Vaihdevuotensa juuri ohittaneet akat pahimpia. Kun nyt pitkästä aikaa menin tekemään painonnostolavan luota normisalin puolelle soutua, niin eiköhän paikalle ilmesty akka valittamaan. Tein vuorotellen soutua leveällä tangolla ja toisella puolen salia pystypunnerrusta käsipainoilla. Kun palasin soutulaitteelle, niin ulkomaalaisvahvistus meinasi ottaa tangon ylätaljaan. Sanoin, että mulla oli siinä kesken ja näyttikin ymmärtävän ja tein sarjani. Kun seuraavan kerran tulin niin sama kaveri oli tekemässä sillä tangolla ylätaljaa. No eipä siinä mitään, nopeestihan sen vaihtaa takaisin. Odotin siinä vieressä hetken, että sai sarjan tehtyä ja sitten se akka tuli kyselemään siltä, että voiskos tehdä välissä. No en jäänyt odottelemaan neuvotteluja vaan nappasin vain tangon ja vein takaisin alataljaan. Sitten alkoi kamala nalkutus eikä sitä hiljentänyt yhtään tieto siitä, että minulla oli sillä tangolla treeni kesken vielä. Ei auttanut vaikka ehdotin, että voisi mennä tekemään toiseen ylätaljalaitteeseen. Se ei rouvalle kelvannut. Oli kuulema vääränlainen tanko siinä, vaikka ainoa ero niissä oli, että toisessa oli kumipäällys ja toisessa karhennus. Vaan minun pitäisi ottaa se toinen tanko sieltä toisen treenarin käsistä. Miksi on niin vaikeaa ymmärtää yksinkertaista logistiikkaa. Kaksi leveää tankoa ja toinen on käytössä ylätaljassa ja toinen alataljassa. Jos haluaa tehdä ylätaljaa leveällä tangolle, niin menee siihen ylätaljaan.
Sillä oli myös mainio vastaus siihen, että olin jo tekemässä. Mutta kun hän ajatteli juuri aloittaa sarjan! Yksikään rakentava ehdotus ei kelvannut ja vasta kun itse murahdin takaisin, niin valitus vaimeni hieman. Tuntuu, että on tekemisissä paviaanien kanssa. Ei mitään älyllistä reaktiota ehdotuksiini ja äänensävyn muuttaminen agressiivisemmaksi vasta tuo jotain vaikutusta. Tämä on ilmeisesti sitä paljon mainostettu tunneälyä, jota naisilta löytyy.
Sainpahan ainakin agrea treeniin. Sitten taas joutuu kattelemaan kuinka nuoret yleisurheilijat tekevät rinnallevetoa väärin ja taas on keski-iän ohittanut nainen kehumassa valmentajan kanssa. Liikkeessä ei tapahdu oikein minkäänlaista räjähdystä ja käsillä vedetään tanko loppuun. Se on nopea maastaveto jatkettuna pystysoudulla. Mitä virkaa niillä valmentajilla siellä on, kun ne eivät edes osaa korjata ilmeisiä virheitä. Ei se tekniikka hioudu itsestään, kun on väärä idea. No olin hiljaa taas, koska ihmisten neuvominen on vihoviimeinen asia, mitä kannattaa tehdä.