Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Kylläpä sitä osataan taas missata pointti. :face: Jos sulla on 2 liikettä jollekin kohdelihakselle, ja vain toisella näistä saat kohdelihakset kipeytymään, niin mitäpä luulet, kumpi liike tuotti enemmän hypertrofiaa kohteeseen?

Se kummalla sai jollain asteikolla jonkun näköistä nousujohteisuutta aikaiseksi kohdelihaksen aikaisempaan suorituskyvyn rajaan nähden :)

Se kummalla sai jollain asteikolla jonkun näköistä nousujohteisuutta aikaiseksi kohdelihaksen aikaisempaan suorituskyvyn rajaan nähden :)

Voisin viisastella takaisin, ettei suorituskyky ja lihasmassa kulje käsi kädessä, mutta en nyt jaksa. Voidaan mun puolesta sopia, että jalkakyykky on tehokkain liike reidenlähentäjien kasvatukseen, ja vaikka hauisten kasvatukseenkin, niin päästään tästä offtopicista.

Voisin viisastella takaisin, ettei suorituskyky ja lihasmassa kulje käsi kädessä, mutta en nyt jaksa. Voidaan mun puolesta sopia, että jalkakyykky on tehokkain liike reidenlähentäjien kasvatukseen, ja vaikka hauisten kasvatukseenkin, niin päästään tästä offtopicista.

Haluan aina oppia uutta, joten mitenkä tämä asia käytännössä toimii?

Sali on nykyään ihan täynnä semmosia 15-vuotiaita poikia. Eikä siinä mitään – jostainhan se on aloitettava. Mutta jostainhan se on myös ärsyynnyttävä.

Voisin viisastella takaisin, ettei suorituskyky ja lihasmassa kulje käsi kädessä, mutta en nyt jaksa.

Kulkeepas...

Lihassolu supistuu tai on supistumatta. Ja yleistäen voidaan sanoa, että siinä kaikki mitä lihassolu tekee... aivan sama onko tavoitteena voima vai hypertrofia vai joku mikä tahansa muu lihakseen jotenkin liittyvä asia.

Lihassolun/säikeen tms. suorituskyvyn nousujohteisuus on aina sitä, että se supistuu nopeammin tai tehokkaammin tai saadaan supistumaan ko. lihaksen useampia lihassoluja ja ne sitten nopeammin tai voimakkaammin jne jne... se miten tämä saavutetaan määrää sen onko lopputuloksena hypertrofiaa vai voimaa vai jotain muuta. Liikepohjaisessa voimaharjoittelussa lihassolullista suorituskyvyn kehittymistä haetaan joka paikasta mistä mahdollista... ja taas kehonrakennuksessa sitä haetaan siitä yhdestä tietystä lihaksesta tai lihasryhmästä.

Jopa hypertrofian kannalta niinkin oleellinen asia kuin lihastuntuman kehittäminen / lihastuntuman nousujohteisuus on käytännössä sitä että kyseisen kohdelihaksen lihassoluista saadaan suurempi osa supistumaan paremmin.

Vähän ehkä oftopic mutta vituttaa aika raakasti tällä hetkellä ja tänne päätin avautua, mulla on ollut ensimmänen peruskausi menossa ja uusia rautoja on noussut joka viikko pää-liikkeissä ja esim penkissä liikkuu sarjoissa entiset maximi raudat. Eilen klo 7.30 pyörähti töissä käsi sirkkelin läpi ja keskisormi meni halki joten ei mitään tietoa milloin pääsee salille seuraavan kerran, jouluun asti saikkua alustavasti mut voisin kuvitella esim vedon onnistuvan ehkä keväällä... onneksi meni pelkkä sormi ja nyt aika kun opettelee vasurilla perseen pyyhkimistä!

Vähän ehkä oftopic mutta vituttaa aika raakasti tällä hetkellä ja tänne päätin avautua, mulla on ollut ensimmänen peruskausi menossa ja uusia rautoja on noussut joka viikko pää-liikkeissä ja esim penkissä liikkuu sarjoissa entiset maximi raudat. Eilen klo 7.30 pyörähti töissä käsi sirkkelin läpi ja keskisormi meni halki joten ei mitään tietoa milloin pääsee salille seuraavan kerran, jouluun asti saikkua alustavasti mut voisin kuvitella esim vedon onnistuvan ehkä keväällä... onneksi meni pelkkä sormi ja nyt aika kun opettelee vasurilla perseen pyyhkimistä!

Yks kaveri puuskutti haukkoja scottipenkissä nii perkeleesti ettei meinannu omia ajatuksia kuulla. Siinävaiheessa kun mun niskaan rupes lentämään räkäpisaroita tosta armottomasta reenaamisesta oli pakko sanoo et nyt vittu loppu toi käyn mielummin salin jälkeen sitte suihkussa. En oo ennen kellekkään mitään huomauttanu mut nyt sai kyl semmosen pumpin noihin ohimoihin aikaseks stna...

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Salilla huutavat miehet. Kolme viimeistä toistoa on pakko rääkästä ja lopuks painot heitetään maahan ja karjastaan kunnolla. Srsly lopettakaa.

Onko muuten oikeasti raa'an prässisarjan tekeminen hiljaa mahdollista? Omakohtaisia kokemuksia kellään?
Tikkurilan FinnBodylla on Goliat-merkkinen jalkaprässi, joka on oikeasti äänetön. Mä en tiedä onko siinä mute-nappi vai mitä perkelettä, mutta mitään siitä ei kuulu. Ei edes laakereiden huminaa. Ehkä siinä on kuulokeliitäntä samalla tavalla kuin joissakin imureissa, jos haluaa imuroida yöllä.

Tikkurilan FinnBodylla on Goliat-merkkinen jalkaprässi, joka on oikeasti äänetön. Mä en tiedä onko siinä mute-nappi vai mitä perkelettä, mutta mitään siitä ei kuulu. Ei edes laakereiden huminaa. Ehkä siinä on kuulokeliitäntä samalla tavalla kuin joissakin imureissa, jos haluaa imuroida yöllä.

Kai sillä ees jonkunlaisen rysäytyksen saa aikaan että muutki kuulee että nyt oli isot raudat? Mitä järkeä koko prässäämisessä muuten ois

Yleisurheilijat jotka tulee porukalla vetään salille päätöntä kiertotreeniä ja valtaavat joka paikan vaikka tyypeillä on omat mestat jossa saa käydä vain seuran poppoo.
Alaikäiset nassikka laumat jotka palloilee puhelinten kaas ympäriinsä.
180/50 mitoilla olevat oman elämänsä body gurut jotka opastaa toisia vasta alkajia tovereitaan päin h*lvettiä ja paasaavaat jalkakyykyn ylivoimaisuudesta ja palkkarista.
Ylimieliset bodykissat jotka ei tervehdi ja katsoo muuta jengiä nokkaa pitkin.

Itse en tervehdi, koska saatan tulla 12 tunnin vuorosta salille ihan helvetin vittuuntuneena ja pää jumissa. Ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta. Tänään oli taas kyllä sellanen fiilis. Töissä 2 opiskelijaa jotka vaan tiellä joka vitun paikassa ja hidastaa hommia helvetisti. Sitten ne tekee jotain ominpäin mikä hidastaa vaan mun hommia. Sitten ajat ysitietä himaan ja siellä välillä taas mitä vitun nysvääviä valojen vilkuttelijoita. Sitten pääset salille ja oot henkisesti jo ihan kyrpä ohtassa ja väännät jonkun paskan treenin 70% teholla.

Nuoret jampat jotka eivät osaa vetää täysil.Ts.pääliikkeet 6 alaspäin apuliikkeet pitkinä ja lyhyillä palautuksilla.Sillä tulee voimaa!

Alaselkä on ihan räjähtänyt, iskiastyylisiä oireita. Ei mitään ennen kun rupesin tekemään kyykkyä ja maastavetoa molempia kahdesti viikkoon ja yhtenä kertana maastavedossa sitten paukahti vaikka ihan hyvät fiilikset oli.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom