BB PRO Mika Sihvonen

Snadisti menee yli jos aletaan Sihvosen kohdalla selittämään että potentiaali jää hyödyntämättä. Ottaen huomioon kisarecordi joka koostuu lähinnä kultamitaelista, niin on aivan tarpeetonta puhetta. Mieshän lunastaa kokoajan, eikä todellakaan selällään, ei millään yksittäisellä lihasryhmällä, vaan viimeistellyllä kunnolla, rakenteella ja lihasmassalla yleisesti.

Selkä ja kädet ne tärkeimmät kehityksen paikat ovat, mutta absurdia alkaa puhumaan hyödyntämättömästä potentiaalista miehen kohdalla joka on tehnyt semmoisen vedon mihin kukaan ei ole kyennyt.
No, juuri hävisi kaverille jolla tuo kyseinen osio on kunnossa.

Mike, Sihvonen kuten juuri totesit on maailma kärjessä. Sinne varmaankin on muitakin tulijoita jatkossa ja kehonrakennukseen nyt tiettävästi kuuluu kehittää kohtia jotka sitä vaatii.

Niinkuin nyt on tapahtumassakin selvästi teidän visioista päätetellen. Jos ei hyödyntämätöntä potentiaalia olisi niin mitä siellä salilla sitten hinkattaisiin. Minä näen potentiaalia parempaan joten mitä voisin enempää sanoa ainakaan.

Absurdia kyllä kehottaa maailmankärki miestä kehittymään se on totta, mutta hänkin on maailman kärkimies vain tällä hetkellä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No, juuri hävisi kaverille jolla tuo kyseinen osio on kunnossa.
Sihvonen on voittanut Krizanekin jo kerran, ei todellakaan selällä, vaan yleisellä paketilla. Kriza oli vähän offilla ja hävisi. Tolla monsterilla on ne kädet, jotka näkyy joka ikisessä poseerauksessa.
 
Sihvonen on voittanut Krizanekin jo kerran, ei todellakaan selällä, vaan yleisellä paketilla. Kriza oli vähän offilla ja hävisi. Tolla monsterilla on ne kädet, jotka näkyy joka ikisessä poseerauksessa.
Tiedostan sen ja kunnosta riippuen tulee varmaan myös toistumaan. Jos luet höpinäni uudelleen nii luultavasti huomaat etten täällä missään utopioissa leijaile.

Eikä jutut pitäisi myöskään mitenkään absurdeja olla tietääkseni.

Potentiaalia on selässä yksinkertaisesti enemmän. Käsissä ei niin paljoa. Malli , erottuvuus ja kokonaisuus ei tule huononemaan kasvattamalla latseja. Sen mörkön rinnalla varsinkaan ei ole sentin lisäyksestä käsivarteen mitään hyötyä.

Krizaha ja Ladahan voit poistua koska vaan areenalta ja joku muu tulla jostakin tilalle.
 
No olettaen että molemmat on riittävän hyvässä kunnossa niin Krizanek voittaa Sihvosen ainakin 9 kertaa kymmenestä sillä että se on vaan reilut 10cm pidempi ja jotain 20 kiloa painavampi eikä häviä rakenteessa kuin hitusen. Toki jos se päivä tulee että Sihvonen vie kunnossa olevaan Krizanekia niin hieno juttu, mutta vaikea uskoa koska se isompi voittaa lähes aina jos muuten erot on minimaalisia.
 
No mitä tässä nyt säännöllisesti ihan livenä Sihvosen kehitystä muutaman vuoden katselleena tasaisin väliajoin, niin tuohon selkään on tullut tasaisesti massaa. Ihan yleismassaa selkään lisää tasaisesti, ei sielläkään ole mitään erityistä ohutta ongelmaa tai huonoa kiinnityskohtaa.
 
