Sekä askelkyykky, zercher kyykky, valakyykky ja etukyykky. Valakyykkyä suosittelisin jokaiselle. Varsinkin niille joilla on kroppa jumissa ja takakyykky alkaa maistua puulta. Valakyykky tuo liikkuvuutta joka näkyy positiivisesti kaikessa. Niin vapaa ajalla kuin muissa kyykyissä.
Valakyykky ftw. En tee tod aktiivisesti, mut toi on ihan alffa-tier liike silti. Painonnostoliikkeistä taviksille soveltuvin, koska ei imo vaadi oikeen mitään tekniikkaa. Tasapainoa, liikkuvuutta, ja voimaa tietenki, mut suoritus itessään ei sisällä mielestäni mitään epäselvää. Zercheriä tein pari vuotta putkeen takakyykyn korvikkeena. Ei mitään pahaa sanottavaa. Takaketju kiitti. Niin raskas liike, että pakottaa keskittyyn, ja oleen skarppina. 2 vuotta tota, ni takakyykky tuntu suorastaan kesyltä.
Tämäpä juuri. Ei kiinnostais yhtään kyykkäillä tällä hetkellä, mut se tuntuu niin hyödylliseltä tällaselle kuntoilijalle, ettei auta ku tehä.
Huomaan nopee kyllä kehossa ku kyykkää tarpeeks. Liikkuvuus on hyvin katoavaista, jos laiskistuu sen suhteen. Syväkyykky on vaan ihan taianomasta mun nilkoille, ja nivusille. Perse toimii paremmin, tukee ruhoa, koko alakerta ylipäätänsä on ku öljytty kone. Vaikee selittää, mut sen vaan tuntee :d. Aikalailla kaikki liikkeet mihin salilla panostan, liittyy jollain tapaa mulla liikkuvuuteen. Painot tuo voimaa, & voima on kivaa, mut voima & liikkuvuus=seksikästä, ja vielä hyödyllisempää. Vaikken voimaa treenais, ni syväkyykky ihan mitättömillä kuormillaki pysyis, koska +-sama efekti. Mutta ei näistä sen enempää, koska pitkiä yhtälöitä.
Hyviä liikkeitähän nuokin, itse lähestyin huvitreenaajan kantilta, boksikyykyn voi rajoittaa sellaiselle korkeudelle, ettei esim liikkuvuuden puute aiheuta alaselän pyöristymistä. Minimoidaan vammoja
Njoo. Oma filosofia on olla välttelemättä tollasta, ja pyrkiä korjaamaan se mieluummin. En mäkään ollenkaan olympialaisiin tähtää missään lajissa, mut oon silti sellanen ''vakava höntsäilijä'', sekaurheilija, ja oon tässä hommassa kyllä inessä 4 life
Kyykkyy tuntuu kyllä haparoinnilta, jos on ollut yli viikon tauko. Mutta kyllä se parin sarjan jälkeen taas selkärangasta tulee. Se on siitä ihmeellinen liike, että se on niin tarkka pienistä asioista. Mulla on ollut vuosia polvenlämmittimet kyykyssä ja jos yritänkään tehdä ilman, niin jumalauta mutta se on hakemista. Tuntuu aivan ihmeelliseltä ja koko liikerata tuntuu menevän väärin.
Viikko on viel pientä. Alle 10x kyykänny koko vuonna. Syytän kuukauden karanteenia/Koronaa aika paljon, mut todellisuudessa vähintään puolet on laiskuuttaki ollu. Mave on teknisesti niin paljo iisimpi, ja muutenki kevyempi liike. Hauskin, & palkitsevin liike ikinä, eikä ikinä ahista tehä. Jos ollu liikaa taukoa, ni tanko vaan painaa vitusti. Siihen lääke on helppo, eli jatkaa vaan tekemistä.
Kyykyssä mulla tulee ihan vammasia ongelmia tauottelun jälkeen. Luulotautisuutta. Mulla se on sellasta, että ylifokusoituu johki yksityiskohtaan, mikä ei oo ikinä tuottanu aiemmin mitään ongelmia. ''Seisonko mä nyt täysin symmestrisesti?'' ''toisessa nilkassa on vähän vähemmän liikkuvuutta, yritänkö kompensoida nyt sitä jotenki?'' ''Onko toi tanko nyt varmasti vakaa mun selässä?'' Ihan unohtanu miten aiemmin tehny, millanen setuppi. Oikeesti aloin kuvitteleen alussa, että toi kuukauden sängyssä makaaminen pisti mun rangan vinoon tjs. radikaalia ;D. Sacrumi killissä. No ei ole. Otan tangon telineestä ja kyykkään vittu alas vaan luonnollisesti--->boom--->ei mitään ongelmaa, ja täysin symmetrisiä toistoja. Yliajattelu tuhoo gainssit. Toki ihan perus, että keho tarvii toistoja, että se motoriikka, ja liikemalli vakioituu taas.