• Supermass Nutrition SUPER WHEY ISOLATE, 650 g, Gingerbread -33%

Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Oli ihan cool kun joku äijä oli nähny mun tekevän muscle-uppeja joskus muinoin, ja kysyi neuvoa miten lähtee niitä treenaan. Kandee kysyy jos ei tiiä. Onnistuin jopa mielestäni neuvomaan/demonstroimaan tosi käytännönläheisesti, eikä menny mulle tyypilliseen tapaan ylitarkaksi, autistiseksi luennoimiseksi. Jos jtn kiinnostaa sama, niin suosittelen a) myötäote leukojen kehitystä, ja niiden vetämistä överi korkeelle tangon yli(raakaa voimaa & vaadittua liikerataa), b) opetteleen tekniikan ja heiluun ku heinämies(ite opin vaan voimalla), c) kokeileen eri otteilla. Itellä oli helpompaa peukalo tangon päällä alussa. Tai jopa tankoa ollenkaan puristamatta, ja pelkät ranteet koukussa tangon päällä. Tuo loi hyvän mielikuvan liikkeestä, kun ranteet jo valmiiks koukussa, ja vähän niinku enemmän painoa jo tangon päällä. (y).

Supermass Nutrition GOOD NIGHT 1 kg Chocolate Dream -36%
Helppo 50kg leuka hyvin kapeella vastaotteella. Vuosia lähes pelkällä myötäotteella tehneenä, vastaote itelle helpommallakin leveydellä(yli hartianlevynen ote) oli myötäotetta aika paljon heikompi.
Tämä hyvin kapee ote on hieman hankala mulle, mutta uskon että totuttelukysymys, ja tossa on potentiaalia isompiin rautoihin ja paljon nopeemmin mitä myötäotteella. Myötäotteen enkka 65kg parin vuoden takaa, joka vaati kyllä ihan vitusti työtä. Tuo kapee vastaote myös tuntuu todella hyvältä, ja tehokkaalta. Levee vastaote tuntu ihan vammaselta, vaikka sillä olinki vahvempi. 70kg tänä vuonna saattaa ola yläkanttiin, mut voisi jopa onnistuukin 🧐 .

Levee vastaote tuntu ihan vammaselta
Eikä ihme. Äkkii ajateltuna kaikista luonnottomin asento vetää itsensä ylös jostain.

Itselle tuntuu parhaimmalta vastaotteet hartialeveydellä tai kapeammalla ja sitten taas myötäotteella hartileveys tai leveämpi.

Maksimeissa ei ole paljonkaan eroa mutta sarjakestävyys on vastaotteella parempi.

M-Nutrition Pure Creatine 300 g -30%
Eikä ihme. Äkkii ajateltuna kaikista luonnottomin asento vetää itsensä ylös jostain.

Itselle tuntuu parhaimmalta vastaotteet hartialeveydellä tai kapeammalla ja sitten taas myötäotteella hartileveys tai leveämpi.

Maksimeissa ei ole paljonkaan eroa mutta sarjakestävyys on vastaotteella parempi.
Joo ja tuntuu about yhtä tehokkaalta, ku joku överi levee spagaatti sumo mave :d. Eli helppoa, mut ei tunnu oikeen missään. Ei sillä että tuntuma ois mun jumala, mut kyl ny jtn pitää.

50kg ranskalainen tangol. Ei mikään enkka, mut treenin loppuun aika jees. Ojentajat alkaa oleen taas ihan siedettävässä kunnossa, ja muutenki ihan jees kunto nyt, kun treeni oli vähän turhan laiskaa joskus alkuvuodesta tjs. Eli vähän kiriä on saanu, mikä on ankeeta aina.

50kg ranskalainen tangol. Ei mikään enkka, mut treenin loppuun aika jees. Ojentajat alkaa oleen taas ihan siedettävässä kunnossa, ja muutenki ihan jees kunto nyt, kun treeni oli vähän turhan laiskaa joskus alkuvuodesta tjs. Eli vähän kiriä on saanu, mikä on ankeeta aina.
Kuningas liike kun haetaan ojentajiin massaa💪 Samaan aikaan helkkarin raskas mutta eristävä. Joskus otin 60 kilolla vitosen. Enää ei hirviä mennä yli viidenkympin. Sen verran jo vammoja takana. Kyynärpäätkään ei niin terveet. Joutunut ranskistakin ottamaan kässäreillä. En tykkää yhtään. Aivan liian kevyt liike. Ranskis istuen tangolla on myös kova liike. Harvemmin näkee nykyään tehtävän.

Kuningas liike kun haetaan ojentajiin massaa💪 Samaan aikaan helkkarin raskas mutta eristävä. Joskus otin 60 kilolla vitosen. Enää ei hirviä mennä yli viidenkympin. Sen verran jo vammoja takana. Kyynärpäätkään ei niin terveet. Joutunut ranskistakin ottamaan kässäreillä. En tykkää yhtään. Aivan liian kevyt liike. Ranskis istuen tangolla on myös kova liike. Harvemmin näkee nykyään tehtävän.
Lasketteko otsalle ranskalaisen tangolla, vai tuonne pään taakse? Itellä ottaa kyynärpäät vähän kipiää siinä jostain syystä. Niskantakaa ei samaa ongelmaa🤔

Lasketteko otsalle ranskalaisen tangolla, vai tuonne pään taakse? Itellä ottaa kyynärpäät vähän kipiää siinä jostain syystä. Niskantakaa ei samaa ongelmaa🤔
Pään taakse ja räjähtävästi ylös. Ottaa vähiten kyynärpäihin. Otsalle lasku ihan killeri. Liike lähtee niin kuolleesta kulmasta. Kyynärpäille hirveä. Vähän voisi verrata jos aloittaa penkkipunnerruksen puoli välistä.

Mul ei rehellisesti sanottuna oo mitään tarvetta treenaa ojentajia välttämättä erikseen, mut tulee silti välillä tehtyä. Ei siinä mitää menetäkkään. Joskus veti toi liike yli viikon sellaseen jumiin, että sitä ei tehny mieli tehä säännöllisesti. Häiritsi kyllä muita liikkeitä, ku oli sen verran rajut domssit. Oon päässy tuosta yli nyt, ni tekis mieli koittaa saada joku vähintään ykkönen omalla painolla(+-70kg) tossa, koska mikäs sen järkevämpää ku maksimitreeni apu/eristävässä liikkeessä 😁. Ok vakavia jos ollaan, ni vaikka toi onki jonkun mielestä älytöntä, ni ite kyllä kohtelen jokaikistä liikettä mitä teen liikkeenä jossa pyritään kehittyyn nii paljo ku mahollista. Facepulleja(jumalallinen prehab liike olkapäille, ku tekee suurella ulkokierrolla) en tee ikinä ku samalla 1-2 levyllä taljassa, mut kaikki muut liikkeet kyllä ansaitsee ihan oman progressionsa. Eipä sitä tarvii ees ajatella, tai erityisemmin ohjelmoida. Kuhan vaan pyrkii aina suorittaan paremmin.

Ranskalaisest on monta hyvää variaatioo. Kehonpainolla tehtävästäki saa varsin raskaan, ja ihan super hyvän liikeradan, missä rystyset osuu olkapäihin asti. Käsipainoil saa myös laajaa liikettä.
Kässäreillä tulee joskus tehtyä ''tate press'' liikettä, mikä menee kyllä jo vähän rinnallekin.

View: https://www.youtube.com/watch?v=F7hMkgUFbyI&ab_channel=AlKavadlo
Videon suoritus vähän turhan helpossa kulmassa, mut idea se mitä meinasin.

About otalle joo & olkavarsi liikkumattomana, mut vähän fiiliksen mukaan. Otalta se mun mielestä vaatii eniten ojentajilta, eikä voi huijaa mitenkään. Jos laskee taaemmas johki pään taakke, ni sieltä voi saada vähän isomman venytyksen ojentajaan. Mut sillonki se extravenytys pitäis kyl tulla pääasiassa silleen, ettei olkavarret kaadu helvetisti. Muuten venyy jo aika paljo rintaki, mikä syö ideaa. Ohan toi Ranskis aika pahamaineinen liike, millä porukka rikkonu ittensä. Mut emt. Ei mitään ongelmaa itellä. Joskus ku ekoja kertoja teki(pätee aika moneen liikkeeseen), ni saattohan se vähän riskaabelilta tuntua. Mut mun keho on kyllä tottunu melkeen mihin vaan, ku tarpeeks tehny. Ei tuu mieleen ku yks liike, mikä on musta liian kyseenalanen. Niinki harmiton liike ku hauikset Scotissa. Kova venytys sellasessa pakotetussa kulmassa ei tunnu hyvältä. Tänään koitin ku kaveri teki. En pidä. Voisin varmaan tehä satavuotta, mut ei oo sen arvosta. Kunnon cheattihabat on vähän sama, ku tankoon saa kymmeniä kiloja yli puhtaan formin. Hassua sinänsä että tommonen ikivanha perusliike epäilyttää, ku renkailla on rautaristejä sun muita tullu kuitenki treenailtua, missä on kaikki mahollinen hauikseen(& rintaan+olkapäihin) liittyvä todella kovassa rasituksessa. Näit on tällasia liikkeitä, mitkä on vähän kategoriaa ''rikon sut, tai teen sut rikkomattomaks'' :d.

Viimeksi muokattu:
Kyllähän se hyvä liike on, mutta tosiaan isoilla kuormilla ehkä pahin kyynärpäiden tappaja. Omat kyynärpääni tuhosin luultavasti ranskalaisilla. 6x100kg suoralla tangolla otsalta oli raskain kuorma 3v takaperin. No järkeä ei ollut. Toki oli siinä yleinen funktio yrittää saada yleisvoimaa ja massaa monipuolisesti ojentajiin, se kun punnertajana mulla oli heikkous aina ollut. Olisi pitäny se painoprogressio jättää moninivelliikkeisiin.

Ohan toi Ranskis aika pahamaineinen liike, millä porukka rikkonu ittensä. Mut emt. Ei mitään ongelmaa itellä.
Minä olen tehnyt ranskalaista 23 vuotta aina isoilla romuilla. Ei mitään ongelmia. Vasta nyt kyynärpäissä satunnaisia kipuja. Uskon että kyynärpäät olisivat oireilleet ilman ranskalaistakin näillä treeni vuosilla ja lajimäärillä.

Mul ei rehellisesti sanottuna oo mitään tarvetta treenaa ojentajia välttämättä erikseen
Ei varmaan voimailu mielessä tartteiskaan. Mutta body mielessä pakko. En näe kovin todennäköisenä saada isoja ojentajia ilman että niitä treenaa. En ainakaan tiedä yhtään bodaria joka ei treenaa ojentajia.

Häiritsi kyllä muita liikkeitä, ku oli sen verran rajut domssit.
Totta. Ranskiksella saa rajuimmat domssit. Luulen että johtuu kovasta venytyksestä. Push downilla ja kapealla penalla en saa ojentajia kipeäksi vaikk tekisin 10 sarjaa failureen. Saman olen huomannut muissakin lihaksissa. Venytys aiheuttaa pahimmat domssit.

Jos laskee taaemmas johki pään taakke, ni sieltä voi saada vähän isomman venytyksen ojentajaan. Mut sillonki se extravenytys pitäis kyl tulla pääasiassa silleen, ettei olkavarret kaadu helvetisti. Muuten venyy jo aika paljo rintaki, mikä syö ideaa
Mun mielestä pään taakse lasku ja voimalla ylös rykäisy hieman epäpuhtaasti toimii ranskalaisessa. Tuo räjähtävyyttä mutta rasitus silti 99% ojentajilla. Mutta makuasia ja tuskin merkitystä kokonais kehitykseen.

Mitähän tänään olin syönyt tai jättänyt syömättä vai mikä oikein vaikutti?
Monta viikkoa tahkonnut suht samoilla romuilla joka liikkeessä ja eilen jo meinasin heivata nykyisen systeemin mutta en sitten jaksanut ja päätin vielä vetää tämän kierron.
Niin nyt tuntui jo lämmitellessä että tänään kulkee ja niin kulkikin
Joka liikkeeseen sai laittaa lisätä painoa ja olokin oli energinen.
Outoa että tälläisiä päiviä joskus sattuu.
Pitää tosiaan muistella mitä viimeksi tein jolla olis vaikutusta.
Sais kaikki treenit olla tällaisia.
Liekki sitten syynä kunnon yöuni vai tumma suklaa jota söin ennen treeniä vai mieliala.

Tänään sama kuin eilen
Paitsi lämmittelyssä oli kotiinlähtö fiilis eikä eka liike oikein tuntunut ottavan minnekään mutta kun takana oli mavetus niin jo aloittaessa oli aggressiivisuus sillä tasolla että tuntui ettei paina mitään.
Joko tumma suklaa on ihmeaine tai kreatiini ruvennut vihdoin toimimaan tai edelliset treenit ovat olleet oikeassa suhteessa.
Tuntuu hyvältä kun viikkokausien saman junnaamisen sijaan tapahtuu edistystä.

Meikällä kans tänään ihan uskomattoman hyvä treeni. Solttupenkkiä tuli tehtyä pitkästä aikaa, kulki kivasti. Päälle vähän ojentajia, mieletön pumppi.
Toivottavasti sama meno jatkuis kun ollu tätä skeidaa tässä ihan tarpeeksi :D

Onko muilla tällästä, kun on sellane päivä että tuntuu jo etukäteen että "no nyt ei varmaan kulje" olo ehkä vähän "voimaton" niin jumalauta sellasina päivinä se vasta kulkeekin.

Kyllä. Yhdistettynä vielä kunnon työpisteeltä kerättyihin agreihin niin enkat paukkuu.

Kokeilin hackkiä nostokengillä. Sai jalat paljon alemmas ja selkä pysyi kiinni kuin liimattuna. Kävely on nyt erikoisvaikeaa.

Kyllä. Yhdistettynä vielä kunnon työpisteeltä kerättyihin agreihin niin enkat paukkuu.

Kokeilin hackkiä nostokengillä. Sai jalat paljon alemmas ja selkä pysyi kiinni kuin liimattuna. Kävely on nyt erikoisvaikeaa.
Näin mä ajattelin että kai tätä muillakin on😂 joo sellaisina päivinä jos joku on vituttanut tai muuta, niin apinanraivolla menee reeni. Tänään tuntuu että "nyt ei jaksais" mutta tiedän että sinne salille kun pääsee, niin se katoaa samantien.

Näin mä ajattelin että kai tätä muillakin on😂 joo sellaisina päivinä jos joku on vituttanut tai muuta, niin apinanraivolla menee reeni. Tänään tuntuu että "nyt ei jaksais" mutta tiedän että sinne salille kun pääsee, niin se katoaa samantien.
Usein itellä vielä ku menee reenaa ja ekan sarjan jälkee olo on että tänään ei kulje, nii ennätykset paukkuu

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom