BB PRO Mika Sihvonen

Oli kaikki parhaat ja Marko voitti Priestin joka oli Olympiassa kuudes
Voin sanoa että näin Marko Savolaisen Helsingin Gold’s Gymillä harjoittelemassa 1990-luvun puolivälissä.Olin nähnyt sen hetkiset maailman huiput lähietäisyydeltä.Astuin salille ja katse kiinnitty kun Marko teki käsipainoilla hauiskääntö noin 50 kg molemmissa käsissä.Voi taivas että säikähdin kun oli niin julmetun iso.Ero oli vähän niinkuin itseäni vertaisi 102 kg sen hetkisiin maailman huippuihin eli ero oli jäätävä.Marko oli saman verran edellä näitä huippuja kun itse olin jäljessä näitä muita huippuja.Ei tämmöistä ilmestystä tule Suomeen enää koskaan ja voin taata sen.Kuulin salilta että Markolta oltiin mitattu pihdeillä 6.7% rasvat ja paino yli 130 kg.Tässä puhutaan kahdesta eri lajista Pro kehonrakennus ja jokin toinen laji mitä ei voi verrata koska ukot on ihan eri kokoa.Lähinnä naurattaa kun pääsisitte katsomaan samaa hetkeä kuin näin Maken ekaa kertaa.Taivas varjele mikä mörkö
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voin sanoa että näin Marko Savolaisen Helsingin Gold’s Gymillä harjoittelemassa 1990-luvun puolivälissä.Olin nähnyt sen hetkiset maailman huiput lähietäisyydeltä.Astuin salille ja katse kiinnitty kun Marko teki käsipainoilla hauiskääntö noin 50 kg molemmissa käsissä.Voi taivas että säikähdin kun oli niin julmetun iso.Ero oli vähän niinkuin itseäni vertaisi 102 kg sen hetkisiin maailman huippuihin eli ero oli jäätävä.Marko oli saman verran edellä näitä huippuja kun itse olin jäljessä näitä muita huippuja.Ei tämmöistä ilmestystä tule Suomeen enää koskaan ja voin taata sen.Kuulin salilta että Markolta oltiin mitattu pihdeillä 6.7% rasvat ja paino yli 130 kg.Tässä puhutaan kahdesta eri lajista Pro kehonrakennus ja jokin toinen laji mitä ei voi verrata koska ukot on ihan eri kokoa.Lähinnä naurattaa kun pääsisitte katsomaan samaa hetkeä kuin näin Maken ekaa kertaa.Taivas varjele mikä mörkö
Mä olen seissyt Greg Kovacsin vieressä vaa-alla kun se painoi 152,5kg vai oliko se 157,5kg. Siinä oli iso mies. Athleticolla kävi aikanaan. Eikä edes silloin säväyttänyt samalla tapaa kuin Sihvonen offilla kun iho meinaa revetä paineista. Ootko koskaan nähnyt Sihvosta offilla päälle 100kg elopainolla tekemässä esim ristikkästaljaa, se on vitun härski näky kun rinta aivan raiteilla ja äijä vain leviää.
 
Oli kaikki parhaat ja Marko voitti Priestin joka oli Olympiassa kuudes

En usko hetkeäkään, että Priest olisi jossain helsingin peräkylän kisoissa primekunnossaan, kuten ei varmasti moni muukaan. Joten se on ihan sama, kuka siellä on ketäkin voittanut. Mr.Olympia järjestys ratkaistaan Mr.Olympia lavalla, ei missään hesan kulttuuritalolla.
 
En usko hetkeäkään, että Priest olisi jossain helsingin peräkylän kisoissa primekunnossaan, kuten ei varmasti moni muukaan. Joten se on ihan sama, kuka siellä on ketäkin voittanut. Mr.Olympia järjestys ratkaistaan Mr.Olympia lavalla, ei missään hesan kulttuuritalolla.
Se on myös fakta, että Savolaisen sijoitus oli selvästi alakanttiin helsinki gp: ssä. Esim. Dillet sai paremman sijoituksen, vaikka näytti ”paskalta” Savolaisen vieressä.
 
Mä olen seissyt Greg Kovacsin vieressä vaa-alla kun se painoi 152,5kg vai oliko se 157,5kg. Siinä oli iso mies. Athleticolla kävi aikanaan. Eikä edes silloin säväyttänyt samalla tapaa kuin Sihvonen offilla kun iho meinaa revetä paineista. Ootko koskaan nähnyt Sihvosta offilla päälle 100kg elopainolla tekemässä esim ristikkästaljaa, se on vitun härski näky kun rinta aivan raiteilla ja äijä vain leviää.
Kyllä täytyy sanoa,että Sihvosella on paras rakenne mitä on koskaan Suomessa kellään ollut.Olen seurannut lajia 80-luvun lopusta ja istunut katsomossa Mr.Olympian parhailla paikoilla.Mika ja Make lovat lähes saman pituisia mutta painoero on kuitenkin aika iso.Make ei päässyt koskaan tuomaan lavalle koko potentiaalia eikä Mikakaan ole vielä päässyt.Arvostan Sihvosen fysiikkaa hyvin paljon ja itse vaihtaisin liittoa,että pääsisin ulosmittaamaan potentiaalin parhaiden joukossa.Asia jää varmasti harmittamaan jos ei tee sitä,koska pärjäisi varmasti sielläkin hyvällä symmetrialla ja kireydellä.5 kg lisää lihasmassa niin olisi 212 sarjan kärkinimiä mikä ettei jopa Openissa Mr.Olympia Top 10 tai parempi.Muistan Lee Labradan,kun pärjäsi hienosti symmetrian,kiireyden ja poseeraamisen ansiosta.Bob Paris oli aikansa tähti myös hyvin kevyenä kilpailijana.
 
Kyllä täytyy sanoa,että Sihvosella on paras rakenne mitä on koskaan Suomessa kellään ollut.Olen seurannut lajia 80-luvun lopusta ja istunut katsomossa Mr.Olympian parhailla paikoilla.Mika ja Make lovat lähes saman pituisia mutta painoero on kuitenkin aika iso.Make ei päässyt koskaan tuomaan lavalle koko potentiaalia eikä Mikakaan ole vielä päässyt.Arvostan Sihvosen fysiikkaa hyvin paljon ja itse vaihtaisin liittoa,että pääsisin ulosmittaamaan potentiaalin parhaiden joukossa.Asia jää varmasti harmittamaan jos ei tee sitä,koska pärjäisi varmasti sielläkin hyvällä symmetrialla ja kireydellä.5 kg lisää lihasmassa niin olisi 212 sarjan kärkinimiä mikä ettei jopa Openissa Mr.Olympia Top 10 tai parempi.Muistan Lee Labradan,kun pärjäsi hienosti symmetrian,kiireyden ja poseeraamisen ansiosta.Bob Paris oli aikansa tähti myös hyvin kevyenä kilpailijana.
Ei huolta, eiköhän me Mika nähdä vielä IFBB pro liitossa.
 
Ei huolta, eiköhän me Mika nähdä vielä IFBB pro liitossa.

mielenkiintoista-kerro-lis.jpg
 
Sehän olisi ilman muuta paras tilanne, että Sihvonen kehittyisi niin, että toisi Markoakin paremman paketin lavalle. Ja vielä mieluiten mahdollisimman isoon kisaan.

Minusta Sihvonen on tehnyt uransa kannalta todella fiksusti kisaamalla Elite-PRO:ssa toistaiseksi. Ja sitä kannattaa jatkaa ehkä vielä vuosi tai pari ja pyrkiä kasvattamaan samalla sekä lihaksia, mainetta että palkintokassaa. Sitten johonkin NPC Pro Qualifieriin -95 tai -100 sarjaan ja sieltä IFBB PRO -kortti.
 
Jos joku ei ole kuunnellut Miken ja Mikan viimeisintä podcastia, niin kannattaa kuunnella (hyvää molemminpuolista keskustelua). Puhuivat mm. Mikan tulevaisuuden suunnitelmista ja missä on parannettavaa fysiikan suhteen ym.
 
Make ja 97-kunto, aina samat jutut. Vaikka täällä mitä tahansa vertailua pidetään ontuvana, niin imo, ihan sama kuin joku heittäisi keihästä kerran yli 90 metriä, mutta muuten jäisi kasikymppiin ja lopulta ura loppuisi lyhyeen. Samaan aikaan joku toinen heittää monta kertaa 85-89 metriä ja ottaa muutaman arvokisamitalin. Ei olisi kahta sanaa, että jälkimmäistä arvostetaan enemmän.

Markolla oli varmasti ihan hurja potentiaali ja se nyt vaan jäi harmittavasti ulosmittaamatta. Ei yhteen Helsingin kisaan voi kaikkea perustaa. Vaikka kuinka oli Olympia-kävijää lavalla, niin tuskin olivat siellä parhaassa kunnossaan, viikossakin tapahtuu bodareilla paljon. Sen sijaan Marko oli parhaimmassa kunnossaan. Uskon, ettei Sihvosella jää ulosmittaamatta. Ja mestareilla toimii, ainakin useimmiten, myös järki ja harkinta.
ps. Eikös Kike Elomaa ole ainoa suomalainen Olympia-voittaja. Hänkö on kovin?
 
Nyt taas sotketaan tähän sellaisia käsitteitä kuin "arvostetuin" ja "kovin". Nämä ovat eri asioita kuin olla paras tai menestynein.

Paras keihäänheittäjä on tietenkin se, joka on heittänyt keihästä pisimmälle. Riippumatta siitä, missä kisoissa se on tapahtunut, kunhan tulos nyt on luotettava. Hän ei mitenkään välttämättä ole silti menestynein eikä arvostetuin, koska nämä ovat eri asioita.

Kike Elomaa on ilman muuta kaikkien aikojen menestynein suomalainen fysiikkalajien urheilija. Se on sitten taas eri asia, onko hän paras tai arvostetuin.

Kovuudesta en edes tiedä, mitä se tarkoittaa ja se pitää määritellä ennen kuin voidaan keskustella siitä, kuka on kovin.
 
Parhaus kehonrakennuksessa määritellään tietysti sen mukaan, miten tuomarit reaalimaailmassa pisteyttävät kilpailijoita huipputason kehonrakennuskilpailuissa.

Jos tuolla tavalla alkaisi miettimään, että äänestettäisiin yleisesti kenen fysiikka miellyttää eniten, niin kukaan nykyinen kehonrakennusurheilija ei voisi pärjätä vaan voittaja olisi joku Robert Pattison.

Mistä sinä nyt puhut? Ei kukaan puhunut mistään yleisestä äänestämisestä. Ja mikä helvetin Pattison? Kyse oli siitä mitä bodausmaailmassa pidetään parhaana, ja minun pointtinani oli nimenomaan se, ettei siihen ole mitään objektiivisia mittareita. Tottakai sen päätöksen tekevät tuomarit, mutta tuomareillakin on omat mieltymyksensä, ja varmasti kyseisen liiton yleiset tuomarien ohjeet tienviittanaan. Ja ne ohjeetkin ovat sitten jonkun mielipiteitä/preferenssejä. Ifbb eliten kriteereillä Savolainen 97 tuskin olisi voittanut Sihvosta.
 
Hävishän sihvonen just Massalla krizanekille, niin miten make 97 häviäisi elitessä Mikalle? Onhan ne hokenut elitessä sitä että pullottavasta keskivartalosta sakotetaan, klassista fysiikkaa arvostetaan.. Mutta kyllä se vaan jos on kuitenkin ihan hyvä malli, kireä, masu ei pullota, ja massaa 20kg enemmän niin yleensä se voittaa sen pienemmän kaverin.

Avoin luokka kuitenkin missä sihvonen kisaa niin kyllä ne isoja lihaksia haluaa nähdä.
 
Tri Ceps: ketkä siihen "bodausmaailmaan" oikein kuuluvat? Jokainen, joka on joskus käynyt salilla? Vai riittääkö, jos on tilannut alan lehteä? Pitääkö olla kilpaillut kehonrakennuksessa? Pitääkö olla tuomarikortti?

Täsmennätkö hieman mitkä ne Elite Pron kriteerit ovat, joilla Sihvonen menisi mielestäsi Markon ohi? Tässä esimerkkinä Szymon Lada ja Volodomyr Byruk, jotka olivat Sihvosen edellä MM-kisoissa.


View: https://www.youtube.com/watch?v=WSZ1GCiRPJc



View: https://www.youtube.com/watch?v=O2JXwgyv0_o


Itse olen siinä käsityksessä, että he menivät Sihvosen ohi lähinnä massiivisemman ylävartalon osalta. Tässä verrokiksi Markon poseerausta (joku lienee nähnyt videon aiemmin). Noilla samoilla kriteereillähän myös Ladan ja Byrukin tulisi sitten mennä vielä selvemmin Markon ohi.


View: https://www.youtube.com/watch?v=L6WjyPRqOoA


Sitten on eri asia, jos kisattaisiin -90 kg sarjassa, jossa Sihvonen veisi kaikkia, kun muut joutuisivat pudottamaan painoa.
 
Back
Ylös Bottom