Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Alkaa kyllä taas vaihteeksi hajota kuuppa noihin koipiin. Jos ne on heikot niin ne on jumalauta heikot eikä sille taida mitään mahtaa. Eilen salilla yksi vinkuheinä kyykkäili 40 kg isommilla painoilla kuin minä. Se vitutti. Kuukauden pakkotauko rankaisi jalkaosastoa oikein huolella ja treenipainot tippui 20 kiloa eikä meinaa palautua millään. Penkissä ollaan jo lähellä sitä mistä lähdettiin ja se tarkoittaa sitä, että teen penkkiä isommilla painoilla kuin kyykkään. Sekin vituttaa. Porukka pitää varmaan penkkipellenä ja sekin vituttaa. Kaikkeni teen ja kaikkea on kokeiltu, mutta ei noihin perkele voima tartu. Koko treeniurani aikana en ole jalkoja laiminlyönyt, mutta alkaa vähitellen tuntua siltä, että kohta lakkaan edes yrittämästä ja siirryn siihen pelkkään penkkiin kun se tuntuu sentään jotenkin kulkevan.

Alkaa kyllä taas vaihteeksi hajota kuuppa noihin koipiin. Jos ne on heikot niin ne on jumalauta heikot eikä sille taida mitään mahtaa. Eilen salilla yksi vinkuheinä kyykkäili 40 kg isommilla painoilla kuin minä. Se vitutti. Kuukauden pakkotauko rankaisi jalkaosastoa oikein huolella ja treenipainot tippui 20 kiloa eikä meinaa palautua millään. Penkissä ollaan jo lähellä sitä mistä lähdettiin ja se tarkoittaa sitä, että teen penkkiä isommilla painoilla kuin kyykkään. Sekin vituttaa. Porukka pitää varmaan penkkipellenä ja sekin vituttaa. Kaikkeni teen ja kaikkea on kokeiltu, mutta ei noihin perkele voima tartu. Koko treeniurani aikana en ole jalkoja laiminlyönyt, mutta alkaa vähitellen tuntua siltä, että kohta lakkaan edes yrittämästä ja siirryn siihen pelkkään penkkiin kun se tuntuu sentään jotenkin kulkevan.
Onneks omat jalat kasvaa vaikka pyöräilemällä työmatkoja. Kokeile jotain extremeä, vaikka EDT-juttuja. Vartin kun vääntää ilman taukoja superia jaloille niin voi olla että jotain tapahtuu.

Minua eniten ketuttaa yllättävän monen treenaajan kyvyttömyys laittaa saman painoisia painoja samaan pinoon. Usealla salilla on siihen mahdollisuus, mutta silti nämä megadillet eivät hahmota levypainojen koko-/painoeroja tai ovat niin puhki, etteivät jaksa laittaa painoja oikeille paikoille.

Mullakin hajoaa tähän naama ihan vitusti. Joku dille laittaa niiden isojen painopakkojen päälle tai väliin jotain 15kilon painoja ym. Kiinnostaa ihan vitusti järjestellä niitä välissä pois, että saa painot sieltä alta pois. Olenkin vaan tullut siihen tulokseen, että otan ne painot siitä pinkasta pois ja pistän viereen nojaamaan johonkin lattialle.

Edelleen melko hiostavaa, lisäksi joku oikean etureiden lihoista alkoi kiristämään/kipuilemaan aivan tuolta lonkan kiinnityksen kohdilta, meinas viimisessä työsarjassa karata voimat kesken nousun. Kärsii kävellä ja ei levossa kipuile, mutta vähänkään kun enemmän koukistaa kyykkyyn tai esim nousee tuolilta niin vihloo. Vielä kun keksisi, että onko tuo nyt jänne vai lihas joka kipuilee, et vois hiukan arvailla lämpö/kylmähoidon suhteen.

Treeneissä ei yhtään tehoja, uni ei tule eikä ruoka maistu. Toisinsanoen kaikki mahdollinen kusee.
Kuumuus tekee itelle ainakin tota.

Kesän allergiat.. :wall:
En tajua mikä itselle on tullut. Nuoresta saakka silmät kutissut ja rähminyt läpi kesän. Viime vuonna nokka vähän valutteli ja tänä vuonna sekin jäänyt. Allergiat jotenkin kadonnut, tai kutistunut vaan muutaman viikon ajalle keväälle. Jännä homma.

Salilla missä käyn, käy eräs sairaalloisen laiha henkilö, jonka treenit kyllä näyttävät sujuvan mutta ohjelmassa voisi olla parantamisen varaa..

Rasvaprosentti miinuksen puolella, ja kerran jutteli kaverinsa kanssa "tänään teen pohkeet, takaolkapäät, hauikset ja forkun yläosat". Ohhoh, jumalauta kunnolla raskaita perusliikkeitä ja ruokaa ja lepoa perkele.

Forkun yläosat? :D Forkut jaoteltu kahteen treeniin että pysyy tehot paremmin? :D

Forkku = forearm = olkavarsi ja kyynärvarsi...lihaksia on itse asiassa aikamoinen määrä sekä ekstensoreita että fleksoreita molemmissa varsissa (sekä supinaattorit ja pronaattorit) että kyllä treenattavaa riittää, jos käsiä ylimalkaan treenaa jotenkin erikseen...

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Forkun yläosat? :D Forkut jaoteltu kahteen treeniin että pysyy tehot paremmin? :D

Meinas vissii sitä osaa mikä ottaa forkkuihin ku teet hauiskääntöö vasaraotteella. Rannekäännöillä tulee se "forkun alaosa" sitten.

+ itse treenaan forkkuja vain rannekäännöillä ja puristusvoimalla, en treenaa melkeinpä koskaan hauiksia, mutta tuo "yläosa" ottaa osumaa ihan yleistreenistä kuten ylätalja jne. "forkun alaosa" on itsellä tosin paljon suurempi "yläosaan" verrattuna :D

Tänään rintatreeni meni ainakin aivan päin persettä. Penkissä tanko heilu ku hullun kulli. Ainut positiivinen asia oli että olkapäät otti hyvin treenin vastaan.

Forkku = forearm = olkavarsi ja kyynärvarsi...lihaksia on itse asiassa aikamoinen määrä sekä ekstensoreita että fleksoreita molemmissa varsissa (sekä supinaattorit ja pronaattorit) että kyllä treenattavaa riittää, jos käsiä ylimalkaan treenaa jotenkin erikseen...

Ainoo vaan, että forkku ei käsitä olkavartta.

Minua potuttaa vähän se, että tekis mieli ostaa painonnostokengät ja opetella nekin nostot, mutta ei millään voi kyllä samaan aikaan voimanostoon ja painonnostoon panostaa kunnolla.

^Munkin salilla on ilmastointi ollut ryhmäliikuntatiloista pois päältä, superhikisiä treenejä vaihtelun vuoksi :D. Ei potuta vielä, jos jatkuu muutamaa päivää pidempään niin sitten kyllä.

Ainoo vaan, että forkku ei käsitä olkavartta.

Minua potuttaa vähän se, että tekis mieli ostaa painonnostokengät ja opetella nekin nostot, mutta ei millään voi kyllä samaan aikaan voimanostoon ja painonnostoon panostaa kunnolla.

Painonnostokengät kannattaa ostaa jo pelkkää kyykkäämistä varten.

Painonnostokengät kannattaa ostaa jo pelkkää kyykkäämistä varten.

Mä kyykkään Adidas Superstareilla (joissa on sellaset tukipohjalliset). Myös Eric Lilliebridgellä on ollu sellaset kyykyissä ja hän kyykkää raakana yli neljäsataa kiloa. Jos minulla on Superstarit, kyykkään itsekin ehkä jonain päivänä yli 400 kiloa. Sen on pakko mennä noin.

No ei vaan, voimanostotyylisessä kyykyssä kantapääkorotusta ei oikeesti välttämättä tarvitse, joten pärjään vallan mainiosti ilmankin. Toisaalta eivät painonnostokengät varmastikaan huono ostos olisi, vaikka en alkaisikaan painonnostoa täysillä harrastamaan.

Superstar II:set on itselläkin, mutta mielummin kyykkään Powerperfect II:lla, sen vähän mitä nyt yleensä kyykkään.
Hyvä jos pärjäät ilman kantapääkorotusta, monelle muulle se on tarpeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom