niin perkeleesti ettei enää mene suoraan. Laitan sellaisen vertauksen tähän vielä että 16.2 sain tehtyä 2x3 68kg sarjat hikisesti eli tulosta tuntuu tulevan hyvin.

Oon tässä nyt jonkun viikon tehny penkkiä tällä 2x6:lla ja hyvältä on tuntunu. Kovin sarja aiemmin tais olla nelonen tai vitonen 105 kilolla. Nyt tein eilen 6x110kg. Jaksaa vaan vääntää niin eiköhän sitä ihan kohtalaisiin tuloksiin pääse :)

Oon ite tehnyt penkkipunnerruksen aina kolmen sarjoissa, viimeisen puolen vuoden ajan 3*6 setteinä. Sama toistuu oikeastaan liikkeessä kuin liikkessä. Tätä ketjua selanneena eka kysymys oliskin, että miksi on parempi tyytyä vain kahteen sarjaan nimenomaan penkkipunnerruksessa, erityisesti kolmen sijasta? Valtaosa tekee kuitenkin esim. vinopenkin ja ristikkäistaljan useammilla sarjoilla. Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Tuli kokeiltua tätä ja erittäin hyvin toimi! Alottaessa ykkönen oli 75kg, alotin tekemään tätä 60kg.
Muina liikkeinä tein vinopenkkiä käsipainoilla, kapeaa penkkiä ja ojennuksia taljassa.
70kg asti meni ongelmitta ilmaan yhtään stoppia. Eilen kokeilin ykköstä ja nousi 85kg. Kaveri teki saman ohjelman myös ja tuli sama 10 kg nousua.

Seuraavaksi aattelin kokeilla tällaista "itse keksimääni" ohjelmaa. mitäs olette mieltä?

65 x 10 67,5 x 8 70 x 6 Sitten kun nämä menee nostetaan: 67,5 x 10 70 x 8 72,5 x 6

Olisi tarkoitus ottaa tää ohjelma käyttöön ensi viikolla, ja kysynkin että jos teen

MA: penkki 2x6 vinopenkki kp 3x8
TO/PE: ojentajat..

Niin kuinka loppuun tuo vinopenkki sitten kannattaisi tehdä, niin ettei tulisi enää yhtään toistoa?

nyt olis tarkotus tätä systeemiä ruveta käyttää niin miltä tämmönen ohjelma vaikuttais?

Ma.
Penkki2*6 , vinopenkki kp 2*8, vipunostot rinnalle 2*12-15, pystypunnerrus 2*8, viparit sivulle ja taakse 3*10
Ti. Kyykky 5*5, reidenkoukistus 3*10, pohkeet 3*12, vatsoja
To. Kapee penkki 2*6, ranskalainen 3*6, ojentajat taljassa 2*10
Pe. Maastaveto 2*6, kulmasoutu 3*8,leuat 3*8, altalja 2*8,ylätalja2*8, hauis tangolla 2*8

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuli kokeiltua tätä ja erittäin hyvin toimi! Alottaessa ykkönen oli 75kg, alotin tekemään tätä 60kg.
Muina liikkeinä tein vinopenkkiä käsipainoilla, kapeaa penkkiä ja ojennuksia taljassa.
70kg asti meni ongelmitta ilmaan yhtään stoppia. Eilen kokeilin ykköstä ja nousi 85kg. Kaveri teki saman ohjelman myös ja tuli sama 10 kg nousua.

Seuraavaksi aattelin kokeilla tällaista "itse keksimääni" ohjelmaa. mitäs olette mieltä?

65 x 10 67,5 x 8 70 x 6 Sitten kun nämä menee nostetaan: 67,5 x 10 70 x 8 72,5 x 6

Pistätkö tarkemmin miten rinnan reenasit, jos itsekin saisi ton 10kg, (oikeastaan ei tarvitsisi kuin 7,5) jotta saisi maagisen 100 markkaa penkistä ylös. Tällä hetkellä yksin tehtynä maksimi 92,5 2x. ehkä 95 menisi mutta pitäisi saada kaveri varmistamaan. Tähän asti golden sixillä mennyt kolmessa kuukaudessa penkkimaksimi jotakuinkin vajaasta 80 tähä 92,5. Nyt pitäsi saada ensi kuulle uudet setit ja ajattelin kesää lähestyä tällä 2x6 setillä jos siinä on jotain järkeä. Pitää alkaa lukemaan threadia läpi jotta saa kuvaa tästä.

Pistätkö tarkemmin miten rinnan reenasit, jos itsekin saisi ton 10kg, (oikeastaan ei tarvitsisi kuin 7,5) jotta saisi maagisen 100 markkaa penkistä ylös. Tällä hetkellä yksin tehtynä maksimi 92,5 2x. ehkä 95 menisi mutta pitäisi saada kaveri varmistamaan. Tähän asti golden sixillä mennyt kolmessa kuukaudessa penkkimaksimi jotakuinkin vajaasta 80 tähä 92,5. Nyt pitäsi saada ensi kuulle uudet setit ja ajattelin kesää lähestyä tällä 2x6 setillä jos siinä on jotain järkeä. Pitää alkaa lukemaan threadia läpi jotta saa kuvaa tästä.

2x6 sarjan tein viikossa kahtena päivänä. Muissa liikkeissiä toistot oli melkein aina 10, 8 ja 6. Painot pysyi melkein samana. Jälkeenpäin voi sanoa, että olisi pitänyt alottaa korkeammilla painoilla, tuo 60kg nimittäin meni aika heittämällä. Ja juo 10kg nousu saattaa olla vähän "hämäävä" koska aloitin penkkaamisen melkeinpä nollasta. Eli en aikaisemmin ollut juurikaan penkkiä tehnyt.

tähän on ehkä vastattukin, mutta; itse teen penkin aina jalat ilmassa. eli kuten sotilaspenkki tehdään. tottakai jalat maassa saa tehtyä paljonkin suuremmilla painoilla. mitä suosittelet? jalat ilmassa vai maassa?
oon täsä lukenut n 50 sivua threadia ja tähän kysymykseen en ole törmännyt.

tähän on ehkä vastattukin, mutta; itse teen penkin aina jalat ilmassa. eli kuten sotilaspenkki tehdään. tottakai jalat maassa saa tehtyä paljonkin suuremmilla painoilla. mitä suosittelet? jalat ilmassa vai maassa?
oon täsä lukenut n 50 sivua threadia ja tähän kysymykseen en ole törmännyt.

Eipä ole minusta mitään syytä tehdä jalat ilmassa, jos ei nyt sitten erikseen treenaa sotilaspenkkiä vaikka kisoihin. Jalat maassa on vakaampi nostaa ja saa isommat raudat käyttöön. Ite en saa minkäännäköstä kaarta tehtyä jalat ilmassa ja se vie heti rasituksen rinnalta olkapäille.

minulla tuo 2x6 systeemi ei toiminut kovin hyvin vaikka aloittelia olenkin. tässä vähän kehityksestäni
vko 1: 2x6x44kg
vko 2: 1x6x45kg, 1x4x45kg
vko 3: 1x6x45kg, 1x5x45kg
vko 4: 2x6x45kg
vko 5: 1x5x46kg, 1x6x44kg

sitten lopetin tuon systeemin kun kehitys oli noin hidasta vaikka tuona aikana painoni nousi 3kg ja palautumisen kanssa ei ollut ongelmia. 1 penkki treeni viikossa taitaa olla omalla kohdallani liian vähän...

rinta/ojentaja treenini oli tällainen:

Ma
penkki 2x6
vinopenkki 3x8

To
lattia penkki 2x6
ranskalainen punnerrus 3x8

Ite oon ottanu penkkiin ton 2 x 6 viikko sitten.
Muuten teen 2 x 12, haukka 1 x 12.
Joka kuukausi lasken 2 toistoa, esim. nyt on 12, ensikuussa n. 17pvästä lähtien 10 ym.

Toissa viikolla oli tiukka 2x6x92.5kg viime viikolla oli todella tiukka 2x6x95kg huomenna olisi tarkoitus kokeilla 97.5kg:lla, epäilen että ei onnistu oli sen verran tiukka tuo viime viikkoinen.
Penkkiä teen 2 kertaa viikossa. 2x6 on yhtenä päivänä, ja sitten toisena kertana olen tehnyt pitkiä sarjoja 3x10-12.
Minkälainen penkki treeni olisi hyvä olla tuossa toisena päivänä?

Minkälainen penkki treeni olisi hyvä olla tuossa toisena päivänä?

Kuten tuolla Mikekin asian kertoo (vaatii kahlaamista), niin lattiapenkki tai lankkupenkki.
En usko, että toi sekahermotuksen teko toimii pidemmällä tähtäimellä kumpaakaan sarjapituutta palvellen.

Jos tämän ottaisi leuanvedossa käyttöön niin monesti kannattaisi leuat vetää viikkoon? Teen tällä hetkellä yksijakoista mutta kun ajattelin tämän ottaa mukaan myös penkkiin niin olisiko parempi siirtyä kaksijakoiseen ja tehdä toisena päivänä sitten muita selkä/rintaliikkeitä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom