Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Niin miten tuo video auttaa saamaan lisää lihaa olkapäihin? Videossa nimenomaan opetetaan miten rintaliikkeistä suljetaan olkapään rasitus pois?

Tutkimusnäyttöä on, että volyymi on yksi tärkeimmistä lihas- ja voimankasvutekijöistä. Kahdella sarjalla tulee niin matala volyymi, että tuollaisessa treenissä ei varmasti voida puhua optimaalisesta treenivolyymista.
Täysin päinvastoin ku mä oon lukenu :O No mä ainakin uskon vakaasti, että vähälläkin pärjää. Tällä hetkellä pitkästä aikaa oikee bulkki päällä ja kaksijakoista, yhteensä neljästi viikossa, noin kymmenen sarjaa per treeni, luulis riittävän mainiosti.

Täysin päinvastoin ku mä oon lukenu :O No mä ainakin uskon vakaasti, että vähälläkin pärjää. Tällä hetkellä pitkästä aikaa oikee bulkki päällä ja kaksijakoista, yhteensä neljästi viikossa, noin kymmenen sarjaa per treeni, luulis riittävän mainiosti.

Volyymia ei aina kannata myöskään tarkastella treenikohtaisesti. Esim. tekemällä x määrän sarjoja kerran viikossa vs. tekemällä 1/2 x määrän sarjoja kolmesti viikossa jälkimmäisessä tavassa viikkovolyymi on isompi.

heh, olis pitäny arvata et sä kaikista käyttäjistä tartut mun viestii ja lässytät jotai. Kokonaiskuorma lienee suurempi joo kerta enempi toistoja yhteensä. Se nyt vaa sattuu olee fakta et mikää vastus (paino, oli se rautaa tai kehonpaino) ei itsessään rakenna sitä lihasta, vaan se TUT (time under tension) sekä tekniikka. Yhdeksällä kymmenestä vastuksen kasvaessa tekniikka huononee samassa suhteessa. Eli pelkkä paino ei kerro vielä mitään. Kaksi kovaa sarjaa on täysin riittävä, jos haluaa tehdä useempia ni siinähä tekee.
Kah! Lisää höpöhöpöjuttuja. Pelkkä paino nyt pelkästään ei tietysti lihasta kasvata, mutta ei sitä tee myöskään tut ilman riittävää vastusta. Ja tekniikka nyt ei kasvata yhtään mitään. Paitsi huono tekniikka kasvattaa egoa. Liian pitkä tut liian pienellä painolla ei kasvata lihasta yhtä hyvin kuin sopiva tut sopivalla painolla. Toimisikohan tässä vertailussa jos laskettaisiin tut x paino ja katsotaan millä painolla ja millä toistomäärällä päästään suurimpaan lukemaan? Saattaa kyllä valehdella, koska jos lasketaan normaalisti yhteenlaskettu sarjassa nostettu paino, niin siinäkin kevyt paino näyttäisi paremmalta jos mennään tarpeeksi kauas. Esim. kuka vain tekee penkissä 20 kilolla sata toistoa ja se on 2000 kiloa. Saa olla aika kova sälli kun tekee 2000 kiloa järjellisissä rajoissa olevalla toistomäärällä, mutta pumppaa se siinä vaiheessa sillä kahdellakympilläkin varmaan enemmän. Toimii se silti tietyissä rajoissa tietysti.

Ja yhdeksällä kymmenestä tekniikka varmaan huononee vastuksen kasvaessa, mutta sivuutit nyt sen, että kasin sarjoissa tehdään vähemmän toistoja kuin neljäntoista sarjoissa ja siinä voi täten käyttää isompaa painoa ihan yhtä hyvällä tekniikalla. Ei se tekniikka huonone heti kun laitetaan lisää painoa tankoon, vaan siinä vaiheessa kun väsymys iskee ja sehän iskee lyhyissä ja pitkissä sarjoissa molemmissa kuitenkin, jos loppuun asti tehdään.

Jos on pakko valita 4x8 ja 2x14 väliltä niin 4x8 ehdottomasti.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Toi on aika henkilökohtanen liike. Itse en ainakaan uskalla tehdä, ei vaan oo luonnollista kropalle moinen ja en halua ottaa riskiä. Tehkööt joku jos siltä tuntuu, mutta itsellä ei tunnu hyvältä.

Nimenomaan. Ite en uskaltanu vuosiin treenata niskantakaa punnerruksia koska isot pojat (jotka oli rikkonu olkapäänsä muulla tavalla) sano että paska, vaarallinen, epäluonnollinen ja täysin turha liike. Nyt sitä on tullu tehtyä olkapääliikkeiden viimeisenä liikkeenä ja aikalaikka failureen yms. Olkapäät ei tykkää pahaa ja sivuolkapäät on kasvanu. Kaikkea pitää kokeilla ainaki, jos toimii ni loistavaa jos ei ni sit ei. Yksinkertaista.

Kah! Lisää höpöhöpöjuttuja. Pelkkä paino nyt pelkästään ei tietysti lihasta kasvata, mutta ei sitä tee myöskään tut ilman riittävää vastusta. Ja tekniikka nyt ei kasvata yhtään mitään. Paitsi huono tekniikka kasvattaa egoa. Liian pitkä tut liian pienellä painolla ei kasvata lihasta yhtä hyvin kuin sopiva tut sopivalla painolla. Toimisikohan tässä vertailussa jos laskettaisiin tut x paino ja katsotaan millä painolla ja millä toistomäärällä päästään suurimpaan lukemaan? Saattaa kyllä valehdella, koska jos lasketaan normaalisti yhteenlaskettu sarjassa nostettu paino, niin siinäkin kevyt paino näyttäisi paremmalta jos mennään tarpeeksi kauas. Esim. kuka vain tekee penkissä 20 kilolla sata toistoa ja se on 2000 kiloa. Saa olla aika kova sälli kun tekee 2000 kiloa järjellisissä rajoissa olevalla toistomäärällä, mutta pumppaa se siinä vaiheessa sillä kahdellakympilläkin varmaan enemmän. Toimii se silti tietyissä rajoissa tietysti.

Ja yhdeksällä kymmenestä tekniikka varmaan huononee vastuksen kasvaessa, mutta sivuutit nyt sen, että kasin sarjoissa tehdään vähemmän toistoja kuin neljäntoista sarjoissa ja siinä voi täten käyttää isompaa painoa ihan yhtä hyvällä tekniikalla. Ei se tekniikka huonone heti kun laitetaan lisää painoa tankoon, vaan siinä vaiheessa kun väsymys iskee ja sehän iskee lyhyissä ja pitkissä sarjoissa molemmissa kuitenkin, jos loppuun asti tehdään.

Jos on pakko valita 4x8 ja 2x14 väliltä niin 4x8 ehdottomasti.

20-30 toiston välillä(20x100kg - 30x65kg) onnistuu varmaan aika monelta toi 2000kg, ainakin niiltä jotka on tehneet voluumitreenejä.
Tiedä sitten onko tämä jo "järjellisten toistomäärien ulkopuolella per sarja".

20-30 toiston välillä(20x100kg - 30x65kg) onnistuu varmaan aika monelta toi 2000kg, ainakin niiltä jotka on tehneet voluumitreenejä.
Tiedä sitten onko tämä jo "järjellisten toistomäärien ulkopuolella per sarja".
Siinäpä se just on kun sieltä lähdetään alaspäin, niin nostettu kokonaispainomäärä lähtee nousemaan. Eli pelkkä nostettujen kilojen määrä alkaa valehdella jossain kohtaa. Ei se 2000 kg ole mikään maaginen luku vaan esimerkki. Jos otat 20x100 penkissä niin otat takuuvarmasti helvetisti enemmän kuin 100x20. Tietty tulee siinäkin erilaiset kestävyysominaisuudet jossain kohtaa vastaan, mutta koko jutun pointti ei ole ollenkaan se.

Siinäpä se just on kun sieltä lähdetään alaspäin, niin nostettu kokonaispainomäärä lähtee nousemaan. Eli pelkkä nostettujen kilojen määrä alkaa valehdella jossain kohtaa. Ei se 2000 kg ole mikään maaginen luku vaan esimerkki. Jos otat 20x100 penkissä niin otat takuuvarmasti helvetisti enemmän kuin 100x20. Tietty tulee siinäkin erilaiset kestävyysominaisuudet jossain kohtaa vastaan, mutta koko jutun pointti ei ole ollenkaan se.

Totta joka sana, en väitä vastaan. Asia kiinnostaa sikäli koska olen itse treenannut "isoilla" voluumeilla esim. just penkkiä, esim. 11000kg per treeni penaa. Ja saanut hyviä tuloksia aikaan pumppailemalla 40-80 kilolla pääasiasiassa.

Wolffilla tuli käytyä tampereella niin otti päähän tää valokuvausstudio joka sinne oli rakennettu salin keskelle. Täytyy jatkossa ottaa arskat sit mukaan salamien varalta.

Wolffilla tuli käytyä tampereella niin otti päähän tää valokuvausstudio joka sinne oli rakennettu salin keskelle. Täytyy jatkossa ottaa arskat sit mukaan salamien varalta.

images

18ky5483660vajpg.jpg

Perjantaina potutti kunnolla, kun pukuhuoneessa huomasin, että unohtui ottaa mukaan kollarit ja lenkkarit. Yksiäkään treenejä ei tietenkään jätetä välistä, joten astuin siis salin puolelle prässihousuissa ja kiiltonahkakengissä. No, sainpahan tekosyyn treenata kyykkyjen sijaan hauiskääntöjä.

Jotkut taisi virnuilla mun varustukselle. Nyt tiedän, miltä manneista tuntuu.

Näin aloittelevana veijarina ehkä eniten potuttaa nämä, jotka kolme silmää kovana mulkkaa vieressä, kun yritän treenata maven tekniikkaa kohdilleen. :D Liekö sitten kärppänä tulossa neuvomaan, vai tuijottelevatko virnuillakseen, paha sanoa. Neuvoa saa aina, mutta jos hiljaa tuijottaa neljän peilin kautta, kun itse koittaa keskittyä suoritukseen, niin tuleehan siinä jo pienet suorituspaineet ja varmasti painot nousee väärillä lihaksilla ja suurinpiirtein nai nokka punaisena sitä tankoa. Kyllähän sitä itsekin vilkuilee ympärilleen taukojen aikana, mutta koittaa kuiten keskittyä niihin omiin hommiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom