Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
hovinarri sanoi:
Tuota en muistanutkaan mainita. Teen ne samana päivänä ojentajien kanssa. Enkä tee olkapäille ollenkaan punnerrusliikkeitä, joten ojentajat ei rasitu niissä.
Mites tilanne oli silloin kun et ollu dietilla? Voi nimittain olla etta pitaa keventaa esim. 1-2 sarjaa ojentajia dietin aikana, etta ehtivat palautua.

Mariachi sanoi:
Mites tilanne oli silloin kun et ollu dietilla? Voi nimittain olla etta pitaa keventaa esim. 1-2 sarjaa ojentajia dietin aikana, etta ehtivat palautua.
Muistaakseni treeni oli silloin hyvin pitkälle samanlaista kuin nyt. Koitin silloin tätä systeemiä ehkä reilun kuukauden ja luovutin ja vaihdoin Työntö/Jalat/veto-jakoon. Nyt olen treenanut tätä 2x6 juttua taas suunnilleen kuukauden. Ojentajiin, hauiksiin ja jalkoihin on tullut voimaa, mutta rinta on mennyt huonompaan suuntaan. Tämän perusteella en oikein usko että diettikään kusee ainakaan pahasti.
Olen aina ollut huono palautumaan ja ehkä se korostuu nyt dietillä.

hovinarri sanoi:
Muistaakseni treeni oli silloin hyvin pitkälle samanlaista kuin nyt. Koitin silloin tätä systeemiä ehkä reilun kuukauden ja luovutin ja vaihdoin Työntö/Jalat/veto-jakoon. Nyt olen treenanut tätä 2x6 juttua taas suunnilleen kuukauden. Ojentajiin, hauiksiin ja jalkoihin on tullut voimaa, mutta rinta on mennyt huonompaan suuntaan. Tämän perusteella en oikein usko että diettikään kusee ainakaan pahasti.
Olen aina ollut huono palautumaan ja ehkä se korostuu nyt dietillä.
Sehan se naissa ohjelmissa on vikana kun ei ole yhta one-size-fits-all formaattia vaan kaikkien kropat on erilaisia ja siksipa pitaa vaan loytaa se itelle sopiva.

Ehdotuksena voisit vaikka kokeilla penkki kp:lla ja vinop. tangolla eli vahan muutoksia, keventaa ojentajia yms. Tai jos keho treenilla treenaat niin Tomilla oli aivan killer systeemi rinnalle (otsikolla "kokeilkaapa tata treenityylia" tjs.) kasvua ajatellen.

Mariachi sanoi:
Sehan se naissa ohjelmissa on vikana kun ei ole yhta one-size-fits-all formaattia vaan kaikkien kropat on erilaisia ja siksipa pitaa vaan loytaa se itelle sopiva.

Ehdotuksena voisit vaikka kokeilla penkki kp:lla ja vinop. tangolla eli vahan muutoksia, keventaa ojentajia yms. Tai jos keho treenilla treenaat niin Tomilla oli aivan killer systeemi rinnalle (otsikolla "kokeilkaapa tata treenityylia" tjs.) kasvua ajatellen.

Niinhän se tietysti on että kaikki jutut ei toimi kaikilla, vaan pitää löytää aina se itselleen sopiva. Monet vaan ovat mainostaneet tätä systeemiä ja ajattelin jos saisin jotenkin tästä muokattua itselleni sopivan.

Pitää varmaankin vain keventää tuota ojentajien treeniä ja katsoa miten se lähtee kulkemaan. Jos ei toimi noin, niin sitten muutan totaalisesti rintatreenin ja unohdan tämän systeemin lopullisesti. Lihastahan tässä koitetaan kasvatella, mutta kun se ei kasva natudietillä niin koitan saada vähän lisää voimaa ja samalla säilyttää vähät lihakseni.

Outoa että kellään muulla ei ole samaa ongelmaa.

Nyt vituttaa. Olin tuossa toissa kerralla saanut 77,5kg tuon 2x6. Viimme kerralla meni sitten 5x80kg ja 6x77,5kg. Nyt sitten menin salille ja jo lämmittelypainot tuntivat raskailta. Pistin kuitenkin tuon 80kg tankoon ja sain yhden (luit oikein 1) toiston :itku: . Siinä sitten mietiskelin että ei helvetti, puotin painon 75kg ja sain 4 toistoa. Miten on mahdollista, että kahdeksan päivän aikana penkki tippuu lähes 10kg. Viimme viikko oli vielä kevyt. Ylikuntoon en ainakaan usko sillä vähän aikaa sitten oli täyslepoviikkokin. Toivottavasti oli vaan huono päivä tai jotain. Onko kohtalotovereita? Mitenhän kannattais jatkaa? Varmaan aloitan jostain 70kg:sta taas
nousemaan... :rock:

6point sanoi:
Nyt vituttaa. Olin tuossa toissa kerralla saanut 77,5kg tuon 2x6. Viimme kerralla meni sitten 5x80kg ja 6x77,5kg. Nyt sitten menin salille ja jo lämmittelypainot tuntivat raskailta. Pistin kuitenkin tuon 80kg tankoon ja sain yhden (luit oikein 1) toiston :itku: . Siinä sitten mietiskelin että ei helvetti, puotin painon 75kg ja sain 4 toistoa. Miten on mahdollista, että kahdeksan päivän aikana penkki tippuu lähes 10kg. Viimme viikko oli vielä kevyt. Ylikuntoon en ainakaan usko sillä vähän aikaa sitten oli täyslepoviikkokin. Toivottavasti oli vaan huono päivä tai jotain. Onko kohtalotovereita? Mitenhän kannattais jatkaa? Varmaan aloitan jostain 70kg:sta taas

Laitas asenteella ens viikolla 75kg ja lennätät sieltä 2x6, sitten oot taas radalla.

6point sanoi:

Aika normaalia toi on, voimatastot heittelee joskus paljonkin tilapäisesti. Todennäkösesti seuraavalla kerralla menee taas normaalisti. Teet kuten Mikse sanoi ja lataat sen 75 tankoon seuraavalla kerralla.

Timba79 sanoi:
Aika normaalia toi on, voimatastot heittelee joskus paljonkin tilapäisesti. Todennäkösesti seuraavalla kerralla menee taas normaalisti. Teet kuten Mikse sanoi ja lataat sen 75 tankoon seuraavalla kerralla.

Yksi syy vois olla se että saattoi olla pientä nestehukkaa kun ei tullut paljon juotua ennen treeniä. Meni muuten koko loppu treeni nuitten parin penkkisarjan takia niin vituksi, ettei mitään rajaa. Ei puhettakaan, että ois ollu minkäänlaista motivaatiota tehdä yhtään sarjaa loppuun ku vitutti. Eikait se auta ku totella Mike-setää ja pistää 75kg tankoon viikonpäästä. :whip:

Mulla on voimatasot aina heikossa jos treenaan aamupäivällä tai liian nopeesti heräämisen jälkeen. Sillon sai ottaa 2*6-systeemistäkin sen 5 kiloo pois... Mutta kun jättää aikaset treenit pois ja treenaa vasta 15.00 jälkeen, niin jo homma luistaa! ;)

6point sanoi:

Olitko muuten väsynyt??? ite kerran sain 6*115 ja sitte seuraavalla viikolla huonosti nukutun yön jälkeen(3 tuntia) sain 6*100 :(

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
6point sanoi:
Yksi syy vois olla se että saattoi olla pientä nestehukkaa kun ei tullut paljon juotua ennen treeniä. Meni muuten koko loppu treeni nuitten parin penkkisarjan takia niin vituksi, ettei mitään rajaa. Ei puhettakaan, että ois ollu minkäänlaista motivaatiota tehdä yhtään sarjaa loppuun ku vitutti. Eikait se auta ku totella Mike-setää ja pistää 75kg tankoon viikonpäästä. :whip:

Se voi hyvinkin olla syynä. Taikka sitten oot vaan treenistä rasittunut, muuten vaan väsynyt ja stressaantunut tai vaikka flunssaa tulossa. Syitä voi olla monia ja ei kannata olla huolissaan. Mulla ainakin joskus tulee notkahduksia ja yleensä jos seuraavassa reenissä mennään taas normaaliin tapaan.

moppe sanoi:
Mulla on voimatasot aina heikossa jos treenaan aamupäivällä tai liian nopeesti heräämisen jälkeen. Sillon sai ottaa 2*6-systeemistäkin sen 5 kiloo pois... Mutta kun jättää aikaset treenit pois ja treenaa vasta 15.00 jälkeen, niin jo homma luistaa! ;)

janne321 sanoi:
Olitko muuten väsynyt??? ite kerran sain 6*115 ja sitte seuraavalla viikolla huonosti nukutun yön jälkeen(3 tuntia) sain 6*100 :(

Itse asiassa lähdin lähes suoraan parin tunnin päiväunilta salille. Mutta en omasta mielestä ollut kuitenkaan mitenkään väsynyt. Kuten Timbakin jo sanoi, syitä voi olla niin monia, että turha tässä näköjään on ruveta niitä miettimään. Tai pitää ainakin katsoa ensin kulkeeko viikon päästä vanhaan malliin.

Täytyy silti sanoa, että tämmöinen on motivaation laskija nro. 1. Tai no, nyt on taas älytön hinku päästä salille...

hovinarri sanoi:
Onko muilla ongelmia ojentajien palautumisen kanssa?
Teen maananataina ojentajille:
kapea penkki 2x6
ranskalainen otsalle 3x8-12
taljapunnerrus/ranskalainen istuen käsipainolla 1-2x8-12

Ja perjantaina sitten rinnalle:
Penkki 2x6
vinopenkki käsip. 2-3x8-12
viparit rinnalle/ristikkäistalja 1-3x8-12

Ojentajat ovat usein vielä perjantaina vähän hellät ja voimattoman tuntuiset. Mitä pitäisi muuttaa? Vähennänkö ojentajilta liikkeet kahteen vai pitäisikö tehdä ne vain kevyemmin?

Olen dietillä nyt ja se varmaankin vaikuttaa palautumiseen, mutta sama ongelma oli jo reilu puoli vuotta sitten kun kokeilin tätä Miken systeemiä. Koitin silloin aikani tätä ja lopputuloksena muutin ojentajat ja rinnan samalle päivälle. Systeemi toimi sillä tavalla aikansa, mutta mielestäni ojentajat jäivät liian huonolle treenille. Neuvoja?

Teeppä kuule sillain että maanantaina teet penkin ja vaikka keskiviikkona ojentajat. Tämä on ainoa tapa miten mulla tuo ohjelma toimii. Ja potkii muuten tosi hyvin!

6point sanoi:
Täytyy silti sanoa, että tämmöinen on motivaation laskija nro. 1. Tai no, nyt on taas älytön hinku päästä salille...

Ei tosta kannata yöunia menettää. Penkkipunnerrus on siitä jännä, että se on ekana dietilläkin missä tulokset tippuu...ainakin mulla. Esim. selkäliikkeissä on saanut dietilläkin koko ajan laittaa lisää romua, mutta penkki tökkii heti. Ja sama juttu jos on vaikka vähän flunssan tunnetta ja osuu rintatreeni, varmasti huomaa heti tuloksissa.

Isolation sanoi:
Teeppä kuule sillain että maanantaina teet penkin ja vaikka keskiviikkona ojentajat. Tämä on ainoa tapa miten mulla tuo ohjelma toimii. Ja potkii muuten tosi hyvin!

Tuota en tullutkaan ajatelleeksi. Kuulostaisi mielenkiintoiselle muuten, mutta vaihdoin jonkun aikaa sitten 4-jakoiseen ohjelmaan eikä tuo oikein sovi siihen.
Millainen jako sulla on?

6point sanoi:
Onko kohtalotovereita?

Seuraava voi olla jo aika masentavaa/surkuhupaisaa luettavaa, mutta kaiken uhallakin kerron tämän sinulle
(kollektiivinen v*****s voi ehkä saada jotain hyvää aikaan).
Olen itse ollut tässä pari kuukautta dieetillä ja penkin voimatasot on hieman tippuneet, mutta ei kovin huolestuttavasti kuitenkaan. Viime viikolla tuli kyllä sitten tehtyä aika pelottavat "pohjat". Rintaohjelma on ollut viimeiset 1,5 kk seuraavanlainen, 2 sarjaa pec-decciä, 3 sarjaa vinopenkkiä kp:lla ja 2-3 sarjaa penkkiä (tarkoituksena siis esiväsyttää hieman rintalihoja paremman tuntuman saamiseksi). Olin tehnyt jo muutaman viikon aikaisemmin tuota vinopenkkiä 32 kg:n hantteleilla ekaan sarjaan 10 toistoa. Viime kerralla ajattelin sitten hieman repostella ja määrätietoisesti päätin koetella ihmiskehoni (lue: ihmisraatoni) äärirajoja - otin käsiini veret seisauttavat 34 kg:n käsipainot... Siitä sitten painojen lasku rinnalle ja tämän jälkeen väänsinkin ketterästi 1 (yhden) "toiston". Pienellä jännityksellä odotan jo seuraavaa rintatreeniä... :rock:

hovinarri sanoi:
Tuota en tullutkaan ajatelleeksi. Kuulostaisi mielenkiintoiselle muuten, mutta vaihdoin jonkun aikaa sitten 4-jakoiseen ohjelmaan eikä tuo oikein sovi siihen.
Millainen jako sulla on?
Raakasti vaan:

Rinta+olkapäät
jalat
kädet
selkä

tai
rinta+hauis
jalat
ojentajat+olkapäät
selkä

Nuissa siis ojentajat torstaina

indigof73 sanoi:
Olin tehnyt jo muutaman viikon aikaisemmin tuota vinopenkkiä 32 kg:n hantteleilla ekaan sarjaan 10 toistoa. Viime kerralla ajattelin sitten hieman repostella ja määrätietoisesti päätin koetella ihmiskehoni (lue: ihmisraatoni) äärirajoja - otin käsiini veret seisauttavat 34 kg:n käsipainot... Siitä sitten painojen lasku rinnalle ja tämän jälkeen väänsinkin ketterästi 1 (yhden) "toiston". Pienellä jännityksellä odotan jo seuraavaa rintatreeniä... :rock:

Kyllä saattaa itelläkin olla pientä jännitystä ilmassa kun seuraavaa rintatreenia alan vetämään :). Mitähän seuraavaksi... Varmaan saan sillä 75kg:lla yhden negatiivisen ja kaveri auttaa painot telineisiin... :D

Missäköhän välissä kannattas maksimia kokeilla penkissä kun treeniohjelma on seuraava?
Ma: penkki 2x6, vinopenkki, flyes, hauis
Ti: Jalat, julle, vatsat
To: Kapea penkki, pari muuta ojentaja liikettä ja olkapäät
Pe: Selkä, takaolkapäät

En ole kokeillut maksimia joulun jälkeen kun oli sairastelua, treeniohjelman vaihtoa yms säätöä. Pidättekö yleensä taukoa treenistä ennen maksimikokeilua?

Muillakin on näköjään penkki homma aika henkinen :D Ei sitä tajua, mikä siinä liikkeessä on niin erikoista. Jos se menee hyvin, niin on tosi tyytyväinen ja päinvastoin. Ne tulokset tosiaan saattaa joskus pompata tai laskea hyvinkin paljon. Esim. mulla just 2x6:sessa kerran hienosti meni edellisviikolla 90 kg:lla ja seuraavalla kerralla 92,5:llä hikinen kolmonen, vaikka ei tosiaan ollut mitään taudinpoikastakaan ja muutenkaan normaalia kummempi fiilis.

Suositut

Back
Ylös Bottom