Mikä mättää liikenteessä?

Free weight sanoi:
Kaksi asiaa mitkä pännii:

1. Kehäteiden liikennekäyttäytyminen. Kehä I ja III eivät ole moottoriteitä, joissa vasen kaista on ohituskaista, vaan kehäteillä ajetaan sitä kaistaa, jolta noustaan tieltä pois. Kuitenkin jos ajat vasenta kaistaa vaikka reiluakin ylinopeutta on hetken päästä joku perseessä kiinni ja vilkuttelemassa valojaan. Opetelkaa liikennesäännöt.

Free weight

Mä taas ihmettelen, miksi se vasen kaista pitää tukkia :D. Eikö riitä, ottaa sen kaistan sitten, kun on se mahdollinen liittymä lähellä? Eipä ainakaan kehä 1:llä kovin montaa vasemmalle kääntyvää liittymää ole. Kehä 3:lla taitaa olla vähän enemmän. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Free weight sanoi:
Kaksi asiaa mitkä pännii:

1. Kehäteiden liikennekäyttäytyminen. Kehä I ja III eivät ole moottoriteitä, joissa vasen kaista on ohituskaista, vaan kehäteillä ajetaan sitä kaistaa, jolta noustaan tieltä pois. Kuitenkin jos ajat vasenta kaistaa vaikka reiluakin ylinopeutta on hetken päästä joku perseessä kiinni ja vilkuttelemassa valojaan. Opetelkaa liikennesäännöt.

Kehätielläkin ajoneuvoa kuljetetaan kaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla vapaana olevalla kaistalla.

Clayman sanoi:
Mä taas ihmettelen, miksi se vasen kaista pitää tukkia :D. Eikö riitä, ottaa sen kaistan sitten, kun on se mahdollinen liittymä lähellä? Eipä ainakaan kehä 1:llä kovin montaa vasemmalle kääntyvää liittymää ole. Kehä 3:lla taitaa olla vähän enemmän. :)

Vasenta kaistaa ei saa tukkia.

Ja Kehä 1:llä, Myllymestarintiellä, on ainakin vasemmalle laskeva liittymä.

Japa tuossa aiemmin kirjoitti osuvasti tupakoinnista ajon aikana -ite entisenä röökaajana voisin väittää, että enemmän aiheutin vaaratilanteita tupakalla, kuin esim. kännykällä. (Tiukasti lakia tulkitsien myös tupakointi on kielletty, "kaikki ajoa häiritsevä toiminta" tjsp.)

Tästä tuli kiertoteitse mieleen, että mua ärsyttää tien pientareelle puhelimeen puhumaan pysähtyneet -mikä siinä on ideana? Jos et halua ajaessa puhua pitämällä puhelinta kädessä niin älä puhu ollenkaan tai osta HF/autosarja. Jos et osaa ajaa ja puhua samaan aikaan, ei ehkä kannattaisi ajaa ollenkaan.

Toisaalta mitä v***a se mulle kuuluu, jos eivät vaaraa aiheuta, mutta ihmetyttää moinen. :eek:

Itseasiassa muistelen ruotsalaisten tutkineen, että autolla ajaessa nimenomaan puhuminen jonkun kanssa joka ei ole mukana autossa näkemässä liikennetilanteita on se vaaraa aiheuttava tekijä, koska muualla oleva keskustelukumppani ei osaa mukauttaa keskustelua liikennetilanteisiin, vaan esim. alkaa selittää jotain keskittymistä vaativaa asiaa kesken tiukan ohitustilanteen. Sillä siis ei ollut juurikaan merkitystä käytettiinkö hooäffää vai ei.

dear_a sanoi:
Kyllä mä senkin ymmärsin... en vaan rohjennut innostua kun lupailit kyytejä... :D ;)

Oops, miten mä unohdin tätä kommentoida. Juu siis enhän mä monikossa oo mitään luvannu.

Toiveajattelua kaiketi. :)

Perseessäroikkujat on kivoja. Ajelin tossa aikasemmin tänään tiellä jossa rajoitus 60km/h, mulla oli vauhtia 60km/h ja eiköhän taustapeilistä näy kun joku homorunkkari hinkkaa siellä 5-10 metrin päässä mun autosta. Kivaa.

Art Vandalay sanoi:
Perseessäroikkujat on kivoja. Ajelin tossa aikasemmin tänään tiellä jossa rajoitus 60km/h, mulla oli vauhtia 60km/h ja eiköhän taustapeilistä näy kun joku homorunkkari hinkkaa siellä 5-10 metrin päässä mun autosta. Kivaa.

Ens kerralla hidasta. Niin ajokoulussa nykyään neuvotaan tekemään perseessäroikkujien kanssa. Ite ajoin Otaniemestä Munkkivuoreen päin (rajoitus 50km/h) nopeutta 65km/h. Perseeseen iskeytyy jo alkumatkasta taksi, joka ei ymmärrä turvavälin päälle. Hiljensin sitten vauhtia, ja ajattelin että ymmärtäis vinkin... No ei ymmärtäny. Ajeltiin sitten taksisedän kanssa aivan peräkanaa n. 25km/h koko matka. Taustapeilistä näki hyvin miten sen kaverin naama väänty kokoajan enemmän norsun vit*lle. Onneks mul ei ollu kiire! :kippis1:

Harmittavan tuore asia tuo turvaväli autokouluissa, vähänkin vanhemmat kuskit ei edes tiedä koko sanaa ja jurnuttaa satasta toisen perässä kiinni ja sitten pössäytetään kehällä ketjukolareita (Darwinismia!!!).

Siis tuo road rage menee joillakin yli. Jokainen tekee joskus virheitä ja vituttaahaan se. Pieni tööttäys tai nyrkin heristys ja kiroominen on ihan eri juttu. Mutta kun joillekkin iskee kauhea raivo päälle.

Mä joskus ajoin vähän epähuomiossa yhden auton eteen, jolla ei ollut valot päällä. Tämä sankari alkoi sitten seurata minua ja vilkutteli valoja, kirosi ihan selvästi. Siinä alkoi jo palaa pinna ja pysäsin liikkeen eteen, mihin olin matkallakin ja se pysäsi mun taa. Nousin autosta ulos ja se lähti takaa menemään hana pohjassa, keskari pystyssä.

Kouluaikoina kaksi naista tuli aamulla myöhässä kouluun. Syytti opettajalle autoa ja sen käynnistymistä. Tunnin jälkeen se toinen sanoi, että tämä +50v nainen, jonka kanssa kulkivat kimppakyytiä, oli seurannut jotain toilailijaa sen kotipihalle asti. Oli ollut kuulemma vähän outo ja häpeällinen olo.

Yksi kaveri oli taas yhteisen tutun kanssa ollut pikatiellä ja niiden piti kääntyä kaupunkiin. No joku oli edessä käyttänyt pissapoikaa ja oli roiskunut tämän tutun auton päälle. Tämä tuttu oli seurannut tätä "ruiskijaa" 100 kilometriä ja aina välillä ajanut melkein edelle ja suihkutelut pesunesteitä. Nauranut vielä paskaista naurua. :david:

Serkku oli toilailut jotain liikenteessä ja joku vanhempi herrasmies oli lähtenyt vaanimaan tätä. Oli seurannut serkun vanhempien kotipihalle asti, jonne ei todellakaan vahingossa eksy. Siis ihan sysimetsään. Serkku oli noussut autosta ja huutanut jotain jo uhkauksia tälle sankarille ja lähtihän se siitä sitten menemään.

Art Vandalay sanoi:
Perseessäroikkujat on kivoja.

Mä olin kerran perseessäroikkujan kyyissä. Ajettiin kauheella jääkelillä keskustan laitamilla. Oltiin pitkässä jyrkässä ylämäessä jossa on paljon risteyksiä. Korkeita lumipenkkoja risteyksien eessä ja tiedossa että seutu vilisee pikkulapsia kelkkoineen. Eellä ajeli alle rajoituksen (tilanteen mukaan erittäin fiksua) joku sälli uudella hienolla autolla. No tää kaveri iskee romullaan takapuskuriin kiinni ja jo hetken kuluttua alkaa kiromaan että 'mitä toiki tos ees matelee, silläki o nii uut tekniik autos et vois ajaa paljo lujempaa...'. Teki mieli sanoa että tähän uuteen tekniikkaanko kuuluu röntgenlaitteet joilla näkee lumipenkan läpi ja periskooppi jolla voi kurkkia kulman taa tuleeko autoja.

Art Vandalay sanoi:

Se on kivaa!! Ite hidastan HETI, jos tollanen tulee perseeseen notkumaan. Ja mitä lähemmäs tullaan, sen hitaammin mennään..:D

Art Vandalay sanoi:

Vitutuksen peittää pelko kun on liikkeellä moottoripyörällä ja tietää että jos on tarve jarruttaa kunnolla niin päällehän se narpakyyma tulee.

On se saatana kumma ettei vinkki mene perille kun vääntää pikaisesti kunnon kaulan ja jatkaa sen jälkeen norminopeudella (rajoitus + 5-10 km/h). Kohta on ääliö peltivessansa kanssa taas tappituntumalla.

Niin kovin tarpeellinen olisi saunan taakse sijoitettu niskalaukauksien jakopaikka.

Tuosta liikenne raivosta tuli mieleen yksi sukulaiseni, joka oli nuorempana kova tappelemaan. Se oli ajanut joskus talvella autolla ja vastaan tulleen auton renkasta oli lentänyt loskaa sukulaiseni tuulilasiin. Tästä kimpaantuneena hän heitti u-käännöksen ja otti autoilijan kiinni ja mottasi tätä.:D

Hippinakki sanoi:
Tuosta liikenne raivosta tuli mieleen yksi sukulaiseni, joka oli nuorempana kova tappelemaan. Se oli ajanut joskus talvella autolla ja vastaan tulleen auton renkasta oli lentänyt loskaa sukulaiseni tuulilasiin. Tästä kimpaantuneena hän heitti u-käännöksen ja otti autoilijan kiinni ja mottasi tätä.:D

Hahhah, aika paha. :D

Minulla on tällainen juttu:

Sukulaiseni mies ja hyvä kaverini on aikamoinen persoona ja kunnon vanhan ajan jäärä. Loistava tyyppi, mutta ei siedä liikenteessä yhtään provosointia. Jos joku yrittää jotain, niin sitten on helvetti irti...

Hän ajoi autolla moottoritiellä myöhään illalla, kun joku amisteini-lauma autossaan oli tullut huohottamaan takapuskuriin kiinni. Hidasti vauhtia hieman siinä, että "menkööt ohi jos noin kiire on", mutta puskuriin huohottaminen jatkui. Tästä vittuuntuneena kaverini veti liinat kiinni ja 10 metrin päässä ajaneet teinit tekivät hätäjarrutuksen ja ajoivat melkein pientareelle. He tästä suivaantuneena laittoivat pitkät päälle ja hiillostivat kaveriani, ja lopulta ohi mennessään räpsivät kuvia salamavalo päällä. No hän ei tästä tykännyt ja alkoi vuorostaan hiillostamaan teinejä autossaan: Pisti vuorostaan pitkät päälle ja ajoi takapuskurissa kiinni. Teinit yrittivät karkuun, muttei niiden rämä auto kulkenut kuin 165 km/h (gps:llä todettu) ja kaverini jahtasi heitä monta kilometriä. Hänellä on vielä autossaan 100 watin tehokkaat polttimot pitkissä valoissa, minkä varmaan jahdatut huomasivat... :eek:

Vastuutonta toimintaa yli keski-ikäiseltä mieheltä, mutta ne toisethan sen aloittivat! :rolleyes:

Sama tyyppi tykkää moottoripyörällä ajaessaan pitää mukanaan kettinkiä ja kuulalaakereita, siltä varalta jos joku autoilija alkaa härnäämään; Kuulalaakerit voi nakata olan yli tuulilasiin. Ja kettingillä on hyvä hakata tuulilasi paskaksi liikennevaloissa autoilijalta, joka ei ymmärrä pitää turvaväliä. :whip:

Tomppa85 sanoi:
Sama tyyppi tykkää moottoripyörällä ajaessaan pitää mukanaan kettinkiä ja kuulalaakereita, siltä varalta jos joku autoilija alkaa härnäämään; Kuulalaakerit voi nakata olan yli tuulilasiin. Ja kettingillä on hyvä hakata tuulilasi paskaksi liikennevaloissa autoilijalta, joka ei ymmärrä pitää turvaväliä. :whip:

Hyviä vinkkejä.
Pitää käväistä rautakaupassa ennen ajokauden alkua.

Tomppa85 sanoi:

Hahaa tulee ihan mieleen yks motskaripeli ps1:lle, jossa käytiin kisaa erilaisten "apuvälineiden" kanssa. :D Aattelin että ostaisi raketinheittimen vähän niinkuin James Bondilla.

Itseäni vituttaa aivan suunnattomasti kun kaikkia 2-pyöräisellä liikkuvia pidetään alemman luokan tien käyttäjinä. Ja mikäköhän vittu siinä on kun itse ajat vaikka 50kmh/h 60 alueella auton perässä ja tulee poliisit, niin eivätköhän ne pysäytä vain 2-pyöräisellä liikkuvan(tiedän ajoin ylinopeutta mutta niin teki myös se edessä oleva auto) mutta eikö autolla liikkuvaa sitten tarviste sakottaa...

Eilen vitutti oikein helvetisti tällänen ryhmä: Pyöräilijät, jotka ajelevat pimeällä ilman minkäänlaista valaisinta, mutta kuitenkin olettavat, että heidät huomioidaan samoin kuin päivänvalon aikaan. :curs: Ajan myös itse ilman valoja fillarilla, mutta asennoidun kylläkin niin, ettei minua todellakaan kukaan, varsinkaan autoilijat, näe, pimeässä tai hämärässä liikkuessani. Silloin myös kaikki kolhut, jotka minulle sattuvat, ovat pelkästään omaa syytäni.

Slarto sanoi:
Hahaa tulee ihan mieleen yks motskaripeli ps1:lle, jossa käytiin kisaa erilaisten "apuvälineiden" kanssa. :D ...
Road rash? On ollut toteutusaikeena jo vuosia, mutta aina on järjenperhana tullut väliin kriittisellä hetkellä.

Tänään meinasi volvonpaska tulla risteyksessä kylkeen kun kuskilla oli NIIN kova kiire keskittyä kännykän pitämiseen korvalla. Vitun kikkarapää biojäte, toivottavasti peruutat tolppaan julkisella paikalla ja sammutat autos oikein liukkaassa ylämäessä.

Kesäisin kaupungissa fillaroidessa tuntuu että jalankulkijoista 98% on kuurosokeita multivammaisia kusipäitä jotka pitäisi keittää elävältä.

Glyptis sanoi:
Kesäisin kaupungissa fillaroidessa tuntuu että jalankulkijoista 98% on kuurosokeita multivammaisia kusipäitä jotka pitäisi keittää elävältä.
Toi on niin totta. Tai jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden yhdistetyllä väylällä jalankulkijat kävelevät siinä ihan KESKELLÄ. Ja sitten kun takaa tulee pyörä (jos edes huomaavat/ kuulevat sitä) he eivät tiedä mihin suuntaan väistää. Näille henkilöille annan vinkin ajamalla kovaa vauhtia ihan vierestä niin, että käsivarret hipaisevat toisiaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom