Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Pidin tuossa viikon treenitauon sitten edelliskesän, tarkoituksena kerätä paukkuja ja tulla vahvempana kuin koskaan takaisin. Iski flunssa päälle ja treenit kulkee päin persettä. Masentaa ja vihuttaa :<

Uusi hetkellinen kotisali potuttaa, ei satu miellyttämään samaan tapaan kuin kotipaikkakuntani vastaava saman ketjun mesta. Kirsikkana kakun päällä kulman takana käytävässä kärkkynyt pahvinen Jere Karalahti aiheutti pienoisia sydämentykytyksiä hämärässä käytävässä. Ovelaan paikkaan läntätty!

Se fiilis kun lämppää kiertäjiä kauempana penkistä ja joku rynnii kylmiltään varaamaan penkin. Fiiliksen kruunaa jos varaaja myös siirtyy lämmittelemään, mutta vasta kun on laittanut jotkin 5kg levyt molemmille puolille. Toisen kanssa vuorottelu ei tietysti ole suurempi ongelma, jos painoeroa ei ole liikaa.

Joitakin kertoja kyseinen tapahtuma on käynyt ja olen selvinnyt nopealla sananvaihdoksella. Lämppään kiertäjiä penkin edessä tms muuta lämmittelyä lähettyvillä kunnes joku on alkanut asettelemaan telineitä omalle korkeudelleen:

Minä: Mä kyllä olin just alkamassa tekemään siinä
Joku: Aijaa, no meneeks sulla kauan?
Minä: Kyllä mulla lämppäreineen siinä nyt joku parikytminsaa menee ainakin
Joku: Okei, no mä sit teen jotain muuta TAI vaihtoehtoisesti vastaa: voidaanko tehä samaan aikaan?
Minä: toki

Erittäin helppoa mun mielestä eikä mitenkään kuulu salipotutus ketjuun, homma hoitunut niin kyykyn kuin mavenkin kohdalla tähän asti aina tarvittaessa. Mistä kukaan voi tietää oletko siihen penkkipaikalle menossa ellei nyt tyyliin joku juomapullo tms pyyhe ole siinä näyttämässä, että paikka on "varattu". Tietysti se levyjen kanssa säätäminen saattaa hiukan kismittää jos painot ovat molemmilla täysin eriluokkaa mutta elämä on, ei se nyt niin mene että joku omii penkki/kyykky/mavepaikan itelleen puoleks tunniks jos se on salin ainoa ja jos samoihin aikoihin pitäisi aloitella itsekin. Jos taas joku ei halua tehdä samaan aikaan ja pahoittaa siitä mielensä kun ei "pääse" tekemään ja tulee tähän ketjuun itkemään, niin ei se ole mun ongelma. Mää oon aina tehnyt jonkun kanssa vuorotellen jos samoihin aikoihin ollaan aloteltu, tai jos joku on jo tekemässä niin sitten kysyn vaan että meneeks sulla kauan ja riippuen vastauksesta odotan sen aikaa tai kysyn voinko tulla tekemään kanssa nyt.

^^^Tuli tosta mieleen, et tulee kauhee kuumotus, ku saapuu salil tekee jalkoi ja näkee kyykkyhäkin tyhjänä, sit aattelee silleen, et kappas tänään ei lämmitelläkkää, vaan mennään suoraan kyykkäämään (koska pelottaa perhanasti et jos rupee siin jotain kuntopyörää polkee yms lämmittelee jalkoi, et se häkki menee)

Toisaalta sitten kun tulee salille nähdäkseen, että se häkki on jollain jo käytössä ja hiukanki enemmän porukkaa salil, ni sitten se on taas; "ok, tänään ei näemmä kyykätäkkään..." :D

Vähän nyt vitutti, mutta en jaksanut ärähtää. Farkuissa treenaava hikipantamies. Kyykkäs ja mä tein prässi. Aina kyykyn välissä istu prässin selkänojalle ja sen perseestä jäi hikivanat siihen mihin mun piti laittaa takaraivoni sarjoissa. Aina jouduin pyytää sitä väistämään. Sitten tein reisihauista, niin jouduin tän jätkän pyytää siirtymään istumasta siitäkin 3 kertaa. Alko jo kyllä vittu keittään aika huolella. Menin tekee vipareita, niin sama jätkä tulee lämmittelee kiertäjäkalvosimia ihan iholle.

Vähän nyt vitutti, mutta en jaksanut ärähtää. Farkuissa treenaava hikipantamies. Kyykkäs ja mä tein prässi. Aina kyykyn välissä istu prässin selkänojalle ja sen perseestä jäi hikivanat siihen mihin mun piti laittaa takaraivoni sarjoissa. Aina jouduin pyytää sitä väistämään. Sitten tein reisihauista, niin jouduin tän jätkän pyytää siirtymään istumasta siitäkin 3 kertaa. Alko jo kyllä vittu keittään aika huolella. Menin tekee vipareita, niin sama jätkä tulee lämmittelee kiertäjäkalvosimia ihan iholle.

Ehkä se on ihastunut suhun [emoji6]

Järkyttävät DOMSit jaloissa. Muuten menisi ehkä tuonne "mikä ilahdutti", mutta tänään pitäisi näillä rautakangilla pelata 90-minuuttinen futispeli.

^^^Tuli tosta mieleen, et tulee kauhee kuumotus, ku saapuu salil tekee jalkoi ja näkee kyykkyhäkin tyhjänä, sit aattelee silleen, et kappas tänään ei lämmitelläkkää, vaan mennään suoraan kyykkäämään (koska pelottaa perhanasti et jos rupee siin jotain kuntopyörää polkee yms lämmittelee jalkoi, et se häkki menee)

Toisaalta sitten kun tulee salille nähdäkseen, että se häkki on jollain jo käytössä ja hiukanki enemmän porukkaa salil, ni sitten se on taas; "ok, tänään ei näemmä kyykätäkkään..." :D

Meidän salilla käy yks jamppa joka kylmän viileesti hakee maton siihen räkin eteen ja siinä venyttelee ja pyörittelee niveliä 15-20 minuuttia ennen ku rupee kyykkää. Siihen päälle 30 min kyykkäilyt niin on tehokkaasti pidetty paikkaa varattuna.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Meidän salilla käy yks jamppa joka kylmän viileesti hakee maton siihen räkin eteen ja siinä venyttelee ja pyörittelee niveliä 15-20 minuuttia ennen ku rupee kyykkää. Siihen päälle 30 min kyykkäilyt niin on tehokkaasti pidetty paikkaa varattuna.
No silleen itteä viel silleen ärsyttää senki puolest kaikki tollanen, ku oli mikä liike tahansa kysees, ni henkilökohtaisesti mul menee pisimmilläänkin n.10min, sekin on harvinaista, yleensä alle 5 minuuttia..

Alkulämmittelyhän se potuttaa. Muuten ei valittelemisia, mutta tuntuu vaan aina niin turhauttavalta tehdä se 15-30min alkuverryttely kerta toisensa jälkeen. Toki yleensä mitä paremmin lämmittelee niin sitä kovemmin rautakin liikahtaa. Mutta se ainainen hölkkä/kuntopyöräily/lämmittelyliikkeet ym. on kyllä täyttä kuraa.

Järkyttävät DOMSit jaloissa. Muuten menisi ehkä tuonne "mikä ilahdutti", mutta tänään pitäisi näillä rautakangilla pelata 90-minuuttinen futispeli.

Mullakin domssit ilahdutti maanantaina kun huomasi tehneensä edellisenä päivänä. Eilen ne sitten alkoi jo vituttaa. Tänään tuntuisi vihdoin helpottavan.

Mutta tuli näköjään sunnuntaina tehtyä.

Aikamoista tekemistä jos liikkeessä menee alle 5 min [emoji15]

Jos hyvät lämmöt on pohjilla niin ei kai siinä perus 3x10 tekemisessä ihan hirveän kauan mene jos ei minuutti tolkulla palauttele. Itse jos esim teen pec deckia rintapäivänä niin alla on jo suorat ja vinot penkit niin ei siinä laitteella ihan hirveän montaa minuuttia tarvitse heilua.

Aikamoista tekemistä jos liikkeessä menee alle 5 min [emoji15]
No teen yhden sarjan puolella siitä painosta jolla menis 12 toistoa lämmittelyks ja sen jälkeen yleensä yks työsarja, mut toisinaan kaks jollain 30s-3minsan tauolla. Aikoinaan luin tämän: Low Volume Progressive Intensity Weight Training ja se vaikutti niin luotettavalta minun mielestäni, että eipä tule pahemmin yli kahta sarjaa tehtyä per liike. Se on vain tapa millä treenaan, ihan hyvää tulosta sillä omasta mielestä tulee. :) Tänäänkin jäätävässä pumpissa poistuin salilta vaikka tein n. puoleen tuntiin koko yläkropan. Yksi sarja per liike, tai no ylätaljaa vedin kaks sarjaa tänää.

Suositut

Back
Ylös Bottom