Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
Gdane sanoi:
Ihme sali on jos kukaan naturelli ei 200 kyykkää :lol2:

Nimim. naturelli ja 200+ einkä oo kovakuntonen.

Syvyydellä on myös aika paljon merkitystä :)

Omasta mielestäni kova kunto on tommonen 120 kg, rasvat 6-7%, JK 350 PP 250 ja MV 400, kaikki rawina (mielellääni alasti). Ajattelin saavuttaa nuo tässä jokusen vuoden päästä, aika kovia ovat, mutta kyllä uskon siihen pystyväni - natuna tietysti, sehän on jo sanomattakin selvää.

Disclaimer: On mahdollista, että äskeinen on vain sarkastinen kannanotto tämän threadin "PP 200 JK 250 MV 300, alle 10% rasvat ja natuna parin vuoden päästä" kavereille ;)

Oliko tämän threadin tarkoitus muuten a. kertoa omia tavoitteita b. kertoa omia tuloksia, vai c. kertoa kunto joka olisi omasta mielestä kova

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
minä olen ainakin käsittänyt että tredin tarkoitus on tuo c, mutta monilta tämä on näyttänyt menevän vaihtoehtoon a. monilla on niin kovia nuo tavoitteet etteivät itsekään niitä tajua kuinka kovia ne edes ovat, no kyllä sitä viisastuu niiden suhteen kun aikansa hinkkailee painojen kanssa.

neutraali sanoi:
minä olen ainakin käsittänyt että tredin tarkoitus on tuo c, mutta monilta tämä on näyttänyt menevän vaihtoehtoon a. monilla on niin kovia nuo tavoitteet etteivät itsekään niitä tajua kuinka kovia ne edes ovat, no kyllä sitä viisastuu niiden suhteen kun aikansa hinkkailee painojen kanssa.

Juuri tätä katselin itsekin.

Ja Battleaxe, eihän tuo 200 kg syväkyykky mikään tajuttoman kova tulos tietysti ole, mutta ei sen tekeviä kovin montaa tusinaan mahdu. Kyllä siihen suht nopeasti pääsee jos sattuu vähän urheilutaustaa olemaan ja lahjoja muutenkin + ruokavalio ja treeni toki kunnossa.

Gdane sanoi:
Voiko sitä puhua muusta ku kisakyykystä jos tuloksia vertaillaan??

No sitä mä tarkotin...

Heh, suurin osa kyykyistä mitä olen salilla nähnyt ovat vajaita, varsinkin nuorempien jamppojen tekemät, uskon että sellaiset kyykyt täällä pakkotoistollakin ihan "kyykyiksi" ilmoitetaan eikä puolikkaiksi tai osakyykyiksi. Mutta hyvä, että tuli kuitenkin selväksi :)

Kovaa kuntoa - ja nimenomaan oikeasti merkittävää - ovat myös alhaiset verenpaineet, kolesterolit, maksa-arvot jne. Sigmarsson, OD Wilson, Benaziza, Munzer, Schmidt jne., jne. täyttivät hyvin tässä threadissä esitetyt nostotulos- tai rasvaprosenttivaatimukset ja olivat kuitenkin niin läpeensä paskassa kunnossa, että kuolivat.

MKM sanoi:
Kovaa kuntoa - ja nimenomaan oikeasti merkittävää - ovat myös alhaiset verenpaineet, kolesterolit, maksa-arvot jne. Sigmarsson, OD Wilson, Benaziza, Munzer, Schmidt jne., jne. täyttivät hyvin tässä threadissä esitetyt nostotulos- tai rasvaprosenttivaatimukset ja olivat kuitenkin niin läpeensä paskassa kunnossa, että kuolivat.

Buhaa, puhut vähän mutta asiaa. Heikot sortuu elon tiellä.

neutraali sanoi:
minä olen ainakin käsittänyt että tredin tarkoitus on tuo c, mutta monilta tämä on näyttänyt menevän vaihtoehtoon a.

Joo tuota c:tähän tässä haettiin. Olisin voinut tietysti jättää aloituspostista nuo lukemat pois, niin tredistä olisi tullut ehkä hieman erilainen. Lähinnä halusin erilaisia näkemyksiä kovasta kunnosta.

Itseasiassa olen aika yllättynyt, että niin paljon on ilmoiteltu erilaisia tulostavoitteita. Olen ollut siinä käsityksessä, että suurin osa täällä pyrkisi mahdollisimman kovan näköiseen kuntoon, mikä on mielestäni ihan yhtä hyvä tavoite kuin joihinkin suoritusarvoihin perustuva.

m80 sanoi:
No se saatetaan juosta talvella 10-20 asteen pakkasessa hiekottamattomalla pyörätiellä, jossa käännökset on joka kulmassa 90 astetta.
Tiedän kyllä koska olen itse sen intissä kuvaamassasi olosuhteissa juossut :D Toisen kerran sitten juostiinkin kesällä, onneksi.

Timba79 sanoi:
Hohoho, saadaanko me kolmaskin kaveri tavoittelemaan samaa kuntoa? Mikä on lähtötilanne nyt? Eli ootko samalla viivalla suurinpiitein mun ja Toolaten kanssa?

Mulla tää tilanne on hiukan päinvastoin eli painoa on nyt 99 kg ja pituutta 172. Rasvaprosentista ei hajuakaan, mutta veikkaisin olevan lähempänä 20 kuin 10. :jahas:

Pitäisi varmaan käydä mittauttaa rasva-% ja otattaa muutama digikuva lähtötilanteesta, niin arvioidaan sitten olenko paremmassa vai huonommassa lähtökunnossa. ;)

Edit: Taidan olla sen verran kilpailuhenkinen, että tekisi mieleni ehdottaa vielä pientä lisää tuohon tavoitteeseen. Mutta katsotaan nyt se lähtötaso ja ryhdyn vasta sitten ehdottelee...

Muutama kommentti vielä Timban ehdotukseen:

En tosiaan tiedä pitäisikö mun olla mukana kilpailun ulkopuolisena ja muuten raportoida mihin suuntaan mun projekti menee, kun olen niin eri lähtökohdassa kuin sinä ja Toolate?

Tietenkin nuo mittaukset ja kuvat kertoo jotain olenko paljon edellä vai jäljessä lihasmassan suhteen teistä ja kuinka pitkä matka tavoitteeseen on. No, ehkä tehdään niin, että laitan nuo kuvat kun saan jonkun ne ottamaan ja annetaan pakkislaisten päättää, kelpuutetaanko mut mukaan kisaan...?

Pitäisi varmaan laittaa VIP hankintaan viimein.

P.S. Timba, missä salilla JKL:ssä sä treenaat?

Larzan sanoi:
Muutama kommentti vielä Timban ehdotukseen:

En tosiaan tiedä pitäisikö mun olla mukana kilpailun ulkopuolisena ja muuten raportoida mihin suuntaan mun projekti menee, kun olen niin eri lähtökohdassa kuin sinä ja Toolate?

Tietenkin nuo mittaukset ja kuvat kertoo jotain olenko paljon edellä vai jäljessä lihasmassan suhteen teistä ja kuinka pitkä matka tavoitteeseen on. No, ehkä tehdään niin, että laitan nuo kuvat kun saan jonkun ne ottamaan ja annetaan pakkislaisten päättää, kelpuutetaanko mut mukaan kisaan...?

Pitäisi varmaan laittaa VIP hankintaan viimein.

P.S. Timba, missä salilla JKL:ssä sä treenaat?

Juu, ihan leikkimiellä mä tota kisahommaa heitin, saa vähän motivaatiota tavoitteeseen, oli se mikä tahansa. Aika saatanan kova setti on itelläkään päästä ees lähelle tavoitekuntoa, mutta saahan se tavoite olla vaikka ylimitoitettu kunhan asian vain tiedostaa.

Ja pistä vaan kuvat kuvapuolella, Toolatehan tekee saman homman reissunsa jälkeen, itelläkin tarkoitus tässä lähipäivinä pistää tämän hetken tilanne näkyviin.

Ja Elixialla mä treenaa, treenaatko sinäkin jossainpäin Jyväskylää?

Timba79 sanoi:
Ja Elixialla mä treenaa, treenaatko sinäkin jossainpäin Jyväskylää?

Treenailen tuossa yliopiston liikunnan sali, hipposhalli, Aaltoalvari -kolmiossa, kun (yliopiston) opiskelijakortilla pääsee noille edullisesti. Hippoksella ja liikunnan salilla on lisäksi kivoja "maisemia" treenejä ja venyttelyjä piristämässä. ;)

No itselläni unelmakunto on todella ISO, joten siitä ei kannata edes haaveilla viimeiseen 10 vuoteen, mutta jos semmosesta KIVASTA kunnosta puhuttais niin se tarkottais minulle varmaankin pp: 150 kg mv: 220 kg jk:200 kg paino: 90 kg rasvat:10 % ja tuo nyt vois seuraavan 2 vuoden sisällä olla täysin realistinenkin :)

Tai siis voimaa katsoen ollaan jo hyvin lähelläkin noita pp:125 mv:205 jk: 170, mutta pääosa ajasta menisi dietillä :) 105 kg ~19 %

Timba79 sanoi:
Juu, ihan leikkimiellä mä tota kisahommaa heitin, saa vähän motivaatiota tavoitteeseen, oli se mikä tahansa. Aika saatanan kova setti on itelläkään päästä ees lähelle tavoitekuntoa, mutta saahan se tavoite olla vaikka ylimitoitettu kunhan asian vain tiedostaa.

Ja pistä vaan kuvat kuvapuolella, Toolatehan tekee saman homman reissunsa jälkeen, itelläkin tarkoitus tässä lähipäivinä pistää tämän hetken tilanne näkyviin.
Joo, ihan leikkimielellä tässä skabassa tietenkin ollaan. Tuskin tuohon tavoitteeseen keretään tässä reilussa 2 vuodessa, mutta yritetään nyt ainakin ja on ainakin lisämotivaatiota ku tietää, että on pienimuotoinen skaba käynnissä. Saa nyt nähdä kuinka rääpäleeltä sitä näyttää kun kuvat ottaa. Luulen, että (kun olen kattonut Timban kuvia) olen Timbaa edellä selässä ja rinnassa. Käsissä olen todella paljon jäljessä ja jalat ja pohkeet taitavat olla Timballa hieman omia edellä. On ihan mielenkiintoista seurata miten kummallakin nämä heikoimmat lihasryhmät tulevat parin vuoden aikana kasvamaan.

Pitää varmaan sopia mitkä poset otetaan... joku 4 kappaletta voisi riittää. Mutta näistä tosiaan voidaan jatkaa sitten vaikka Timban kuvaketjussa tai sit väsätään vaikka yhteinen treenipäivä kirja.

neutraali sanoi:
monilla on niin kovia nuo tavoitteet etteivät itsekään niitä tajua kuinka kovia ne edes ovat, no kyllä sitä viisastuu niiden suhteen kun aikansa hinkkailee painojen kanssa.

Monilla tosiaan tavoitteet aina sellaisia, ettei niitä pääse edes lähelle. Kerran kun kaverin kanssa oli 150kg penkistä puhetta, niin se totesi sen olevan sopiva välitavoite. Oli just kaverilla hyvä edistymisfiilis kaverilla kun suht nopeaan tultu ~100kg penkkikuntoon, niin toiveet korkeella. En viitsinyt pilata iloa että "siitä on vielä aika pitkä matka, et voi olla että ihan kova lopputavotteeksikin sun rakenteelle". Lopputulos nyt myöhemmin on se, ettei enää treenaa, ja taisi jäädä 40kg päähän tuosta VÄLI tavoitteestaan.

ZeiZei sanoi:
Heh, suurin osa kyykyistä mitä olen salilla nähnyt ovat vajaita, varsinkin nuorempien jamppojen tekemät, uskon että sellaiset kyykyt täällä pakkotoistollakin ihan "kyykyiksi" ilmoitetaan eikä puolikkaiksi tai osakyykyiksi. Mutta hyvä, että tuli kuitenkin selväksi :)

Selvähän se oli.. Kiva ku tul selväks :D

toolate sanoi:
Joo, ihan leikkimielellä tässä skabassa tietenkin ollaan. Tuskin tuohon tavoitteeseen keretään tässä reilussa 2 vuodessa, mutta yritetään nyt ainakin ja on ainakin lisämotivaatiota ku tietää, että on pienimuotoinen skaba käynnissä. Saa nyt nähdä kuinka rääpäleeltä sitä näyttää kun kuvat ottaa. Luulen, että (kun olen kattonut Timban kuvia) olen Timbaa edellä selässä ja rinnassa. Käsissä olen todella paljon jäljessä ja jalat ja pohkeet taitavat olla Timballa hieman omia edellä. On ihan mielenkiintoista seurata miten kummallakin nämä heikoimmat lihasryhmät tulevat parin vuoden aikana kasvamaan.

Pitää varmaan sopia mitkä poset otetaan... joku 4 kappaletta voisi riittää. Mutta näistä tosiaan voidaan jatkaa sitten vaikka Timban kuvaketjussa tai sit väsätään vaikka yhteinen treenipäivä kirja.

Tässä jo alkaa tosissaan odottamaan, että teikäläinen pamauttaa nuo kuvansa näkyville. Ja tuo selkä on laahannut todella paljon jäljessä ja siihen olenkin koko ajan yrittänyt panostaa. Tässä on nyt menty miinuksella tai ylläpidolla kaloreiden suhteen jo pidemmän aikaa, joten mitään ihmeellistä ei noista edellisistä kuvista ole tapahtunut, mutta eiköhän tässä taas aletan kasvamaan kun saa taas ruokaa koneeseen kunnolla.

Ja sovitaan vaan noista poseista sitten tarkemmin ja vaikka siitä millä välillä niitä kuvia laitetaa, joku 3 kk voisi olla käytännössä järkevä väli, näkee jo jotain pientä kehitystäkin tuossa ajassa.

Ja perustetaan vaikka yhteinen kuva/treeniketju jos katsotaan sille tarvetta olevan. Voisihan tuollaiseen vaikka jotain rinnakkaiskuvia laittaa ja ehkä jotain treenituloksiakin sekä vaikka treeniohjelmasta lyhyesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom