Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Salilla käynti on kivaa ja tulee hyvä mieli. Ruuhkat potuttaa toisinaan. Ylivoimaisesti eniten salillakäynnissä potuttaa kun "tosi harrastajat" alkavat paasaamaan sosiaalisessamediassa ruokavaliotaan, treeniäään ja mielipiteitään aggressiivisesti.
Otetaan smoothiesta kuvia ja ilmoitetaan kaikille että kävin tänään salilla ja tein kyykkyä ja penkkiä. Oho, sä oot siis joku urheilija kun parikymmentä kertaa viikossa menet kyykkyyn ja nouset siitä ylös? :D Sit valitellaan kun on jalat paskana ja nivelet ei kestä esim juoksemista, vaan pitää kävellä painoliivit päällä (lol) se on sitten sitä tosimiesten juttu. Penkkiä, kyykkyä ja kävelyä. Juokseminen samaanhengenvetoon teilataan paskaksi harrastukseksi. 70-luvun juoksuinnostus Lasse Vireneineen ja suomalaisen jo menneen menestyksen inspiroimana jengi on nyt sitten mukamas jaloistaan huonoja ja paikat paskana koska Lasse Viren ja 70-luku. Kävellä pitää.

Tosimies menee kyykkyyn 30 kertaa viikossa nousee ylös ja kävelee. Sitten tollasta tituleerataan urheiluksi ja harrastamiseksi. Tehdään jotain mahdollisimman vähäeleistä ja plaa plaa plaa.

Tollanen potuttaa ihan vitukseen.

Ei saatana mikä teksti. Meinaat siis, että kuntosalitreeni ei ole urheilua? Pitää paikkaansa, että se ei ole urheilua, kun laitetaan facebookkiin ja fitness-blogeihin kuvia sheikkereistä ja ostetaan tuhannen euron better bodies -paitoja ja housuja, mutta kyllä mä kehtaisin väittää vaikkapa voimanostoa ihan oikeaksi urheilulajiksi.

Tää on muuten totta. Tosin joskus peilistä tulee katottua että, joo on tässä jo jonkin verran massaa keritty takoo. Sitten vähän vaihtaa valoo niin yhtäkkiä näyttääkin vaan perus läskiltä. Toinen on se, kun sattuu salille samaan aikaan joittenkin isojen karjujen kanssa, sitä kattoo koko aika peiliin ja ajattelee että ompa pieni. Kun taas on salilla samaan aikaan jonkun parin aloittelijan kanssa, niin sillon taas näyttääki peilistä valtavalta.

Tää salillaolo juttu on niin totta :D

Tuli se kuuluisa paska treeni. Tosin on tämä leijunut ilmassa jo jonkun aikaa, kun olen kevyen viikon pitoa laiminlyönyt kahden kuukauden ajan. Taitaa lähinnä olla rinta/kädet tukossa, kun penkki ja vinopenkki kulki niin surkeasti tänään. Kaiken lisäksi kun alkuviikosta vetelin penkissä kaseja, niin mestoille pamahti joku random jäbä kysymättä varmistamaan sarjoja. Ei siinä mitään, kiva ele, mutta tuli sitten vedettyä failureen vika sarja, mikä varmaan viimeistään tukotti hermoston. :D

Jospa sitä pitäis totaalilepoa nyt jonkun aikaa ja jatkaisi ensi viikon loppupuolella taas.

Ei saatana mikä teksti. Meinaat siis, että kuntosalitreeni ei ole urheilua? Pitää paikkaansa, että se ei ole urheilua, kun laitetaan facebookkiin ja fitness-blogeihin kuvia sheikkereistä ja ostetaan tuhannen euron better bodies -paitoja ja housuja, mutta kyllä mä kehtaisin väittää vaikkapa voimanostoa ihan oikeaksi urheilulajiksi.

Joo. On oikeaa urheilua. Mutta nää on näitä juttuja joista suomalaisen miehen pitäisi olla vaan turpa kiinni ja tehdä. Ei salilla käyntiä tarvi tuputtaa kuten uskovaiset asioitaan. Turpa kiinni ja tekee treeninsä ja antaa tulosten puhua puolestaan.

Joo. On oikeaa urheilua. Mutta nää on näitä juttuja joista suomalaisen miehen pitäisi olla vaan turpa kiinni ja tehdä. Ei salilla käyntiä tarvi tuputtaa kuten uskovaiset asioitaan. Turpa kiinni ja tekee treeninsä ja antaa tulosten puhua puolestaan.

Urheiluksi lasketaan vasta se, kun siitä saa edes vähän rahaa imo. Silloin vasta oikeasti tekee hommia. Muu on mun mielestä harrastelua.

Mitä vittua se sulle kuuluu.

Watch-out-we-got-a-badass-over-here_o_133913.jpg

Vituttaa salilla älypuhelinriippuvaiset. On se helvetti, kun ei voi edes tuntia treenata ilman Facebookia.

Tääkin on käyty tässäkin ketjussa miljoonaan kertaan. Miksi sua häiritsee että toinen näppäilee kännykkää? En tiedä oletko tyhmä mutta siellä älypuhelimella on muitakin ohjelmia kuin Facebook, u know? Itellä esimerkiksi musat, kello mistä katon sarjatauot, treeniohjelmat/päivyri mihin merkkaan sarjat ja painot yms. Keskity omaan tekemiseesi. Ymmärtäisin jos joku kailottaisi puhelimessa kovaan ääneen samaan aikaan varaten laitetta. Se pistäisi vituttamaan.

Mutta nää on näitä juttuja joista suomalaisen miehen pitäisi olla vaan turpa kiinni ja tehdä. Ei salilla käyntiä tarvi tuputtaa kuten uskovaiset asioitaan. Turpa kiinni ja tekee treeninsä ja antaa tulosten puhua puolestaan.

Mua naurattaa vähän tämä asenne, ettei saliharrastusta saisi mainitakaan, varsinkaan, jos ei ole kunnon bulkattuja lihaksia. Kaveri kertoi, että meni mavessa 180, ja mikäs siinä mukana iloitessa? Olisiko pitänyt ajatella, että onpa urpo, kun tuolla tavalla mainostaa itseään? Mun mielestä on pelkästään positiivista, että ihmiset ovat innoissaan siitä mitä tekevät, eivätkä vain kävele kurpitsat kainaloissa Gaspin hupparissa ja buustaa egoaan keräämällä hiljaista respektiä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
oikeestaan vaan pari asiaa mitkä ottaa päähän...jos porukkaa niin paljon että joutuu odottelemaan että pääsee itse tekee, tai sitten oot dyönyt jotain että saa olla varovainen mavessa tai kyykyssä ettei pska ala lentää :D

Eilen salilla kaks viimeisen päälle stereotyyppistä fitnesskimulia värikkäissä treenitrikoissaan lähinnä hengailivat ja pelleilivät salilla. Sit viimeisenä makoilivat lattialla ja hieroivat toisiaan. Miehiä varmasti ilahdutti, mua ne lähinnä vitutti. Sit kun ne lähti pukukopeille ja mä hetken päästä perässä niin siellähän nuo olivat kuvailemassa itseään peilistä. Ja sinne ne jäivät kun itse lähdin.

Se ärsyttää, jos joku sellanen salituttu on seuraamassa esim. omaa mavettelua tai joku on kuvaamassa sarjaani, ja se huutaa noston aikana "neuvoja". Tietysti ajatuksena on vaan psyykata ja saada nosto kulkemaan mahdollisimman hyvin, mutta mä alan keskittyä niihin huutoihin liikaa, jos sieltä tulee jotain mulle väärää. Esimerkiksi maastavedossa, jos mulle huudetaan, että pää ylös. No ei. En nosta päätä ylös. Mä ihan tahallani pidän pään alhaalla, koska se kuuluu mun tekniikkaani. Joku sellanen "paina paina, täysillä ylös vaan" on kuitenkin ihan jees.

Se ärsyttää, jos joku sellanen salituttu on seuraamassa esim. omaa mavettelua tai joku on kuvaamassa sarjaani, ja se huutaa noston aikana "neuvoja". Tietysti ajatuksena on vaan psyykata ja saada nosto kulkemaan mahdollisimman hyvin, mutta mä alan keskittyä niihin huutoihin liikaa, jos sieltä tulee jotain mulle väärää. Esimerkiksi maastavedossa, jos mulle huudetaan, että pää ylös. No ei. En nosta päätä ylös. Mä ihan tahallani pidän pään alhaalla, koska se kuuluu mun tekniikkaani. Joku sellanen "paina paina, täysillä ylös vaan" on kuitenkin ihan jees.
Muakin ahdistaa tuollanen.

Kehittyy niin kovaa, aina kun on paikat ehjänä, ettei ne oo kauaa ehjänä.. Prkl! pitäs saaha tää vaillinen biologinen aines kropasta vaihdettua rehelliseen metalliin tai johki. Ja lihakset moottoreiksi. Tai tarkemmin ajateltuna, ehkä noita painoja ois kevyempi liikutella, jos ottais vinssin ja tunkin mukaan :face:

Varmaan jokaiselle tai aika monelle tuttu tilanne: Ne päivät/hetket jolloin painot eivät nousekaan yhtä helposti kuin pitäisi. Minulla itselläni nuo vaihtelut voivat olla välillä aika rajuja: Esim. Käsipainojen nostaminen hauiksella, ennätys: 8x18 kg per käsi, huonona hetkenä: 3-4x18 kg. Penkki, joskus 12x60 kg, joskus 4-5x60 kg.

Ja jotain ilmeisesti teen väärin tai kroppani ei ole treenaamista varten kun lähes kaikkien liikkeiden kohdalla kehitys on lähes pysähtynyt, salilla olen nyt käynyt kaksi vuotta.

Miten usein / vaihtelevasti reenailet noita haboja? Itselläni putoaa sarjapainot tuota samaa luokkaa, jos vaikkapa on käynyt soutelemassa, tehnyt selkiä, tms. "huomaamatta" väsyttänyt hauikset. Sitten vaihtelua tulee luontaisesti esim. syömisten ja yleiskunnon (ja fiiliksen) mukaan. Yksittäisessä treenissä nuo sarjojen onnistuneet pituudet ei mielestäni oo kovin oleellisia, jos pitemmän ajan keskiarvo ampuu ylöspäin (ja ykköset nousee aina joskus).

Jotain kyllä silti melkeen vois sanoa menevän väärin, jos ei kehity. Toiset on enempi maratoonareita ja toiset enempi voimanostajia, mutta kyllä tulokset nousee kaikilla..

Miten usein / vaihtelevasti reenailet noita haboja? Itselläni putoaa sarjapainot tuota samaa luokkaa, jos vaikkapa on käynyt soutelemassa, tehnyt selkiä, tms. "huomaamatta" väsyttänyt hauikset. Sitten vaihtelua tulee luontaisesti esim. syömisten ja yleiskunnon (ja fiiliksen) mukaan. Yksittäisessä treenissä nuo sarjojen onnistuneet pituudet ei mielestäni oo kovin oleellisia, jos pitemmän ajan keskiarvo ampuu ylöspäin (ja ykköset nousee aina joskus).
Haboja treenaan joka salikerta, ja eiköhän vaihteluun syy ole juuri tuo, että toisissa laitteissa väsyttää käsiään liikaa. Jännästi viime salikerralla 15 tai 16 kilon käsipainoilla tuli keskimääräistä huonompi sarja mutta jännästi saman salikerran lopulla meni se 8x18 kg eli sivuutin ennätystäni. Uskaltaisin väittää että pidemmän ajan keskiarvo on kuitenkin parempaan kuin huonompaan suuntaan.

Se fiilis kun lämppää kiertäjiä kauempana penkistä ja joku rynnii kylmiltään varaamaan penkin. Fiiliksen kruunaa jos varaaja myös siirtyy lämmittelemään, mutta vasta kun on laittanut jotkin 5kg levyt molemmille puolille. Toisen kanssa vuorottelu ei tietysti ole suurempi ongelma, jos painoeroa ei ole liikaa.

Se fiilis kun lämppää kiertäjiä kauempana penkistä ja joku rynnii kylmiltään varaamaan penkin. Fiiliksen kruunaa jos varaaja myös siirtyy lämmittelemään, mutta vasta kun on laittanut jotkin 5kg levyt molemmille puolille. Toisen kanssa vuorottelu ei tietysti ole suurempi ongelma, jos painoeroa ei ole liikaa.

Joo itekki penkkasin niin yks jätkä alkoi lukemaan sarjatauoillaan kirjaa siinä penkillä. Ei kylläs ees vituttanu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom