Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Mulla oli joskus aiemmin sellanen ongelma, että maastaveto ei kulkenut sitten yhtään. Powerhousun ja muiden kyykkyongelmiin viitaten. Oli jotenkin naurettavan tuntuista kun mavessa joku 5 x 110 oli kova sarja, samaan aikaan kun penkkimax oli 110, vaikka en ole koskaan treenannut millä RHP-tyylillä. Siitä on onneksi menty eteenpäin joka liikkeessä ja on tuo mavekin tullut oikeisiin mittasuhteisiin kun aloin sitä helvetisti reenaamaan. Ihmisillä on vain yksilöllisiä eroja esim. liikuntataustaan ja aikaisempiin lajeihin liittyen, siinä että mikä liike kulkee. Penkki on ollut mulle aina helpoin voimanostoliike, vaikka olen treenannut myös kyykkyä ja mavea tasan yhtä kovaa. Myöhemmin sitten räätälöinyt treeniohjelmaa niiden heikkojen lihasryhmien mukaan, eli enempi vaan kyykkäämistä ja mavea. Tuo on vain psykologisesti vaikeaa asennoitua niin, että vähentää treeniohjelmasta sitä, missä on parhaimmillaan. Ihminen kun helposti mieluiten tekisi sitä, mikä sujuu.

Oli jotenkin naurettavan tuntuista kun mavessa joku 5 x 110 oli kova sarja, samaan aikaan kun penkkimax oli 110, vaikka en ole koskaan treenannut millä RHP-tyylillä. Siitä on onneksi menty eteenpäin joka liikkeessä ja on tuo mavekin tullut oikeisiin mittasuhteisiin kun aloin sitä helvetisti reenaamaan. Ihmisillä on vain yksilöllisiä eroja esim. liikuntataustaan ja aikaisempiin lajeihin liittyen, siinä että mikä liike kulkee. Penkki on ollut mulle aina helpoin voimanostoliike, vaikka olen treenannut myös kyykkyä ja mavea tasan yhtä kovaa. Myöhemmin sitten räätälöinyt treeniohjelmaa niiden heikkojen lihasryhmien mukaan, eli enempi vaan kyykkäämistä ja mavea. Tuo on vain psykologisesti vaikeaa asennoitua niin, että vähentää treeniohjelmasta sitä, missä on parhaimmillaan. Ihminen kun helposti mieluiten tekisi sitä, mikä sujuu.

Mulla aika sama, eli mavesarjat on suhteessa penkkisarjaan tuolla tasolla. Kyykkysarjat varmaan huonoimpia (!). Mutta onko tässä lopulta oikeasti aihetta huoleen ja pitääkö jokaisen ollakkaan siinä "oikeassa" suhteessa mave-penkki-kyykkysarjojen painojen kanssa? Itse treenaan noita kaikkia kerran viikossa kovaa ja jos joku nyt katselee salilla, että RHP-pelle painojeni takia niin senkus katselee. Alkaisi mennä itseltä mielenkiintoa salista jos väkisin pitäisi tiputtaa hyvinkulkevista liikkeistä intensiteettiä tai treenimääriä ja alkaa oikein erikseen keskittymään niihin heikompiin, koska ne "kuuluisivat" olla vahvimpia liikkeitä. Vai tuleeko tässä jotain koko kropan balanssijuttuja tai muita hyötyjä, miksi noin kannattaisi tehdä. Kyllä mave/kyykkykin kivasti kehittyvät tälläkin hetkellä, penkki jostain syystä vain kehittyy kaikista helpoiten.

esim fitnesstukulla 7e posti nii sama hinta:) mut joo oon tilannukki aina netistä

Esim. Tilaa enemmän tavaraa kerralla niin ei tule postimaksuja. Problem solved.

Ja siis.....öööö.....sua potuttaa kaupan hinnat prodessa vaikka ootki aina tilannu netistä? :wtf:

Muaki vituttaa Stokkan hinnat lihasta vaikka ostanki lihat aina Lidlistä....

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
Mulla aika sama, eli mavesarjat on suhteessa penkkisarjaan tuolla tasolla. Kyykkysarjat varmaan huonoimpia (!). Mutta onko tässä lopulta oikeasti aihetta huoleen ja pitääkö jokaisen ollakkaan siinä "oikeassa" suhteessa mave-penkki-kyykkysarjojen painojen kanssa? Itse treenaan noita kaikkia kerran viikossa kovaa ja jos joku nyt katselee salilla, että RHP-pelle painojeni takia niin senkus katselee. Alkaisi mennä itseltä mielenkiintoa salista jos väkisin pitäisi tiputtaa hyvinkulkevista liikkeistä intensiteettiä tai treenimääriä ja alkaa oikein erikseen keskittymään niihin heikompiin, koska ne "kuuluisivat" olla vahvimpia liikkeitä. Vai tuleeko tässä jotain koko kropan balanssijuttuja tai muita hyötyjä, miksi noin kannattaisi tehdä. Kyllä mave/kyykkykin kivasti kehittyvät tälläkin hetkellä, penkki jostain syystä vain kehittyy kaikista helpoiten.

Eipä se välttämättä mikään huolenaihe tarvitse olla. Onhan esim. monilla jääkiekkoilijoilla tietääkseni aika huonot penkkitulokset verrattuna vaikkapa kyykkyyn. Ja eri lajien urheilijoilla on aivan erilaiset ne voimatarpeet ja voimasuhteet. Mutta voimailuhommissa yleensä haetaan kai sitä tasapainoista fysiikkaa. Kyllähän sitä on jotkin suhdeluvut olemassa, mihin nuo ideaalitilanteessa tavallaan pitäisi suhteutua jotakuinkin.

Tuolla siitä on näköjään keskusteluakin ollut: http://www.pakkotoisto.com/treeni/30205-penkki-kyykky-mave-hyva-suhde%/

Olen ollut aina melko laiska lämmittelijä ja helvetin laiska venyttelijä. Typerää, tiedän, mutta kaikki on kuitenkin mennyt tähän asti ongelmitta. Viikko sitten tuli 30v mittariin ja tänään meni nivunen paskaksi ensimmäistä kertaa 15:ta salivuoteen. Hyvästi villi nuoruus, tervetuloa reuma ja rollaattori. Oli muuten viimeinen paska valmistautuminen ennen jalkatreeniä..

Voihan helvetinperkele taas. Pienen takareisipainotteisen jalkajumpan ajattelin käydä tekemässä, mutta eihän siitä mitään tullut kun taju oli lähteä kahteenkin kertaan treenin aikana. Piti sit jättää jumpat siihen ja olo tuntuu aika epävarmalta just ny.. kun nyt ei vaan pukkais mitään järkyttävää päänsärkyä tai muuta mukavaa kaupanpäällisiksi :jahas:

Ekaa kertaa jäi treeni kesken. Pyöräilin salille vaikka vitutti jo valmiiksi ja eihän se reeni kulkenu yhtään, lähin ekan liikkeen jälkeen. :curs: Jos vielä tänään kyrpiintys kotona ja sit paremmilla hermoilla uutta yritystä.

Auto hajos, salille johon mulla on kortti on 9km suuntaansa matkaa fillarilla. Noh ainakin massankasvatuksesta turha haaveilla, mutte kohta ollaan tikissä:D jalkareenit ainoat, mitä en viitti tuolla käydä tekemässä, paluumatka olisi mahdoton.

Kirjoita vastaus...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom