Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Mä en ainakaan morjenstele ketään salinaamaa ikinä. Pitikin avautua jo aiemmin tässä ketjussa yhdestä tyypistä joka selvästi kuvittelee olevansa kovakin naistenmies kun päätavoitteensa tuntuu olevan heittää tungettelevaa läppää jokaiselle uudelle "uhrille" kunnes menee viesti perille ettei todellakaan kiinnosta! Kerran meinasin mennä jo väliin kun näin nuoren blondin miltei pulassa sen kanssa :mad:
joo. En mene salille keskustelemaan, enkä aio kesäkuntoon edelleenkään puhumalla. Tatti nousis välittömästi otsaan jos joku yrittäisi häiritä treenejä. Silti olisi parempi tietää nimet kuin ajatella että "okei toi "tuttipullo mies" on kanssa taas täällä (kaverilla pakottava tarve hölksyttää latausjuomaa vimmaisesti tullessaan pukkarista )tai "sleeper cell" (hunnutettu) " Eli tulee keksittyä lempinimiä tutuille naamoille...:)

JTre sanoi:
jSilti olisi parempi tietää nimet kuin ajatella että "okei toi "tuttipullo mies" on kanssa taas täällä (kaverilla pakottava tarve hölksyttää latausjuomaa vimmaisesti tullessaan pukkarista )tai "sleeper cell" (hunnutettu) " Eli tulee keksittyä lempinimiä tutuille naamoille...:)

Itse teen samalla tavalla :D Esimerkiksi kaverukset Ctrl-C ja Ctrl-V, Tennarinainen, Ninjasoturi (oli ensin ironinen, nyt ei enää ole) ja Harmaa Pantteri.

Vituttaa aivan täysiä, kun pitäisi kehittyä pitkässä juoksussa ja pienen aikavälin kehityksellä ei niin paljoa ole väliä, mutta mulla menee just väärin päin: kehityn sarjoissani hyvin ja aina näyttää hyvältä, mutta sitten, kun pitäisi maksimeja testailla (tai edes treenailla niiden lähellä), huomaan vaan heikentyväni koko ajan. Joku viis kiloa alle 200 kilon maastavetäjälle ei ole hirveän hyvä kehitys vuodessa. Kevyehköstä 105 kilon kisapenkistä vuodessa tiukkaan 110 kilon salipenkkiin (sekään ei nousisi nyt) ei ole sekään mikään hyvä suunta. Sarjat kuitenkin kehittyy.

Vituttaa aivan täysiä, kun pitäisi kehittyä pitkässä juoksussa ja pienen aikavälin kehityksellä ei niin paljoa ole väliä, mutta mulla menee just väärin päin: kehityn sarjoissani hyvin ja aina näyttää hyvältä, mutta sitten, kun pitäisi maksimeja testailla (tai edes treenailla niiden lähellä), huomaan vaan heikentyväni koko ajan. Joku viis kiloa alle 200 kilon maastavetäjälle ei ole hirveän hyvä kehitys vuodessa. Kevyehköstä 105 kilon kisapenkistä vuodessa tiukkaan 110 kilon salipenkkiin (sekään ei nousisi nyt) ei ole sekään mikään hyvä suunta. Sarjat kuitenkin kehittyy.

Sitä ykkösmaksimia joutuu erikseen treenaamaan. Minäkin testasin penkkimaksimin ensin alkuvuodesta, ja melkein puolen vuoden treenin jälkeen kesällä uudestaan. Vaikka sarjapainot tuona aikana 10 toiston sarjoissa kasvoivat, ei ykkösmaksimi muuttunut yhtään mihinkään. Kokeilin sitten parin viikon ajan tehdä myös lyhyitä, 1-4 toiston sarjoja, ja kappas vaan ykköseen tuli 10 kg lisää.

Sitä ykkösmaksimia joutuu erikseen treenaamaan. Minäkin testasin penkkimaksimin ensin alkuvuodesta, ja melkein puolen vuoden treenin jälkeen kesällä uudestaan. Vaikka sarjapainot tuona aikana 10 toiston sarjoissa kasvoivat, ei ykkösmaksimi muuttunut yhtään mihinkään. Kokeilin sitten parin viikon ajan tehdä myös lyhyitä, 1-4 toiston sarjoja, ja kappas vaan ykköseen tuli 10 kg lisää.

Kyllä mää sen tiiän hyvinkin, ja just nyt onkin piikkailut menossa.

Salin vaakaprässi on mielestäni aika hanurista. Jalkalevy tuntuu ihme venkulalta. Etureisille tehdessä on ihan ok mutta... tänään päätin normi 4-jakoisesta poiketen, että kun tuo normi jalkapäivä tuntuu menevän suhteessa enemmän etureiskoille, niin tehdään hieman kevyempi kakkosjalkapäivä takareisipainotteisesti. SJMV:tä itselleni raskailla alkuun, josta oli tarkoitus jatkaa prässiin ja sieltä takareisikoneeseen (vai miksi tätä takareidenkoukistusvehjettä nyt sanotaan virallisesti), ja pumppailla sitten vielä arat etureiskat etureidenojennuslaitteessa kunnon supistuksilla. Lopuksi nopeat pohkeet.

Mutta... tuossa vaakaprässissä tuntuu menevän perhana väkisin etureisille suurin rasitus, vaikka kuinka koittaisi takareisipainotteisesti tehdä. Ensinnäkin se jalkalevy on liian pieni (eritoten siis pystysuunnassa). Jalkoja ei vaan saa mielestäni tarpeeksi ylös, jotta rasitus siirtyisi takareisille enemmän. Pidin painopisteen kantapäillä ja jalat oli ihan levyn yläosassa, mutta kyllä se vaan silti etureidet hapotteli ensimmäisenä. Toki meni osittain myös taakse, mutta ei niin paljon kun olisin halunnut. Pidin välillä käsiä takareiskoilla ja kyllä nekin supistui, mutta etureidet väsyi silti ennen. Myöskin toi vastus tuossa prässissä tuntuu omituiselta. Vaikea selittää. Aivan kun se olisi liian "kelluva" eikä semmoinen napakka, tosin mitäpä minä näin suht aloittelijana tiedän. Tässä kuitenkin syyt miksei prässiä tule hiveästi tehtyä.

Olispa parempi prässi... oletteko havainneet semmoisen yläviistoon työnnettävän prässin vaakaprässiä paremmaksi?

Itse olen todennut yläviistoon työnnetävän prässin paremmaksi kuin vaakaprässin. Kokeile laittaa jalat levyn yläosaan ja leveelle ns "sammakko" asentoon, sillei menee mulla takareisille prässi;)

Yläviistoon työnnettävästä mäkin tykkään, mun lemppari on Technogymin tällainen prässi.
Vaakaprässissä voi yrittää nousta vähän korkeammalle selkänojaa vasten, niin että perse jää pikkasen ilmaan. Tuolla tavalla mä saan tuntumaan liikkeen paremmin myös takaosastolla eikä mene pelkästään etureisille, vaatii tosin vähän enemmän kehonhallintaa. Tämäkään ei toki toimi kaikissa malleissa...
Myös leveä kyykky vaikka kuulan kanssa herättelee ahteria ja takareisiä kivasti, jos sen jälkeen jalkaprässissä takaosastokin saisi enemmän hittiä? Vaikka jotkut jalkaprässit on vaan niin surkeita ettei niiden kanssa auta mitkään kikat. :(

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Salin lattiasta (sellanen kuminen juu nou) tarttuu mustaa väriä kaikkialle. o_O Ja laiska ei jaksa hakea mattoa alle esim. vatsoja varten.

No vihhu juu menin tekemään ranskista penkkipaikalle väärinpäin. No ovetäsin sen tangon vähän liian aikasin pois ja tiputin koko paskan suoraan polven päälle hermoon. Sumeni silmissä ja sen jälkeen varmaan vartin tuntu siltä, että kohta lentää laatta :D

Kyynärpäät ei kestä enää ranskalaista eikä dippiä. Ja ne on mun lempi ojentajaliikkeet :keskari:
Kokeile näitä viimeisinä ojentaliikkeinä, esim. voimakkaiden taljasupistelujen jälkeen - itsellä voimakas pumppi ojentajissa ennen näitä liikkeitä on poistanut kyynärpäävaivat.

Salilla eniten sellaiset "reeniryhmät", jotka kokoontuvat yhden laitteen ympärille siten, että eivät edes reenaa, vaan juttelevat.

Eilen potutti likainen hippi.

Tein takaolkapäitä laitteessa, sarjatauolla katselin uimahyppyjä, mitkä pyöri tv-ruudulla. Nooh, kun lepäsin siinä laitteen vieressä, niin noin 40v. naispuolinen hippi (haisi hielle, ei saleen käy edes suihkussa, ääni todella flegmaattinen koska pössyttely) tuli kysymään että teenkö laitteella.

HIPPI: Teetkö laitteella?
Minä: Teen
HIPPI: Teetkö nyt?
Minä: 5sek kuluttua jatkan.

Hippi lähti pois. Katsoin yhden uimahyppääjän pisteet ja jatkoin takaolkapäitä. Taas tauko ja katselin yhden uimahypyn. Hippi is back!

HIPPI: Teetkö vielä?
Minä: Teen.
HIPPI: Ai, ku sä vaan seisot siinä vieressä koko ajan. -Hippi lähti muualle.

Nyt jo alkoi vituttamaan. Tein taas sarjaa.
Sarjatauolla taas yksi uimahyppy. Nyt toki laskin, kauan sarjatauko kestää, kun katsoin yhden uimahypyn pisteiden antoon asti, huikeat 45sek.
Hippi tulee takas kun lopetan sarjaa, jonka piti olla viimeinen. Taas todella ärsyttävä inisevä, flegmaattinen ääni kitisee, että koska lopetan. Sanoin että kohta, pari sarjaa vielä. Tein sitten 5 ylimääräistä sarjaa, sarjatuon ollessa kaksi uimahyppyä, eli n. 1.5min.

En tiedä tuliko hippi ikinä laitteelle, vai menikö ensimmäistä kertaa suihkuun viikkoon... toivottavasti jälkimmäinen.

mikset vastannut sille että: "kuuleppa.... tässä menee vielä puolituntia ..palaa sitte asiaan"
Tolleen mä sanoin yhdelle lippalakkipäiselle paksuniskaiselle finniselkä-roinajantterille joka puuskuttaen lyllersi kysymään että:
"kauas sul viel menee ..uuuhhuh buuh lääh "
:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom