Miken 2x6 systeemi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pååtta
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
ressukka sanoi:
Eikösse niin mennyt että jos ei ekalla sarjalla saa kutosta, niin tokaan sarjaan pudotetaan 5kg pois. Vois olla vähän parempi 4x77.5 + 6x72.5.

Ai mä oon käsittäny et aina ku saadaan tehtyy 2x6 nii lisää painoa

Mike sanoi:
Siis jos ekalla ei mene kutosta, niin tiputetaan senverta että toisella saa sen kutosen. Sitten vain apuliikkeet ja seuraavalla viikolla taas yrittämään 2x6 tuolla painolla millä eka jäi vajaaksi.

...ja jos ekal menee kutonen seuraaval kerral nii sit vaan tokaan sarjaan samal painol kutosta yrittämään?

Siis voi hellanlettas. Ihan kun teidän kehitys nyt jää junnaamaan eikä lihakset/tulokset kasva kun tekikin 6 toistoa kun nyt pitikin tehdä 5. Ei näin yksinkertaisen systeemin ymmärtämiseen tarvita paljoa :D

pååtta sanoi:
...ja jos ekal menee kutonen seuraaval kerral nii sit vaan tokaan sarjaan samal painol kutosta yrittämään?

On muuten mennyt aika vaikeaksi tämä 2x6, selitän nyt vielä uudestaan.

if=2x6 then=2,5kg lisää seuraavalla viikolla
if=<2x6 then=-5kg and 1x6
if=1x6 is false then=-5kg next week

2x6 on siis tähtäimenä, ei enempää eikä vähempää. Vaikka ekalla menisi 200 toistoa, niin tehdään vain kutonen.

Kun 2x6 menee, niin seuraavan viikon treeniin 2,5kg lisää.

Jos ekalla menee 6 ja toisella vain 5, jatketaan seuraavalla viikolla samalla painolla ja yritetään uudestaan 2x6

Jos ekalla menee 5, niin toiseen sarjaan -5kg ja sillä 6 toistoa.

Jos 5 kilon pudotuksen jälkeenkään ei tule 1x6, sitten seuraavan viikon treeniin tiputetaan 5kg tällä kertaa tavoitteena olleesta 2x6 painosta.

Tekniikka samana, hiljaa hyvää tulee tässä systeemissä.

Oli tossa ikävä kuuden viikon treenitauko, kun poskiontelontulehdus paino sitkeesti päälle... Nyt tänään eka rinta/olkapää-treeni ja olin aika ihmeissäni, kun sarjapainoja sai tiputtaa vaan 7,5kg ja painokin oli tippunut vaan kilon. Ja noi saa sentään äkkiä takasin. Tauolla ei tullut urheiltua laisinkaan ja syöminenkin oli täysin pyllystä...

No joo oli täysin :offtopic:

Tekeekös kukaan 2x6 kapeeta penkkiä smithissä?? kokeilin vähän pidemmällä sarjalla ja n. 10 cm irti rinnasta ja hiton hyvän tuntuman sai ojentajiin. Mulla hajoaa tekniikka tossa normaalissa kapeassa penkissä viimesissä tiukoissa toistoissa. Mutta mahtaako toi smith olla jotenkin pahasta kovemmilla painoilla ja kovemmilla sarjoilla??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tikkuniska sanoi:
Tuleeko tällä lihaa minkään vertaa?

Miksei tulisi, jos vielä tekee vaikka vinopenkin kässäreillä päälle pidempänä sarjana ja sitten vielä vaikka ristikäistaljaa tai peck-deckiä vähän pidempänä sarjana. Mun mielestä palvelee hyvin myös kehoilua.

Tätä joku kyselikin aiemmin, mutta vastausta ei tullut. Taisi joku (willie?) kertoa onnistuneesta kokeilustakin tällä tavalla. Eli onko jokin syy miksi se on 2X6 eikä 3X6 tai vaikka 5X6?

Tällä viikolla aloitan tuon 2X6s systeemin ja tulipa mieleen tämmöinen säätäminen. Aika tyypillistä. Taas yksi elämä suurempi treenikysymys! :hyper:

Oon tehnyt nyt 2kk+ miken 2x6:lla. kapea penkki noussut tappavan tasaisesti, tavallinen penkki myös, mutta hiukan hitaammin.

Nyt tällaisen kysymyksen äärellä pohdiskelen: varsinkin kapeassa penkissä pystyn tekemään n. kaksi viimeistä toistoa ns. freestylellä, eli selkä-notkolla-jaloilla-työntäen tangon ylös.

Pitäisikö tekniikan olla kunnossa 2x6 toistomäärällä, ennen kuin saa siirtyä seuraaviin painoihin? Olisiko parempi tehdä 2x6 vaikka sotilaspenkkityylillä??

JFG sanoi:
Oon tehnyt nyt 2kk+ miken 2x6:lla. kapea penkki noussut tappavan tasaisesti, tavallinen penkki myös, mutta hiukan hitaammin.

Nyt tällaisen kysymyksen äärellä pohdiskelen: varsinkin kapeassa penkissä pystyn tekemään n. kaksi viimeistä toistoa ns. freestylellä, eli selkä-notkolla-jaloilla-työntäen tangon ylös.

Pitäisikö tekniikan olla kunnossa 2x6 toistomäärällä, ennen kuin saa siirtyä seuraaviin painoihin? Olisiko parempi tehdä 2x6 vaikka sotilaspenkkityylillä??

Tekniikka toki kuntoon, penkkipunnerrus lähtee jaloista, eli kantapäät tiukasti lattiaan ja sieltä sitten työnnetään yläselkää penkkiin.

Olen itse koittanut tätä 2x6 systeemiä 4 viikkoa ja joka kerta oon saanut laittaa 2,5kg lisää painoa :worship: Tätä ennen olin jumissa pari kuukautta samoissa painoissa ja motivaatio alkoi hiipua.

Heitän yleensä lämmittelyt tangolla 1x6 ja 50kg:lla 1x6. Ja ensimmäinen sarja tuntuu todella kevyeltä. Sitten pidän taukoa ja toisella sarjalla tanko jää aina rinnalle kuudennella toistossa :wall:. Näin on siis käynyt koko 4-viikon ajan. Olen vaihdellut lepoaikaa sarjojen välissä mutta ei auta =/

Nooh, jos kehitystä tulee niin ei kannata murehtia :kippis1:

Mike sanoi:
Tekniikka toki kuntoon, penkkipunnerrus lähtee jaloista, eli kantapäät tiukasti lattiaan ja sieltä sitten työnnetään yläselkää penkkiin.

Selkeyden vuoksi; että pitääkö 2x6 mennä puhtaalla tekniikalla ennenkuin siirrytään seuraaviin painoihin?

JFG sanoi:
Selkeyden vuoksi; että pitääkö 2x6 mennä puhtaalla tekniikalla ennenkuin siirrytään seuraaviin painoihin?

Tottakai pitää mennä. Sehän ois hirveetä rimpuilua sit niillä isommilla painoilla ja kohta ei ois tekniikasta mitään jäljellä.

Onko muilla ongelmia ojentajien palautumisen kanssa?
Teen maananataina ojentajille:
kapea penkki 2x6
ranskalainen otsalle 3x8-12
taljapunnerrus/ranskalainen istuen käsipainolla 1-2x8-12

Ja perjantaina sitten rinnalle:
Penkki 2x6
vinopenkki käsip. 2-3x8-12
viparit rinnalle/ristikkäistalja 1-3x8-12

Ojentajat ovat usein vielä perjantaina vähän hellät ja voimattoman tuntuiset. Mitä pitäisi muuttaa? Vähennänkö ojentajilta liikkeet kahteen vai pitäisikö tehdä ne vain kevyemmin?

Olen dietillä nyt ja se varmaankin vaikuttaa palautumiseen, mutta sama ongelma oli jo reilu puoli vuotta sitten kun kokeilin tätä Miken systeemiä. Koitin silloin aikani tätä ja lopputuloksena muutin ojentajat ja rinnan samalle päivälle. Systeemi toimi sillä tavalla aikansa, mutta mielestäni ojentajat jäivät liian huonolle treenille. Neuvoja?

teetko olkapaat milloin? jos niissa on punnerrusliikkeita niin nehan rasittaa ojentajia kanssa...

Mariachi sanoi:
teetko olkapaat milloin? jos niissa on punnerrusliikkeita niin nehan rasittaa ojentajia kanssa...
Tuota en muistanutkaan mainita. Teen ne samana päivänä ojentajien kanssa. Enkä tee olkapäille ollenkaan punnerrusliikkeitä, joten ojentajat ei rasitu niissä.

Suositut

Back
Ylös Bottom