No olettaen että molemmat on riittävän hyvässä kunnossa niin Krizanek voittaa Sihvosen ainakin 9 kertaa kymmenestä sillä että se on vaan reilut 10cm pidempi ja jotain 20 kiloa painavampi eikä häviä rakenteessa kuin hitusen. Toki jos se päivä tulee että Sihvonen vie kunnossa olevaan Krizanekia niin hieno juttu, mutta vaikea uskoa koska se isompi voittaa lähes aina jos muuten erot on minimaalisia.
Krizaa vastaan ei ole mitään muuta asetta Sihvosen itsensä hallussa kuin kasvattaa massaa. Se on sitten aivan eri asia jos liiton puolelta arvostelukriteerit muuttuu, sen näen realistisempana kuin äkillisen massan kasvun Krizanekin tasolle.
 
No mitä tässä nyt säännöllisesti ihan livenä Sihvosen kehitystä muutaman vuoden katselleena tasaisin väliajoin, niin tuohon selkään on tullut tasaisesti massaa. Ihan yleismassaa selkään lisää tasaisesti, ei sielläkään ole mitään erityistä ohutta ongelmaa tai huonoa kiinnityskohtaa.
Kehitys ei ole jäänyt huomaamatta täälläkään. Hyvää työtä SIhvonen tekee kokonaisuudessaan.

Harjoittelun painotuksen muuttamisesta tässä lähinnä on kyse, mitä olen ekasta postista lähtien koittanut tuoda julki ja sen osalta on turha itseään tässä alkaa toistaa.
 
Kyllä se mies onnistuu sinne massaa saamaan. Pari vuotta sitten ojentajat oli vähän heikommat ja sitten päätti niihin panostaa ja hienoa nähdä miten se kehitys sitten sieltä tulikin ja ne on hyvässä massassa nyt. Samoin selkä tulee kasvamaan kun mies niin päättää. Mennään taaksepäin, niin kaikki kritisoi miten alakerta dominoi. No mies korjasi upeasti kasvattaen kokonaismassaa yläkerrassa. Eli kyllä se selkäänkin lisää lihaa saa, uskokaa pois. Sihvonen rakentaa tota pakettia upealla itsekriittisellä nousujohteisella tekemisellä. Meidän on melko turha neuvoja jakaa miltään osin, siinä menee hiljaiseksi kun sen ukon näkee.

Kouvolassa 4 viikkoa ennen kisaa kun se alkoi poseeraamaan, mä katsoin suoraan että tossa on kaikilta osin maailmanluokan kisaaja pohkeista forkkuihin. Kukaan muu ei koskaan ole saanut sellaista fiilistä ainakaan mulle.
 
Joo Sihvosen kehitys on ollut nopeahkoa ja selvasti huomattavissa. Ja silti ei esim. maha ole lahtenyt pompottamaan joten asiat on hyvalla mallilla tulevaisuutta ajatellen.
 
Kyllä se mies onnistuu sinne massaa saamaan. Pari vuotta sitten ojentajat oli vähän heikommat ja sitten päätti niihin panostaa ja hienoa nähdä miten se kehitys sitten sieltä tulikin ja ne on hyvässä massassa nyt. Samoin selkä tulee kasvamaan kun mies niin päättää. Mennään taaksepäin, niin kaikki kritisoi miten alakerta dominoi. No mies korjasi upeasti kasvattaen kokonaismassaa yläkerrassa. Eli kyllä se selkäänkin lisää lihaa saa, uskokaa pois. Sihvonen rakentaa tota pakettia upealla itsekriittisellä nousujohteisella tekemisellä. Meidän on melko turha neuvoja jakaa miltään osin, siinä menee hiljaiseksi kun sen ukon näkee.

Kouvolassa 4 viikkoa ennen kisaa kun se alkoi poseeraamaan, mä katsoin suoraan että tossa on kaikilta osin maailmanluokan kisaaja pohkeista forkkuihin. Kukaan muu ei koskaan ole saanut sellaista fiilistä ainakaan mulle.
Uskon. JA jos olisin Sihvonen niin tuskin täältä hakisin neuvoja. Mutta kun sen sattumoisin tunnet niin kerro että yksi vanha salituttu Essolla neuvoi tekemään alataljaa verenmaku suussa eikä pelleilemällä. Tuun taas ens vuonna viisastelemaan kun Sihvonen on kisannut. Pitäkää huolta
 
Uskon. JA jos olisin Sihvonen niin tuskin täältä hakisin neuvoja. Mutta kun sen sattumoisin tunnet niin kerro että yksi vanha salituttu Essolla neuvoi tekemään alataljaa verenmaku suussa eikä pelleilemällä. Tuun taas ens vuonna viisastelemaan kun Sihvonen on kisannut. Pitäkää huolta
Jos en nyt väärin muista, niin minä olen itse aina ollut ja tulen olemaan sitä mieltä, että jos ison selän haluaa, niin soutuliikkeitä isoilla kuormilla. Mutta silloinkin ei saa nostella kuormia tekniikan kustannuksella.
 
Onko Mikellä tai kellään kertoa Sihvosen kehityksestä kilogrammoina, paljonko sitä lihasmassaa on vaikka edellisestä kisasta tullut lisää? Kireähän Sihvilä on aina aiemminkin ollut ja malli tuskin on paljoa muuttunut.
 
Jos en nyt väärin muista, niin minä olen itse aina ollut ja tulen olemaan sitä mieltä, että jos ison selän haluaa, niin soutuliikkeitä isoilla kuormilla. Mutta silloinkin ei saa nostella kuormia tekniikan kustannuksella.
Oon kuullu tämmösiä mietteitä, et vikat toistot saa olla rumia ja arnoldi joskus totesi että viimeset 5 toistoo on niitä kehittävimpiä.
Jos nyt olettaa että sarjan alussa on se tyylipuhtaus hallussa ..
 
Kyllähän tuo fysiikka hyvin lähellä täydellistä on omaankin silmään. Edelleen ihan snadisti lisää mahtuu käsiin ja selkään mutta siinä se. Melkoisella varmuudella tuo fysiikka on pilalla jos siihen 20 kiloa lisää lihaa löisi eikä se nyt kai tavoite olekkaan. Nimenomaan kahonrakennusta parhaimmillaan eikä sitä päämäärätöntä massankeräämistä ja mahankasvatusta samalla mitä se pro-puolella on pääosin. Hienointa tuossa on se, että hyvän rakenteen ansiosta voi oikeasti kisata selvästi isompia ja pidempiä kavereita vastaan ja jopa voittaa.

Ilman sitä aivan valtavaa lihasmassaa ei kuitenkaan pärjää lajin arvostetuimmissa ja parhaiten palkituissa kilpailuissa.

Lisäksi pituus on kai kehonrakennuksessa pikemmin haitta kuin etu. Ainakin jos se menee kovin paljon yli 175 cm.
 
Oon kuullu tämmösiä mietteitä, et vikat toistot saa olla rumia ja arnoldi joskus totesi että viimeset 5 toistoo on niitä kehittävimpiä.
Jos nyt olettaa että sarjan alussa on se tyylipuhtaus hallussa ..
Kyllä, esim volyymiharha on monella se, että tehdään paljon toistoja esim 20, sitten lasketaan 20 toistoa volyymiin vaikka siinä on vain 5-8 about tehokkaita volyymiin laskettavia tarpeeksi eforttia vaativia toistoja.
 
Ilman sitä aivan valtavaa lihasmassaa ei kuitenkaan pärjää lajin arvostetuimmissa ja parhaiten palkituissa kilpailuissa.

Lisäksi pituus on kai kehonrakennuksessa pikemmin haitta kuin etu. Ainakin jos se menee kovin paljon yli 175 cm.
Uskon Sihvoselta sen verran realismia löytyvän ja järkeä päästä ettei se Olympian avoin ole tavoitteena jossa tuollaista valtavaa lihasmassaa tarvittaisiin. Jos tavoite on se classicci ifbb:ssä niin sinne tarviaa kerätä sitä massaa aika selvästi vähemmän lisää ja edelleenkin menestyminen voi olla haaste ja vaatii vähän muutakin kuin sen pelkän massan. Kuten jo nyt vaikka sen että on tunnettu kisaaja tuomareiden silmissä ja vertautuu oikeasti niihin huippuihin ja näyttää riittävän massiiviselta. Ja siellä hyötyisi selvästi paremmanmallisista ja isommista käsistä ja kroppa saisi olla enemmän yläpainotteinen kuin alapainotteinen kuten edelleen snadisti Sihvosella. Samoin sielläkin terävintä kärkeä vastaan pituus on heikkous jos nyt mietitään kuka siellä hallitseva mestari on. Vaikeaa, kyllä. Jollain tasolla mahdollista, ehkä. En katsonut nyt vielä sitä viimeisintä haastattelua Sihvoselta eli en nyt ole varma puhutaanko siellä IFBB-suunnitelmista, mutta kyllä tuo vaatii melkoisia panostuksia jos ne tavoitteet niin korkealle laittaa.

Kai ja kai. No ei vitussa ole haitta jos on lahjakkuutta lajiin. Ne eniten ja useampia Olympian avoimen voittoja urallaan keränneet ja ehkäpä arvostetuimmat kilpailijat siellä terävimmällä huipulla ovat olleet kautta linjan 175cm tai pidempiä. Varsinkin jos ja kun on vastassa pääosin niitä 170 ja alle kisaajia kuten nykyään. Siitä pituudesta on todella etua jos sen raamin pystyy täyttämään ja tulemaan kunnossa lavalle kuten nyt vaikka Coleman, Cutler, Heath, Yates, Haney, Schwarzenegger, Zane ja Oliva. Toki se raami on tietysti lyhyempänä helpompi täyttää mutta ei sillä juuri koskaan Olympialavoilla voiteta jos ne isommat vastukset eivät ole todella huonossa kunnossa, tai kuten viime vuonna, niitä ei kisassa juuri ole. Pidempi hyvä kilpailija voittaa sen lyhyemmän hyvän kilpailijan lähes aina. Kuten juuri Krizo voitti Sihvosen. Ei tietysti ihan joka kerta koska muuttujia lajissa on aika paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Morjesta ja kiitos kaikille onnitteluista!😊

Lueskelen kyllä silloin tällöin tätä omaa ketjua täällä, mutta harvemmin otan kantaa mielipiteisiin, arvosteluihin, liityn keskusteluihin ja alan kirjoittamaan...

Mutta välillä kuten nyt saatan innostua kirjoittamaan ja kertomaan omia näkemyksiä, tulevaisuuden suunnitelmia, mielipiteitä sekä faktoja.

Minusta on hyvä, että kaikilla on omia mielipiteitä, näkemyksiä, mieltymyksiä ja spekulointia...se kuuluu tähän lajiin ja kilpailijoiden pitäisi se myös ymmärtää ja kestää, oli sitten palaute ja kritiikki hyvää tai pahaa. Täytyy osata myös mennä itseensä jos on tarve.

Omasta mielestäni en kovin herkästi provosoidu, loukkaannu tai ota itseeni mitään koska tiedosta melko hyvin itse mitä olen ja mitä en ole sekä mitä tehnyt ja mitä en, mitkä ovat heikkoudet / vahvuudet sekä mihin pystyn ja mihin en pysty. Osa noista asioista selviää kokeilemalla ja tekemällä, niin kuin tähänkin mennessä ja kaikkia en voi miellyttää fysiikallani tai persoonallani, tiedän sen ja hyväksyn sen.

En tiedä mistä tää tuli mieleen mutta jännää on se ero minulla, että moni kisaaja sanoo, ettei katso osallistuja listaa tai ei kiinnosta / halua tietää ketä on vastassa tai missä kunnossa muut ovat...itse taas haluan tietää pahimman vastustajani ja missä kunnossa se on ja haastaa hänet jo mielessäni, että okei, tää on siis pahin ja kovin vastus ja tää pitää voittaa...saan itse siitä enemmän motivaatiota ja haastetta kuin myös siitä jos minua epäillään, että en johonkin pysty tai näinköhän pystyy...muistan ketjun alkupuolen spekulointia, että näinköhän sihvonen enää tuosta kasvaa tai kehittyy, on treenannut niin kauan ja jne jne...esimerkiksi tuosta olen saanut jo paljon motivaatiota koska tiedän, että siihen pystyn...tai jos en pysty niin sitten en pysty, se ei selviä kun kokeilemalla.

Mutta jos sitten asiaan ja kisojen jälkeisiin kirjoituksiin ja spekulointeihin...moni tuomari tuli kisojen jälkeen juttelemaan ja kertomaan (en tiedä, enkä varma kuka, ketä ja mistä maasta tuomareita oli ollut paneelissa tuomaroimassa kisoja) tätä siis tapahtuu joka kisassa, ennen ja varsinkin kisojen jälkeen Esim nyt viime kisoissa IFBB Presidentti Dr. Rafael Santoja sekä Pavel Filleborn (IFBB organisaation isoimmat pamput) sekä tuomarit sanoivat kisojen jälkeen ja kehuivat, että olen paras heille ja edustan juuri sitä mitä kehonrakennus on parhaimmillaan sekä, että fysiikkani on täydellinen ja esimerkillinen mitä kehonrakennuksen tulisi ollla sekä, ettei minulla ole juurikaan mitään heikkoja kohtia jne. Tätä tapahtuu siis joka kerta joka kissoissa ensimmäisistä kansainvälisistä kisoista lähtien, amatööri ajoista asti tuomarit ovat pitäneet fysiikastani, itse harvemmin, jos koskaan menen juttelemaan tai ”nuoleskelemaan” ketään tuomaria tai muita, aina tietysti ystävällisesti ja kohteliaasti tervehdin jos näen tai tulevat vastaan, he itse tulevat minulle juttelemaan ja kertomaan, että “Mika you have perfect physique and you are number one, Mika you are the best, champ” jne...enkä kerro tätä nyt kehuskellen vaan kerron niinkuin se on.

Itse on vaikea nähdä itseään sellaisena miten muut sen näkee ja pyrin aina olemaan realistinen kaiken suhteen, tavoitteiden sekä myös kehityksen suhteen ja joka vuosi tavoittelen parempaa, fysiikkaa ja menestystä ja sitä olen tehnyt ja saanut. Moni sanonut, että on hienoa vaikka olen menestynyt niin silti pysynyt samanlaisena (ei keltasta nestettä päässä)

