Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma, Pineapple Lemonade -50%
Kaks viikkoa salilla käyty ja tänään nostin painoja hieman, kun liikkeet varmaan jo kohtuu hyvin hallussa. Ai että tulikin hyvä treeni, olo oli loistava salilta lähettäessä!! :) Niin ja huomasin, että kaikki isot köriläät ei oo ylimielisiä euroopanomistajia.

No tänään ollut ihan ihme päivä. :D
- Pukkarissa kehutaan lihaksia (nainen),
- henkilökunta haluaa keskustella VHH:sta, kun olen kuulemma aina "aika hyvässä" kunnossa; huomauttaa lihaserottuvuudesta ja suuresta treenimäärästä (annoin vinkkiä IF:stä),
- salilla lihaksikas heebo tulee auttamaan, kehuu treenityyliä, opettaa treenaan hauiksia (vitsit! vihdoin joku!), sanoo mihin kannataa jatkossa kesittyä/mikä on jo hyvä, antaa facensa ja kehottaa tuleen huomenna treenaan jalkoja (!!!!! jeeeeeeee!!!!!!),
- pukkarissa naisporukka kehuu lihaksia, pyytää näyttään absit (lol lol) ja kyselee ruokavaliosta.
- Kun pääsin kotiin kämppis silmät pyöreenä kattelee mun jalkoja (kuulemma miehiset lihakset ja näyttää friikiltä kun liikun), sanoo et viime aikoina mule on sen mielestä tullut lihaksia lisää ja kertoo miten ei osaa päättää ihaileeko vai kauhisteleeko.

MITÄÄÄ? :D Hassua! En valita. Mutta oikeasti oon vaan saanut rasvat helkuttiin, ei ne lihakset oo mihinkään kasvanut. Mutta voi helkutti, sainpas taas huomiota tänään. :O no joo, erikoista

Joku se-mavettaja tuli salilla kehuskelemaan mun välityksiä ja oli ihmeissään ku sai kuulla et oon käyny puntilla vasta 7kk. Sano että mussa ois potentiaalia voimanostajaks. Enpä tiiä, ei kauheesti kiinnostais olla +100kg sikaniskakuoseissa joku kiree penapaita päällä ja 300kg rinnalla ranteet nurinpäin. :down:

Sano että mussa ois potentiaali voimanostajaks. Enpä tiiä, ei kauheesti kiinnostais olla +100kg sikaniskakuoseissa joku kiree penapainta päällä ja 300kg rinnalla ranteet nurinpäin. :down:

Ei voimanostajanakaan tartte olla läski ja ilman varusteita nostaminen on yleisempää kuin varusteilla nostelu.

Ei voimanostajanakaan tartte olla läski ja ilman varusteita nostaminen on yleisempää kuin varusteilla nostelu.
Nojoo, mut kuitenkin enemmän kehonrakennustyyppinen treenaus ois lähempänä sydäntä. Huvittaa vaa tää kaveri ku aina kehuskelee et sillon ja sillon noussu 380kg ja 10 vuoteen ei oo treenannu ja kuinka monta nuorta kaveria on treenannu maailmanmestariks. Aina myöskin joka liikkeessä on neuvomassa. Ei siinä kokemusta varmasti löytyy mutta rauhassa ei oikein saa olla, jos kyseinen kaveri sattuu paikalle samaan aikaan.

Tänään meni mavessa 3x6x165 sarjat vaikka piti lähtä koittamaan heti eilisten kyykkyreenien päälle. Se on sitten aika varma 3x6x170 seuraavalla koitoksella kun tuoreella selällä pääsee vetämään :)

Hyvin lähti tänään 3x6x170 :) ei kai siinä muuta kun vitonen lisää ensi kerralla kun kutosia pitää vetää.

Sarjassamme salin ulkopuolella tapahtunutta: kävin pitkästä aikaa vaa'alla ja yllätyksekseni paino oli noussut reilu 4kg viime punnitsemisesta! Olen muutenkin huomannut että tuloksia on tullut tosi hyvin, kyllä meinaan piristää ja motivoi kun huomaa ettei ole mennyt treenit hukkaan!

3 kpl Supermass Nutrition GOOD MORNING

Loistava viherjauhe

-50%
Flunssan jälkimainingeissa piti mennä tekemään kevyt koko kropan treeni mutta lapset oli hankalia ja tuntui ettei virtaa riitä mennä salille. Lähdin kuitenkin ja lupasin itselleni että saan tehdä käsipainotteisen RHP-treenin kunhan vaan menen tekemään JOTAIN (kyseinen treeni olisi ollut vuorossa vasta viikonloppuna). No, ihan täysiä tehoja ei tietenkään irronnut mutta treenin jälkeen pukuhuoneessa huomasin habassa MASSIIVISEN PUMPIN ja kyllä piristi :D Ikinä ennen ei ole tullut vastaavaa kun olen vuosikausia vihannut rintahauispelleilyä ja sitä ennen en vain osannut treenata oikein.

Massiivinen pumppi luonnollisesti katosi jo mutta kyllä tällä taas jaksaa hetken painaa eteenpäin.

Lattiapenkkiä ekaa kertaa oikeestaan ikinä. Jo 40kg lämppärisarjassa tuntu siltä, ettei siinä saa käyttää läheskään samanlaisia painoja ku normipenkissä, mut sittenki jaksoin tehdä melkein samanlaisilla painoilla.

Ot. En nyt haluis masentaa mutta tossa pitäis kyllä pystyä käyttämään isompia painoja kuin normipenkissä. Itse kun aikanaan tein tota ekaa kertaa niin mulla oli painoa 30kg enemmän verrattuna normipenkki ykköseen ja silti otin sillä 2*5 sarjan.

Riippuu varmaan aika paljon välityksistä, heikkouksista sekä penkkitekniikasta ja tietty siitä, että miten paljon lattiapenassa pysähtyy ala-asennossa.

Ot. En nyt haluis masentaa mutta tossa pitäis kyllä pystyä käyttämään isompia painoja kuin normipenkissä. Itse kun aikanaan tein tota ekaa kertaa niin mulla oli painoa 30kg enemmän verrattuna normipenkki ykköseen ja silti otin sillä 2*5 sarjan.

Riippuu varmaan hyvin pitkälti penkkitekniikasta. Jos lahnana nostaa niin silloin voisin kuvitella, että sarjapainot on lattiapenkissä suuremmat. Taasen jos osaa ottaa jaloista paljon voimaa penkatessa, niin lattiapenassa voi hyvinkin olla rautaa vähemmän. Riippuu tietenkin myös välityksistä yms.

Miten helvetissä voi muka lattiapenkissä ottaa penkin 1RM+30kg painoilla 2*5 ja vielä ekaa kertaa liikettä tehdessä?

Ihan sama miten nuo liikkeet tekee, eihän se nyt likimainkaan noin paljon vahvempi voi olla... vai?

No perhana. Tarkoitus oli mavetella 4x5 147,50kg, mutta aivot kramppasivat ja ensimmäinen sarja meni vahingossa 157,50 kg:llä. Antoi pienehköä uskoa siihen että 200 kg voisi olla joskus mahdollista. Lisäksi salilla ei luonnollisesti ollut tänään aamulla juurikaan ketään ja uskalsin jopa sönköttää tervehdyksen kauniille mimmille joka kuukauden päivät treenaillut samoihin aikoihin kanssani. Loistava aamu, tulkaa kaikki tänne niin halataan!

Tällä hetkellä ilahduttaa uusi "kiva" ohjelma: oon saanut muutamista viime treeneistä aivan eri fiiliksen lihaksiin ja esim pohkeet on edelleen kipeät maanantain treenistä (pt lätkäs kerralla 10kiloa lisää painoa kun sanoin että ihan vähän lisää vois mennä, mutta menihän se :rock:).
Onko se se paljon puhuttu pumppi-ilmiö kun lihakset tuntuu turvonneilta (ja kipeiltä) treenin jälkeen vai jotain mikä ei kuulu asiaan? :D Esim tiistaina polvillaan istuminen oli hieman epämukavaa noiden pohkeiden takia...

Alkuviikon treenit oli sen verran kovat, että eilen meinasi olla hyvin vaikeaa motivoida itseään treenaamaan. Etenkin kyykky käy jo henkisesti haastavaksi, ja edellisellä kerralla sain vain vaivoin sarjat tehtyä. Tuolloin jo toisessa sarjassa piti pysähtyä yläasentoon keräilemään voimia (4x10). Yritin koko päivän ajan keksiä hyviä tekosyitä olla tekemättä kyykkyä jotta pääsisi vähän helpommalla. Kun reidetkin oli vielä ihan rikki ja kaikkea. Kun alkoi olla treenin aika, olin vielä sillä kannalla että teen 4x10 sijaan 3x6 vähän kovemmilla painoilla kun lyhyempää sarjaa olisi mukavampi tehdä. Kun sitten lopulta olin tangon äärellä, huokaisin syvään ja mietin että ei kai tässä mikään auta, 2,5 kiloa lisää painoa tankoon ja 4x10 tuli huomattavasti helpomman tuntuisesti kuin edellisen kerran kevyempi kuorma. Tuo valoi taas uutta uskoa siihen, että ainakin pari kertaa pystyn ehkä sittenkin vielä painoa lisäämään ennen kuin tulee se oikea, fyysinen, seinä vastaan.

Muutenkin treenit meni yllättävän mukavasti läpi. Hienoista kehitystä havaittavissa kaikissa liikkeissä ja painokin otti pitkästä aikaa yhtäkkiä nousupiikin. Vaaka ei ole viimeiseen 4 kuukauteen noussut missään vaiheessa kuin karvan päälle 80 kilon, niin nyt se yhtäkkiä näyttikin 83 kiloa. Se tekee reilut 20 kiloa enemmän kuin vajaat 3 vuotta sitten, eikä kaikki sentään mahaan ole kertynyt. Ehkä tämä vielä tästä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom