Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Ei oikeastaan ole mun vitutus, mutta saahan sitä mielensä pahoittaa toistenkin puolesta..
Kun sali menee kiinni, niin itse kyllä ajoitan lähtöni niin, että olen ulkona viimeistään sulkemisaikaan. Sitte siellä on sankareita, jotka jatkaa vaikka valot sammutetaan🙄 onko tää sitä "vika salilla" juttua?
Ei vittu. Jätkä treenaa samal salilla ku mä 😅.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ei kerta mitään tapahdu niin ei oo tullu mieleen tiputella kaloreita

No kulutus näytti jollain laskurilla Lähemmäs 3000cal/päivä joka ehkä semisti yläkanttiin, mutta emmä usko että tosta 2400 kauheesti nyt voi enää pudottaa kun lihasta nyt saanu kuitenkin ihan ok eikä haluais että voimatasot kauheesti putoaisi.

No kulutus näytti jollain laskurilla Lähemmäs 3000cal/päivä joka ehkä semisti yläkanttiin, mutta emmä usko että tosta 2400 kauheesti nyt voi enää pudottaa kun lihasta nyt saanu kuitenkin ihan ok eikä haluais että voimatasot kauheesti putoaisi.

Kun painoa sinulla on kuitenkin melko vähän, niin kyllä siitä tiputellessa saa helposti vetää kaloreita alaspäin tuostakin. Ja voimatasojen säilyttäminen pienilläkin kaloreilla ei yleensä ole perustreenajalle edes vaikeata.

No äkkiselti sanoisin että sä oot nyt määrittäny sun ylläpitotason ja se nyt on toi 2400. Höylää 100-200 kalorii kerrallaan ja seuraa pari viikkoa.

Vai meinaatko että oot sellanen mutantti että et laihdu miinuskaloreilla.

PS. Siitä voidaan olla sit montaa mieltä että onko noilla sun mitoilla mitään mieltä laihduttaa :D

No äkkiselti sanoisin että sä oot nyt määrittäny sun ylläpitotason ja se nyt on toi 2400. Höylää 100-200 kalorii kerrallaan ja seuraa pari viikkoa.

Vai meinaatko että oot sellanen mutantti että et laihdu miinuskaloreilla.

PS. Siitä voidaan olla sit montaa mieltä että onko noilla sun mitoilla mitään mieltä laihduttaa :D

Ei kukaan ole puhunut laihduttamisesta vaan siitä että saisi rasvaprossaa alemmas kropasta 😄

Mutta anyways ei tässä nyt yöunia asian takia menetetä, aina sinne salille silti menee ja lähtee hyvällä fiiliksellä joka nyt kuitenkin pääasia. Katsotaan 2kk päästä uusiksi alkaisko sitä enemmän voimanhankintaan keskittymään bodaustyylin sijaan.

Ei kukaan ole puhunut laihduttamisesta vaan siitä että saisi rasvaprossaa alemmas kropasta 😄

Mutta anyways ei tässä nyt yöunia asian takia menetetä, aina sinne salille silti menee ja lähtee hyvällä fiiliksellä joka nyt kuitenkin pääasia. Katsotaan 2kk päästä uusiksi alkaisko sitä enemmän voimanhankintaan keskittymään bodaustyylin sijaan.
Jos sä meinaat tiputtaa rasvaa niin sun painos putoaa, vai meinasit rakentaa miinuksilla samaan tahtiin lihasta tilalle vai. Sun pitää valita kahdesta prioriteetista toinen , lihaksen rakentaminen tai rasvan poltto. Ihan noilla sun mitoilla sanoisin että nosta vaa kalorit sillee et paino nousee maltillisesti ja rupee ensin takomaan lihasta kroppaan.

Jos sä meinaat tiputtaa rasvaa niin sun painos putoaa, vai meinasit rakentaa miinuksilla samaan tahtiin lihasta tilalle vai. Sun pitää valita kahdesta prioriteetista toinen , lihaksen rakentaminen tai rasvan poltto. Ihan noilla sun mitoilla sanoisin että nosta vaa kalorit sillee et paino nousee maltillisesti ja rupee ensin takomaan lihasta kroppaan.
Kyllä se lihaksen rakentaminen ja rasvanpoltto samaan aikaan on ihan mahdollinen yhtälö. Ei se lihas vaadi plussakaloreilla olemista.

Vähän arvasin tän jo kysyessäni, jos tolla pituudella ja painolla haluaa tiputtaa rasva% niin antaa palaa, mutta joutuu tosiaan syömään jo todella vähän.
Jos taas haluaa myös näkyvät ja hyvännäköiset lihakset, tarvis tohon ensin hankkia semmone 5kg sitä lihasmassaa.

Pidä kiinni tosta ja jatka samaan malliin.
Mulla onnistu.
Teoriassa riittää kun kalorit on yli sun puhtaan lihasmassan tarvitsevan määrän ja silti vähemmän kuin sen hetkinen kokonaispaino tarvitsee ylläpitoonsa.
Ruokavaliomuutoksilla myös nesteen määrää kehossa voi vähentää joka tietty kans pudottaa painoa.

Ja tosiaan, eihän se lihaskasvu kummoista ollu muut kuitenkin.
Sekin ehkä auttoi et mulla on selkä ja kädet ollu teinistä asti jäljessä niin tuntuu et näihin panostamalla oli edes mahdollista.

Painoa on 75kg pituus n 180cm. Treenaan 4x-5x viikossa. Kalorit pidän n. 2400 josta rasvaa joku 60g per päivä, loput hiilaria ja protskua. Luulisi rasvaprossan putoavan vaan ei.
Nää on tietysti aika henkkohtasia juttuja, mutta mä painan sua 25kg enempi ja oon reilun 10cm pidempi, mutta kalorit pitää olla 2000 tuntumassa että painolle alkaa jotain tapahtua. Mulla on finelin tietokantaan perustuva excel-taulukko makroille ja siinä tai muissa tavoissa voi olla systemaattista virhettä, mutta mulla taso on tuo, keskimäärin pyrkinyt "laihiksella" noin 700kcal vajeeseen Polarin ilmoittamaan kulutukseen verrattuna.

Pointti on kuitenkin siinä, ettei kalorilaskurit, saannin tai kulutuksen osalta ole absoluuttisia totuuksia, virhettä on suuntaan ja toiseen, ei kannata tuijottaa niitä liikaa. Jos ei tulosta tule, niin sitten sitten vähennät ja jos tehot/unet kärsii niin lisäät.

Nää on tietysti aika henkkohtasia juttuja, mutta mä painan sua 25kg enempi ja oon reilun 10cm pidempi, mutta kalorit pitää olla 2000 tuntumassa että painolle alkaa jotain tapahtua. Mulla on finelin tietokantaan perustuva excel-taulukko makroille ja siinä tai muissa tavoissa voi olla systemaattista virhettä, mutta mulla taso on tuo, keskimäärin pyrkinyt "laihiksella" noin 700kcal vajeeseen Polarin ilmoittamaan kulutukseen verrattuna.

Pointti on kuitenkin siinä, ettei kalorilaskurit, saannin tai kulutuksen osalta ole absoluuttisia totuuksia, virhettä on suuntaan ja toiseen, ei kannata tuijottaa niitä liikaa. Jos ei tulosta tule, niin sitten sitten vähennät ja jos tehot/unet kärsii niin lisäät.

Okei, kiitos tästä! En tiedä, ehkä nyt kuitenkin alan kallistumaan sen kannallae että nostaisi kalorit tonne 2750-3000 tuntumaan ja alkaisi kasvattamaan massaa ja lihasta kunnolla tuonne kesään asti ja katsoo sitten miten hommat edennyt.

Jaottelun treenissä voisi tehdä esim että aamu viikoilla kun ei ole energiaa niin paljon mennä salille työpäivän jälkeen vois tehdä enemmän kestävyystreeniä eli kevyemmillä painoilla paljon toistoja, ja iltaviikoilla ennen duunia keskittyisi voimapuoleen eli isot painot ja max 5 toistot.

Hyvät joulut kaikille!

Tekisi mieli kokeilla rajojaan penkissä mutta joutuu aina treenaamaan yksin eikä ole turvarautoja.. Me sad.

Edit maksimi hieman päälle 100kg atm eli runttaisikk vaan menemään ja jos jää alle niin vierittää sitten painot pois 😄 tuskin vielä näillä raudoilla henki lähtee jos niin käy?

Tekisi mieli kokeilla rajojaan penkissä mutta joutuu aina treenaamaan yksin eikä ole turvarautoja.. Me sad.

Edit maksimi hieman päälle 100kg atm eli runttaisikk vaan menemään ja jos jää alle niin vierittää sitten painot pois 😄 tuskin vielä näillä raudoilla henki lähtee jos niin käy?
Pääsee helposti alta pois. Jättää esim lukot pois ja kippaa painot veks. Myös vierittämällä onnistuu. En mä silti kokeilisi enkkoja penkissä ilman varmistajaa. Fyysisten riskien lisäksi ainakin mulla syö kiloja jos ei saa ajatusta 100% nostoon. Aina nousee paremmin kun on varmistaja. Ei tartte käyttää 5% keskittymisestä miettimiseen mitä jos jään alle.

Ite en luota edes varmistajaan, pitää olla raudat että uskaltaa tehdä ilman pelkoa jos jokin pettää, vaikka olis kuinka varmistaja niin jos nopeasti napsahtaa jotain paskaksi murtuu luita/kuolet anyway kun tanko tulee kaulalle/rinnalle vaikka siellä ukko seisoiskin takana...

e: Kovat kyykyt toki räkissä, ja mavet vähemmällä :D Teen enää remmitöntä myötäotetta ettei ainakaan selkä oo se mistä pettää kun luistaa aina näpeistä kovimmat vedot.

Vituttaa tauot, kun oma keho vittuilee ja loukat tänään :)
6kk taukoa josta n. 2kk melkein vuodelepoa levelillä kun selkä paukahti ja oli pari kuumetta, tuli toki juopoteltua vähän salin korvikkeeksi. Nyt 3 viikkoa treeniä kasassa ja kompastunut kerran sen verta että meni jotain nilkasta ja polvesta paskaksi, liukastuin sen verta että alaselkä venähti ja nyt sitten ylätaljaa lämmitellessä jotain rusahti kyljessä niin että rintaan ja selkään sattui :)
Onneksi on taas motivaatiota käydä sitten vaikka venyttelemässä ja lämmittelemässä kun ei ihan treenit oo luonnistunu ees 70% teholla.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom