Ärsyttää semmoiset kunnon hienostelijat salilla.
-Salilla saa haista hielle.
-Salilla saa kuulua välillä pientä painojen kolinaa, ähkimistä, puuskutusta
-Salilla saa puhua kanssa treenaajille vaikkapa kysyäkseen voiko tehdä välissä jne. tai tervehtiäkseen jos on tuttua porukkaa.
-Salilla saa tehdä myös muita liikkeitä kuin penkkiä tai muita kaikkien tiedossa olevia liikkeitä. Uskallappas tehdä vaikka linkkareita tai kulmanojaa leuanveto tangossa niin johan saat hirveät "Siinä saa tehdä vain leukoja"-Mulkaisut...
-Salilla saa tehdä jalkoja eikä todellakaan ole pakko tehdä penkkiä...
Komenttia tullut mm. kun olin tehnyt jalka sarjani kyykky, prässi jne. jne. ja olin lähdössä "Miks sä et tee ollenkaan penkkiä??"
Vastasin tuohon sitten "Jalkapäivä, teen sen sitten muun yläkropan kanssa"
Ja kuinkas ollakkaan vielä kyseinen teini jatkaa "Eihän ketään kiinnosta mikään prässi tai kyykky niin miks niitä pitäs treenata?"
Siinä vaiheessa päätin jättää hänet pohtimaan sitä, mutta siis saman tapaisiin juttuihin törmää useastikkin niin se meinaa sapettaa...
Kun tuota "Mikä ärsyttää/häiritsee salilla" Osiota punttimimmien puolelta vertailun vuoksi selailin, niin kovasti kummastelin että pitäisikö salilla muka kulkea joku hikipyyhe olalla kokoajan ja pyyhkiä kaikki laitteet aina läpi käytön jälkeen?
Itsellä yleensä salilla rutiini menee seuraavasti
n. 30min-45min juoksu osio, joka kyllä saa hien virtaamaan --> Vapaa paino osio (Raskaimmat liikket jne.) --> Laite osio (hieman kevyempiä ja palauttavia jne. liikkeitä) --> Mahdolliset hypyt yms. ja venyttely.
Jos tuo sitten että kuljen siellä hikisenä treenaamisen jälkeen ja teen vaikkapa jalkaprässiä niin että varmasti on laitteen selkänojassa hikeä jotain haittaa, niin enpä juurikaan välitä. Siis onko porukka oikeasti noin yliherkkää että alkaa jotain tuollaista siitä kyyläämään vai? Itse ainakin ymmärrän asian niin että kuntosali, jos mikä on se paikka jossa saa vapaasti hikoilla niin paljon kuin sielu sietää.