• Supermass Nutrition SUPER WHEY ISOLATE, 650 g, Gingerbread -33%

Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Mää asetun tohon liikkeeseen yleensä tonne penkin toiseen päähän silleen että ala-asennossa perse osuu penkkiin. Tuostahan pääsee vähän syvemmälle, mutta onko aloitusasento hankala?
Välillä oon pyytäny joltain jeesiä levyn kaa. Yleensä en jaksa, ja vedän vaan sellasen yhen toiston yläasentoon. Mikä voi kyllä olla hyvinki raskasta, jos alaselkä hyvin väsyny. Pyrin oleen mahollisimman reunalla, mikä on vaikeinta, koska yläselkä ainoo mikä tuettu sillon. Himassa oon tehny lattialla tota välillä, mikä on helpointa imo. 25kg kässärillä tuli silleen ykkönen. Vähän riippuu, miten hyvin saa puristettuaki jostain.

Supermass Nutrition GOOD NIGHT 1 kg Chocolate Dream -36%
M-Nutrition Pure Creatine 300 g -30%
Tänään ilahdutti aivan armottoman kova draivi. Olisi todella mielenkiintoista tietää mistä tämä johtui.

Ylitin kaikissa liikkeissä sarjapainoennätykseni huomattavasti, esim. maastaveto, kapea penkki, hauiskääntö, ranskalainen. Jouduin tekemään useassa liikkeessä ylimääräisiä sarjoja, kun normaalisti riittävät sarjamäärät ei tuntunut yhtään missään. Joutui joka suoritukseen laittamaan reilusti enemmän kuormaa kuin normaalisti. Kokeilin jopa pystäriä jota en ole pystynyt tekemään vuoteen olkapään takia ja liike ei tuntunut yhtään pahalta. Pumppi kaikkialla tuntui aivan järjettömän kestävältä, eikä ottanut laantuakseen. Normaalisti tunnin kohdalla olen aika puhki ja pumppi alkaa jo pikkuhiljaa haihtumaan, mutta tänään havahduin kahden tunnin kohdalla että mitäs helvettiä täällä tapahtuu ja pakotin itseni kotiin vaikka tuntui että olisi vielä voinut kyykkypeijaiset pyöräyttää. Ja siis mennään täysin au naturel, mutta olo oli sellainen että olisi jotain ylimääräistä höyryä koneessa. Kokopäivän muuten aika normaali olo enkä osannut ennakoida tällaista.

Alla vielä: perjantaina jalkapäivä, lauantaina kaljaa, huonosti ruokaa ja vähän unta, sunnuntaina syöpöttelyä ja maanantaina rinta+selkä+kädet. Tänään aamupala, kevyt lounas ja treeneihin. Ainoastaan tuo lauantain kaljoittelu ja huono syöminen poikkesi normaalista. Sekö nyt se salaisuus on että kolmen päivän jälkeen kaljottelusta pankki on auki? Vai se että tavallisesta poiketen eilen palkitsin itseni hyvin verisellä entrecote -pihvillä? Vai oliko siinä työpaikan kahvipöydän pullassa jotain ylimääräistä?

Parinkuukauden takainen rintalihaksen jännerepeämä kainalossa alkaa olla jo lähes kuitattu. Mitä nyt leuanveto sattuu ihmeellisesti takaojentajissa. Johtuisko siitä että olen tehnyt enimmäkseen tiheesti penkkiä kapeella ja isohkoilla toistoilla, joten ojentajat saanu uudenlaista kyytiä? Ei se jänne varmaan enää entisen tasolle palaa mut eipä se kummosessa kunnossa tainnu muutenkaan olla kun kehtas revetä. Osittain johtui nopeesta lihasmuistin avulla tulleesta kuorman nostosta kun takana oli lähes kolme vuotta penkkitaukoa keskittyen leukoihin.

No, tänään koitin muutakin kuin kymppejä ja huntilla meni 2xkolmonen penassa kun 2kk sitten jänne räsähti 110 kolmosessa leveellä otteella. Eli levee ote on nyt kyllä tuon pelosta jäähyllä ja reenataan kaposta, joka tuntuu pitkille käsille aikas raskaalta mut se kehittyy mitä tekee.

Himassa vedin yhen(1) sarjan corea, ku salilla ei kerenny. Seisten voimapyörällä enkka 10 toistoo. Varaa pari toistoo ainaki, vaikka tiukkaa teki. Pidän omaa keskikroppaani aika poikkeuksellisen vahvana, mut jotenki tää liike on aina tuntunu vähän liian vaikeelta, mitä sen kuuluis olla. Rankaks tavotteeks vaikka 50% omasta painosta lisäpaino tohon. Olis aika s1ck.

Kivasti pullotti suonet olokapäissä tänään treenatessa mitkä ei siellä ennen oo näkyny. Vaikka tota elopainoakin on päässyt kertymään lohtusyöpöttelyn takia tässä männäkuukausien aikana.

Tuli hyvä fiilis huomata, että jotain kehitystä tapahtunut. Potkunyrkkeily treenin jälkeen vähän maastavetoa. Pääsi samoille painoille kuin kesällä, jolloin keskittyminen oli pitkälti maveen. Aika hyvin tuo läiskiminen vei alkuun jaloista tehot, joten jäi tuo maastaveto. Kintut kestää selvästi paremmin.

Ei salilla, vaan sen jälkeen: Menin herättelee vaimoa, niin se tunnusteli selkää ja totesi "uuh mitkä lihakset". Selkä oli treenin jälkeen jäätävässä pumpissa. :)

Fatgripz extremeillä meni 30kg leuka. Jtn kohtalaista kehitystä on ehkä puristukseen tullu vuosien mittaan. Muistan ku ekan kerran kokeilin ihan perus Fatgripzeillä leukoja(jotka on paljo iisimmät ku noi Extremet), ni aika vaikeeta oli ihan pelkkä kehonpaino. Joku 1:10000000 yksilö varmaanki kykenee tekeen noilla yhen käden leukojaki. Ite en pysty edes roikkumaan yhellä kädellä noilla varmaan.

Sirkusliike-enkka oli ihan hauskaa virikettä myös, eli yhen jalan mavessa meni satku. En keksi äkkiseltään mitään yhtä motorisesti vaikeeta liikettä, ja mä oon kokeillu kaiken maan ja helvetin väliltä. Tossa pitää olla yhtä pakaransa kanssa, että saa sen tangon irrotettua lattiasta symmetrisesti. Tuntumalla & ajatuksella tehtynä ihan legit liikekin.

Kyykky PR-sarja masters-ikäisenä. Nyt jos pysyn vaan ehjänä niin näyttää aika lupaavalta että saisin ulosmitattua uudet ykkösmaksimit joskus kesemmällä.

Mini himatreeni leukoja. Alotin myötäote toistomaksimilla, ja olin tyytyväinen 26 toiston tulokseen. Ei ollenkaan huono ihmiseltä, jonka työsarjat jokasessa liikkeessä on 1-5 90% ajasta. Todistaa vaan jälleen sen, että maksimivoima kehittää kestävyyttä ihan siedettävästi. 30+ toistoa menny viimeks sillon tyyliin, ku kehonpainon treeniä aloin enemmän tekeen. Siit on jo yllättävän pitkä aika. Sillon se vaati kyllä vähän hapotus-sarjojakin sillon tällön, mut ei kyllä paljoo.

Mini himatreeni leukoja. Alotin myötäote toistomaksimilla, ja olin tyytyväinen 26 toiston tulokseen. Ei ollenkaan huono ihmiseltä, jonka työsarjat jokasessa liikkeessä on 1-5 90% ajasta. Todistaa vaan jälleen sen, että maksimivoima kehittää kestävyyttä ihan siedettävästi. 30+ toistoa menny viimeks sillon tyyliin, ku kehonpainon treeniä aloin enemmän tekeen. Siit on jo yllättävän pitkä aika. Sillon se vaati kyllä vähän hapotus-sarjojakin sillon tällön, mut ei kyllä paljoo.
Paljonko paino?

Leuanvedossa oma toistomääräennätys kylmiltään kahden vuoden tauon jälkeen. Onhan tässä jonkin verran kevyempikin kehonpainoltaankin, mutta melkoinen yllätys silti!

Dippimaksimi testattu myös. 40 oli tavote, mut tuli 39,80. Ei vaan suoristunu enää toi. Paras ikinä 45. Hyvällä formilla kuitenki & silleen, ni ihan hyvä. Taktiikka molemmissa suorituksissa tehä niin nopee ku mahdollista, mut ei oo kyllä välttämättä optimaalinen tyyli. Maltillisemmin tulee vähemmän ns. "energiavuotoja". Joskus oon tehny vähän alle 100 ihan kunnollista etunojaa. Ainoo "kusetus" etunojissa oli se, että niistä ehkä 50-60 oli putkeen, ja loput sellasia rypäleitä, muutaman sekunnin tauoilla. Punnerrusasennon pidin kuitenki. Dipissä ite en ainakaan usko pystyväni kädet suorina "lepään" telineessä kauaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom