Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Potuttaahan se kun jalkojen treenaamiselle ei tunnu olevan sopivaa ajankohtaa. Aina menee jalat tukkoon ja lihaskivut yms. Vaikka mitä venyttelee yms. Ja siis paha-asiahan se ei sinäänsä ole mutta korista kun pelaan niin ärsyttää tuo Anaerobisen toimintakyvyn heikkeneminen... Jos jalkjoja tekee salilla niin ei varamana juosta niillä jaloilla yhtä kovaa seuraavana aamuna...

Tällä hetkellä: YO-kokeet. Koulun kuntosali on siis tuon liikuntahallin yhteydessä, missä porukka tekee noita kokeita ja eipä sinne ketään päästetä vaikka hiirenhiljaa menisi. Ja tottakai YO-kokeet on jaettu päiville ma-ke-pe, jotka ovat sattumoisin myös ne minun treenipäivät. :wall: Melko epäsäännöllistä on oma treeni ollut nyt pari viikkoa...

Ärsyttää semmoiset kunnon hienostelijat salilla.
-Salilla saa haista hielle.
-Salilla saa kuulua välillä pientä painojen kolinaa, ähkimistä, puuskutusta
-Salilla saa puhua kanssa treenaajille vaikkapa kysyäkseen voiko tehdä välissä jne. tai tervehtiäkseen jos on tuttua porukkaa.
-Salilla saa tehdä myös muita liikkeitä kuin penkkiä tai muita kaikkien tiedossa olevia liikkeitä. Uskallappas tehdä vaikka linkkareita tai kulmanojaa leuanveto tangossa niin johan saat hirveät "Siinä saa tehdä vain leukoja"-Mulkaisut...
-Salilla saa tehdä jalkoja eikä todellakaan ole pakko tehdä penkkiä...

Komenttia tullut mm. kun olin tehnyt jalka sarjani kyykky, prässi jne. jne. ja olin lähdössä "Miks sä et tee ollenkaan penkkiä??"
Vastasin tuohon sitten "Jalkapäivä, teen sen sitten muun yläkropan kanssa"
Ja kuinkas ollakkaan vielä kyseinen teini jatkaa "Eihän ketään kiinnosta mikään prässi tai kyykky niin miks niitä pitäs treenata?"
Siinä vaiheessa päätin jättää hänet pohtimaan sitä, mutta siis saman tapaisiin juttuihin törmää useastikkin niin se meinaa sapettaa...

Kun tuota "Mikä ärsyttää/häiritsee salilla" Osiota punttimimmien puolelta vertailun vuoksi selailin, niin kovasti kummastelin että pitäisikö salilla muka kulkea joku hikipyyhe olalla kokoajan ja pyyhkiä kaikki laitteet aina läpi käytön jälkeen?
Itsellä yleensä salilla rutiini menee seuraavasti
n. 30min-45min juoksu osio, joka kyllä saa hien virtaamaan --> Vapaa paino osio (Raskaimmat liikket jne.) --> Laite osio (hieman kevyempiä ja palauttavia jne. liikkeitä) --> Mahdolliset hypyt yms. ja venyttely.
Jos tuo sitten että kuljen siellä hikisenä treenaamisen jälkeen ja teen vaikkapa jalkaprässiä niin että varmasti on laitteen selkänojassa hikeä jotain haittaa, niin enpä juurikaan välitä. Siis onko porukka oikeasti noin yliherkkää että alkaa jotain tuollaista siitä kyyläämään vai? Itse ainakin ymmärrän asian niin että kuntosali, jos mikä on se paikka jossa saa vapaasti hikoilla niin paljon kuin sielu sietää.

Komenttia tullut mm. kun olin tehnyt jalka sarjani kyykky, prässi jne. jne. ja olin lähdössä "Miks sä et tee ollenkaan penkkiä??"
Vastasin tuohon sitten "Jalkapäivä, teen sen sitten muun yläkropan kanssa"
Ja kuinkas ollakkaan vielä kyseinen teini jatkaa "Eihän ketään kiinnosta mikään prässi tai kyykky niin miks niitä pitäs treenata?"

Onko todellista, että joku oikeasti jakelee tuollaisia neuvoja ääneen:wtf:?

Kun tuota "Mikä ärsyttää/häiritsee salilla" Osiota punttimimmien puolelta vertailun vuoksi selailin, niin kovasti kummastelin että pitäisikö salilla muka kulkea joku hikipyyhe olalla kokoajan ja pyyhkiä kaikki laitteet aina läpi käytön jälkeen?

Jopa minullakin on tapana pyyhkiä laitteet käytön jälkeen, jos hikeä irtoaa kunnolla. Käsittääkseni sitä pidetään yleensäkin ihan hyvänä tapana lähes kaikkialla, pl. jotkin HC-kellarit.

.

Täälläpäin saleilla on joka laitteissa semmoset rännit, josta hiki ja muut eristeet valuvat suoraan viemäriin:dance:

Minä teen kanssa aerobista ennen punttitreeniä- väillä esimerkiksi tunnin spinning-session jonka jälkeen olen hiestä ihan läpimärkä. Pidän itsestään selvänä että minulla on mukana hikipyyhe jolla pyyhin laitteesta pahimmat hiet treenin jälkeen. Jos se tekee minusta hienostelijan niin voi voi.

Läskit vätykset jotka istukelevat laitteissa taukojen ajan. Siis muissakin laitteissa kuin niissä joissa tekevät, vittu mitä vätyksiä. Urheilillisuuden irvikuvat eivät jaksa edes seisoa omilla tolpillaan.

Tätä en kyllä voi ymmärtää ollenkaan, en vaikka istuisi samassa laitteessa minkä käyttöä vielä jatkaa. Miksei voi vaan seisoskella sen laitteen vieressä. Tuntuu että suurin osa laitteista/"käsipainopenkeistä" on varattu kun porukka vaan istuskelee niissä. Ei huvittaisi joka vitun laitteella kysyä että voisinko mä tehdä välissä...

Tätä en kyllä voi ymmärtää ollenkaan, en vaikka istuisi samassa laitteessa minkä käyttöä vielä jatkaa. Miksei voi vaan seisoskella sen laitteen vieressä. Tuntuu että suurin osa laitteista/"käsipainopenkeistä" on varattu kun porukka vaan istuskelee niissä. Ei huvittaisi joka vitun laitteella kysyä että voisinko mä tehdä välissä...

Ite ainakin istun hyvin pitkälti siinä laitteessa/ penkissä missä oon tekemässä... eipä paljoa vituta sekään että teet esim. ylätaljaa leveällä tangolla ja siihen tulee joku vinkumaan että voiko tehdä välissä? Sitten tää saatanan valopää menee ja vaihtaa sinne painot ja tangon! Siinä minuutin palautukset meneekin heleposti kolmeen kun oottelet ensin etttä tää paskahousu on rykiny omat liikkeensä ja sen jälkeen vaihtelet painot ja tangon!
Joten tulen jatkossakin istumaan siinä missä teen... Ja jos se tekee minusta SEAGRAMin sanoja lainaten "läskin vätyksen" niin se asia on hyväksyttävä ja sen mukaan jatkettava harjotuksia!

Urheilusta yleensä ja salista mikä vituttaa.. No semmoinen 1kk terveenä ja 1kk kipeänä 1kk terveenä ja 1kk kipeenä sykli on niin vitun perseestä! sen 1kk aikana milloin on terve on ajatellut treenata ja urheilla tehokkaasti, monipuolisesti, hyvin ja ties mitä. Sitten kun tulet taas kipeäksi jonkun vitun ihmeellisen syyn takia niin sitten et voi tehdä mitään ja mietit vaan kun tulokset laskee kunto tippuu taidot häviää, etkä voi sillä hetkellä mitään tehdä niiden parantamiseksi vaan joudut vaan istumaan ja lepäämään jeeeee... Se vaan ottaa päähän niin VITUN paljon, eli miksi ei ihminen voisi olla vaan terveenä eikä kokoajan tuollaisia pieniä nuhia ja yskänkohtauksia, kuumeita ynm VITTU MINKÄ TAKIA? :s Ja sitten vituttaa sellaiset vitun random penkkipellet kaljamahoineen jotka tulee kehuskelemaan kun nosti eilen 100kg voi VITTU KETÄ KIINNOSTAA saatana joku vitun penkki mistä joku vitun matti nostaa 100kg??

Kiitos helpotti.. :)

Tällä hetkellä ei kyllä vituta mikään muu kuin akuutti voimanpuute :) Treenit kulkenut kivasti ja paino tippunut helposti ilman aerobista mutta se vituttaa kun nykyään useissa liikkeissä sarjapaino on se millä ennen vielä lämmitteli.

...se kun mies on niin loppu että on kertakaikkiaan pakko pitää ylimääräinen välipäivä vaikka on sunnuntai ja aikaa olisi treenata vaikka kuinka paljon...

...se kun mies on niin loppu että on kertakaikkiaan pakko pitää ylimääräinen välipäivä vaikka on sunnuntai ja aikaa olisi treenata vaikka kuinka paljon...

Ihan sama juttu. Ei mitään suurempaa ohjelmaa päivälle ja vois vaikka salille lähteä, mutta akut tyhjät... Ja huomenna kahdet treenit tiedossa niin ehkä järkevää pitää lepopäivä.

Back
Ylös Bottom