Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Tuttu paikka mut mulla se on yleensä jatkuvaa jomotusta ja vihlomista. Viimeks eilen. Itte ajatellu että johtuu skolioosista joka rasittaa epäsymmetrisestimtreenatessa? Semmonen tunne et toivois et joku pasauttais pesismailalla sinne niin että rusahtais koko selkä.
Musta taas tuntuu, että se on yksi monista ihmisen "suunnitteluvirheistä". Mitä mä tässä olen kavereilta ja tutuilta kuullut ja joidenkin lapojen seutua koittanut vähän käpälöidäkin, niin suurimmalla osalla on aivan samassa kohtaa jumi, oli sitten treenaavia tai treenaamattomia. Ja se on jännä, koska se on todellakin täysin samassa kohtaa. Ei tarvitse kuin peukalolla painaa niin heti näkee naamasta onko kipeä vai ei. Se kohta on aina selkärangan ja lapaluun välissä lavasta vähän yläviistoon sellainen parin neliösenttimetrin spotti ja se näyttää olevan oikeakätisillä aina oikealla puolella.

Levator scapulaen eli lavan kohottajan kiinnityskohta?
levator-scapulae.jpg

Varmaan on nämä jo mainittu täällä, mutta:

• Treenaajat jotka tekevät suhteellisen pienillä painoilla, mutta pudottelevat ja heittelevät painoja ympärinsä. Esim. jätkä joka tekee mavea 100kg ja jokaisen toiston jälkeen vapaapudottaa painot maahan kauhealla kolinalla tai toinen jätkä joka tekee vinopenkkiä 20kg käsipainoilla ja sarjan jälkeen heittää käsipainot rinnan korkeudelta maahan.

• Treenaajat, jotka jättävät tangot täyteen painoja sekä käsipainot minne sattuu. Tehkää pienemmillä painoilla jos ette millään jaksa purkaa painoja tangoista tai viedä ne 40kg käsipainot 2 metriä penkiltä telineeseen.

• Treenaajat jotka huutavat kuin tapettu sika. Juu, kun tehdään isoilla painoilla, kuuluu ääntä. No problem. Ei kuitenkaan tarvitse huutaa kuin tapettu sika 50kg penkkipainoilla tai 40kg kulmasoutupainoilla.

:david:

Mikä on se paino, että penkissä saavuttaa maagisen "Saat huutaa" -tason eli romut on isoja? Entä kyykyssä? Saako esim. 190 kg kyykyssä huutaa vai alkaako lupa vasta 197,5 kilossa.
Eikö nuo ole täysin subjektiivisia asioita, eli kun sinä huudat 100 kilolla, toi huutaa jo 40 kilolla ja mä en huuda never, oli pienet tai isot painot.

Mikä on se paino, että penkissä saavuttaa maagisen "Saat huutaa" -tason eli romut on isoja? Entä kyykyssä? Saako esim. 190 kg kyykyssä huutaa vai alkaako lupa vasta 197,5 kilossa.
Eikö nuo ole täysin subjektiivisia asioita, eli kun sinä huudat 100 kilolla, toi huutaa jo 40 kilolla ja mä en huuda never, oli pienet tai isot painot.
Mun mielestä pikku murahtelu kuuluu asiaan kun sarjat on tiukkoja, mutta kunnon karjuminen ja huutaminen ei ole mukavan kuuloista missään tilanteessa.

Kyllä minä alan puhista ja murista kun alkaa tekemään tiukkaa ja voimat tuntuu loppuvan. En tiedä onko siitä sitten jotain boostia antavaa vaikutusta mutta tulee ihan luonnostaan.

Kyllä minä alan puhista ja murista kun alkaa tekemään tiukkaa ja voimat tuntuu loppuvan. En tiedä onko siitä sitten jotain boostia antavaa vaikutusta mutta tulee ihan luonnostaan.
Uloshengitys tiukassa paikassa usein auttaa. Siihen se varmaan luontaisesti liittyy.
Tai ei nyt hengitys mutta semmoinen kontrolloitu paineen pudotus...

Viime aikoina miltei joka ketjussa Pakkotoistolla on ollut yltiöpositiivinen fiilis: kannustetaan toisia, pysytään asiallisina ja keskitytään itse asiaan. Hirveetä paskaa! Minne ihmeeseen voin tunkea nämä loput popcornit? Kyllä minä mieleni pahoitin..

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Viime aikoina miltei joka ketjussa Pakkotoistolla on ollut yltiöpositiivinen fiilis: kannustetaan toisia, pysytään asiallisina ja keskitytään itse asiaan. Hirveetä paskaa! Minne ihmeeseen voin tunkea nämä loput popcornit? Kyllä minä mieleni pahoitin..
Sinä se olet ihan ihme valittaja eikä sulla kirjoitukses perusteella ole mitään tajua treenaamisesta(kaan). Suomi24:n säälittävien r*nkkareiden osio olis sulle ainoo oikee paikka. Tuo sun nimimerkkikin on ihan paska! Ne popcornit voit tunkea hanuriis. Tai no sinnehän ne oisit sullonut muutenkin.

Helpottiko?:)

Sinä se olet ihan ihme valittaja eikä sulla kirjoitukses perusteella ole mitään tajua treenaamisesta(kaan). Suomi24:n säälittävien r*nkkareiden osio olis sulle ainoo oikee paikka. Tuo sun nimimerkkikin on ihan paska! Ne popcornit voit tunkea hanuriis. Tai no sinnehän ne oisit sullonut muutenkin.

Helpottiko?:)
Ennen popcornikohtaa luulin että joku oikeasti provosoitui tuosta :D

Hauska huomata miten itse on muuttunut eri salien myötä. Kun aloitti ketjufitnessalilla niin oli aika varovaista treeniä ja kaiken opettelua, puoliakaan laitteista ei tullut käytettyä. Sitten kun tämän vuoden on treenannut paikoissa missä ihmiset bodailee ja voimailee tosissaan niin paluu tuonne fitnesspaikkaan tuntui hemmetin oudolle. Kaikki niin seesteistä ja porukka tekee kevyen näköisesti sarjojaan. Itse on alkanut oppia lataamaan sarjoihin enemmän niin tuntuu että on vähän eri mielentilassa siellä kun puhisee musat korvilla rivakasti omaa hommaansa. Ne muut varmaan just miettii että mitä tuokin läski tulee ähisemään kuin tapettava sika kun treenaa pikkupainoilla :D

Potutti se että varpaan kynsi on kasvanut puoliksi irti ja on kipeä

Joku vitun umpi-idiootti varastaa jatkuvasti safety squat barin niskapehmusteen eikä laita sitä takaisin paikalleen vaan jättää siihen mihin sattuu tippumaan. Homman nimihän on se, että se ei ole tuon tangon lisävaruste, vaan "kiinteä osa" sitä, koska tuolla ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään ilman pehmusteita, johtuen tangon paikasta niskassa. Joten jos se on ihan pakko siitä ottaa eikä nuo viisi muuta pehmustetta kelpaa mitä täällä salilla pyörii, niin laita se nyt helvetti sentään edes takaisin siihen tankoon.

Eikös tota niskapehmustetta sanota joskus myös homorullaksi. Niin ehkä siellä on joku todella homofoobinen jantteri ja pelkää että siitä tulee sit hintti jos se käyttää sitä :ROFLMAO:
Tietty tuo on tossa safetybarissa ihan eri asia mut tulipahan mieleen :D

Eikös tota niskapehmustetta sanota joskus myös homorullaksi. Niin ehkä siellä on joku todella homofoobinen jantteri ja pelkää että siitä tulee sit hintti jos se käyttää sitä :ROFLMAO:
Tietty tuo on tossa safetybarissa ihan eri asia mut tulipahan mieleen :D
Minähän sen termin taisin kehittää. Erään biisin mukaan jokainen on vähän homo ja kai mussakin sellainen asuu kun ssb:ssa on pakko käyttää. Tavallisessa tangossa en kyllä sellaista neiteilyä ymmärrä.

Minähän sen termin taisin kehittää. Erään biisin mukaan jokainen on vähän homo ja kai mussakin sellainen asuu kun ssb:ssa on pakko käyttää. Tavallisessa tangossa en kyllä sellaista neiteilyä ymmärrä.

Eikö nuo liene akat haudo mehuissaan tuota pehmustetta, kun täytyy tehdä niitä lantiopumppauksia tangolla mutta ikävästi tanko kolisee häpykumpuun. Sinne ne lantionpumppaushetkiin tankoon kaikki pehmusteet ainakin tältä salilta katoaa. Kiva nakella sitte niskaan takasin niitä kalanhajusia pehmusteita.

2 viikkoa autoreissulla suurimmaksi osaksi istuskelua ja tänään tauon jälkeen salilla. Kyllä kunto voi laskea hurjia määriä. 20 toistoa pelkällä tangolla penkissä pisti jo hengästyttämään. No ehkä se tästä taas. Ainakin on huilattu :D

Eikö nuo liene akat haudo mehuissaan tuota pehmustetta, kun täytyy tehdä niitä lantiopumppauksia tangolla mutta ikävästi tanko kolisee häpykumpuun. Sinne ne lantionpumppaushetkiin tankoon kaikki pehmusteet ainakin tältä salilta katoaa. Kiva nakella sitte niskaan takasin niitä kalanhajusia pehmusteita.
Pitäähän se olla sullekin edes joku mahdollisuus tuoksua silliltä:)

Suositut

Back
Ylös Bottom