Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Timba79 sanoi:
Ja sovitaan vaan noista poseista sitten tarkemmin ja vaikka siitä millä välillä niitä kuvia laitetaa, joku 3 kk voisi olla käytännössä järkevä väli, näkee jo jotain pientä kehitystäkin tuossa ajassa.

Ja perustetaan vaikka yhteinen kuva/treeniketju jos katsotaan sille tarvetta olevan. Voisihan tuollaiseen vaikka jotain rinnakkaiskuvia laittaa ja ehkä jotain treenituloksiakin sekä vaikka treeniohjelmasta lyhyesti.

Pitäisi varmaan hankkia ne VIPit pian, että näkee millaisia massamonstereita vasten tämä pullukka "vanha mies" meinaa kilpaan ryhtyä. ;)

Laitetaanko se kuva / treeniketju tänne julkiselle vai VIP puolelle? Varmaan kiinnostusta tuon seuraamiseen löytyisi molemmin puolin, mutta VIP-puolella taitaa olla paremmat mahdollisuudet noiden kuvien postailuun ym?

Mites te treenaatte? Joku perinteinen jaettu vai DC tai HST? Täällä HST tällä hetkellä ja jos kehitys jatkuu, niin varmaan jatkossakin. :D

Edit: laitetaanko treenistä lähtötasot vaikka heti kun ollaan saatu kaikkien kuvat ja muut lähtötiedot laitettua?

Tähän "taisteluun" ottaisi mielellään mukaan muitankin... ;) Voisi jokainen osallistuja saada ainakin hiukan lisää motivaatiota ja parempia tuloksia kun olisi kisa mielessä. Eikä tarviisi pelkästään niistä kaukaisista body ja BF-lavoista haaveilla.

Tavoitteita en ole voimien suhteen asettanut, olisi vaan kiva olla raamikkaampi ja samalla rasvattomampi menemättä liiallisuuksiin. Haluaisin ehkä mieluumiin fitness-kropan kuin bodarin. Olen antanut itselleni vielä kaksi vuotta aikaa päästä mielestäni hyvään kuntoon..uskoisin että onnistun.

Larzan sanoi:
Pitäisi varmaan hankkia ne VIPit pian, että näkee millaisia massamonstereita vasten tämä pullukka "vanha mies" meinaa kilpaan ryhtyä. ;)
No tämä mies ei ole massamonsteria nähnytkään. Selkä on varmaan ainoa lihas josta huomaa, että olen salilla käynytkään. Tosiaan 3 vuotta olen treenannut ja ikäkin alkaa painaan (elokuussa tulee 29 täyteen)
Larzan sanoi:
Laitetaanko se kuva / treeniketju tänne julkiselle vai VIP puolelle? Varmaan kiinnostusta tuon seuraamiseen löytyisi molemmin puolin, mutta VIP-puolella taitaa olla paremmat mahdollisuudet noiden kuvien postailuun ym?
Ehdottomasti VIP-puolelle.
Larzan sanoi:
Mites te treenaatte? Joku perinteinen jaettu vai DC tai HST? Täällä HST tällä hetkellä ja jos kehitys jatkuu, niin varmaan jatkossakin. :D
Itse olen treenannut nyt 8 kuukautta DCn treenillä ja tarkoitus jatkaa sillä kisan loppuun (tai uran loppuun). Sitä ennen kokeillut esim 3,4-jakoista ja HST:tä. Mielenkiintoiseksi tämän tekee juuri se, että kaikki treenaavat eri ohjelmalla.
Larzan sanoi:
Edit: laitetaanko treenistä lähtötasot vaikka heti kun ollaan saatu kaikkien kuvat ja muut lähtötiedot laitettua?
Voitaisiin yrittää laittaa ne aloituskuvat syyskuun puolella. Siihen samaan yhteyteen jokainen voisi kirjoittaa lyhyen pätkän omasta treenihistoriasta.

-- Edit --
Ja pahoittelut kaikille tämän threadin lukijoille :offtopic: häiriköinnistä/järjestelyistä.

Toolate jo melkein kaiken oleellisen ehtikin vastata, eli VIP osiolle menee kuvat, joten kiinnostuneet saavat seurata sieltä sitten.

Ja mä treenaan 2-jakoisella ohjelmalla tällä hetkellä ja tulen varmasti treenaamaan jatkossakin, tämä tuntuisi antavan parhaiten tulosta.

Ja eipä tässä todellakaan olla mitään massamonstereita, mutta jospa sitten kahden vuoden päästä jo oltaisiin. ;)

Viikinki 86 sanoi:
Tai siis voimaa katsoen ollaan jo hyvin lähelläkin noita pp:125 mv:205 jk: 170, mutta pääosa ajasta menisi dietillä :) 105 kg ~19 %

ite oon ainaki havainnu sen vielä et toi penkkip. kärsii eniten ku tiputtelee rasva% alemmas, et sen suhteen toi 150pp voi olla vaikein noista saavuttaa :D

oisko tääl muuten joku joka haluis ottaa leikkimielisen skaban tonne 2007 vuoteen, lähtökunto vois olla suht samoi eli 182/85kg rasvat oisko 12-15%

Timba79 sanoi:
Toolate jo melkein kaiken oleellisen ehtikin vastata, eli VIP osiolle menee kuvat, joten kiinnostuneet saavat seurata sieltä sitten.

Ja mä treenaan 2-jakoisella ohjelmalla tällä hetkellä ja tulen varmasti treenaamaan jatkossakin, tämä tuntuisi antavan parhaiten tulosta.

Ja eipä tässä todellakaan olla mitään massamonstereita, mutta jospa sitten kahden vuoden päästä jo oltaisiin. ;)

Vaihdoin 2-jakoisen 3-jakoiseen, jolloin pystyn ja jaksan treenata lihat suhkot loppuun 4päivän välein. Mielestäni toimii paremmin voimienkin suhteen kuin 2-jakoinen.

Sumppari sanoi:
Monilla tosiaan tavoitteet aina sellaisia, ettei niitä pääse edes lähelle. Kerran kun kaverin kanssa oli 150kg penkistä puhetta, niin se totesi sen olevan sopiva välitavoite. Oli just kaverilla hyvä edistymisfiilis kaverilla kun suht nopeaan tultu ~100kg penkkikuntoon, niin toiveet korkeella. En viitsinyt pilata iloa että "siitä on vielä aika pitkä matka, et voi olla että ihan kova lopputavotteeksikin sun rakenteelle". Lopputulos nyt myöhemmin on se, ettei enää treenaa, ja taisi jäädä 40kg päähän tuosta VÄLI tavoitteestaan.
joo monella on kummallisia harhaluuloja, jos on esim jo vuosia reenannut ja kehittyminen on jo hidastunut merkittävästi(eli ei ole sitä alku aikoijen jatkuvaa nousu huumaa päällä) niin jo pelkästään 10kilon lisäyskin esim penkkiin(yllätys, yllätys :D ) voi olla työn ja tuskan takana, sitä ei vaan moni oikeasti tajua ja joiltakin ne puuttuvat kilot jäävät ainaiseksi haaveeksi vaikka kuinka yriteltäis kikkailla.

Kipi I sanoi:
Vaihdoin 2-jakoisen 3-jakoiseen, jolloin pystyn ja jaksan treenata lihat suhkot loppuun 4päivän välein. Mielestäni toimii paremmin voimienkin suhteen kuin 2-jakoinen.

Minkälainen kolmijako sulla on? Voisi vaikka harkita jossain välissä taas kokeilla kolmijakoa, on nimittäin edellisestä kerrasta aikaa. Tosin mulle sopii erittäin hyvin tämän joka toinen päivä puntilla tahti, ei oikein tahdo ehtiä säännöllisesti useammin.

Timba79 sanoi:
Ja Elixialla mä treenaa, treenaatko sinäkin jossainpäin Jyväskylää?

:offtopic:

Onko Elixialla millaiset treenipuitteet? Nykyinen treenikaveri kun on yrittänyt puhua sinne vääntämään, kun sillä loppuu ei olen enää opiskelijakorttia syksyllä ja tuo aaltoalvari on aika hinnakas ilman.

Lähinnä tulee mieleen onko siellä riittävästi käsipainoja ja rautaa taljojen pakoissa?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Larzan sanoi:
:offtopic:

Onko Elixialla millaiset treenipuitteet? Nykyinen treenikaveri kun on yrittänyt puhua sinne vääntämään, kun sillä loppuu ei olen enää opiskelijakorttia syksyllä ja tuo aaltoalvari on aika hinnakas ilman.

Lähinnä tulee mieleen onko siellä riittävästi käsipainoja ja rautaa taljojen pakoissa?

Mulle on ainakin riittänyt, käsipainot on 50 kiloon asti ja tankoihin saa luonnollisesti rautaa riittävästi. Ehkä jonkun oikeasti kovan maastavetäjän voisi olla ongelmallita treenata, mutta muuten onnistuu varmasti. Ylätaljassa on rautaa 125 kiloon asti, eli ei lopu kesken, alatalja on valitettavasti vain 100 kg pakka, mutta sekin riittää pitkälle. Jalkalaitteissa on oikeestaan kaikista huonoimmin asiat, eli niissä saattaa romu loppua kesken, tosin ojennuksiakin voi tehdä yhdellä jalalla ja sitten riittääkin mainiosti.

Tuu käymään joskus siellä, mä voin hommailla sulle jonkun tutustumissetin, pääset näkeen millainen sali se on. Kaukana HC paikasta, mutta laitteet toimii, paikat on siistinä ja ilmastointi pelaa, joten happea riittää treeniin. Itse olen tykännyt siellä treenata, vaikka olosuhteiden pakosta siinä käynkin, ei viitsi pyörällä ajaa toiselle puolelle kaupunkia salille.

pistäkääs timba, toolate ja larzani vähän mittoja ja tuloksia tännekin näytille niin päästään mekin vipittömätkin vähän seuraamaan. jos sen vielä vaikka joku päivä hommaiskin :rolleyes: ...tollanen kilpailu olis tosi jees itsellekin..voisin vaikka parin vuoden päästä osallistuakin kunhan vähän olisi kasvanut :D

tiieitiijuu sanoi:
oisko tääl muuten joku joka haluis ottaa leikkimielisen skaban tonne 2007 vuoteen, lähtökunto vois olla suht samoi eli 182/85kg rasvat oisko 12-15%
Kyllähän tuollainen pieni skabailu voisi tuoda lisä motivaatiota treeneihin. Tarkoititko nyt pp-jk-mn yhteistuloksen kehitystä? Itselläni tällä hetkellä 184cm/82kg ja rasvat 10-12%? Tuloskunto on pp125%, jk160% ja mn175% omasta painosta. Kahden vuoden tavoitteet voisivat olla pp200%, jk250% ja mn300% (riittävästi haastetta :D ).

Timba79 sanoi:
Mulle on ainakin riittänyt, käsipainot on 50 kiloon asti ja tankoihin saa luonnollisesti rautaa riittävästi. Ehkä jonkun oikeasti kovan maastavetäjän voisi olla ongelmallita treenata, mutta muuten onnistuu varmasti. Ylätaljassa on rautaa 125 kiloon asti, eli ei lopu kesken, alatalja on valitettavasti vain 100 kg pakka, mutta sekin riittää pitkälle. Jalkalaitteissa on oikeestaan kaikista huonoimmin asiat, eli niissä saattaa romu loppua kesken, tosin ojennuksiakin voi tehdä yhdellä jalalla ja sitten riittääkin mainiosti.

Jep, eihän tuo ainakaan pahalta kuulosta, mitä nyt tuo maastavetokommentti pisti silmään. Mikä on kova maastavetäjä tai tuleeko noilla mun ~240kg painoista viiden toiston viikoilla ongelmia tuon suhteen.

Käsipainoja kuulostaa riittävän kun en tee niillä oikeastaan muuta kuin hauista ja punnerruksia olkapäille. Olkapäille tuo 50kg tosin voi tulla pian vastaan, mutta siinä vaiheessa lienee pakko vaihtaa liikettä muutenkin kun painojen ylösnosto tuottaa ongelmia...

Ylätaljan painot kyllä loppuu ainakin 5 toiston viikoilla. Ehkä voisi ottaa sitten vaikka leukoja lisäpainoilla. Alatalja ei riitä mihinkään, mutta kulmasoutuhan on onneksi keksitty... ;)

Joo, pistän vaikka meilin joku päivä, jos innostun tulee tonne vääntää kokeilutreenin. Kunhan nyt pääsen taas 15 toiston viikoille ensiksi.

Larzan sanoi:
Jep, eihän tuo ainakaan pahalta kuulosta, mitä nyt tuo maastavetokommentti pisti silmään. Mikä on kova maastavetäjä tai tuleeko noilla mun ~240kg painoista viiden toiston viikoilla ongelmia tuon suhteen.

Käsipainoja kuulostaa riittävän kun en tee niillä oikeastaan muuta kuin hauista ja punnerruksia olkapäille. Olkapäille tuo 50kg tosin voi tulla pian vastaan, mutta siinä vaiheessa lienee pakko vaihtaa liikettä muutenkin kun painojen ylösnosto tuottaa ongelmia...
WTF, Kuulostaa kyllä nuo tulokset vähän siltä, että sua ei kyllä kehitysskabaa voi kelpuuttaa ;)
No eihän noi voimat kerro tietenkään koosta kaikkea. Itsellä tuo koko/voima suhde on ainakin niin huonolla pohjalla ettei tarvi tuloksilla juhlia. Noh vaikuttaahan noi mun ylikotrolloidut negatiivisetkin hieman noihin painoihin.

huumor sanoi:
pistäkääs timba, toolate ja larzani vähän mittoja ja tuloksia tännekin näytille niin päästään mekin vipittömätkin vähän seuraamaan. jos sen vielä vaikka joku päivä hommaiskin :rolleyes: ...tollanen kilpailu olis tosi jees itsellekin..voisin vaikka parin vuoden päästä osallistuakin kunhan vähän olisi kasvanut :D

toolate sanoi:
WTF, Kuulostaa kyllä nuo tulokset vähän siltä, että sua ei kyllä kehitysskabaa voi kelpuuttaa ;)
No eihän noi voimat kerro tietenkään koosta kaikkea. Itsellä tuo koko/voima suhde on ainakin niin huonolla pohjalla ettei tarvi tuloksilla juhlia. Noh vaikuttaahan noi mun ylikotrolloidut negatiivisetkin hieman noihin painoihin.

Näiden perusteella Toolate varmaan kertoo kelpuutatteko mut kisaan vai ette?

Pituus: 172
Paino: ~99kg
Rasva-%: ??
Hauis: ~45cm
Vyötärö: ~92cm
Rinta: ~130cm
Reisi: ~66cm

Treenituloksia viimeisestä kierrosta:

Penkki 127,5 x 10, 145 x 5
Mave 200 x 10, 240 x 5
Kyykky 190 x 10, 225 x 5
Alatalja 140 x 10, 155 x 5
Ylätalja 110 x 10, 125 x 5
Pystypunnerrus käsipainoilla 35 x 10, 45 x 5
Hauis käsipainoilla 27,5 x 10, 35 x 5

Edit: ehkä pitäisi saada niitä :kuvia: tänne, niin näkisitte kuinka pienilihaksinen pullukka Larzan oikeasti on... ;)

Larzan sanoi:
Näiden perusteella Toolate varmaan kertoo kelpuutatteko mut kisaan vai ette?

Pituus: 172
Paino: ~99kg
Rasva-%: ??
Hauis: ~45cm
Vyötärö: ~92cm
Rinta: ~130cm
Reisi: ~66cm
Tulokset ainakin näyttää kovilta minun silmiin. Noista mitoista on muuten hankala alkaa sanomaan mitään kun rasvaprosentista ei ole mitään suuntaa antavaakaan tulosta... mut jos vertaa esim minun Paino/pituus-suhdetta joka on 175/84 sinun 172/99 niin se tosiseikka, että olisimme massoiltamme suunilleen samoissa tarkoittaa sinulla aika suurta rasvaprosenttia (arvioisin ~25-30). Pitääpäs illalla laittaa tyttökaveri ottamaan omat vastaavat mitat ja ehkä paljastan ensimmäisen kuvankin (parhaan ryhmän: selän) ;)

-- Edit --
Kyllähän tossa tietenkin rasvaa saattaa olla kun vyötärö näyttää 92.. itselläni taitaa olla jotain 75 (no mittaan illalla).

On kyllä nuo tulokset ihan eri planeetalta meikäläiseen verrattuna. Ja voihan tuohon kisaan varmaan jollakin tavalla osallistua, mutta ehkä tässä nyt ei ihan samasta asiasta puhuta kun mun ja Toolaten kohdalla, tai no kunhan saadaan ne tarkat lähtötasot, niin voihan sitä sitten määrittää ne tavoitteet erikseen, tai jotain.

Mutta tuosta salista vielä Larzanille. 240 kg mave ei vielä mitään ogelmia tuota, mutta jos tohon pistetään satku lisää, niin alkaa tulemaan jo ongelmia kun meillä salilla ei ole 50 kg kiekkoja. Eli kyllä noilla sun vitosmaksimeilla varmasti loppuu laitteista painot kesken, mutta vapaat painot on toki keksitty.

Omia tuloksia, aika perseestä ovat.

SJMV 120 x 6
Ojennukset 16 x 100
Penkki 2 x 6 120 (ei ehkä nyt tulisi, alkuvuoden tulos bulkin lopussa)
Vinopenkki smith 2 x 6 x 115
Pystypunnerrus kp 8 x 35
Ylätalja 8 x 105
Kulmasoutu (pitkä liikerata) 8 x 95
Hauis kp scott 9 x 20

Tossa nyt jotain tuloksia, mitä muistin ulkoa.

toolate sanoi:
Kyllähän tossa tietenkin rasvaa saattaa olla kun vyötärö näyttää 92.. itselläni taitaa olla jotain 75 (no mittaan illalla).

Joo, kyllä siellä ympärysmittaa tekee muukin kuin selkä ja vatsalihakset... :jahas: Tuo 75 olisi täälläkin hyvä tavoite! :thumbs:

Timba79 sanoi:
On kyllä nuo tulokset ihan eri planeetalta meikäläiseen verrattuna. Ja voihan tuohon kisaan varmaan jollakin tavalla osallistua, mutta ehkä tässä nyt ei ihan samasta asiasta puhuta kun mun ja Toolaten kohdalla, tai no kunhan saadaan ne tarkat lähtötasot, niin voihan sitä sitten määrittää ne tavoitteet erikseen, tai jotain.

Näin mä vähän laskeskelin, että olen kuitenkin eri sarjassa kuin te, vaikka tuota tavaraa on vyötäröllä aika reilusti. Käyn nyt kuitenkin mittailee rasvat ja laitan sitten riittävän haastavan tavoitteen ja kertoilen edistymisestä "kisathreadissa" jos sopii?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom