Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yksilökohtaisia juttuja nää enkä haluu maalata piruja seinille, mutta itse kuukausia taaksepäin innostuin tekemään dippejä ihan pohjasta koska liikkuvuus olkapäissä salli sen. Tuntu luonnolliselta ni pikku hiljaa lisäilin lisäpainojakin (10-15kg) pitkiin sarjoihin, mistä rintalasta otti itseensä sen verran pahasti, että tuli useamman kuun tauko dippeihin ja penkkiin. Tänään pystyi ekan kerran kapealta penkkaamaan, dippejä on tehny vajaita ja yrittäen minimoida sen rinnan venytyksen. Näyttää vaan tosi tyhmältä kun ei edes vaateriin viitti vielä laskea :(Rintalasta vähän muistutteli itsestään, ku vedin työsarjojen päätteeksi dipissä vielä ykkösen 55kg:lla. Ei edes ykkös maksimi, mutta oli selkeesti liikaa jo nuutuneelle rinnalle ja käväsinpähän ehkä vähän liian syvällä, vähän liian hitaasti ja vähän liian venyttävästi. No ei mitään vakavaa, mut pitääpi olla varovaisempi jatkossa.
Mun ymmärtääkseni toi ilmiö on kiinni a) korvien välistä ja b) geeniperimästä. Joskus luolamieskaudella ihmisille oli hyödyllistä se, että adrenaliinia tai jotain aletaan muodostaa jo pelkän psykologisen jännityksen perusteella ja toisaalta joku proffa jossain väitti, että metsästäminen on sujunut paremmin tyhjällä mahalla -> kun jännittää, maha menee sekaisin. Niin että nyt sun luolamies-alterego yhdistää jostain syystä jalkatreenin antilooppijahtiin ja päättää toimittaa oma-aloitteisen suolentyhjennyksen ennen tätä. Ymmärtääkseni harmiton mutta toki ärsyttävä reaktio.Se, että meikäläisen vatsa on ottanut enemmän tavakseen kuin poikkeukseksi vetää löysälle jalkapäivisin hetkeä ennen salille lähtöä. Saa käydä ensin aiemmin vääntämässä "normaalit", ja sen jälkeen vielä ennen lähtöä "löysät" pidemmän istunnon kautta. Onneksi ei ole vielä kertaakaan tullut salilla kolmansia... muuta treeniä edeltävänä aikana tätä ei ole vielä kertaakaan käynyt (muistaakseni). Mikä hemmetti siinä on?![]()
Salilla aivan puun takaa järkyttävä hedari ja syke yli 9000 feat. hiki tihkuu silmillä geysirin lailla. Tyyliin sarjakuvamaisesti pomppas sydän paidan läpi sen tihee oli biitti. Näytin varmaan aivan vitun harhailevalta ja oudolta. Silkalla tahdonvoimalla treeni loppuun sentään semi hyvillä tehoilla ja kotiin regeneroitumaan. Hyi saatana ei voi muuta sanoa. Jos ei ennusmerkki kuumeesta, ni en tiedä mikä helvetti oli olevinaan. Mul meinaa hyvin harvoin iskee mitää muuta, ku perus uupumus aiheelliisesti jos suoraan sanottuna sairaat setit menossa. Käyn tosin 95% ajasta sulkemisaikaan treenaamassa eli n.19:50-21:00. Nyt olin 16:45-17:30, mikä on jo itessään ihan liian lyhyt aika ja ihan liian aikasin mun rytmeille(heräsin 14:30 XD). Never again T: Vampyyrinaattori.
Salilla aivan puun takaa järkyttävä hedari ja syke yli 9000 feat. hiki tihkuu silmillä geysirin lailla. Tyyliin sarjakuvamaisesti pomppas sydän paidan läpi sen tihee oli biitti. Näytin varmaan aivan vitun harhailevalta ja oudolta. Silkalla tahdonvoimalla treeni loppuun sentään semi hyvillä tehoilla ja kotiin regeneroitumaan.
Joo meni ohi himassa safkauksen ohessa aika nopee. Ei käryä mitä oli. En oo kipeenäkää ku ehkä kerran vuosisataan, ja paha oloki iskee aikalailla aina vaan jos itseaiheutettua, ni siks vaikee ikin analysoida jos muuten vaan tulee.
Salilla aivan puun takaa järkyttävä hedari ja syke yli 9000 feat. hiki tihkuu silmillä geysirin lailla. Tyyliin sarjakuvamaisesti pomppas sydän paidan läpi sen tihee oli biitti. Näytin varmaan aivan vitun harhailevalta ja oudolta. Silkalla tahdonvoimalla treeni loppuun sentään semi hyvillä tehoilla ja kotiin regeneroitumaan. Hyi saatana ei voi muuta sanoa. Jos ei ennusmerkki kuumeesta, ni en tiedä mikä helvetti oli olevinaan. Mul meinaa hyvin harvoin iskee mitää muuta, ku perus uupumus aiheelliisesti jos suoraan sanottuna sairaat setit menossa. Käyn tosin 95% ajasta sulkemisaikaan treenaamassa eli n.19:50-21:00. Nyt olin 16:45-17:30, mikä on jo itessään ihan liian lyhyt aika ja ihan liian aikasin mun rytmeille(heräsin 14:30 XD). Never again T: Vampyyrinaattori.
PWO ei varmasti ainakaan auttanu asiaa, saattoipa olla syypääkin. Oon juonu tasan kerran laturin ja oireet kuulosti hyvin samanlaisilta ku sulla, hirvee kylmä hiki ja pulssi tyyliin 200 lyöntiä minuutissa, paska reeni oli. Mitään kahvia vahvempaa boostia en oo koskaan kokenu tarpeelliseksi.Joo ja melkee tyhjään vatsaan just ennen treeniä. PWO siis.
Itselläkin joskus on vastaavia oloja tullut salilta kotiin kävellessä. Tosi epätodellinen olo ja heikotus. Olen kelannut että se johtunee jostain verensokeriin liittyvästä, kun noita on tullut vain silloin kun kotiin meno ja täten myös ruokailu on myöhästynyt ja yleensä helpottaa samantien kun syö jotain. Liekkö moinen mitenkään vakavaa? Tosi karsea olo kyllä.Salilla aivan puun takaa järkyttävä hedari ja syke yli 9000 feat. hiki tihkuu silmillä geysirin lailla. Tyyliin sarjakuvamaisesti pomppas sydän paidan läpi sen tihee oli biitti. Näytin varmaan aivan vitun harhailevalta ja oudolta. Silkalla tahdonvoimalla treeni loppuun sentään semi hyvillä tehoilla ja kotiin regeneroitumaan. Hyi saatana ei voi muuta sanoa. Jos ei ennusmerkki kuumeesta, ni en tiedä mikä helvetti oli olevinaan. Mul meinaa hyvin harvoin iskee mitää muuta, ku perus uupumus aiheelliisesti jos suoraan sanottuna sairaat setit menossa. Käyn tosin 95% ajasta sulkemisaikaan treenaamassa eli n.19:50-21:00. Nyt olin 16:45-17:30, mikä on jo itessään ihan liian lyhyt aika ja ihan liian aikasin mun rytmeille(heräsin 14:30 XD). Never again T: Vampyyrinaattori.
Vasen takareisi revähti suorinjaloin maastavetoa tehtäessä heti alkuunsa kun tein lähes omilla maksimiromuilla vitosia-kutosia (jotka on vielä ihan neitipainot kaikenlisäksi) erittäin lyhyen lämmittelyn päätteeksi. :(
Taas pistää miettimään olisko pitänyt lämmitellä paremmin. Tietysti sitä fiksuna teki pari toistoa päälle kun se kipu ei ollut niin hirveän kova, eikä tajunnut lopettaa siihen toistoon kun alkoi tuntumaan "jotain".
Kävellessä tuntuu jotain ihan minimaalista, venyttäessä pistää keskellä reittä tuntuvasti joskaan ei nyt ihan hirmu kovaa. Supistaessa ei tunnu oikeastaan. Treeni nyt meni kuitenkin ihan plörinäksi kun olin latautunut tekemään takareisivetoisen jalkatreenin, ja jäi sitten tyngäksi penkki/vinopenkkisähläykseksi kevyillä painoilla. Semmosta lievästi pistävää/repivää kipua tuntuupi, nyt jopa kotikoneella istuessa ihan lievästi kuumottelee ja särkee, mutta näyttäisi olevan vähenemään päin näinkin pian, ja paikallaan ollessa on tosi minimaalista; lähinnä tuntuu että jostain on ottanut takareiska hittiä, ja että "joku siellä ei nyt ole ihan kunnossa". Toivottavasti selvisin säikähdyksellä.:oops:
Kevyt viikko, vaikka sinänsä tulikin tarpeeseen. Onko kellään muilla kokemusta, että öisin ei nukuta ja vatsa ei toimi, kun liikunnan määrä yhenäkin vähenee?