Mikä potuttaa salilla käynnissä eniten?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Topah
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Mikä potuttaa salilla eniten? – rautapyhäkön ärsyttävimmät ilmiöt listaan ja liekkeihin

Meta description: Keskustelua salien ärsyttäjistä, tavoista ja tilanteista – kaikki ne jutut jotka nostavat verenpaineen ennen ensimmäistäkään sarjaa.

Tänään salilla vitutti hieman, mavea olin tekemässä ja päätin sitten laittaa tankoon lukot. Sarjan jälkeen oli tarkoitus lisätä painoa mutta toinen niistä lukoista oli jäänyt jotenkin oudosti jumiin, siinä sitten tuskailin sen kanssa varmaan 10 minsaa kunnes se yhtäkkiä irtos. Toiseen sarjaan olin sitten tarpeeksi tyhmä pistämään samat lukot, ajattelin että kiristän vain hieman niin ei jää jumiin. Ja miten kävikään, sama hemmetin lukko taas jumissa. Ainakin 10 minuuttia kesti taas kunnes sain sen pois.

Noh, tän jälkeen oli semmonen vitutus päällä että rauta nousi tavallista helpommin. :D

Se vituttaa eniten, kun tuolla Jäähallin salilla missä käyn.. puuttuu niin monia laitteita, että vaikea kehitellä itselle harjoitusohjelmaa.

Salilla käynnissä ketuttaa myös se että ilmastointi ei toimi. Meinasin vielä laittaa että se ketuttaa kun kaikki on mua vahvempia, mutta sehän oikeastaan vaan motivoi:whip:, vuoden päästä mä syön ne kaikki ja niiden painot, perkele!:D

Ilmastointi ei todellakaan toimi myöskään meidän salilla. Kauhulla odotan, mikä ahdistava kuumuus siellä tulee vallitsemaan kunhan kesän helteet saapuvat. :jahas:

Eikö nää viimepäivien 27-28 astetta vielä riitä :D

Vähän on joo tukalaa sisätiloissa, varsinkin salilla.

Eikö nää viimepäivien 27-28 astetta vielä riitä :D

Vähän on joo tukalaa sisätiloissa, varsinkin salilla.

No aamuisin ei onneksi ole vielä kamalan tukalaa ollut, mutta iltaisin jos kesällä menee treenaamaan niin varmasti tulee hiki virtaamaan ihan valtoimenaan. Ja tukalaa tulee olemaan.

Eilen salilla läpimärkänä ähersin kulmasoudun kanssa, jonka jälkeen eräs miespuolinen yksilö käveli luokseni:

mies: "Eipä ole kulmasoudun tekeminen näyttänyt ennen noin seksikkäältä.
Oli kyllä vaikeuksia hillitä itseään, onneks pystyin tällä kertaa."

minä: "öö, joo tota.. aha..."

Siis mitä helkuttia! Kyllä meni lopputreeni pilalle, kun yritin pakoilla tätä tyyppiä. Joo siis kiitti kohteliaisuudesta, mutta ensi kerralla voisit pitää tuollaiset mielipiteet ihan omanasi tai ainakin säästää ne paremmalle paikalle/ajalle. Jäi kyllä vähän vaivaamaan tuo kommentti itsensä hillitsemisestä, koska mikä se toinen vaihtoehto olisi muka voinut olla... :eek:

Eli jotain käyttäytymistapoja kaipailisin, vaikka kyseessä olikin vain yksittäinen tapaus.

Jatkoa seurasi tänään:

Olin salilla mave-korokkeella tekemässä sjmv:a, kun tämä ko. tyyppi ilmestyi yhtäkkiä viereeni ja tarttui käsillään lantiolleni ja reidelleni: "jos pyllistät tästä vähän enemmän, saat paremman tuntuman tuonne peräosastolle".
Tanko lipesi käsistä ja rämähti maahan, minä horjahdin taaksepäin ja putosin korokkeelta selälleni maahan ja samalla tönäisin toista miespuolista treenaajaa, joka kaatui vatsallensa. Siinä sitten pötkötettiin maassa ja hetken hiljaisuuden jälkeen tämä kähmijä-tyyppi alkoi mumista jotain itsekseen ja lähti sitten toisaalle. Näin tänään. :jahas:

Onneksi kumpikaan meistä kaatuneista ei satuttanut itseään ja lopulta vain naurettiin koko jutulle. Tämän toisenkin mielestä miehen käyttäytyminen oli sopimatonta ja uskomatonta ja niinhän se olikin. Kävin sitten kaikessa rauhassa puhumassa asiasta salivastaavan kanssa ja hän lupasi seurata tilannetta ja huomauttaa miehelle tämän käytöksestä.

Koko juttu tuntuu vielä ihan epätodelliselta, tuntuu että minulle vain sattuu ja tapahtuu kaikkea kummaa... :curs:

Hyvä kun menit salivastaavalle puhumaan. Tuollaiseen käytökseen pitää saada jotain kuria, varsinkin kun et itse mokomasta yhtään välitä. Itse kyllä mahtaisin karjua kurkku suorana ja viskoa lähimmät levypainot ahdistelijan otsaan ja uhkaisin työtää kyykkytangon poikittain persiiseen jos vielä tulisi ahdistelemaan :D Iskuyritykset on asia erikseen mutta tuo on jo törkeää!

Salilla käynnissä ketuttaa myös se että ilmastointi ei toimi. Meinasin vielä laittaa että se ketuttaa kun kaikki on mua vahvempia, mutta sehän oikeastaan vaan motivoi:whip:, vuoden päästä mä syön ne kaikki ja niiden painot, perkele!:D

tuohan on ihan parasta. kellarilla lämmin ilma väreilee mutta ei liiku mihinkään :haart:

välillä sumenee silmissä, välillä tuntuu että laatta lentää. mutta onpahan hyvä kokeilla aina motivaatiotaan. ei kehtaa valittaa kun onhan meillä se talvikin...

Jotain vatsoja pitäisi runkata aina välillä salilla. On vain kahdenlaisia liikkeitä: hilavitkuja ja liian raskaita. Tai sitten ei muuten vaan voisi niiden teko kiinnostaa vähempää.

Vaihdoin pitkän vatvomisen jälkeen treenauspaikaksi kunnon wanhan ajan äijäsalin. Samalla hävisi oikeastaan kaikki vitutuksen aiheet treenaamisestakin. Aivan eri meininki ja asenne tuli samalla treenaamiseen. Pari viikkoa melkein hymy korvissa saanut treenata ja tulokset on heti nousussa.

Aaahh...ei enää teinijoukkioita miehittämässä penkkiä, ei aerobic-prinsessoja, ei technogym-hilavitkuttimia. Raskaiden perusliikkeiden suorituspaikkoja (penkit, kyykkyhäkki jne.) useita ja melkein aina vähintään yksi vapaana. Useita levytankoja, riittävästi painoja, hyvä valikoima käsipainoja. Jos kaipaa treenausneuvoja niin ei tarvitse kuin katsoa ympärilleen ja saa uusia ideoita. Ja mikä parasta tuntee itsensä todella pieneksi :)

No joo, varmaan ei edes tähän ketjuun kuulunut koko asia, mutta ehkä tuo salinvaihto saattaisi auttaa muitakin treenaajia pahimpaan vitutukseen.

No joo, varmaan ei edes tähän ketjuun kuulunut koko asia, mutta ehkä tuo salinvaihto saattaisi auttaa muitakin treenaajia pahimpaan vitutukseen.

jepjep, itellä vähän päinvastainen juttu, eli pirun yksinkertaiselta ja ilmaiselta salilta vaihdoin Albatrossiin...
Ja ite oon ollut tyytyväinen, treenimotivaatiota löytyy, lihasryhmille on enemmän laitteita, ja mukavan näköisessä paikassa on toki kiva treenata, ainakin aikansa;)
Aikamoinen shokki oli kyllä kun ekaa kertaa menin vähän pyöriskeleen ympäriinsä ja tutustuun.... oon toki ennen edellistä salia treenannut vain 'maalla' (pirun hyvällä salilla kuitenkin), mutta en oo kyllä ikinä nähnyt, että joku(mies) ylätaljan sarjojen välissä lukisi jotain vitun City-lehteä.... :hyper: .....:curs:

Ja toki jalka-päivänä, saa treenailla aika rauhassa laitteiden kimpussa:D

E: niin, siis, mikä potuttaa, no tommoset lehtien lukijat(jossain kävelymatolla yms. voi kyllä lukea) :)

Mutta missä helvetissä ne kaikki isot tyypit on? Wolfilla kaikki?:D
Ihmettelen vaan ku tampereen katu kuvassa kyllä näkee silloin tällöin lihaa liikkeellä, muttei ainakaan Albatrossissa oo näkyny.. outoa, ehkä isot jössikät sitten vihaa tommosta paikkaa, ymmärrän kyllä täysin:rolleyes:

^

Kuntosalit menee yhä enemmän sellaisiksi seurustelu kabiineiksi nykypäivänä. Jotkut muka pätevät ohjaajat neuvoo tekemään voimiin nähden ylipienillä painoilla jne. Tuntuu et sellasia tosissaan treenaavien saleja on entistä vähemmän, ja jos tollasella modernilla salilla vähän prässissä äännähtää niin heti katotaan kieroon. Tai siis trendi on menny tähän eisaatullahikeäjapikkupikkupainot suuntaan, en tiedä onko hyvä, mutta mua ainakin ihmetyttää sellaset ihmiset salilla jotka ei ota hommaa tosissaan vaan juurikin lukee jotain lehteä jossain laitteessa, ja vääntelee harjanvarsia kun saman homman voi tehdä himassa ilmaseksi, tosin jos on turhaa rahaa maksaa kalliista salikortista niin jees, mut mun mielestä salilla kuuluu treenata raudoilla ja juoksemisen voi hoitaa ilmatteeks maanteillä. Noi ihmiset voi sanoa "käyvänsä salilla" mutta tavoitteista ei tietoakaan, kun se harjanvarsi painaa vuodesta toiseen sen muutaman sata grammaa. Noh, jokainen kuitenkin tekee niinkuin parhaaksi näkee :)

Meiän salilla ainakin tällä hetkellä tuntuis kaikki treenaavan ihan täysillä, eikä mitään lehdenlukijoita oo näkyny. Se on hyvä se. Ainoo varmaan mikä vituttaa, on se kun tulee salille ja joku vatipää on taas jättänyt prässiin painoja. Ja aina vielä ne painavimmat ja itse sorvatut pummipainot, mitä on muutenki vittumaista kantaa.

Itekkin siirryin pienemmälle (halvem... köh) salille, jonne ihmiset tulee treenaamaan, eikä juuri aerobic-mummoja/-naisia näy, kun koneita niin harvassa :D . Jos yhden miinuksen saa sanoa, niin sieelä on kyllä vain yksi kunnon pleissi kyykylle/mavelle/rivelle etc. Mutta onneksi siellä on vähempi väkeä niin ei tarvii ootella yleensä.

Tuo vitun nysvääminen salilla naisilla pelkkiin myytteihin eli jos teet pitkää srjaa vatsoille niin muka menetät siitä rasvaa (paskaa) sekä se, että mummot pelkäävät saavansa viikossa RUMAT salilla hankitut HIRRRRRMUISOT lihakset. Eri asia taas jotkut paikoistaan vammaiset tai muut erikoiset, mutta varokaa vaan suurinosanaisista ettei tule mitään tuloksia salilla.

Jos uskaltaisivat hieman tehdä vaikkapa kyykkyä ja pistää ajan mukana limppuja sinne päihin ja syödä oikein, VOISI PERSE KIINTEENTYÄ, NI!

Joo tiivistettynä se naisten salilla toimiminen lähtee tästä bullshitistä eli et saa olla hieman läski, koska läskejä (tosiasiassa naiset monesti vain naisellisesti muodokkaita ;) ) painostetaan ihan hemmetisti ja sitten ne törsäävät rahansa kenties mihin tai lukevat lehteä salilla. Mieluummin rehellisesti lenkille ja ruokailua kuntoon, kuin että jotan hilavitkua teette 16x90 sarjaa salilla, missä useat hankkivat muutakin kuin parempia keuhkoja niillä sarjoillaan.

Ihmettelen vaan ku tampereen katu kuvassa kyllä näkee silloin tällöin lihaa liikkeellä, muttei ainakaan Albatrossissa oo näkyny.. outoa, ehkä isot jössikät sitten vihaa tommosta paikkaa, ymmärrän kyllä täysin:rolleyes:

Siellä kyllä tosiaan aika vähän näkyy mitään oikeasti isoja tyyppejä. Ja näin naisena on mukavaa, kun se vapaiden painojen osassa salin keskellä on aina aika väljää, tai ainakin saa treenailla tosissaan treenaavien keskellä. Circuit-puolellehan ne muut naisetkin taitavat pääasiassa viihtyä, vaikka onhan sitä poikkeuksiakin.

En kyllä noin muuten pahemmin kiinnitä huomiota muiden ihmisten tekemisiin saatikka että niistä ärsyyntyisin. Treenaatkoot miten lystäävät. Voihan sitä tietysti joskus sarjatauoilla pysähtyä tekemään päätelmiä jostakin nitkuttelijasta, mutta yleensä silloinkin lähinnä tulee ihailtua niitä isompien rautojen nostelijoita. :rolleyes:

Siellä kyllä tosiaan aika vähän näkyy mitään oikeasti isoja tyyppejä. Ja näin naisena on mukavaa, kun se vapaiden painojen osassa salin keskellä on aina aika väljää, tai ainakin saa treenailla tosissaan treenaavien keskellä. Circuit-puolellehan ne muut naisetkin taitavat pääasiassa viihtyä, vaikka onhan sitä poikkeuksiakin.

En kyllä noin muuten pahemmin kiinnitä huomiota muiden ihmisten tekemisiin saatikka että niistä ärsyyntyisin. Treenaatkoot miten lystäävät. Voihan sitä tietysti joskus sarjatauoilla pysähtyä tekemään päätelmiä jostakin nitkuttelijasta, mutta yleensä silloinkin lähinnä tulee ihailtua niitä isompien rautojen nostelijoita. :rolleyes:

Circuit? enivei, ei itselläkään päivä siitä pilalle mee jos joku esim. lukee lehteä salilla:), tuosse itse mainitsemassani tilanteessa, olis tehny vaan mieli vähän lämmitellä selkää ylätaljassa... Kävelin sit vaan salin toiseen päähän tekemään toisella ylätaljalla....:D

Vielä yks juttu tuli mieleen. En tommosis suuremmis paikois oo tampereella treenannut, mut oletan, että ei ole kovinkaan normaalia, että porukka änkee välillä tekemään samalla laitteella ku meikäläinen, siis sanomatta mitään:jahas:
Saatan seisoa metrin päässä laitteesta kun olen juuri siinä tehnyt, sitten joku tyyppi heiluu paikalle ämppäri-soittimen pauke korvissa, muuttaa hiukan vastusta, ja rupee tekemään liikettä, niin kuin ei mitään... :wall:
Yleensä multa tullaan kysyyn ja itsekin kyselen vielä aika varman päälle, vaikken laitteella kenenkään välttämättä nähnyt tekevänkään, mutta vaikka painot paikallaan, että 'tekeeks täs vielä joku' tms...

pari asiaa huomasin viime treenissä mitkä ärsyttää:

- ns. äijätreenaajat jotka tulee paikalle kaikenmaailman salihanskojen, rannetukien ynnä muiden turvavöiden saattelemana, menee lämmittelemättä esim penkkiin, tankoon suoraan 100-120kg, tehdään 2 lyhyttä sarjaa ja jokaisella toistolla Serengetiin asti kantautuva Tantorin huuto NNNNNNGGGGÄÄÄÄÄRGGGGH

- henkilöt jotka menee pukkarin ainoan vessan lavuaarin eteen, täyttää sheikkerin vedellä palkkaria varten ja lopulta jää juomaan palautusjuomaansa peilin eteen hauiksia pullistellen (kyllä) vaikka näkee hyvin että vessaan on jonoa

Eipä muuta tällä kertaa.

Back
Ylös Bottom