Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Voin kyllä kertoa että jos on taipumusta siihen ,että rupeaa oksettamaan niin kyllä viimeinen asia on jotkin juomat, eikä johdu mistään maitohapoista. Itsellä menee korvat lukkoon ja rupeaa oksettamaan. Ainot mitkä jotenkin auttaa on että ei tee mitään mikä aiheuttaa ylimääräistä painetta vatsaan esim prässi ja toinen ettei istu koko treenin aikana mihinkään vaan pysyy seisaallaan. Yksi asia jonka olen huomannu vaikuttavan on myös niskojen ja kaulan lihasten jäykkyys, jos kyseiset paikat ovat aivan jumissa niin pahentaa todella paljon asiaa.
Toki maitohapot ovat yksi asia jos aerobinen kunto on aivan paska, silloin kyllä kannattaa ruveta harrastamaan muutakin liikuntaa, pidentää sarjoja ja lyhentää sarjataukoja.
Aerobinen kunto ihan hyvällä tasolla ettei luulis siitäkään johtuvan. Tuo prässi on kyllä kaikista pahin liike varmaankin juuri tuon takia. Niskat kyllä myös ihan jumissa että voinee vaikuttaa kanssa sekin.

Mulla tulee vaan ''ponnistus päänsärkyä'' tai vastaavaa, jos on tullakseen, ku paineet kasvaa kunnon hapet ottaessa.
En sit tiiä teenkö ton jotenki väärin vai tuleeko muuten vaan. Okseta ei kyllä ikinä, ainakaan treenin takia suoranaisesti.

Mulla oli sama homma kunnes opein pitämään ne paineet palleassa. Vieläkin kyllä isoilla painoilla yleensä viimeistään viimeisessä toistossa paineet karkaa päähän.

Voin kyllä kertoa että jos on taipumusta siihen ,että rupeaa oksettamaan niin kyllä viimeinen asia on jotkin juomat, eikä johdu mistään maitohapoista. Itsellä menee korvat lukkoon ja rupeaa oksettamaan. Ainot mitkä jotenkin auttaa on että ei tee mitään mikä aiheuttaa ylimääräistä painetta vatsaan esim prässi ja toinen ettei istu koko treenin aikana mihinkään vaan pysyy seisaallaan. Yksi asia jonka olen huomannu vaikuttavan on myös niskojen ja kaulan lihasten jäykkyys, jos kyseiset paikat ovat aivan jumissa niin pahentaa todella paljon asiaa.
Toki maitohapot ovat yksi asia jos aerobinen kunto on aivan paska, silloin kyllä kannattaa ruveta harrastamaan muutakin liikuntaa, pidentää sarjoja ja lyhentää sarjataukoja.
Mutta meitä on toki monenlaisia, ei välttämättä jokaisella johdu samasta asiasta?
Siks toisekseen haluisin nähdä kun sinäkin sanoisit tämän neuvon antaneelle kohtuullisen tunnetulle herralle saman asian päin naamaa ;)

Häntäluu poksahtaa aina raskaammissa (mulle raskaissa, teille vauvojenpainot) mavetteluissa. Voisin sanoa, että ihan perseestä.

Viimeisin ateria yleensä ennen reeniä on rahka+banaani ja nuo syön noin tunti ennen treeniä. Ei luulisisi siis siitäkään olevan kiinni että olisi liian raskas ateria alla. Lämmittelysarjojakin tulee semmoset 4kpl ennen työsarjaa.
Kokeile vaihtaa rahka esim heradrinkkiin. Imeytyy nopeampaa niin voi auttaa.

Varmistajan uupuminen, olin liiskaantua naamasta, kun melkein jäin penkkitangon alle.

Varmistajan uupuminen, olin liiskaantua naamasta, kun melkein jäin penkkitangon alle.
Samat kävi tänään. 7x5x80% liikkui oikein mallikkaasti kunnes viimeisen sarjan viimeinen toisto jäi loppuojennusta vaille ja sitten lähettiin. Sinänsä ihan jännä, kun oon kuitenkin vahvimmillani loppuojennuksessa :D

Mistä päättelet, että Nyybi on pelastautunut. Puolen yön aikaan lähetetty viesti, kaveri edelleen tangon alla, sali täysin autio, kännykässä akkua vielä muutama tovi jäljellä. Mitä tekee mies tuossa tilanteessa? Päivittää kuulumisensa Pakkikselle, kuten oikein on!

Ai niin, pitäisköhän jättää lukot päästä jatkossa pois, varmistusraudat onki joka ikinen kerta käytössä. Mutta eiköhän joku tuu täydellä salilla auttamaanki jos näkee.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Penkissä lukot on vaaralliset juurin tämän takia. Kaataminen on kuitenkin se turvallisin konsti päästä alta pois, jos jää isomman romun kanssa nalkkiin.

Olin jo kaatamassa tankoa sivulle ku yks vähän isompi korsto tempas sivukautta kiinni ja kysäs että "onko joku hätä?" :D
Penkissä lukot on vaaralliset juurin tämän takia. Kaataminen on kuitenkin se turvallisin konsti päästä alta pois, jos jää isomman romun kanssa nalkkiin.
Tämän moni kompensoi paikallaan olevilla turvaraudoilla joita ei kuitenkaan säädetty. Soppelisti ehkäisee kippailun.

Tämän moni kompensoi paikallaan olevilla turvaraudoilla joita ei kuitenkaan säädetty. Soppelisti ehkäisee kippailun.
Meidän antiikkisalilla on vaa yhet turvaraudat ja niitä ei kyllä voi millään tyylillä säätää :D Meikälle ne ois just sillai et jos niihi laskee tangon niin nippa nappa pääsis livahtaa alta pois.

Se kun joskus vaan mikään ei suju suunnitelmien mukaan. Esimerkiksi vajaat pari viikkoa sitten otin parit treenipaidat, mutta en yhtäkään housuja/shortseja mukaan. Sitten piti lähteä takaisin kotiin. No kun salille viimein pääsin niin huomasin että tunnin päästä pitäisi olla käyty suihkussa ja jälleen toisessa paikassa, treeni jäi hyvinkin höttöiseksi 35 minuutin pituiseksi "jumppatuokioksi" ja suoraan suihkusta hiukset märkinä seuraavaan paikkaan ihan liian kylmissä vaatteissa ja märkä pyyhe homehtumassa repussa.

Toinen on sairastumiset. Kun vain olisi olemassa joku ihmeaine joka pitäisi kaikki pöpöt loitolla. Ei auta c-vitamiini, ei glutamiini - kerran kuussa tulee joku pöpö ja joutuu sen puoliviikkoa vain makaamaan sängyssä. No ei suoranaisesti liity nyt salilla käyntiin, mutta kuitenkin.

Yksinkertaisuudessaan: kärsimättömyys. Se on ollu aina läheinen tuttu. Tavallaan huomaan, että kun olen käynyt salilla kohta kuukauden, niin se sama virhe toistuu joka kerta: lähdetään liian raskailla painoilla liikkeelle, "koska enhän mä nyt halua olla heikko". Treenit ovat pääosin koostuneet koko kropan treeneistä, mutta niistä puuttuu se into. Aina vedetään täysillä ja ruoskitaan kun se penkkitulos ei nyt noussutkaan esimerkiksi 3x70 ---> 10x70 yhden tai kahden treenikerran jälkeen. Painojahan ei voi tietystikään pienentää 5-10 kilolla, "sillä siinähän tulisi takapakkia, eikä kehitystä tulisi." Se on hankalaa kuunnella järkeä, helpompaa vaan puskea sen mukavuusalueen kautta.

Ja ehkä se kaikkein tärkein asia, mikä takaa kehityksen, puuttuu täysin: hyvä progressio. Haluaisin pitää homman simppelinä ja kehittää voimaa. Mutta miten? Ei se yksinkertaisesti tuota tulosta, että sinne salille vaan menee ja etenee miten parhaalta tuntuu. Tietynlainen kaava olisi hyvä olla. Sen turhan pilvilinnoissa elämisen voisi jättää. Se vain laskee motivaation kun tajuaa, että "ei helvetti, näinkö heikko mä olen." Tulokset kyykyssä, penkissä ja vedossa ovat seuraavat:

Kyykky 9x60 (ensimmäinen kerta tänään takanapäin)
Penkki 3x70, sarjaennätys 3x10x60
Veto 3x115

Halu kehittyä on kova, mutta se kuinka pääsisin sille kehityksen tielle, on hukassa. Joten kai se on vaan myönnettävä: olen hukassa oleva aloittelija. Guys, I need your help.

Yksinkertaisuudessaan: kärsimättömyys. Se on ollu aina läheinen tuttu. Tavallaan huomaan, että kun olen käynyt salilla kohta kuukauden, niin se sama virhe toistuu joka kerta: lähdetään liian raskailla painoilla liikkeelle, "koska enhän mä nyt halua olla heikko". Treenit ovat pääosin koostuneet koko kropan treeneistä, mutta niistä puuttuu se into. Aina vedetään täysillä ja ruoskitaan kun se penkkitulos ei nyt noussutkaan esimerkiksi 3x70 ---> 10x70 yhden tai kahden treenikerran jälkeen. Painojahan ei voi tietystikään pienentää 5-10 kilolla, "sillä siinähän tulisi takapakkia, eikä kehitystä tulisi." Se on hankalaa kuunnella järkeä, helpompaa vaan puskea sen mukavuusalueen kautta.

Ja ehkä se kaikkein tärkein asia, mikä takaa kehityksen, puuttuu täysin: hyvä progressio. Haluaisin pitää homman simppelinä ja kehittää voimaa. Mutta miten? Ei se yksinkertaisesti tuota tulosta, että sinne salille vaan menee ja etenee miten parhaalta tuntuu. Tietynlainen kaava olisi hyvä olla. Sen turhan pilvilinnoissa elämisen voisi jättää. Se vain laskee motivaation kun tajuaa, että "ei helvetti, näinkö heikko mä olen." Tulokset kyykyssä, penkissä ja vedossa ovat seuraavat:

Kyykky 9x60 (ensimmäinen kerta tänään takanapäin)
Penkki 3x70, sarjaennätys 3x10x60
Veto 3x115

Halu kehittyä on kova, mutta se kuinka pääsisin sille kehityksen tielle, on hukassa. Joten kai se on vaan myönnettävä: olen hukassa oleva aloittelija. Guys, I need your help.

Otas harkintaan Jim Wendlerin 5/3/1. Itsellä on ihan selkeästi samaa vikaa ettei malta treenata järkevästi ja tuossa wendlerin hommassa pääsee joka treenissä puskemaan enkkoja+joutuu opettelemaan sitä malttia ja jättämään hieman varastoon, koska muuten se kostautuu välittömästi seuraavissa treeneissä. Toisaalta kun pitää maltin ja tekee niinkuin sanotaan tulee kehitystä todellamukavasti ja se on todettavissa välittömästi, mikä boostaa treeniä taas eteenpäin

Hyvä perse voi olla miehelläkin ilman mitään syntikkahomoiluakin. Oleellinen kysymyshän tuossa on se, mitä kuulolaite teki huomattuaan perseen olevan miehen peppu. Hommasi näkölaitteenkin? Veti nupit kaakkoon ja tapit keekkoon? Jatkoi treeniä kuin ei mitään?

Se, kun kroppa tuntuu rapistuvan ennen aikojaan. Polvet rutisee kyykätessä, nilkka on niin kipeä, ettei meinaa antaa astua päälle ja lanneranka niin jäykkä, ettei vatsalihastreeni mene perille ollenkaan. Ei malttaisi pitää salista tai muustakaan liikkumisesta paussia...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom