Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Alipainoiset kiekot: Kävin muutama viikko sitten vieraalla salilla pari kertaa. Ensin tein kyykkytreenin yhtenä päivänä ja ihmettelin jo silloin, miksi tanko tuntui niin toivottaman raskaalta mutta laitoin sen matkaväsymyksen piikkiin. Seuraavana päivänä tein penkkiä, tuntui raskaalta ja melkein jäin tangon alle. Onneksi oli varmistaja. Tästä sain idean mitata omalla salilla kiekkojen painot. Meillä on salilla pari sarjaa all in sports kiekkoja ja sitten yksi setti kerkon kiekkoja. All in Sporsin kiekot olivat painosta riippuen 0,5 - 1 kg ilmoitettua kevyemmät. Tuosta laskien esim. 110 kilossa tulee jo eroa melkolailla, kun 2x20 + 2x15 + 2x10 onkin todellisuudessa 2x19 + 2x14,5 + 2x9,5.
Ärsyttää. Tästä lähtien käytän niitä kerkon kiekkoja, jotka olivat mitatessa jopa hieman ilmoittamaansa painavammat vaikka ne joutuukin sitten kantamaan kauempaa telineesta (nuo All In sarjat on penkin ja kyykkypaikan vieressä).

Joku oli kellistänyt sellaiset rautaiset 50kgn kiekot lattialle. En saanut kiekkoja mitenkään ylös siitä. Tähän kenties vaikutti se kun forkut oli jo muutenkin niin hapoilla, mutta kuitenkin. Apua en alentunut pyytämään. ;)

Joku oli kellistänyt sellaiset rautaiset 50kgn kiekot lattialle. En saanut kiekkoja mitenkään ylös siitä. Tähän kenties vaikutti se kun forkut oli jo muutenkin niin hapoilla, mutta kuitenkin. Apua en alentunut pyytämään. ;)

Vinkkinä vastaisuuden varalle.
Työnä levytangon pää kiekon reiästä ja kampea kiekko ylös :)

Ei ihan suoraan ole salin vika, mutta vituttaa silti seuraava. Olen tässä Sintrassa kyläilemässä, Portugalissa. Aloin ennen joulua tuntemaan pientä kurkkukipua, ja päätin pitää muutaman välipäivän. Kipu kuitenkin alkoi häiritsemään jo toisena iltana siihen malliin, että kysäisin sitten tutulta aspiriiniä jotta saisin nukuttua. Nappasin tarjotun tabletin, imeskeltävän, ja avot nukuin kuin tukki ilman mitään kipuja. Seuraavana päivänä kaikki oli OK. Pidin kuitenkin vielä välipäivän. Koska kuumetta ei ollut ollut, niin sitten vain crossfittaamaan, kun ei paikallisella muutakaan vaihtoehtoa ollut, ja vähän kiinnostikin kokeilla. Sitten iskikin heti treenin jälkeen oikein kunnon kuume ja yleinen sängyn pohjalle paskaolo. Sain urheilijatutulta hoidoksi koko paketin tätä imeskeltävää kurkkukipuhelppiä - ja se ei ollutkaan mitään NSAIDtä, vaan ihan kunnon laajakirjoantibioottia gram positiivisille. Ihan normisettiä kuulemma täällä.

Näitä pieniä kulttuurieroja..

Yksi sana: joululaulut.
Siinä kuulokkeita asentaessa mietin että kuka hitto on pienessä päässään päätellyt treenaajien haluavan kuunnella kyykätessään jotain iänikuisia joulupukkirenkutuksia... No onneksi tää joulu on vaan kerran vuodessa.

Tänään oli salilla melkoisesti hajuja. Siellä täällä tuulahti vieno paskan tuoksu, kun ilmeisesti joulusafka saa porukan pieremään. Tuota enemmän häiritsi kyllä muhkea hien haju erään penkkaajan ympäristössä. Harmi, että juuri siinä lähistöllä piti itsekin treenata.

Hukkasin toisen versan tossa pari päivää sitten ja olen yhä enemmän nyt sitä mieltä, että olen tiputtanut sen salille ja joku mulukku on pöllinyt sen. VITTU! :(

Oho. Vähän puski stressipaska päälle tässä 2vk aikana ja paino salilla illasta oli 89,6 kaikki varusteet päällä... No penkki ainakin kulki niinkuin piti. Piti vasta tän verran painaa maaliskuussa.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Liki kahden kk tauon jälkeen ehdin viimein salille ja sain kaksi onnistunutta treeniä vedettyä vaikka tauko näkyy treeneissä. Tänään menin sitten hyvällä motivaatiota tekemään jalkoja. Ajattelin että nyt pistetään lihat säpäleiksi.

Ensin matolla vähän lämpöä jalkoihin jonka jälkeen vähän venyttelemään. Samalla lämmittelin polvia ja tein muutamia kyykkyjä ja havaitsin pientä kipua päässä/niskassa ala-asennossa. Ihan normaalia itselläni kun taipumus niskakipuun ja migreenin.. Sitten sen jälkeen häkin luo ja kun ei ollut ruuhkaa, niin ajattelin lämmitellä ottamalla 15kg levyn syliin ja tekemällä puolikyykkyjä. Muutama toisto ja sitten se jysähti. Hirveä niskakipu joka tuntui päässä ja silmissä (migreenin oireilua). Hieman lepoa ja uusi yritys kun lieventyi. Ja uudelleen voimistui. Sitten hain lääkettä pukkarista ja siirryin venyttelytilaan lepäämään.

Yritin vielä kivun lievyttyä tehdä reisiä koneella, mutta kipu palasi heti kun tuli painetta päähän/niskaan. Ei auttanut kun lähteä pois. Vielä kun olisi ollut motivaatio kunnon kyykkyjä varten.

Jos ei potuta niin ihmetyttää se kun ihmiset vatkaa penkkiä lähes hengellisellä hartaudella isojen rintalihasten toivossa. Sekään ei minua haittaa jos ei muita liikkeitä tehdä, mutta jos penkki on pääasiassa ainut liike rinnalle niin miksi mennään ja tuhotaan hyvä venytys pompauttamalla ja nostamalla persettä penkistä? Väitän että salilla jolla käyn ainakin 80% ihmisistä penkkaa perse kunnolla irti penkistä. Eikai siinä jos haluaa liikutella isoja romuja mutta luulisi että ainakin bodymielessä olisi pyrittävä saamaan edes jonkinlaista venytystä.

Saa isommat romut liikkelle. Ei kukaan baarissakaan kysy et saitko tänään hyvän venytyksen rinnalle vaan et paljo penkki. Tietty.

Maven laiminlyönti ärsyttää monien tekosyiden takia. Oon opetellu sumovetoa tekemään ja tein 5/3/1 ekan syklin ekaa treeniä ja kanssa treenaajakin kysy että onko tekniikkapäivä, vastasin että eeei kyl nää on ihan kunnon työsarjoja. Sumossa sarjapainot 95kg luokkaa ja polven alta oon vetänyt 185kg. Mutta tähän tulee nyt muutos, vaatii vaan meikäläiseltä panostamista lihashuoltoon mitä olen myös laiminlyönyt.

Mun on vähän vaikea ymmärtää ihmisiä jotka jättää painot tankoihin ja laitteisiin. Tällä salilla sitä näkee onneksi tosi vähän, mutta eilen oli hackissa painot ja tänään näyttää olevan kolmessa laitteessa painot. Ja tiedän tasan tarkkaan, että ne on siihen jätetty eikä kukaan pidä esim. sarjataukoa, koska olen täällä yksin. Taitaa olla joku uusi kasvo alkanut käymään täällä ja sillä on tuollainen vittumainen tapa.

Mun on vähän vaikea ymmärtää ihmisiä jotka jättää painot tankoihin ja laitteisiin. Tällä salilla sitä näkee onneksi tosi vähän, mutta eilen oli hackissa painot ja tänään näyttää olevan kolmessa laitteessa painot. Ja tiedän tasan tarkkaan, että ne on siihen jätetty eikä kukaan pidä esim. sarjataukoa, koska olen täällä yksin. Taitaa olla joku uusi kasvo alkanut käymään täällä ja sillä on tuollainen vittumainen tapa.

Toi on perseestä varsinkin jos ne egoilevat kehonrakentajat ei koe tarpeelliseks viedä niitä painoja pois. Jostain prässistä on hieno alkaa kuljettaan 450kg pois, siinä ei jaksa enää itte tehä tota reeniä päälle.

Toi on perseestä varsinkin jos ne egoilevat kehonrakentajat ei koe tarpeelliseks viedä niitä painoja pois. Jostain prässistä on hieno alkaa kuljettaan 450kg pois, siinä ei jaksa enää itte tehä tota reeniä päälle.

Hieman OT:
Teidän salilla taitaa olla pro tason kehonrakentajia, 450 kg:n prässipainot kuulostavat enemmänkin voimamiehille sopivilta.

Pukukopissa kaappeja aina kaksi päällekkäin. Tänään jonkun jannun piti sit tunkea tavaransa mun kaapin alla olevaan kaappiin, vaikka tyhjiä oli silmänkantamattomiin. Kiva siinä sit tulla suihkusta, kun tää jannu on just aloittanut riisumaan ulkokamppeitaan eikä viitti yhtään väistyä.

Mun on vähän vaikea ymmärtää ihmisiä jotka jättää painot tankoihin ja laitteisiin.

Tämä, ja oheen sitten se, että vaikka omallakin salilla on hyvät seinäkoukut mm. erilaisille kahvoille, vermeille jne. niin eihän ne paikalleen mene, vaan lojuvat ympäriinsä lattialla. Ja ei nyt toki puhettakaan, että kahta samanlaista kahvaa tai lukkoa löytäisi koskaan helposti. Homorullan tai vatsapyörän paikantaminen käy joka kerta treenistä jo sinänsä. :D

Homorullan tai vatsapyörän paikantaminen käy joka kerta treenistä jo sinänsä. :D

Homorulla on lähes poikkeuksetta jätetty tankoon, kuin porsaankyljys Kaaban mustalle kivelle :D

Voimapyörän ja parillisten pikkukiekkojen migraatio sen sijaan hämmästyttää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom