Mikä on mielestäsi kova kunto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Herman
  • Aloitettu Aloitettu
Larzan sanoi:
Näin mä vähän laskeskelin, että olen kuitenkin eri sarjassa kuin te, vaikka tuota tavaraa on vyötäröllä aika reilusti. Käyn nyt kuitenkin mittailee rasvat ja laitan sitten riittävän haastavan tavoitteen ja kertoilen edistymisestä "kisathreadissa" jos sopii?
Tottakai sopii...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu sopiihan tuo, kisa on kuitekin mun ja Toolaten, mutta tottakai voi muutkin heittää tavoitetta peliin ja raportoida kehitystä. Mukavaahan se vain on jos saadaan muitakin innostumaan tekeen kovaa duunia kroppansa eteen.

toolate sanoi:
Kyllähän tossa tietenkin rasvaa saattaa olla kun vyötärö näyttää 92.. itselläni taitaa olla jotain 75 (no mittaan illalla).
On taas syöttöporsaalla ihme luulot omista mitoista. Kyllä tohon vyötäröön saa lisätä n. 10 senttiä (aamulla varmaan hieman vähemmän). muut mitat näin iltapäivään (ilman pumppia):
Hanska: ~39 cm
Rinta: ~113 cm
Reidet: ~64 cm

Eli tässä ollaan pieni syöttöporsas... ja todellakin painitaan ihan eri sarjassa Larzanin kanssa :jahas:

Tässä keskustelussa pistää silmään myös tulosten suhde. 200kg kyykky, 150kg penkki ja 200kg maastaveto voivat ruumiinpainosta ja aerobisesta kunnosta riippuen hyvinkin olla kovia tuloksia, tekijänähän voi olla myös alle 70-kiloinen kaveri jonka Cooper-tulos on yli 3500. Kun kuitenkin mainitaan 200kg maastaveto ja 150kg penkki samassa yhteydessä, niin täytyy todeta, että aika heppoinen rauta on mavessa penkkiin verrattuna. Hyväkuntoisella ihmisellä lihaksisto on tasapainossa.

Voisin sanoa tähän, että mulla ois kova kunto, jos juoksisin satasen alle 9,85 sekuntia. Ja olis ulkonäkökin varmasti kohdillaan.

toolate sanoi:
Eli tässä ollaan pieni syöttöporsas... ja todellakin painitaan ihan eri sarjassa Larzanin kanssa :jahas:

No, tuohonhan on ihan kohta tulossa muutos, kun pääset kisaan Timban kanssa... :thumbs:

Jotenkin tuli sellainen (harha)kuvitelma, että tässähän on lihasmassan puolesta ihan kohtuullisessa kunnossa, vaikka tuossa mahan kohdassa riittäisi kiristettävää. Toisaalta täähän vaan tarkoittaa hiukan korkeampia tavoitteita mun osalta... ;)

Larzan sanoi:
No, tuohonhan on ihan kohta tulossa muutos, kun pääset kisaan Timban kanssa... :thumbs:

Jotenkin tuli sellainen (harha)kuvitelma, että tässähän on lihasmassan puolesta ihan kohtuullisessa kunnossa, vaikka tuossa mahan kohdassa riittäisi kiristettävää. Toisaalta täähän vaan tarkoittaa hiukan korkeampia tavoitteita mun osalta... ;)
Joo, muutos on lähtenyt jo hyvin käyntiin, kiitos DCn loistavan ohjelman joka pakotti tekemään asiat vihdoinkin "oikein" ja pääasiassa tarkoitan ruokailua. Ehkä me Timban kanssa ollaan reilun 2 vuoden päästä lähellä jo sun kuntoa :D
Sä voitkin ottaa tavoitteksi sen ~ 95 kg 10% rasvoilla vuoden 2007 loppuun :whip:

toolate sanoi:
Joo, muutos on lähtenyt jo hyvin käyntiin, kiitos DCn loistavan ohjelman joka pakotti tekemään asiat vihdoinkin "oikein" ja pääasiassa tarkoitan ruokailua. Ehkä me Timban kanssa ollaan reilun 2 vuoden päästä lähellä jo sun kuntoa :D

Heh, pääsinkö mä nyt tavoitteeksi? Älkää ainakaan kerätkö yhtä paljon rasvaa, kun mä. ;)

toolate sanoi:
Sä voitkin ottaa tavoitteksi sen ~ 95 kg 10% rasvoilla vuoden 2007 loppuun :whip:

Sovitaan, jos mun rasvat on ens viikon mittauksessa alle 20, niin laitetaan tuo 95kg 10% rasvoilla "viralliseksi" tavoitteeksi. Olisi kyllä kohtuullinen natukunto tuossa vaiheessa tähän pituuteen...

Kova kunto olisi tosissaan joku 90kg 10% rasvoilla, nyt kun ollaan 100kg painossa varmaankin 20-24% rasvoilla. Hanska on nyt jotain 44cm, rinta jotain 115cm, vyötärö varmaan jossain metrissä ;). Vatsat tosin näkyy 2 ylimmän rivin verran :P. Oman määritelmäni mukaan kovaan kuntoon pääseminen on itelläni täysin mahdollista ehkä sitten joskus :)

Larzan sanoi:
Heh, pääsinkö mä nyt tavoitteeksi? Älkää ainakaan kerätkö yhtä paljon rasvaa, kun mä. ;)
Joo pitää välttää isompia rasvoja. Tuntuu tuolla DCllä onnistuvan aika hyvin toi lihaksen kasvatus silti minimoimalla rasvan tulo.
Larzan sanoi:
Sovitaan, jos mun rasvat on ens viikon mittauksessa alle 20, niin laitetaan tuo 95kg 10% rasvoilla "viralliseksi" tavoitteeksi. Olisi kyllä kohtuullinen natukunto tuossa vaiheessa tähän pituuteen...
En tiedä oonko missannut tän asian, mutta kuinka pitkä treenitausta sulla olikaan? (siis kaikki laskettuna mukaan)

Toolate on aika lailla samoissa mitoissa mitä minäkin, pituus mulla 178 ja painoa nyt noin 86 kun lähin plussan puolelle kaloreissa jokin aika sitten. Aika lailla samanlaiset tavoitteet kuin mullakin. Tulen seuraamaan kyllä mielenkiinnolla herrojen projektia, voin sitten verrata kehitystä omaani. Tavoitteista puhuen jos joskus kyykkään ja vedän maasta 200 niin se on mulle kova tulos. Penkistä 150. Painoa 90 suht pienillä rasvoilla olisi mulle kova kunto. En näe mitään järkeä lähteä tavoittelemaan kuuta taivaalta, näissäkin on jo tosi paljon tekemistä.

toolate sanoi:
Joo pitää välttää isompia rasvoja. Tuntuu tuolla DCllä onnistuvan aika hyvin toi lihaksen kasvatus silti minimoimalla rasvan tulo.

Rasvat on tarkoitus pitää kohtuullisissa lukemissa koko ajan täälläkin suunnalla, eli ei mitään syöttöporsaslookkia. Kokeilen nyt syklitellä silleen, että 4 viikkoa plussalla ja kaksi miinuksella. Noita sitten rukataan tarpeen tulleen suuntaan tai toiseen, riippuu mitä peili/vaaka näyttää.

toolate sanoi:
En tiedä oonko missannut tän asian, mutta kuinka pitkä treenitausta sulla olikaan? (siis kaikki laskettuna mukaan)

Pitkähän se kaikenkaikkiaan on eli näin se on suunnilleen mennyt:

Ensimmäisiä kertoja kuntosalilla judotreenien tueksi joskus ~vuonna 89-90. Lähtöpaino hurjat 52kg. Yläasteella treenailua ilman järjen hiventäkään, perinteistä penkki 6 x viikko -treeniä ja sitten näitä bodauslehdestä kopioituja 3-1 systeemeitä älyttömällä sarjamäärällä.

Lukiossa viikon kiertoon ja 4-jakoinen ohjelma. Kehitystä + paljon läskiä lisää ja paino välillä 9. luokka - lukion 2. 58-78 kg. Lukion jälkeinen vuosi vähän epäsäännöllistä treenailua ja kesällä inttiin.

Eli tuosta nyt noin 4-5 vuotta sellaista treenailua, ehkä muutama hyväkin jakso osui tuohon väliin.

95-97 alkuvuosi epäsäännöllistä pumppailua ja välillä totaalitaukoa intin, opiskelujen ym. tekosyiden vuoksi. Eli en laskisi tätä treenaamiseksi, Tuloksissa ja massoissa enemmän taaksepäin kuin eteen.

98 --> 2001. Kovaa treeniä. Pääasiassa omia MegaDuty kokeiluja pitkällä kierrolla. Tässä ensimmäiset kunnolliset ehjät treenivuodet. "Huipentumana" 2000 kesä / syksy, jolloin olin oikeasti hyvässä kunnossa. Painoa tuolloin väillä 85-89

Eli arviolta 2,5 vuotta hiukan "parempaa" treeniä tässä.

2001 syksyllä polvi rikki judotreeneissä. Taukoa noin 9 kk punttitreenistä. Paino 2002 syksyllä 83 kg paljon löysempänä.

2002-2003 Taas treenailua mitä opiskeluilta ja ilta-yö-töiltä ehti. Paino hiukan 90kg paremmalle puolelle, mutta löysänä ja treenipainot edelleen kaukana 2001 lukemista kyykkyä lukuunottamatta, jossa pääsin jo 210 sarjapainoon.

Eli tuossa vajaa vuosi treeniä.

2003 keväällä alkoi "oikeat työt" ja syksyllä treenit jäi muka kiireen keskellä. Siitä käytännössä treenaamatta ja sählyä pelaillen ja lenkkeillen 2004-2005 vuoden vaihteeseen asti, jolloin tuli olo, että on pakko tehdä jotain kun painoa oli kertynyt 106,5 kg ja ulkoisesti muistutti syöttöporsasta.

Nyt tämä viimeinen comeback alkoi sitten tammikuulta. Ensiksi perustreenejä 2-jakoisella sisäänajona ja sitten helmikuulta HST-treeniin. Pudottelin painoa kesää kohti ja alimmillaan se kävi 98 kilossa. Kaikki aiemmat ennätykset paukkuivat rikki toisessa HST-kierrossa.

Eli nyt viimeisessä rutistuksessa ~7 kk treeniä.

Yhteensä treenivuosia. Hmm... Enemmän tai vähemmän treenannut noin 8 vuotta. Toisaalta kunnon treeniä tuosta ehkä se 3 tai max 4 vuotta. Nyt viimeisessä 7kk:ssa tehnyt enemmän tulosta kuin ikinä koko aiemman "uran" aikana.

Olipa riittävän pitkä :offtopic: selvitys tähän threadiin.

DelPexi sanoi:
Kyllähän tuollainen pieni skabailu voisi tuoda lisä motivaatiota treeneihin. Tarkoititko nyt pp-jk-mn yhteistuloksen kehitystä? Itselläni tällä hetkellä 184cm/82kg ja rasvat 10-12%? Tuloskunto on pp125%, jk160% ja mn175% omasta painosta. Kahden vuoden tavoitteet voisivat olla pp200%, jk250% ja mn300% (riittävästi haastetta :D ).

pp141%, jk212%, mv200% lähinnä kropan kehitystä ajattelin seurata bodityylillä kun mennään, mutta kyllähän tuota tuloskehitystäkin voi verrata.. olikos nuo prosentit ykkösiä vai sarjapainojen prosentit..? jos sarjapainojen prosentin niin en ala :D

Tbm sanoi:
Toolate on aika lailla samoissa mitoissa mitä minäkin, pituus mulla 178 ja painoa nyt noin 86 kun lähin plussan puolelle kaloreissa jokin aika sitten. Aika lailla samanlaiset tavoitteet kuin mullakin. Tulen seuraamaan kyllä mielenkiinnolla herrojen projektia, voin sitten verrata kehitystä omaani. Tavoitteista puhuen jos joskus kyykkään ja vedän maasta 200 niin se on mulle kova tulos. Penkistä 150. Painoa 90 suht pienillä rasvoilla olisi mulle kova kunto. En näe mitään järkeä lähteä tavoittelemaan kuuta taivaalta, näissäkin on jo tosi paljon tekemistä.
No "kilpailuunhan" mahtuu mukaan, nyt kun Larzan on diskattu ;)
Eli jos intoa löytyy niin mukaan vaan. Mielenkiintoista olisi vielä jos treenaat jollain eri systeemillä kun 2-jakoisella. Tiedä sit onko Timba kääntymässä 3-jakoiseen. Olisi mukava saada eri treenimetodeita mukaan battleen.

toolate sanoi:
Eli jos intoa löytyy niin mukaan vaan. Mielenkiintoista olisi vielä jos treenaat jollain eri systeemillä kun 2-jakoisella. Tiedä sit onko Timba kääntymässä 3-jakoiseen. Olisi mukava saada eri treenimetodeita mukaan battleen.
Voisinhan mä tietenkin liittyä vertailuun mukaan, pitää katella noita mittoja illemmalla. Voimaahan mulla ei ole kyllä paskaakaan mutta en sitä ole niin hakemassakaan. :) Käytän siis 2-jakoa, hieman eriä kuin Timba79, eli mulla jaot on jalat-kädet ja rinta-selkä-olkapäät. Tällä jaolla minä tulen treenaan, tämä kun toimii mulle nyt hyvin. Mistä kohtaa muuten jalat mittasit? :nolo:

toolate sanoi:

Ei ole tarkoitus siirtyä 3-jakoiseen ainakaan lähiaikoina. Nyt viimeinkin pääsin syömään plussakaloreita, joten odotan kehitystä tapahtuvan hyvin tällä 2-jakoisella, kun sitä tapahtui miinuksella ja ylläpidollakin. 3-jakoista voisi kokeilla, jos pää jossainvaiheessa huutaa vaihtelua peliin. Toistaiseksi siis mennäään tällä työntävät vs. vetävät 2-jakoisella.

Ja todellakin olisi ihan jees jos saisi suurinpiirtein samalla viivalla olevia ja eri tyylillä treenaavia kavereita mukaan skabailemaan.

toolate sanoi:
Siitä heti polven yläpuolelta ;)
No ei kai nyt sentään, paksuimmasta kohdasta.
Hohhoh. Olisit vaan heittänyt että "Sori, tulikin pohkeen mitta tuohon". :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom