• Supermass Nutrition SUPER WHEY ISOLATE, 650 g, Gingerbread -33%

Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Salilla hauska seurata semmosta "yläkeho" bodaria. Se on treenannut pelkää yläkroppaa ja on kyllä ihan tikissä yläkehon osalta. Sortsien lahkeista lähteekin sitten ihan eri miehen jalat. no se ei ole hauskinta, vaan se että joka sarjan jälkeen se peilaa ja pullistelee kuin olisi kisoissa :0)) ja kun se nyt ei ihan niin iso kuitenkaan ole. Tulee itsekkin hyvälle tuulelle kun katselee että estoton jätkä

Supermass Nutrition GOOD NIGHT 1 kg Chocolate Dream -36%
Eilen oikeastaan, eikä salilla mutta tarpeeksi läheltä liippasi :)
Oli satanut vihdoin lunta vesijääpaskan tilalle pitävä kerros ja pääsi lenkille ekan kerran ehkä 3-4 päivään.

Tein pitkästä aikaa suorin jaloin maastavetoa kirjaimellisesti lähes suorin jaloin maasta asti Miken kyykkyvideon innoittamana. Tuntuipa hyvältä takalistossa.

Tein pitkästä aikaa suorin jaloin maastavetoa kirjaimellisesti lähes suorin jaloin maasta asti Miken kyykkyvideon innoittamana. Tuntuipa hyvältä takalistossa.
Itekkin kävin eilen tekemässä. Venytys kyllä tuntuu ei siinä, mutta tuntuu hieman polvissa myös liikaa tuo liike. Missähän menee pieleen?

Itekkin kävin eilen tekemässä. Venytys kyllä tuntuu ei siinä, mutta tuntuu hieman polvissa myös liikaa tuo liike. Missähän menee pieleen?
Vaikeinta sjmv:ssä on mielestäni että lantio vain kääntyy, eikä alaselkä pyöristy ollenkaan. Tähän kun itse keskityn niin en kyllä saa tankoa lattiaan, vaan vedän suosiolla aiemmin ylös. Ihan vain yleisenä huomiona tai mielipiteenä, en polviin osaa ottaa kantaa. Paitsi jos jalat onkin liian suorana, ainakin jos polvi taittuu yli?

No siis ite en kyl laske lattiaan asti, lopetan kun tuntuu että takareisi ei enää veny enempää. Mainittavat tekniikka huomiot mitä itse sanoisin

Pidä hyvä ryhti
Polvet hiukan koukussa että eivät ole lukossa.

Itsellä vielä ajattelumalli että en laske tankoa vaan työnnän persettä taakse niin kauan kun äärivenytys tuntuu , tästä ylös ja lopussa oikein supistan lantioita pakaralla eteen.

No siis ite en kyl laske lattiaan asti, lopetan kun tuntuu että takareisi ei enää veny enempää. Mainittavat tekniikka huomiot mitä itse sanoisin

Pidä hyvä ryhti
Polvet hiukan koukussa että eivät ole lukossa.

Itsellä vielä ajattelumalli että en laske tankoa vaan työnnän persettä taakse niin kauan kun äärivenytys tuntuu , tästä ylös ja lopussa oikein supistan lantioita pakaralla eteen.
Tossakin imo kandee silti pyrkiä aina vaan alemmas, vaikka se vähän söiski tuntumaa. Ihan vaan liikkuvuuden kannalta. Selkä suorana tietenki, koska muuten liikkuvuus tulee luonnollisesti rangasta, ja pilaa idean. Koroketta alle ku liian iisiä.

Itseä ilahduttaa treeni kaikin puolin. Hyvä tatsi aivan kaikessa, ja luontoni vastasesti oon jaksanu pysyä tasasessa progressiossa. Perus taipumus mulla, että liian usein sata lasissa. Kehittyy hetkellisesti nopee, mut menee vituiks lopulta, ja hirveet tasanteet. Nyt aika bare minimum korotukset, ja jos tuntuu ettei poweria sillä hetkellä, ni suosiolla kevyemmin. Tähän voisi melkeen tottua.

M-Nutrition Pure Creatine 300 g -30%
Tossakin imo kandee silti pyrkiä aina vaan alemmas, vaikka se vähän söiski tuntumaa. Ihan vaan liikkuvuuden kannalta. Selkä suorana tietenki, koska muuten liikkuvuus tulee luonnollisesti rangasta, ja pilaa idean. Koroketta alle ku liian iisiä.

Itseä ilahduttaa treeni kaikin puolin. Hyvä tatsi aivan kaikessa, ja luontoni vastasesti oon jaksanu pysyä tasasessa progressiossa. Perus taipumus mulla, että liian usein sata lasissa. Kehittyy hetkellisesti nopee, mut menee vituiks lopulta, ja hirveet tasanteet. Nyt aika bare minimum korotukset, ja jos tuntuu ettei poweria sillä hetkellä, ni suosiolla kevyemmin. Tähän voisi melkeen tottua.
Ei mulla oo mitää ongelmaa video tankoa lattiaan. Mutta mitä järkeä on viedä tankoa eteenpäin sen jälkeen kun lihas on ääriasennossa. Jos samalta ilmiseltä venytetäänkin säären pituutta niin ei sen takareiden ääriasennot tästä muutu.

Ei mulla oo mitää ongelmaa video tankoa lattiaan. Mutta mitä järkeä on viedä tankoa eteenpäin sen jälkeen kun lihas on ääriasennossa. Jos samalta ilmiseltä venytetäänkin säären pituutta niin ei sen takareiden ääriasennot tästä muutu.
En ihan tajunnu. Liikkuvuus ku paranee takareisissä, ni ääriasento muuttuu, kasvaa myös. Lattia on vaan ihmisen luoma keksintö, syvyyden este :d. Oon siinä luulossa, että esim. "Jefferson curl" liikkeen ultimaattinen tavote on tehdä helvetin syvä mave, ja pitää selkä täysin suorana. Yleisemmin tehään ehkä tahalleen pyöreellä rangalla, ja treenataan ihan suoraan rankaa maltillisesti. Oon nähny ku tuon tekee joku suoralla rangalla, eli kyllä se liikkuvuus takareisistä vaan sillon tulee. Vedinkö överiks 🤔? Te salee puhutte vaan perus bodailu sjmvstä.

View: https://youtu.be/y_APeWo643w

Akrobatia sikseen, mutta lattiapinnan alapuolelle tehty liikkuvuus-sjmv, missä alaselkä olisi vielä neutraali edes, alkaa olla riskienhallinnan kannalta siinä reunalla. Muutenkin se ylenpalttinen liikkuvuus on joku kumma myytti, mitä jotkut kovasti saarnaa. Ei se oo voimantuoton kannalta mitenkään tarpeellista saati hyödyllistä tai tehokasta eikä kyllä nivelterveydenkään puolelta ajateltuna fiksua. Kukin tekee toki, mitä haluaa ja mielekkääksi kokee, mutta mitenkään yleisesti aatellen erityisen tavoiteltavaa semmonen ei ole.

Akrobatia sikseen, mutta lattiapinnan alapuolelle tehty liikkuvuus-sjmv, missä alaselkä olisi vielä neutraali edes, alkaa olla riskienhallinnan kannalta siinä reunalla. Muutenkin se ylenpalttinen liikkuvuus on joku kumma myytti, mitä jotkut kovasti saarnaa. Ei se oo voimantuoton kannalta mitenkään tarpeellista saati hyödyllistä tai tehokasta eikä kyllä nivelterveydenkään puolelta ajateltuna fiksua. Kukin tekee toki, mitä haluaa ja mielekkääksi kokee, mutta mitenkään yleisesti aatellen erityisen tavoiteltavaa semmonen ei ole.
Njoo en oo kyl kaikesta ihan samaa mieltä, mut en mä kyllä ees tee sjmvtä, tai varsinkaan tota tsefferssönikikkailua 🤷‍♂️ . Sen tiiän et n. 100% treenaajista ketä tiiän irl valittelee kaiken maailman ihme vaivoja, ja yhistävä tekijä heillä on yhtä usein rautakangen liikkuvuus 🤷‍♂️#2. Ja/tai pelätään hirveellä kiihkolla jtn liian ''vaarallisia'' liikkeitä(en vaivaudu edes luetteleen kliseitä), koska juurikin myytit, demonisointi, ja kuulopuheet. JA prehabbi on ihan tuntematon käsite, mut rehabbi tyyliin itsestäänselvä rutiini. Ite voin myöntää siis, että mulle toi homma ei oo kyllä ollenkaan myytti. Perustelen sen ihan niinkin yksinkertasella asialla ku sillä, että jos sä pääset kehollas kaikennäkösiin, vaihteleviin asentoihin, ja herran pieksut: Kykenet vielä tuottaan voimaa, ja vakautta niissä so called ''ääri'' asennoissa, ni kyllä sä oot vähän vaikeemmin tapettava. Flexibility & mobility termitkään ei taia ihan synonyymeja olla, riippuen keneltä kysyy. Vaan toisesta löytynee myös se kontrolli, ja voima.

Mut joo. Jokainen investoi kehoonsa minkä parhaaks näkee. Oon ite käytännön äijjä, ja lupaan etten tuu kellekkään määhän sanointa aukomaan. Tai no... lupaan ainakin yrittää vastustaa kiusausta 😖. Mun kokemukset, havainnot, ja mielipide aiheesta on sen verran vakaumuksen tasolla, ettei mikään muuta mun kantaa. Keskustella voi toki aina =).

En ihan tajunnu. Liikkuvuus ku paranee takareisissä, ni ääriasento muuttuu, kasvaa myös. Lattia on vaan ihmisen luoma keksintö, syvyyden este :d. Oon siinä luulossa, että esim. "Jefferson curl" liikkeen ultimaattinen tavote on tehdä helvetin syvä mave, ja pitää selkä täysin suorana. Yleisemmin tehään ehkä tahalleen pyöreellä rangalla, ja treenataan ihan suoraan rankaa maltillisesti. Oon nähny ku tuon tekee joku suoralla rangalla, eli kyllä se liikkuvuus takareisistä vaan sillon tulee. Vedinkö överiks 🤔? Te salee puhutte vaan perus bodailu sjmvstä.

View: https://youtu.be/y_APeWo643w

No johonkin pisteeseen asti kyllä, se on sitten eri asia onko sillä lihaksen kasvamisen kannalta mitään merkitystä. Liikkuvuutta voi ja kannattaakin harjotella, se on sitten eri asia kannattaako sitä tehdä kun roikkuu toistasataa kiloa käsissä.

Ja niinkun sanottu jos sun säärtä tai jotain muita mittasuhteita vaan lähdetään muuttamaan niin et sä sun takareiden ääriasentoja voi ikuisesti siinä mukana muuttaa. Näin ollen on ihan turha niputtaa kaikki ihmiset samaan nippuun.

Ei tää olekaan mielipidekysymys, enkä mielipiteinä juttujani täällä latele. Noissa äskeisissä ei oo mitään epäselvää siltä kannalta. Liikkuvuuden tarve on lajinomaista. Jos ajatellaan jotain yleisninjaa tai vaikkapa kiipeilijää, se toki tarvii paljon laajemman toiminnallisen liikkuvuuden kuin vaikkapa voimanostaja. Jälkimmäinen ei millään tavalla hyödy ylimääräisestä liikkuvuudesta kuitenkaan. Jonkinlainen voimapohjainen toiminnallinen liikkuvuus on yleensä kaikille hyvä asia, mutta äärimmäisyydet ei.

No johonkin pisteeseen asti kyllä, se on sitten eri asia onko sillä lihaksen kasvamisen kannalta mitään merkitystä. Liikkuvuutta voi ja kannattaakin harjotella, se on sitten eri asia kannattaako sitä tehdä kun roikkuu toistasataa kiloa käsissä.

Ja niinkun sanottu jos sun säärtä tai jotain muita mittasuhteita vaan lähdetään muuttamaan niin et sä sun takareiden ääriasentoja voi ikuisesti siinä mukana muuttaa. Näin ollen on ihan turha niputtaa kaikki ihmiset samaan nippuun.
Niin, no ei tossakaan liikkeessä(Jefferson) oo painot erityisen tärkeet. Ikinä en ole tehny, mut ihan vaan esimerkkinä käytin.

Ei tää olekaan mielipidekysymys, enkä mielipiteinä juttujani täällä latele. Noissa äskeisissä ei oo mitään epäselvää siltä kannalta. Liikkuvuuden tarve on lajinomaista. Jos ajatellaan jotain yleisninjaa tai vaikkapa kiipeilijää, se toki tarvii paljon laajemman toiminnallisen liikkuvuuden kuin vaikkapa voimanostaja. Jälkimmäinen ei millään tavalla hyödy ylimääräisestä liikkuvuudesta kuitenkaan. Jonkinlainen voimapohjainen toiminnallinen liikkuvuus on yleensä kaikille hyvä asia, mutta äärimmäisyydet ei.
No suhtaudun noihin kahteen täysin neutraalisti, enkä omaa mitään sen suurempaa näkemystä. Jos lokeroi ittensä, ja haluu olla vaan yksulotteisemman puoleinen voimanostaja(tai mikä tahansa hyvin tietty ööö nostajaluokka), ni sit voin olla samaa mieltä. Ite lähinnä viittasin sellaseen ihanneruhoon(according by me) täydellisessä maailmassa, mikä on vahva, ketterä, nopea, kestävä, seksikäs 😅, ja taittuu moneen. Kukaan tuskin noista ominaisuuksista kieltäytyis, jos ne olis ihan saatavilla. Ite haluun olla sellanen jack of all trades, ni kaikki kelpaa. Ei kiinnosta ikinä tulla jossain yhessä asiassa vitun hyväks. Mieluummin 7/10 100 eri jutussa. Tämä siis minun henk. koht tavoite kaikessa liikkumisessa, ja varmasti kuulunki hyvin pieneen vähemmistöön.

Ei vain saa kohdistettua SJMV:a reisille, onneksi RDL toimii.
Itellä toimii Hyvää huomenta paljo paremmin. Tanko kädessä jotenki kiusallisen tuntusta lähtee pyllisteleen. Samaa paskaa vähän eri paketissa noi käytännössä. Hyvää huomenta ja romanimavet siis. Kerran eläissäni koitin stiff leg/suorin jaloin mavea, ja järkytyin kuinka raskas liike oli. Luulin et mulla on takaosasto kunnossa, mut painot tippu kusettamatta jtn 40kg. Oli vaan ihan megaerikoinen asento tuottaa voimaa. Alaselälle tuntu tosi kehittävältä kyllä. Polvia ku koukisti edes vähän enemmän(ei ollu tietenkään lukossa), ni oli ihan perus shittiä.

View: https://www.youtube.com/watch?v=9oNIIv2Holo&ab_channel=DanGreenPowerlifter
Aikalailla tähän tapaan, eikä tainnu olla edes koroketta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom