Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Siis oikeastiko täällä tällä kertaa naristaan TREENIVIHKOSTA?

9849284.webp

Salin viikonloppuhiljaisuus tai se, että itsensä lisäks on vaan joku yks tyyppi läänillä. Kertakaikkisen ahistavaa, tulee ihan koomaolo ku ei oo yhtään tohinaa ympärillä ja on vaikea psyykata itteään oikeen mihinkään suorituksiin.
Yleensä meidän salilla on semmonen sopeva touhu kokoajan eikä ruuhkia tuu ni on vaikiaa tollasessa hiljaisuudessa..

Pysy vaan siellä helvetin elixiassa vemputtamassa samoja romulaitteita samoilla painoilla vuodesta toiseen.

Itsehän merkkaan joka sarjan toistot ja painot vihkoon heti kun näkee muutakin kuin tähtiä.

Niin, kerkesin vain sen 9 vuotta treenaamaan Elixiassa. Eihän siellä tietenkään voi kovaa treenata, kovaa voi treenata vain jossain kuselta haisevassa kellerissa...

Niin, kerkesin vain sen 9 vuotta treenaamaan Elixiassa. Eihän siellä tietenkään voi kovaa treenata, kovaa voi treenata vain jossain kuselta haisevassa kellerissa...
Haha, ei tietenkään pysty. Siellä heilutellaan vain niitä 2kg pinkkejä käsipainoja vuosi toisensa jälkeen.

No ei, ihan tarkoituksella heitin tuon kommentin reippaasti yli kun pisti silmään toi aikaisempi kommentti. :D Elixia nyt vaan tuli ekana mieleen.

Mä näin kerran tuollaisen vihko-villen ja sen aika meni kyllä pääasiassa reidenojentajalaitteen mukavassa nojatuolimaisessa penkissä istuskellen ja muita katsellen ja sen treenaus oli lähinnä kitkuttelua ja sellaista varovaista "irrottelua". Lämmittelyä se ei voinut olla, kun se oli siellä kun me mentiin sinne ja se jäi sinne kun me 2 tunnin päästä lähdettiin menemään ja siinä koko ajassa se ei saanut tehtyä muuta kuin maveja ja olankohautuksia.

Tämä ei sitten ole vihkoa käyttävien profilointia. Itsekin otan kotisalille aina miniläppärin mukaan ja mulla on siellä taulukot treeneistä, liikkeistä, lämmittelyistä ja huomautuksista. Sama miniläppäri toimii mun rokkikoneena. :dance:

Kanadalainen salikulttuuri tällä hetkellä. Painot jätetään aina sijoilleen ja painellaan menemään. Ite oon yrittäny tunnollisena suomalaisena vielä palauttaa painot tottakai paikoilleen mutta saa nähdä kuinka pitkään enää jaksan. Maassa maan tavalla, eikö?

Eikö ihmiset muista enää kotona noita sarjoja, jos ei heti salilla merkata niitä ylös? Kai se on se, että itse teen vaan 3-6 liikettä per treeni niin on suht helppo muistaa.

Enemmänkin saattaa käydä niin, että jos vaikka penkkiä on tarkoitus tehdä tiukka vitonen niin sitä keskittyy niin paljon siihen nostoon että monesti tekee yhden liikaa. Monesti oon vielä inttänyt tästä kaverille ja sitten tajunnut, että laskin päin helvettiä. Tulee kyllä tyhmä olo :face:

Eikö ihmiset muista enää kotona noita sarjoja, jos ei heti salilla merkata niitä ylös? Kai se on se, että itse teen vaan 3-6 liikettä per treeni niin on suht helppo muistaa.

Kotona saattaa heti vielä muistaakin, mutta mä käytän vihkoa myös treenin aikana siihen, että voin tarkistaa paljonko viimeksi meni, täytyykö painoja laittaa lisää tms. En ymmärrä mikä tossa vihkohommassa vie kenenkään aikaa. Mä kirjoitan sarjat valmiiksi ja treenin aikana tarttee rustata ylös vain painot ja toteutuneet toistot. Menee aikaa ehkä 3sek joka sarjan jälkeen? Jos se on jonkun mielestä sitten vienyt liikaa aikaa niin cry me a river. Hyvin on myös mahduttu porukan kans tekeen samoilla laitteilla, se vihko kun ei sitä estä, eikä muutenkaan oo tapana turhaan laitteita varailla.

Eikö ihmiset muista enää kotona noita sarjoja, jos ei heti salilla merkata niitä ylös?

Mulla on nyt muutaman kerran käynyt niin, että sarjan jälkeen hetken aikaa henkeä vedeltyäni en enää muistanut, kuinka monta toistoa tein.

kyyläilyt kyrpii (paitsi kauniiden naisten ei haittaa ;) ) jos painot jätetää paikoilleen on sekin perseestä ja tänäänkin jouduin siirtää jonku tavarat pois laitteelta ku oli jätetty tielle ja heppu väänsi vieressä toista liikettä eikä tarvinnut mun tarvitsemaa paikkaa. Huomasi kyllä että tarvitsen laitetta muttei uskaltanut tulla siirtää kamojansa (kai).

Siis vihkohan on maailman loistavin keksintö! Sillä saa seurattua progressiota, siihen saa kirjattua treenin ylös ja vielä laitettua muistiinpanoja (esim. millä kahvalla on tehnyt) ja siitä saa tarkistettua viime kertaisen treenin, jotta ei vedä samaa uudestaan. Ei siinä aikaa mitenkään pala, kun sarjatauolla kattoo kuinka paljon viime viikolla meni seuraavassa liikkeessä ja millä painoilla. Kotona sitten kirjoitan aina treenin ylös, koska muuten käsiala ois aika päin persettä. Siihen vihkoon saa myäs kirjattua helposti oman aamupainon sekä päivän aikana syödyt kalorit, joten näistä voi sitten päätellä, miten treeni edistyy.

Vihon hankkiminen olisi yksi ensimmäisistä neuvoistani aloittelijalle!

Haha, ei tietenkään pysty. Siellä heilutellaan vain niitä 2kg pinkkejä käsipainoja vuosi toisensa jälkeen.

No ei, ihan tarkoituksella heitin tuon kommentin reippaasti yli kun pisti silmään toi aikaisempi kommentti. :D Elixia nyt vaan tuli ekana mieleen.

On siellä sitäkin väkeä joo...porukkaa laidasta laitaan kirjaimellisesti.

Ja ettei täällä vaan porukka yleensä ole sekottanut niitä vihkoja "vahingossa" esim. Trendi-lehteen? Nämä lehdenlukijat tuppaa viihtymään niissä loitonnuslaitteissa...

Munakas sanoi:
Mulla on nyt muutaman kerran käynyt niin, että sarjan jälkeen hetken aikaa henkeä vedeltyäni en enää muistanut, kuinka monta toistoa tein.
Tämä. Nyt on ajan kanssa alkanut muistamaan, koska homma menee melko tutulla kaavalla, mutta vieläkin tulee joskus kotiin päästessä mietittyä "hetkonen... siis teinkö 4x6 vai 3x8?" Eipä sillä, että merkitys olisi elämää suurempi, mutta onhan se hyvä sinne vihkoon merkkailla jos ei muisti pelaa. Nykyään kun tuntuu olevan joka sarja dieetillä eläimellisen tiukka, niin sitä saattaa mennä koko salitreenin ihan horroksessa keskittyen vain tekniikkaan ja tekemiseen. Kyllä tuosta vihkosta on oikeasti apu sitä tarvitseville :)

Välillä ottaa päähän esimerkiksi maastavetoa tehdessä kun limppuja on "paljon" niin et vaan yksinkertasesti osaa laskea montako kiloa siinä oikeen on. Ei vaan pää osaa laskea kun jotenkin on raivo ja treeni fiilis päällä.

Välillä ottaa päähän esimerkiksi maastavetoa tehdessä kun limppuja on "paljon" niin et vaan yksinkertasesti osaa laskea montako kiloa siinä oikeen on. Ei vaan pää osaa laskea kun jotenkin on raivo ja treeni fiilis päällä.

Mä en aina edes vaivaudu laskemaan niitä. Mitä väliä sillä on kuinka monta numeroinen kilomäärä siinä tangossa on, kunhan vaan on raskasta ja tuntuu hyvälle. Okei, aika harvoin käy niin, että en laske painoja ja sillonkin jälkeenpäin lasken ne. Loppujen lopulta ne painot on helppoa laskea, kun tietää että jos tangossa on esim. kaks 20kg levyä per puoli ni se on sata kiloa. Yks kakskymppinen per puoli on 60kg ja yks 15kg on 50kg.

Mä en aina edes vaivaudu laskemaan niitä. Mitä väliä sillä on kuinka monta numeroinen kilomäärä siinä tangossa on, kunhan vaan on raskasta ja tuntuu hyvälle. Okei, aika harvoin käy niin, että en laske painoja ja sillonkin jälkeenpäin lasken ne. Loppujen lopulta ne painot on helppoa laskea, kun tietää että jos tangossa on esim. kaks 20kg levyä per puoli ni se on sata kiloa. Yks kakskymppinen per puoli on 60kg ja yks 15kg on 50kg.

Kyllä sitä tarvitsee laskea että osaa tehdä oikeat korotukset, sitten kun mave raudat menee 200 yli niin se laskeminen on välillä oikeasti aika perseestä kun vielä salilla on niin vähän 20kg kiekkoja että joutuu lyömään myös 15kg ja 10kg kiekkoja...

Se jurppii kun kädet ei vaan millään kehity.:( Rinta kehittyy ja jalat, mutta kädet vaan junnaa paikallaan......

Kädet seuraa kehon yleisen lihasmassan määrää. Sen takia ei ole pientä kaveria yli 50 cm käsillä. Kyllä ne sieltä kasvaa kun pattia tulee muuallekkin tarpeeksi.

Back
Ylös Bottom