Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
toolate sanoi:
No hemmetti, nyt pistettiin skaba pystyyn... :D
Itsekkin olen asettanut tuon suuntaisen tavoitteen ja kun kerran ollaan yhtä pitkiä..... ja taitaa olla treenitaustaakin suunilleen saman verran (mulla kohta 3 vuotta, sulla vissiin hieman enemmän). Sanotaanko, että tästä 3 vuotta ja tavoite täytetty... ei pitää tässä enemmän Danten oppeihin luottaa, sanotaan 2 vuotta. :whip:

Nyt pitää ensin tehdä pieni tsekkaus, eli mikä on tämän hetken kunto? Mulla on painoa 82 kg ja rasvat arviolta 13-14% paikkeilla. Jos ollaan suurinpiirtein samoissa, niin otetaan vaan jonkinlainen skaba, 2-3 vuotta voiso olla hyvä aika, jälkimmäinen ehkä realistisempi.

Ja neljä vuotta mulla on treeniä takana.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tavote on et voimaa paljo ja kiloja vähän :)
Yhden käden leuka menee hiukka vajaana, pari päivää sitten netissä törmäsin tähän http://www.dragondoor.com/articler/mode3/137/ ja päätin et tollanen täytyy ite saada. Noh, koitin kakkosnelosesta roikkua ja puol sekkaa pysy ennenku ote irtos et tavotetta on viel :D
Muita tavotteita:
yleisesti koko kroppa vahva, karmee ponnistusvoima, yhden sormen roikkuminen, kaikenlaiset sormijutut kuten naulojen vääntely ja murskaamiset, käsilseisontapunnerrus, monet voimisteluliikkeet jne...

Timba79 sanoi:
Nyt pitää ensin tehdä pieni tsekkaus, eli mikä on tämän hetken kunto? Mulla on painoa 82 kg ja rasvat arviolta 13-14% paikkeilla. Jos ollaan suurinpiirtein samoissa, niin otetaan vaan jonkinlainen skaba, 2-3 vuotta voiso olla hyvä aika, jälkimmäinen ehkä realistisempi.

Ja neljä vuotta mulla on treeniä takana.
Iltapaino oli eilen salilla 84 kg ja rasvat on ehkä hivenen korkeammat kuin sulla tällä hetkellä. Eli aikalailla sama tilanne näyttäisi olevan. Tästä alkaa virallinen kehitysbattle: Timba79 vs toolate :piis:

Pitää varmaan aloituskuvat napsasta tässä joku päivä...

kodari76 sanoi:
Coopperit heittäisin heti ensimmäisenä kuikkaan. Kova kunto voisi alkaa vaikkapa alle 4 tunnin maratonista. Alle 3 kun mennään niin kunto on erittäin hyvä.

IMHO kaiken maailman HIITit ja coopperien palvonnat kertovat enemmän nyky-yhteiskunnan kärsimättömyydestä. Musavideoiden pitää olla fataaleja epileptikoille, leffassa pitää olla räimettä, pizza on saatava alle 5min ja sykemittarin mukaan eletään 24/7. Siksi juoksujenkin tulee olla alle vartin mittaisia, ja salillekin pitäisi saada ohjelma jolla pullahtaa hirveät gunzit alta 3kk.

IMHO maratooni on vaan Cooperi niille joilla on liikaa aikaa ja liian vähän lihaa luitten ympärillä :) Vaatii lähinnä sitä että jaksaa vaan nylkyttää sitä lenkkiä riittävästipaljon että jalat kestää ja veri kiertää niissä vielä senkin jälkeen kun sitä ei enää riitä aivojen tajuta ettei hommassa ole järjen hiventä. Kyllä 12 minuutissa saa jo selville sen "kuntonsa" sikäli kuin sillä aerobista kuntoa tarkoitetaan.

Omasta mielestäni hyvään kuntoon yleisesti sisältyy niin kestävyys, voima kuin nopeuskin, liikkuvuutta unohtamatta. Satasen sprinttereillä on mielestäni varsin mukavassa suhteessa kaikkia noita, valehtelevat yleensä kyykkytulokseksi 3x omapainon ja penkkikin mukamas 2x omapaino, tiedä häntä, noitten lisäksi kun poistuu sadan metrin päähän kymmenen, yhdentoista sekuntin pintaan niin enpä huonona pitäisi kuntoani jos tuollaiset tulokset sattuisin omaamaan. Aerobinen kestävyys nyt ei mikään päätähuimaava heillä, mutta jos sitä kaipaa lisää niin lenkkipolkuja on ulkona...

toolate sanoi:
Iltapaino oli eilen salilla 84 kg ja rasvat on ehkä hivenen korkeammat kuin sulla tällä hetkellä. Eli aikalailla sama tilanne näyttäisi olevan. Tästä alkaa virallinen kehitysbattle: Timba79 vs toolate :piis:

Pitää varmaan aloituskuvat napsasta tässä joku päivä...

Ei me sitten varmaan kaukana toisistamme olla, mä yritän kans saada emäntää ottamaan kuvat vielä tämän viikon aikana, lisään ne sitten tuonne kuvaketjuuni.

Otetaanko vaikka vuoden 2007 loppuun tämä kisailu? Ja päivitystä sitten vähän väliä kuvapuolelle, ite olen yrittänyt n. 3kk välein jotain uutta kuvaa laittaa.

Se ois muuten sitten sellaiset 4 kg tiukkaa lihaa hankittava vuodessa, jotta pääsee lähelle tavoitetta. :evil:

Timba79 sanoi:
Ei me sitten varmaan kaukana toisistamme olla, mä yritän kans saada emäntää ottamaan kuvat vielä tämän viikon aikana, lisään ne sitten tuonne kuvaketjuuni.

Otetaanko vaikka vuoden 2007 loppuun tämä kisailu? Ja päivitystä sitten vähän väliä kuvapuolelle, ite olen yrittänyt n. 3kk välein jotain uutta kuvaa laittaa.

Se ois muuten sitten sellaiset 4 kg tiukkaa lihaa hankittava vuodessa, jotta pääsee lähelle tavoitetta. :evil:
Taidan laittaa ensimmäiset kuvat Italian reissun jälkeen jolloin olis edes vähän rusketusta pinnassa (ja loman aiheuttamaa pöhötystä), eli syyskuun puolenvälin kohdilla. 31.12.2007 tämä skaba sitten ratkaistaan. Pakkiksen väki tuomaroi ja voittajalle tiedossa mainetta ja kunniaa.

Tuohon loman alkuun/loppuun vetelen vielä diettiä ja sit lähden taas DC mallin mukaisesti syömään.

Good luck (tai ehkä ennemminkin kovaa työtä) Timba79 :thumbs:

Viien vuoden sisällä penkki 150, kyykky 200, mave 262,5. Tuo ois jo ihan kiva :)

edit: natuna tietenki

toolate sanoi:
Taidan laittaa ensimmäiset kuvat Italian reissun jälkeen jolloin olis edes vähän rusketusta pinnassa (ja loman aiheuttamaa pöhötystä), eli syyskuun puolenvälin kohdilla. 31.12.2007 tämä skaba sitten ratkaistaan. Pakkiksen väki tuomaroi ja voittajalle tiedossa mainetta ja kunniaa.

Tuohon loman alkuun/loppuun vetelen vielä diettiä ja sit lähden taas DC mallin mukaisesti syömään.

Good luck (tai ehkä ennemminkin kovaa työtä) Timba79 :thumbs:

Homma tällä selvä, voittaja saa mainetta ja kunniaa, häviäjä kuulee armotonta vittuilua. ;)

Jatketaan tätä sitten jatkossa tuolla kuvapuolella, mutta tsemppiä myös sinulle treeniin jatkossa!

Muutenkin hauska nähdä, miten toimii DC opit vastaan 2-jakoisella "omaan tyyliin" runttaaminen.

-Pva- sanoi:
Tällainen on jo aika kova: kyykky 2x oma paino, mave 2x, penkki 1.5x, 20 leukaa ja rasvat alle 8%

No kasin rasvoilla tuo nyt ei ainakaan ole kunto eikä mikään.

Aika vaatimattomat tavotteet toolatella ja Timballa :D .
Mulle kova kunto tarkottaa vaan suurta lihasmassaa ja alhaisia rasvoja. Kun tässä on muutkin kertonut tavoitteitansa, niin olis mukavaa jos olisin junnuna 180/79 kisakireenä, että pääsis junnujen bf:ään. Toi tuskin toteutuu, joten todellinen tavoite on, että painaisin edes jokupäivä 85kg:tä kireenä.

Herman sanoi:
On vaan hauskaa tietää mikä motivoi ihmisiä treenaamaan ja ehkä sitä kautta saada jotain uusia tavoitteita omaankin harjoitteluun.

Olipa päivä muuten minkälainen tahansa, se fiilis minkä saa treenin jälkeen kun on antanut kaikkensa...

Painoa 90kg 8%:n rasvoilla ja aikaa 10 vuotta. Toivottavasti siihen päästään natuna. Voimaa en tarvi, kun työkalut pienetävät taakkaa melkoisesti. Samoin juokseminen, kun autolla pääsee lujempaa. :lol2:

PS. Ei se asia nyt aivan noin ole juoksun ja voiman osalta, mutta kummempia tavoitteita ei siihen suuntaan ole.

Omat tavoitteeni ovat (ja mielestäni kova kunto) natuna:

- 180kg puhdas penkki
- 250kg syvä kyykky
- 46-47cm hauis
- 67-70cm saakelin tiukka reisi
- alle 70cm vyötärö (vertaa reiteen)
- Eli about pikkusen vajaa 90kg tyylikäs ja saakelin tiukka kondis :rock:

Sellainen kolome vuotis tavoite voisi olla jos saisi sykkeen päälle että:
Penkki 200kg
kyykky 300kg
maastaveto 300kg

Rasvaprosentti pitäis saada sinne 10 tai mielummin alle... :)

Siinä olis tavoitetta mut saisi nyt ees perusasiat kuntoon... :D

JWO sanoi:
Omat tavoitteeni ovat (ja mielestäni kova kunto) natuna:

- 180kg puhdas penkki
- 250kg syvä kyykky
- 46-47cm hauis
- 67-70cm saakelin tiukka reisi
- alle 70cm vyötärö (vertaa reiteen)
- Eli about pikkusen vajaa 90kg tyylikäs ja saakelin tiukka kondis :rock:
tohon kuntoon alle 70cm vyötärö ois kyllä aika hc

battleaxe sanoi:
tohon kuntoon alle 70cm vyötärö ois kyllä aika hc
Itselläni on tällä hetkellä 77cm vyötärö, kun olen bulkilla ja maha pömpöttää valtavien ruokaläjien vuoksi mielestäni aika reilusti. Muistan mitanneeni pari vuotta sitten todella kireänä sellaisen about 70cm vyötärön itseltäni. Tuon aion yrittää saada taas kun alan diettaamaan, ja vatsassa kun ei ole ruokaa, vähenee mitat jo 4cm ainakin. :rock:

(huom! navan kohdalta, luiden kohdalta, vyöraja: 83cm)

twinlab sanoi:
Rasvat siinä 12%, mave 300kg, kyykky 250kg ja penasta 150 ja tietysti olis kiva jos juoksis vielä 3000cooperissa :D

Samat :)
Vois tietty vielä lisätä että tämä natuna

Hmm, kova kunto. Pitkän aikavälin tavoite:

-Painoa 110kg
-~15% rasvoilla
-Hanska ~45-48cm

En uskalla vielä ennustaa, kuinka pitkän aikavälin tuo vaatii.

edit: ja natuna tietty.

kyykky 2* omapaino, mave 3* ja pena 2*, elopaino 100+ ja rasvat ~10, toivottavaa ois tietenki vielä et naiselta tulee enne mua :D ZzzZzzz

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom