Miken 2*6 lyhyt oppimäärä. 20vko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kalimero
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mike sanoi:
Uskon juu ihan kokemusten perusteella. Kovat kolmoset ovat tosi rasittavia kropalle ja koska isoissa romuissa riskialttuis kasvaa, niin pidin minimissä raskaat lyhyet sarjat. Jossitellahan aina voi, mutta koska tulokset nousi kokoajan, niin uskon tuon systeemin olevan todella toimiva. Enkä ole ainoa kenellä se on toiminut. On sinällään hassua että jos tulokset nousevat, niin haetaan jotenkin negatiivista asiasta ja jossitellaan että olisiko noussut vielä paremmin. Voidaan miettiä niinkin, että olisiko Kalimero nostanut 200 kiloa jos olisi tehnyt toisella systeemillä?
olisi nostanut aivan varmasti toisellakin systeemillä vaikka 1x3 tai 5x5;) ja miten perustat omiin kokemuksiin kun et ole kokeillut niitä lyhyempiä sarjoja vaan aina tuota samaa, sinäkin olisit vartmasti saanut enemmän penkistä jos olisit tehnyt lyhyempää sarjaa välillä, lyhyet sarjat kuormittaa kroppaa mutta eihän niitä tartte tehdä aina, lyhyet hermottaa sen kropan ihan erillailla nuihin maksimeihin entä nuo 6toistot. silti hyvinhän tuo penkki on noussut tuollakin, tosin tuollainen karju tosiaan ois kehittynyt aika monella muullakin ohjelmalla.
MKM sanoi:
Hienoa kehitystä :worship: ! Eihän tässä nyt sitten mitään kiellettyjä aineita käytetty?
no ei tietenkään :evil:

neutraali sanoi:
olisi nostanut aivan varmasti toisellakin systeemillä vaikka 1x3 tai 5x5;) ja miten perustat omiin kokemuksiin kun et ole kokeillut niitä lyhyempiä sarjoja vaan aina tuota samaa, sinäkin olisit vartmasti saanut enemmän penkistä jos olisit tehnyt lyhyempää sarjaa välillä, lyhyet sarjat kuormittaa kroppaa mutta eihän niitä tartte tehdä aina, lyhyet hermottaa sen kropan ihan erillailla nuihin maksimeihin entä nuo 6toistot. silti hyvinhän tuo penkki on noussut tuollakin, tosin tuollainen karju tosiaan ois kehittynyt aika monella muullakin ohjelmalla.
Miksi nää menee aina tähän? Eikö ne tulokset koskaan voi puhua puolestaan? Jossittelu kiekkovalmentajille.

Mike sanoi:
Miksi nää menee aina tähän? Eikö ne tulokset koskaan voi puhua puolestaan? Jossittelu kiekkovalmentajille.
älä sitten puhu kokemuksesta jos et ole muuta kokeillut. joo puhuu tulokset puolestaan

mites tää että kannattaako tehdä sitä ihan perus kapeaa penkkiä se 2x6 sitten jonain toisena päivänä??..ite oon näin tehny ja tuntuu että toi kapea alkaa kiriä jo pian ton normaalin ohi?? :eek: ..eli kannattaisko tehdä ojentajille vaan loppuojennuksia vai?? tosiaan menee tossa normaalia penkkiä tehdessä itelläkin noi kädet suunnilleen sellaseen 90 asteen kulmaan et ei taida olla sekään ihan kunnossa :nolo:

neutraali sanoi:
älä sitten puhu kokemuksesta jos et ole muuta kokeillut. joo puhuu tulokset puolestaan
No ei tässä voi jokaista systeemiä vetää, siinähän menee kehitys metsään. Aina sitä voi sanoa että olet koittanut 20 eri tyyliä, mutta et ugandalaista penkkisysteemiä. Lukekaa se 2x6 tredi ja katsokaa, että kovin moni systeemillä saa ihan hyvin painojaan ylös. Jos Neutraalikin koittais, niin voisit sen kakkosen saada joskus ehkä mahdollisesti.

huumor sanoi:
mites tää että kannattaako tehdä sitä ihan perus kapeaa penkkiä se 2x6 sitten jonain toisena päivänä??..ite oon näin tehny ja tuntuu että toi kapea alkaa kiriä jo pian ton normaalin ohi?? :eek: ..eli kannattaisko tehdä ojentajille vaan loppuojennuksia vai?? tosiaan menee tossa normaalia penkkiä tehdessä itelläkin noi kädet suunnilleen sellaseen 90 asteen kulmaan et ei taida olla sekään ihan kunnossa :nolo:
Ne apuliikkeet mukaan vain jos niille on tarvetta. Jos loppuojennus on hyvällä mallilla, niin turha niitä ojentajia on rääkätä. Jos tuuppaat menemään 3 päivää kapean jälkeen penkkiä, niin mahdollisesti palautuminen ei riitä ja siksi penkki lagaa.

Mike sanoi:
Jos Neutraalikin koittais, niin voisit sen kakkosen saada joskus ehkä mahdollisesti.
olen todella samantapaista systeemiä alku aikoina tehnyt ja tulos tyssäsi 162,5x2 n 1,5 vuodeksi, sitten olen tehnyt eri systeemeillä ja saanut kehitystä aikaiseksi, tuo systeemi on erittäin hyvä aloittelijalle mutta silloin kun se tosissaan tökkää nuin kauaksi ajaksi kuin minulla niin on aivan turha hakata päätä seinään, silloin kannattaa kokeilla jotain muuta. aineilla reenatessa toki touhu on aivan eriä entä natuna, kehitys on silloin tasaisempaa eikä' tuollaisia pitkäaikaisia tökkäämisiä tule lähellekkään niin helposti, reenaa sitten millä systeemillä hyvänsä.

Mike sanoi:
.
Kaikinpuolin pitäisi pitää uusi penkkikoulu, sillä tekniikka on todella hyvällä mallilla ja sitä olisi hyvä näyttää aloittelijoille.

Tulen varmasti mukaan uuteen penkkikouluu ,maksoi mitä maksoi. Vaikka en mikään rookie punttituohoissa olekkaan, niin toi penkki on mulle se akillen kantapää :wall:

Hyvin tuo systeemi on mulla toiminu. 4 kk takana ja sarjapainot noussu n. 20 kiloo. Nyt vaan jämähtäny totaalisesti. Jo 7 viikkoo oon räpeltäny samoisa raudoisa :wall: . Mulla tuntus olevan ongelmana tuo nopeuspuoli eli toistot tulee aika hitaasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
BS1 sanoi:
Jotta saisi oikeamman kuvan VOIMIEN kehityksestä olisi ehdottomasti olla selvillä mikä oli penkkiykkönen hyvällä tekniikalla ennen tätä 2x6 -systeemiä. Tuon kokoisella ja noilla välityksillä penkkienkka ennen systeemiä ihan varmasti luokkaa ~+180kg. Ihan totta. Tuosta sitten millä tahansa toimivalla ohjelmalla hiotaan se +200kg -tulos. Näin mä asian näen, mitään en kuitenkaan tiedä. Jotain realiteettia sentään on olemassa paljon VOIMAT voi kasvaa viikoissa.

-itse en ole kokeillut 2x6 -systeemiä, vielä.

Edit: meni väärinpäin kirjoittaessa 2x6 ja 6x2, nyt siellä lukee oikke :)

Ennen systeemin aloitusta ei tarvinnut edes nähdä unta 150kg:n merkkipenkistä.

Penkkienkka hyvällä tekniikalla ja näillä välityksillä ei todellakaan ollut lähelläkään 180kg, ihan vitun kaukana siitä.

130kg valittiin aloituspainoksi, koska se oli paino, jonka arvioin puhtaalla tekniikalla saavani, en enempää ja arvio oli oikea, sillä sarjat oli tiukkoja jo ensimmäisistä treeneistä asti.

Ei. Se 130kg ei ollut kevyt, kun aloitettiin ja alussa ei edetty isommin harppauksin. 2,5kg:n korotus per viikko.

Ja ei. Sitä voimaa ei olisi siellä 20vko:n kohdalla muuten ollut, koska ei se ole sinne ennenkään tullut vaikka kuinka usein ja kuinka kiertäen olen koittanut sille usean koko 20vko:isen ajan vihjata, että pitäis tulla.

Sanaa "valittiin" käytin, koska ei niitä painoja nyt saatana arpoakaan voi, kun tähän lähtee.

Penkkitulosta varten ei tehty apuliikkeitä, viimeistä toistoa merkistä sarjassa ja pakkonegatiivisia tehtiin kyllä välillä. Ihan vaan perinteistä body-rintajumppaa penkin päälle, esim vipareita ja vinopenkkiä.

Rintatreenissä mulla on pienet painot, vaikka on hermotusta joutunut vuosikausia harjoittelemaan, on työn säilyttäminen rinnalla silti edelleen vaikeampaa kuin monella muulla. Kyllähän esim. käsipainopunnerruksia voin isoilla painoilla tehdä mutta, sillä ei ole mun kohdalla mitään tekemistä rinnan työskentelyn/kehittämisen kanssa.

Edettiin nostoissa niin että; 150*3, 160*3, 170*1, 180*1, 190*1 ja 200*1

ahaa, tuo oli siis stoppina otettu, on kyllä ihan saatanan kova tulos vaikka iso mölli oletkin, sanan lahjaton penkkaaja voi unohtaa kyllä tyystin.

OT:

Onko muuten tsänssejä ikinä saada pakkiksen penkkikoulua vähän pohojosempaan? Esim. Uleåborg. Takuulla olisi jengiä tulossa. Ainakin puuhelmipojat (minä ja neutraali) oltaisiin siellä. :)

Kalimero sanoi:
Ennen systeemin aloitusta ei tarvinnut edes nähdä unta 150kg:n merkkipenkistä.

Penkkienkka hyvällä tekniikalla ja näillä välityksillä ei todellakaan ollut lähelläkään 180kg, ihan vitun kaukana siitä.

Sori sitten siitä että liioittelin sut vahvemmaksi mitä olit :D :eek:

Tuntuu vaan niin uskomattomalta ettei tolla massalla ym seikoilla enempää olisi tullut kuin 150kg? No, jos mies niin sanoo niin pakko se on uskoa.

SniffDaddy sanoi:
Esim. Uleåborg. Takuulla olisi jengiä tulossa. Ainakin puuhelmipojat (minä ja neutraali) oltaisiin siellä. :)
en ois :)

BS1 sanoi:
Sori sitten siitä että liioittelin sut vahvemmaksi mitä olit :D :eek:

Tuntuu vaan niin uskomattomalta ettei tolla massalla ym seikoilla enempää olisi tullut kuin 150kg? No, jos mies niin sanoo niin pakko se on uskoa.
Penkki ei oikein kasva kuin penkkaamalla.

Olen edelleen kateellinen 200:n penkistä. Mutta on todettava, että vaikka 2x6 varmasti kelvollinen ohjelma onkin, niin kyllä varsin monella muullakin ohjelmalla 1.57 X oma paino penkataan (ja usein naturaalina). Täällä on jo käsitelty ohjelman vähempimerkityksellisiäkin yksityiskohtia, mutta kysymykseeni mahdollisesta lääkeaineiden käytöstä ei vielä ole vastattu.

Eihän niitä hormoneita sun muita myrkkyjä nyt vaan käytetty?

Suositut

Back
Ylös Bottom