mikä tässä on vikana kun en laihdu?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
EI JUMA! Merivalas my ass - ja elämä mikä ass onkin. Kyllä jos tuolla kuosilla pitää vielä murehtia pahaan oloon asti sitä, ettei paino tipu, niin silloin lähtisin pollakopasta vähän ruuvia löysentämään. Näytät helvetin hyvältä - siltä, että on tehty treeniä eikä vaan syöty lusikallinen porkkanaraastetta ja kateltu Kate Mossin kuvia. Oot kaheksantoista ja tikissä, älä pilaa sitä murehtimalla tyhmistä!

Luulen ymmärtäväni teidän molempien pointin siinä mielessä täysin, koska imho se 'säästöliekki' on ihan liikaa viljelty käsite, ja monasti tekosyy. Jotain ideaa siinä taustalla kuitenkin lienee, perustuen tuohon mitä olen kanssasisarten kokemuksia täällä palstalla lukenut, plus omat ihmiskokeet. Ja ettei asia olisi niin yksinkertainen; muuttujiakin on paljon, kuten esimerkiksi aineenvaihdunnan kulloinenkin nopeus, rasvaprosentti, perusaktiivisuus ja lihasten määrä.

En ainakaan muulla tavalla pysty itselleni selittämään sitä, että omassa kulutuksessa on vuoden sisään tapahtunut aika huima muutos; syksyllä laihdutin siellä 1700-2200 paikkeilla liikunnan kanssa, ja nykyisellään (kun päinvastoin kiinnostaisi plussata, eikä kulutus ole lisääntynyt) piti mennä näköjään sinne 3000, mutta jopa 3500 paikkeille, että alkoi pikkaisen taas läskiäkin kertymään. Ja oli muuten hyvä asia että niin tapahtui, koska muuten olisin varannut ajan legurille. Alle 2500 (ja siis ilman liikuntaa) laihdun. Sister sciencea oleva pointti: Aineenvaihdunta sopeutuu/tottuu eri kalorimääriin, ottaen toki huomioon aiemmin mainitsemani muuttujat.
Siis se on ilman muuta mahdollista, ja sitä myöskin paljon tapahtuu, että keho ei ota vastaan kaikkea energiaa mitä syöty ruoka sisältää. Tällöin paino ei nouse tai nousee hitaammin kuin naiivisti kuvittelisi, vaikka syö enemmän kuin kuluttaa. Ja tähän vaikuttaa nämä kaikki mahdolliset muuttujat. Silloin siis ylimääräinen energia tulee ulosteen mukana pois.

Mutta se ei ole kertakaikkiaan fyysisesti mahdollista, että ihminen syö pitkän aikaa vähemmän energiaa kuin kuluttaa, eikä silti laihdu, koska silloin energiaa syntyisi tyhjästä. Näissä tapauksissa joko kulutetun energian tai syödyn energian määrä on arvioitu väärin, aina. Energian säilymislaki on yksi fysiikan keskeisimmistä periaatteista ja se on tunnettu satojen vuosien ajan ja kokeellisesti testattu lukemattomissa kokeissa. Jos arkielämän havainto on ristiriidassa tämän periaatteen kanssa, niin se havainto on yksikäsitteisesti virheellinen.

Minun veikkaukseni tuosta "säästöliekki"-ilmiöstä, jos sellaista nyt ylipäätään on olemassa, on että silloin lepotilassa energiankulutus pienenee, esim kehon lämpötila hieman laskee tms. Tämä johtaisi siihen että yleisesti tunnettuja nyrkkisääntöjä käyttämällä arvioitu energiankulutus tulee arvioitua todellista suuremmaksi, ja siten vaikuttaa siltä että syödään vähemmän kuin kulutetaan, vaikka todellisuudessa syödään enemmän tai yhtä paljon. Mutta tietenkään ihmisen keholla ei ole mahdottoman paljon liikkumavaraa siinä miten vähäiseksi lepotilan energiankulutus voidaan laskea, vahingoittamatta yksilön terveyttä. Siksi riittävän vähällä ruualla aina laihtuu.

Noissa kuvissa on vitun hyvä kroppa ja IMO jos tuosta laihdutetaan vielä selkeästi niin rasvaprosentti laskee niin alas että ei ainakaan omaa kauneusihannettani vastaa enää. Nyt on sellanen kroppa että melkein voisin pyytää ulos näkemättä naamaa. Ja ei, en ole 50-v pedo vaan suunnilleen saman ikäinen :D

Kuvien ja nickin perusteella se, mikä mättää, on oma vääristynyt minäkuva kultaseni :)

Olet oikeasti juuri hyvä juuri noin.

Niinpä! Ja nyt jos siellä taustalla on joku poikaystävä ja sisko, jotka yllyttää laihduttamaan, ni paa kiertoon molemmat ennenko menee hyvä kuosi pilalle. Miehiä on maailma puolillaan ja minä voin ruveta sulle siskoksi, koska ainoo keino, jolla voisit näyttää enää tuon paremmalta, on se että meikäläinen seisoisi perhekuvissa vieressä!

Nyt on sellanen kroppa että melkein voisin pyytää ulos näkemättä naamaa. Ja ei, en ole 50-v pedo vaan suunnilleen saman ikäinen :D

Deitti-osastolle vaan threadia pystyyn. Apina etsii merivalasta tms. pitäis tärpätä.

