Meikäläinen on treenannu kaksjakosella (4 treenipäivää/vko) tota 2x6:sta seuraavasti:
Ma: Jalat, rinta, hauikset, vatsat
Ti: Selkä, olkapäät, ojentajat
To: Jalat, rinta, hauikset, vatsat
Pe: Selkä, olkapäät, ojentajat
Selostan penkkiosuuden kerta se kiinnostaa. Elikkäs, maanantaina 2x6 penkkiä ja 3x8-10 vinopenkkiä käsipainoilla. Mike on neuvonu ottamaan ojentajat kolmen päivän päästä penkkipäivästä, mutta en muuttanut alkuperäistä (omaa) ohjelmaa ja lisäsin tuon 2x6:sen sinne suoraan mukaan, siksi ojentajat heti tiistaina.
Jep, eli tiistaina on otettu 3x10-12 kapeeta penkkiä ja päälle ranskalaista mutkatangolla. Tuo kapee penkki on ollu mukava ärsyke edellisen päivän rintatreenin päälle, joten kannattaa kokeilla sopiiko itelle. Mulle sopii, mutta venyttelyjen ja lämmittelyjen kanssa pitää olla todella huolellinen. Ja tosiaan, esiväsytän yleensä ojentajia taljapunnerruksella ja kerään latsit täyteen verta ylätaljassa ennen kovia sarjoja, joten tuntuman saa osumaan sinne minne pitääkin. Ylätalja toimii todella hyvin penkin apuna, saa huomattavaa vakautta nostoon.
Torstai: penkki 2x6 ja sama rumba, kuin maanantaina. Toiminut tähän asti hyvin ja
perjantaina tiistain ojentajapäivä raskaampana, koska edessä on viikonlopun lepo ja palautuminen. Perjantaina on otettu tiukkaa 3x8 lattiapenkkiä, ranskalaista ja siihen päälle heiluteltu köysissä taljalla viimeset mehut pois ojentajista. Niin ja tosiaan, se noston vaikeus on minulla ollu aina heikoissa ojentajissa. Rinnassa on ollut voimaa, mutta loppunosto on jäänyt vajaaksi ojentajien takia.
Huoh, mitä satuilua.
PS. Nyt tajusin sanoa, että älä kopioi tuota ohjelmaa suoraan, vaan rakenna itelles sopiva ja odottele minua viisaampien neuvoja. Pääasia on että kokeilet mikä tuntuu omassa (rintalihassa/ojentajassa) kropassa toimivan.