Muutama sana tästä viimeisestä kilpailusta, olin melko varma siitä, että tulen olemaan toinen näissä kisoissa (toki yritin ja taistelin kullasta kaikin voimin ja keinoin) koska sarja on yleinen ja kilpailut ovat MM ja krizanek on vaikea voittaa varsinkin yleisessä MM kilpailuissa kun ei ihan huono rakenteinen tai pienikään ole ja kyseessä liiton pääkilpailu ja se kun kilpaillaan yleisessä jossa lähes kaikki päätä pidempiä, 10-30kg painavempia jossa ei paino rajaa niin vaikea voittaa liiton pääkisassa päätä ja kaulaa pidempi goliath joka on lähes 30kg painavempi jolla myös ok rakenne ja vielä kunnossa...ja se vielä, et olisin yleisen sarjan MM mestari kun vielä vedättämällä voisi kilpailla alemmassa sarjassakin ja olla senkin MM mestari..😄 jos sarja olisi ollut oma niin en usko et olis ollut mitää epäselvää, olen lähes kaikki oman sarjan kilpailut voittanut täysin tuomariäänin aina, enkä ole koskaan hävinnyt omassa sarjassa ja kilpailuita on kuitenkin takan jonkun verran😄 Uskoisin, että jos kisat olisivat olleet erikseen, niin kuin normaalisti ACE ensin ja myöhemmin MM kilpailut niin uskon, että tuomarit olisivat ehkä jo ”uskaltaneet” laittaa minut ACE:ssa tänä vuonna ykköseksi🤔 mutta vaikea sanoa ja kun nyt oli kyse yleisestä MM kilpailusta niin olisi jotenkin ollut absurdia, jopa hassua voittaa tänä vuonna yleisen MM kun viime vuonna ja toissa vuonna -90kg MM mestari ja jos tänä vuonna yleisenkin😄 olen kuitenkin voittanut yleisessä, sekä viimevuoden yleisessä ACE:ssa olin toinen sekä yleisen MM 3 samoilla pisteillä 2 kanssa sekä silloin krizanek oli 4 eli olen kerran jo voittanut krizanekin tai ainakin sijoittunut paremmin ja tänä vuonna olin MM 2. Ens vuonna uskon et jos olen kunnossa ja saan sen 3-4kg lisää niin tuon ACE:sta kotiin kultaa ja sen fucking Arnold patsaan vihdoin ja viimein😁 tai se on ainakin tavoite ens vuodelta...yleisen MM sitten taas eri asia...se riippuu täysin tuomareista jos olen kunnossa ja saanut noin 4kg vielä lisää, että riittääkö sekään vielä yleisen MM voittoon...mut se nähdään ens vuonna.

Ensi vuonna siis tavoitteet saada se 3-4kg lisää tasaisesti mutta lähinnä eniten kädet selkä osioon (latsit) ja koko selkä johon tulen panostamaan eniten niin kuin viime vuosinakin, kahden vuoden aikana olen omasta mielestäni onnistunut ja pystynyt saamaan ylä alakerran parempaan balanssin ja kasvatettua käsiä sekä selkää hieman paremmaksi ja ensi vuonna lisää, koska jos siihen 212 painoon tähtäilen joskus tulevaisuudessa niin nyt tarvitaan ne viimeiset lihat sinne mihin niitä eniten kaipaan...eli siis pysyn vielä ensi vuoden elitessä ja ehkä seuraavan mutta jossain vaiheessa ennen kuin lopetan kilpailemisen, aion kokeilla ja olla se ensimmäinen suomalainen mies kehonrakentaja olympia lavalla...sitä en tiedä tulenko olemaan mutta se kyllä katsotaan, mutta vielä ei ole sen aika ja menen vuosi kerrallaan eteen päin ja päätöksiä sen mukaan...

Vaikka moni ei tykännyt valinnasta jonka tein 2017 lopussa ja otin kortin Eliteen enkä pro liigaan niin en ole katunut sitä valintaa, olen voinut kilpailla, menestyä, saada rahaa IFBB Elite Pro:n puolella sekä kasvaa ja kehittyä samalla kokoajan paremmaksi, tuossa syy miksi kortin eliteen otinkin...kehittymään olen pystynyt vaikka kisannut joka vuosi sen 3-4 kilpailua vähintään, poikkeuksena tää korona vuosi. Siten kun jos milloin teen siirron niin olen valmis kilpailemaan toiselle puolelle ja sarja luultavasti tulee olemaan se 212 jos jokin, joka on sitten ns se oma sarjani...sinne on vielä 1-2vuotta aikaa hankkia tarvittavat lihat.

Tomille vastausta kunto analyysiin kisoista. Tuo oli lava ja valot jossa en ole koskaan ennen kilpaillut, kuten tiedät niin valot ovat erilaiset eri paikoissa ja jos katsot esim muita kilpailuita ja kuntoja noista kisoista, vaikka esim amatööri puolen kisoista niin kaikki näyttää hieman pehmeiltä tai ei niin revityiltä, joskus lava kuvat ei vastaa todellisuutta mikä se kunto on livenä, joskus se voi olla eduksi ja joskus taas ei.

Omasta mielestä kunto oli ainakin aamulla ehkä hieman kuivempi kuin esim edellis vuoden arnoldeissa tai yleisessä MM kilpailuissa sekä myös alku ja puoli välissä kisaa kuivempi kuin edellis vuonna mutta vaikea sanoa täysin varmaksi kuvien perusteella koska paikka, tausta, valot ja pääseekö sekaan muuta valoa esim luonnon valoa ikkunoista vaikuttaa siihen, sekä myös se, että kuinka paljon väriä on laitettu koska sitäkin ollaan säädetty hieman paikan ja valojen mukaan esim, jos tosi kirkkaat valot niin enemmän väriä ja jos ei niin kirkkaat valot niin hieman vähemmän väriä. Esim viime vuoden yleisessä MM kisoissa laitettiin väriä yks kerros lisää ekan kierroksen jälkeen, koska olin liian vaalea sen lavan kirkkaisiin valoihin. Muuta vaikea sanoa tarkasti mutta kuivempi olisin voinut vielä olla, rasvat kuitenkin ollut varmasti lähes samat joka vuosi ja joka kisassa, mutta se on totta, että joskus olen ollut kuivempi ja joskus hieman nesteisempi mutta silti näyttänyt aina siltä, että olen kunnossa koska olen polttanut kaiken rasvan pois ja se antaa hieman anteeksi vaikka olisin hieman nesteisempi niin silti olen aina ollut yleensä joka kisan kirein ja kuivin.

Samat asiat vaikuttaa myös vertailuun henkilöiden välillä jos kuvat on eri paikoista eri valoissa.

Viimekertaisessa miken podcastissa taisin mainita asiasta, että kuvien ja videoiden realistinen vertailu kahden henkilön välillä on melko turhaa koska mittasuhteita, valoja jne ei voi saada samaksi. Toki mallin ja fysiikan pystyy jotenkin vertailemaan ja paras vertailu saadaan kisakuvista jos jostain vertailla, mutta silti kisakuvat, salikuvat jne muut kuvat ei vertailu kelpoisia, ellei sitten ole samasta kisasta, samoissa valoissa, samalta etäisyydeltä samalla kameralla otettuja saada vierekkäin...noilla päästään melko lähelle realistista vertailua mutta paras ja realistisin sekä todellinen vertailu kahden välillä saadaan vain kun henkilöt seisovat vierekkäin samoissa valoissa lavalla, tuo on ainoa keino voida arvostella tasavertaisesti ja realistisesti kahta henkilöä, heidän fysiikkaa, kuntoa ja mallia.

Maken ja minun, killen tai muihin vertailu...en oikeen tiedä mitä sanoisi muuta kuin sen, että minulla varmasti erilainen rakenne, hennompi ja pienempi (luut, pää jne) kun Markolla, Killellä tai muilla...killen kanssa ollan suht saman pituisia ja Marko tais olla joku 173 tai jotain itse olen 169.5 (mitattu turussa NFE:ssa tänä vuonna)

Kaikki näyttää lähtökohtaisesti YKSIN ilman vertailua hyviltä, kovilta ja lupaavilta sali tai muissa omissa kuvissa varsinkin somessa, mutta kun henkilöt laitetaan vierekkäin lavalla tai ovat vertailussa muiden kanssa niin tilanne voi ja muuttuukin hyvinkin radikaalisesti, siksi jotkut ketkä näyttää hyviltä ja kovilta omissa some / salikuvissa tai yksin ilman vertailu kohdetta eivät enää näytäkään niin hyviltä ja kovilta kun vieressä on vertailu kohde ja sama ympäristö kummallakin, tietysti riippuu myös aina siitä kuka on vieressä vertailussa.
 
Joo, muutama Suomalainen on ollut Helsingin Olympiassa, mutta eivät ns. karsiutuneet sinne, vaan teknisesti vaparilla pääsy koska järjestäjämaa. Eli vielä toistaiseksi ei kehonrakennuksessa ole miesten osalta ketään sinne päässyt nykysysteemin karsintaperiaatteella.
 
Back
Ylös Bottom