Eiks "valaalla" ollu jo poikaystävä :D

Toivottavasti ei tule tarpeettomat laihdutuspaineet ainakaan siltä suunnalta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
voi kiitos kaikista ihanista kommenteista :) mulla on alavatsa löysää, se jää trikoiden alle niin kuva varmaan väristyy. musta on vaan tuntunut että saisin treenistä enemmän lihasta irti, jos mä söisin enemmän, mutta sitte toisaalta kun haluaisin ton alavatsan ja kädet kireiksi :( kyseessä ei siis ole säästöliekki-ilmiö? lähdenkö vaan pienentämään kaloreita ja voitte luvata että se ei mene liian alhaseks että lihakset lähtis kulumaan pois?

Veikkaanpa että paineet tulee fitness hömpötyksen luomasta odotusarvosta. Kärsin itse samanlaisista itsetunto ongelmista hieman nuorempana, vatsamakkaroista oli päästävä eroon. Isukki vei rasvaprosentin mittaukseen ja tulos oli 6,7....se on vaan omassa päässä kehiteltyä... Usko vaan merivalas, odotat itseltäsi aivan liikoja. Olet paremmassa kunnossa kuin 95% suomalaisista naisista :)

mutta sitte toisaalta kun haluaisin ton alavatsan ja kädet kireiksi

Ne tulee siinä ajan kanssa. Pahoillani, etten pysty rakentavampaa kommenttia antamaan, mutta se juuri on imo salitreenin hienous. Edistystä kun voi mitata ja nähdä nopeastikin, mutta sitten samalla se 'hienosäätö' tapahtuu vähitellen, ja se vasta palkitsevaa onkin <3

Täs pitää tietää, että naiset ei laske tohon treeniohjelmaan paria hassua karkkia ja keksiä mitää tulee napsittua joskus (jokapäivä)

voi kiitos kaikista ihanista kommenteista :) mulla on alavatsa löysää, se jää trikoiden alle niin kuva varmaan väristyy. musta on vaan tuntunut että saisin treenistä enemmän lihasta irti, jos mä söisin enemmän, mutta sitte toisaalta kun haluaisin ton alavatsan ja kädet kireiksi :( kyseessä ei siis ole säästöliekki-ilmiö? lähdenkö vaan pienentämään kaloreita ja voitte luvata että se ei mene liian alhaseks että lihakset lähtis kulumaan pois?

Tuttu tunne. Näytän itekin kireätkin vaatteet päällä hyvin treenatulta, mutta snadisti on vielä löysää alavatsassa. Vedä oman tuntuman mukaan. Ite voin miehenä dieetata kevyesti vielä parit kilot pois, mutta sulla se on todellakin pienestä kiinni. Voithan sä vielä kokeilla jonkin asteista erittäin kevyttä dieettiä.

Veikkaan kyllä että vedät sitten pienillä miinuksilla tai pienillä plussilla niin tuo "alavatsa ongelma" katoaa itestään; tulee joko lihaa jollon kiristyy, tai lähtee läskiä, jollon kiristyy.

Ja voin kyllä luvata että jos vedät 2 grammaa proteiinia ja 1 gramman rasvaa per painokilo ja loput hihyistä, et tule menettämään lihasmassaa 1600-2000 kaloreilla.

Tuo laskelma perustuu kuitenkin siihen, että dieettaat max. 2-3 viikkoa tuosta nykykunnosta ja jätät aerobisen pois.

Ei ole säästöliekki. Nuokin "makkarat" ovat varmaan suurimmaksi osaksi nahkaa. Lihakset ei kutistu älyttömästi jos vaan pidät proteiinit korkealla ja treenin fiksuna. Tietysti mitä alemmas mennään rasvaprosentissa sitä vaikeampaa tiputtelu ja lihasten säilyttäminen on. Jos välttämättä haluat kireämmäksi niin tietysti voit laskea hiukan kaloreita, mutta itse melkein lähtisin maltillisille plussille hetkeksi ja syklittelisin ainakin kesällä miinusta ja plussaa muutaman viikon välein etten muuttuisi merivalaaksi ;) Nyt olet joka tapauksessa jo siinä kunnossa että rannalla ei kukaan naureskele makkaroille vaan lähinnä ihailee kroppaasi. Ja tosiaan ihan tutkittu juttu että nuo tyhjän mahan aerobiset kyllä sitä lihasta polttaa joten luovu niistä.

Joo no, et ole lihava. Ei ole mitään "kiloja", ei ole tarvetta laihduttaa. Onko sulle joku muu kuin oma pää sanonut, että tarvisi?
Näytät helvetin hyvältä! :thumbs:

Ensinnäkin yllätyin ku katsoin sun kuvaa, siinähän on todella sporttisen näkönen mimmi. Mutta jos sä et itse ole tyytyväinen niin sillon asialle on tehtävä jotain. Musta tuntuu et sä stressaat asiasta liikaa ja se voi olla osa syy miksei paino putoa. Rasvaa on myös aika reilusti joten niistä tiputtelisin osan pois. Itse huimaukseen, paljon juot vettä ja ennenkaikkea paljon otat suolaa? Itsellä toi huimaus johtu just suolan puutteesta ja aloin ottaa merisuolaa ihan suoraan purkista ja se autto melkeen välittömästi siihen huimaukseen. Myös suolan puute voi lisätä sitä turvotusta. Voit myös tutustua kilpirauhasen vajaatoiminnan oireisiin ja katsoa voisko se olla, epätodenäköistä mut mahdollista. Treenikevennys viikko tai itseasiassa täyslepoa se 4-7 päivää olis mun mielestä myös paikallaan, jonain päivänä voit kokeilla myös hiilaritankkausta jos asia hypähtäis sillä eteenpäin

Tsemppiä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom