Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Hackissa teen pohkeet seisten ja siihen saa lyödä 200 kg 15 toiston sarjaan.
No mutta sä oletkin Powerhousu, supersankari ja lähes Thorin kaltainen puolijumala.

Tuli vaan mieleen, että Powerhousu olisi hyvä nimi supersankarille, jolla on helvetin vahvat jalat...

Mutta joo, ite oon tehnyt pohkeita yhdellä jalalla ilman painoja kun salilla ei ole mitään pohjelaitetta. Saahan siinä nylkyttää aika pitkään. Pitääpä seuraavalla kerralla ottaa joku 20kg käsipaino ja tehdä sen kanssa, luulen että se riittää mulle näin alkuun.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pohkeissa pitää vain muistaa että tekniikka vaikuttaa ihan saatanasti. Moni jättää loppusupistuksen vajaaksi. Tai jos on lenkkarit. Liike jää paljon lyhyemmäksi. Itse teen sukkasillaan ihan täyttä liikettä yläasennossa hetken pitäen. Lenkkarit jalassa hieman vajaalla liikkeellä kilot vähintään tuplaantuisivat. Ehkä jopa triplaantuisivat. Kilpabodareilla näkee puhtaita tekniikoita jo pitkää liikettä. Harrastelijat vemputtavat puolikasta liikettä. Istuen tehtävässä laitteessa taas saa paljon isommat kilot jos nojaa taaksepäin. Aika moni tekee tätä. Liike jää vajaaksi yläasennossa. Vaikuttaa helposti parikymmentä kiloa.

On mulla silti heikot pohkeet. Sääri tosi pitkä ja pohjelihas hyvin lyhyt nysä polven alla. Huonoin mahdollinen bodauksen kannalta. Nätit varmaan jos olisin nainen korkkareissa. Muutama nainen on maininnutkin pitkistä solakoista näteistä sääristä. 😅

Pohkeissa pitää vain muistaa että tekniikka vaikuttaa ihan saatanasti. Moni jättää loppusupistuksen vajaaksi. Tai jos on lenkkarit. Liike jää paljon lyhyemmäksi. Itse teen sukkasillaan ihan täyttä liikettä yläasennossa hetken pitäen. Lenkkarit jalassa hieman vajaalla liikkeellä kilot vähintään tuplaantuisivat. Ehkä jopa triplaantuisivat. Kilpabodareilla näkee puhtaita tekniikoita jo pitkää liikettä. Harrastelijat vemputtavat puolikasta liikettä. Istuen tehtävässä laitteessa taas saa paljon isommat kilot jos nojaa taaksepäin. Aika moni tekee tätä. Liike jää vajaaksi yläasennossa. Vaikuttaa helposti parikymmentä kiloa.

On mulla silti heikot pohkeet. Sääri tosi pitkä ja pohjelihas hyvin lyhyt nysä polven alla. Huonoin mahdollinen bodauksen kannalta. Nätit varmaan jos olisin nainen korkkareissa. Muutama nainen on maininnutkin pitkistä solakoista näteistä sääristä. 😅
Tässä paljon asiaa! Ite kanssa teen aina pohkeet sukkasiltaan, koska näin saan lihaksen paremmin supistettua.

Kyllä taas ahristi.

Vedät kamoja niskaan niin vieressä lähi-idän ihme kaataa hajuvettä päällensä, paidalleen ja housuihinsa. Sitten lähtee 'treenaamaan'.

Ja tammikuun 'sali ihan vitun täynnä' moodi vielä päällä. Kaikkeen sai jonottaa.

Ite oon vähän vainoharhanen välillä. Mä hikoilen tosi paljon, reilusti keskivertoa enemmän(sairaan nopee metabolismi?). Siks mul ei oo ikinä paitaa päällä ku urheilen, ja muutenki pukeudun hyvin kevyesti, vapaasti(salilla pysyy päällä, ni en kastele penkkejä yms. lol). Eikä oman salin tuuletus oo tosiaan hyvä. Kukaan ei oo ikinä huomauttanu, mut salee oon kärynny. Ihan tyhmä huolenaihe mille ei voi yhtään mitään, mut myönnän turhamaisen heikkouteni :cry:.

Ite oon vähän vainoharhanen välillä. Mä hikoilen tosi paljon, reilusti keskivertoa enemmän(sairaan nopee metabolismi?). Siks mul ei oo ikinä paitaa päällä ku urheilen, ja muutenki pukeudun hyvin kevyesti, vapaasti(salilla pysyy päällä, ni en kastele penkkejä yms. lol). Eikä oman salin tuuletus oo tosiaan hyvä. Kukaan ei oo ikinä huomauttanu, mut salee oon kärynny. Ihan tyhmä huolenaihe mille ei voi yhtään mitään, mut myönnän turhamaisen heikkouteni :cry:.
Tuore hiki ei ees liiemmin haise. Paitsi jos on valmiiks likainen

No et kyllä ole ainakaan tuon profiilikuvan perusteella. Mut joo, itte kans aina ollut ylipainoa niin pohkeet on aika isot, muistaakseni 56cm joskus kun läskeimmässä kunnossa olin.

Tuli joskus oltua reippaasti yli 100kg. Tais käydä vaaka jossain vaiheessa jopa 120kilossa. Mahaa on ollu ja menny ja nyt sitä on taas vähä enempi :D Mut siis varmaan osasyy siihen että on isot pohkeet on toi vuosien takainen raju ylipaino.

Tuli joskus oltua reippaasti yli 100kg. Tais käydä vaaka jossain vaiheessa jopa 120kilossa. Mahaa on ollu ja menny ja nyt sitä on taas vähä enempi :D Mut siis varmaan osasyy siihen että on isot pohkeet on toi vuosien takainen raju ylipaino.
Parhaat pohkeet on entisillä läskeillä. Kattoo jotain (jenkkien) Suurinta Pudottajaa niin karseet timantit kaikilla polvien alla

En kyllä tiiä mitkä supermiehen voimat täytyy olla että tolla voimapyörällä saisi vatsoja tehtyä 😄

Ammattikärkiä jätkät tai muijat nyt kehiin mitä tehdä että alkais tuollakin sujumaan

On se kuitenkin helpompaa kuin seisten yhdellä kädellä. Eli pikkuhiljaa ja pätkän matkaa vain, ellei pohjaan asti heti pysty meneen.

Joskus itse kun yritin siirtyä polvillaan tehtävästä voimapyörästä seisten tehtävään, käytin sellaista säädettävää vatsapenkkiä hyödyksi. Eli kun rullasi ns. ylämäkeen, sai vähän kevyemmän vastuksen siihen. Tuota vastusta sitten hiljalleen voi loiventaa kunnes on vaakatasossa ja voila.

Miksei tuollaista vinopenkkiä tai mitä tahansa lankunpätkää voi hyödyntää myös polvillaan tehtävässä variaatiossa, jos tavallainen rullailu on vielä liian haastavaa.

En kyllä tiiä mitkä supermiehen voimat täytyy olla että tolla voimapyörällä saisi vatsoja tehtyä 😄

Ammattikärkiä jätkät tai muijat nyt kehiin mitä tehdä että alkais tuollakin sujumaan

View: https://www.youtube.com/watch?v=xwMBkwedOzE&ab_channel=rachidazzaoui
Suosittelen tätä. Jos ei nyt, ni viimestään ku polvilteen rullaus sujuu. Tai ihan muutenki vaan, koska vitun hyvä liike. Vaikeusaste säädettävissä helposti--->älä mene niin alas. Ite opin seisten rullauksen pitkälti tän avulla. Tai ei sitä voi ees oppimiseks sanoa. Tein vaan välillä tota Lalanne lankkua, muita coreliikkeitä(dragon flag, jalannostot), ja mavet yms. kehitty tasolle X--->yhtäkkii meni seisten.

Eniten potuttaa omat OCD:t. Hiertää ankarasti jos joku laite on vinossa. Vaikken käyttäis, niin pakko käydä oikasemassa. Toinen mikä kiristää on parittomat tai eripari levypainot telineissä. Niitä kuitenkin 99%:sti käytetään pareittain.. Eikai kukaan hullu laita eri valmistajan tai eri värisiä levyjä tankoon/laitteeseen missään koskaan ikinä. 🤯

Vittu nämä puhelinten näprääjät Veikkaan että joka salilla sama ilmiö.
Ensin pukkarissa Oot tulossa tai lähdössä mutta jos nyt käyt suihkussa ja et treenaa ihan samoilla vaatteilla mitä päälläsi tullessa on Niin olisi kyllä kiva että sais vaihtaa suhteellisen rauhassa kamppeensa etenkin jos pukuhuone on ahdas ja on monta tulijaa ja menijää Niin onko pakko jäädä ja selata ja sometella sitä puhelinta just silloin ja siinä.
Kun toinen yrittää munasillaan kuivautua tai pujottaa alkkareita päälleen tai pois.
Ei muuten eikä mitenkään seksuaalisesti mutta kyllä siinä jotenkin on vaivaantunut olo pyöriä Eikä toisella tunnu olevan hätäpäivääkään vaan hommaan uppoudutaan tiiviisti kymmeniksi minuuteiksi ja sama meno ollaan tulossa tai menossa. Ok ymmärrän jos jotkut ovat kiireisiä ja asiat pitää vilkaista puhelimesta mutta eikö sen voisi tehdä jo ennen pukuhuonetta tai sen jälkeen Kyllä suurimmilla osilla saleja on tuoleja tai jopa sohvia jossa voi treenin jälkeen/ ennen istuuntua. Itsekkin nykyään tavallisesti tarkistan treeniohjelmani puhelimesta ennen treeniä mutta teen sen kyllä erillisellä penkillä ennen salin sisäänkäyntiä pukuhuoneen jälkeen ja ei siinä pitkään mene jos ohjelma suurinpiirtein tuttu.
Aikoinaan täytin jopa treenipäivyrinkin Ei ollut edes älykännyköitä silloin mutta ei hirveen pitkään siinäkään mennyt eikä ketään häiritty.
( olisi kyllä muuten erittäin hyödyllinen tapa tavoitteellisesti treenaavalle!)
No ei nää kännykässään elävät sitäkään aina taida täyttää mutta veikkaan että sama jengi kyseessä joka sitten lojuu suorituspaikalla/laitteessa puhelimen kimpussa.
Miettii sitten monesti itse onko tuolla vielä montakin sarjaa tekemättä vai 30 minuuttia ylilauta keskustelua tai kenties grideröintiä tai trinderöintiä tai Facebook päivityksiä päivitettävänä tai seurattavana ennen seuraavaa ponnistusta vai ...?
Pahimmat tapaukset pyörii /asettuvat suorituspaikan / laitteen vieressä joten ei oikein tiedä onko juttu siinä kesken tai puhelimessa kesken?
Kun ei oikein viittis mennä ehkä happamankin oloisena kyselemään onko kesken tai teetkö tässä? Kun saat joko loukkaantuneen/pelästyneen/ vihastuneen katseen ja mutinan tai tiuskaisun jossa joko todetaan ettei ole tai että on niitä sarjoja jäljellä.
Ehkäpä vielä toteemuksen ettei ole mutta naamasta näkee että olis vielä tehnyt siinä mieli tehdä ja mumistaan sitten sivussa sen näköisenä että " mikä se tuokin luulee olevansa kun tuohon tulee...tjms" Sekä parhaassa tapauksessa vielä annetaan negatiivista palautetta agressiivisesta kanssatreenaajasta ja kohta on Juhana Tellbergin maine sitten päällä kun jo muutenkin käyttäytyminen on sellaista että on salille tullut treenaamaan eikä käymään kuten nykytrendi näyttää monesti olevan.
Tietysti joku voi ajatella minustakin noin että mitä v...a se tuokin äijänkääppnä täällä salilla luulee tekevänsä ,pysys kävelysauvoissa ja rollaattorissa eikä veis kunnon bodaajien suorituspaikkoja Valittaakin varmaan kaikesta.
Kaiholla kun muistelen aikoja ettei nyt kellään puhelinta salilla ollut mukana eikä älykännyköistä tietoakaan Uskokaa tai älkää joskus oli semmoistakin.
Sekä sitä että jos joku oli tekemässä jotain liikettä niin pystyi kohteliaasti kysymään paljonko tällä on jäljellä? Sekä pystyykö tekemään kaverina muutellen painot jos tarvitsee.Sekä että tällainen homma jopa asiallisesti onnistuikin melkein useimpien kanssatreenaajien suostuessa Tietysti kun piti järjen päässään eikä ollut tunkemassa seuraaviin MM kisoihin valmistautuvan raskaansarjan voimanostajan kyykkysarjojen väliin Sekä oli tietysti myös joitain muita ei niin menestyksekkäitä lihapäitä joille ryssän napit oli polttaneet reiän kieleen ja joiden järjen mukaan kaikki kävivät kuntosalilla voimaa ja egoa tavoitellen ja sali oli pääasiassa sellaisten käytössä joilla kyseiset asiat olivat tapisssaan Tietysti ihailijat sallittiin.
No meni Off topic ja mania puolelle niinkuin minun jutut useimmiten jossain vaiheessa.
Kuitenkin aina niissä on pientä perääkin.
Eli kännykänräplääjät ottaa aivoon sekä salilla kuin pukuhuoneessa
Treenipäivyri on jopa fiksua tehdä mutta kenelläkään ei niin huono muisti ole etteikö sen voisi päivittää muualla kuin pukkarissa tai suorituspaikalla /laitteessa.
Mikäli joku kysyy ja on ahdasta niin voimatasoltaan heikommankin kanssatreenaajan voi ottaa tekemään kyllä.suoritusta yhtä-aikaa painoja vaihtaen Jos hän ei ole täysin äkkinäinen hänestä voi saada jopa apua liikkeiden varmistukseen.
Mitenkähän nyt kuvailis mutta jos minun tapainen ja näköinen henkilö kysyy salilla
Onko vielä paljon sarjoja jäljellä Niin voi vastata ihan rehellisesti koska minä tai kukaan muukaan edes Mika Törrö tai Eddie Hall ei tavallisesti omista salia yhtään enempää kuin toinenkaan asiakas. Minä en nyt muistuta hirmu paljon kumpaakaan kuin ehkä sillä että on parta ja melkein yhtä iso gutti.
Vaikka olisit lähelle 100 v mummeli tai 13 v poitsu niin minut voi ottaa kaveriksi kyseeseen liikkeeseen ilman mitään pelkotiloja tai muutakaan.
Keskityn tavallisesti 100% vain omaan tekemiseeni ja näkemykseni ulkoisesti.
Mikäli on jotain jonka kuvittelet minun tietävän paremmin voit kysyä mutta tavallisesti en tiedä sitä paremmin mutta nykyään asioista on helppo ottaa selvää.
Samoin kuin edellisille niin voin vastata 14-45 vuotiaille naisille ,pojille ,miehille joille joistain keskustelulttuuri salilla näyttää olevan oudompi asia.
Eli voi ottaa mielellään kaveriksi liikkeeseen ilman pelko,viha tai inho tiloja jos en nyt viimeksimainittua kriteeriä täytä Sille en mahda silloin mitään.
Eli olis kiva kun ei niitä puhelimia koko ajan esillä salilla toki pakollinen sali selfie silloin tällöin Itse olen joskus pyytänyt avustusta tässä asiassa.
Sekä se että jos mitenkään pystyy niin kanssatreenaajien ottaminen huomioon vaikka olisi tärkeämpikin persoona hierarkiassa.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom