BS1 sanoi:
Jotta saisi oikeamman kuvan VOIMIEN kehityksestä olisi ehdottomasti olla selvillä mikä oli penkkiykkönen hyvällä tekniikalla ennen tätä 2x6 -systeemiä. Tuon kokoisella ja noilla välityksillä penkkienkka ennen systeemiä ihan varmasti luokkaa ~+180kg. Ihan totta. Tuosta sitten millä tahansa toimivalla ohjelmalla hiotaan se +200kg -tulos. Näin mä asian näen, mitään en kuitenkaan tiedä. Jotain realiteettia sentään on olemassa paljon VOIMAT voi kasvaa viikoissa.
-itse en ole kokeillut 2x6 -systeemiä, vielä.
Edit: meni väärinpäin kirjoittaessa 2x6 ja 6x2, nyt siellä lukee oikke
Ennen systeemin aloitusta ei tarvinnut edes nähdä unta 150kg:n merkkipenkistä.
Penkkienkka hyvällä tekniikalla ja näillä välityksillä ei todellakaan ollut lähelläkään 180kg, ihan vitun kaukana siitä.
130kg valittiin aloituspainoksi, koska se oli paino, jonka arvioin puhtaalla tekniikalla saavani, en enempää ja arvio oli oikea, sillä sarjat oli tiukkoja jo ensimmäisistä treeneistä asti.
Ei. Se 130kg ei ollut kevyt, kun aloitettiin ja alussa ei edetty isommin harppauksin. 2,5kg:n korotus per viikko.
Ja ei. Sitä voimaa ei olisi siellä 20vko:n kohdalla muuten ollut, koska ei se ole sinne ennenkään tullut vaikka kuinka usein ja kuinka kiertäen olen koittanut sille usean koko 20vko:isen ajan vihjata, että pitäis tulla.
Sanaa "valittiin" käytin, koska ei niitä painoja nyt saatana arpoakaan voi, kun tähän lähtee.
Penkkitulosta varten ei tehty apuliikkeitä, viimeistä toistoa merkistä sarjassa ja pakkonegatiivisia tehtiin kyllä välillä. Ihan vaan perinteistä body-rintajumppaa penkin päälle, esim vipareita ja vinopenkkiä.
Rintatreenissä mulla on pienet painot, vaikka on hermotusta joutunut vuosikausia harjoittelemaan, on työn säilyttäminen rinnalla silti edelleen vaikeampaa kuin monella muulla. Kyllähän esim. käsipainopunnerruksia voin isoilla painoilla tehdä mutta, sillä ei ole mun kohdalla mitään tekemistä rinnan työskentelyn/kehittämisen kanssa.
Edettiin nostoissa niin että; 150*3, 160*3, 170*1, 180*1, 190*1 ja 200*1