Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kolmas kyykkytreeni varmaan vuoteen ja SSB:llä 6x110 tuli ihan siististi ja ongelmitta vaikka oli jo 10s sarja, eka treenissä tangosta 80kg asti(vähän selkä alko jumittaa), sitten tokassa otin samalla kerralla 90 ja 100 x8(vähän meinas pyörryttää), nyt taas lisää rautaa tankoon mutta ilman ongelmia, viikon parin sisään 120 kokeiluun vähän vähemmillä alussarjoilla!
Lisättäköön että polvi on vittuillut jopa kävellessä, mutta nyt ei ole kipuillut treenistä kun hankin neopreenit 7mm kaveriksi.

Tänään puhkesi penkissä se maaginen kolminumeroinen. Aina sitä uutta motivaatiota saa, kun uusia numeroita jaksaa nostella. Kestoilahduttaja on, että nykyään valitsee salin mielummin makkispottujen ja keskikaljan sijaan. Pienestä tapaturmasta suuri hyöty. Kuntoutuksesta löytyi sali-innostus.

Itseasiassa se ettei ole nyt päässyt flunssan takia salille, mutta kunto on sallinut että frisbeetä on voinut silti käydä ulkona jo heittelemässä. Oli sopiva suora vasen>oikea tuuli ~4m/s ja olisin tuhonnut vanhan pituusennätykseni kun olin urheilukentällä heittämässä, mutta heitin vain tasoihin vanhan enkan kanssa, kun kiekko osui juoksuradan takana olevaan rinteeseen ilmassa vielä hyvässä vauhdissa. Kyllä se nyt kelpaa että oon heittänyt kolmena vuonna putkeen 145m fribaheiton mutta jäi vähän kalvamaan että kuinka pitkä se olisi ollut, jos ei olisi rinne ollut takana blockaamassa.. Elämä on.

Se kun sai jumpan suoritettua kuumuudesta huolimatta. Ja sali on kotosali, jossa ei tuuletinta kummempaa jäähdytystä ole.

Tein 15x90->1x120 parin kuukauden sisään penkkiä aina 5kg korottaen ja ei failureen, mutta loppuun asti sarjat.
Nyt aloitin kierroksen uudestaan ja tuli ensin 20x90 ja nyt 95kg:lla +3 toistoa parin kuun takaiseen.
Taidan myös vihdoin oppia lantiopotkun rivessä/tempauksessa!

Kaveri väitti et mun hauikset on pienentyny. Mittasin mielenkiinnosta, koska vähän epäilin päinvastasta. Treenistä snadisti oli taukoa toki, mut tehny kuukausia nyt juttuja mitkä ottaa kyllä haboihin itellä aika reilusti(vastaote leuat hyvin kapeella otteella, renkailla semi-haastavia liikkeitä). Jumalauta hauis oli 36cm rentona 😅. 10 vuotta treeniä kohta tyyliin, ja tavote oli että voima kasvais niin maan perkeleesti mut kädet pysyis samoissa siimamitoissa. Tää oli lievä yllätys kyllä, varsinki ku hypertrofiaan tähtäävää treeniä/bodailua en kyllä pidä juuri minään, enkä ole moiseen tähdännyt tietosesti. Hauis & varsinki ojentaja on silti aina näyttäny varsin treenatulta, eikä tehoissa oo mitään vikaa. Mut ympärysmitta ei oo juuri muuttunu. Kai se täytyy alottaa olkavarren pienennys operaatio. Ei tällanen käy päinsä kyllä. Täytyy näyttää siltä ettei nosta mitään, ni voi repii pään irti esim. mahdolliselta ryöstömurhaajalta!

Kaveri väitti et mun hauikset on pienentyny. Mittasin mielenkiinnosta, koska vähän epäilin päinvastasta. Treenistä snadisti oli taukoa toki, mut tehny kuukausia nyt juttuja mitkä ottaa kyllä haboihin itellä aika reilusti(vastaote leuat hyvin kapeella otteella, renkailla semi-haastavia liikkeitä). Jumalauta hauis oli 36cm rentona 😅. 10 vuotta treeniä kohta tyyliin, ja tavote oli että voima kasvais niin maan perkeleesti mut kädet pysyis samoissa siimamitoissa. Tää oli lievä yllätys kyllä, varsinki ku hypertrofiaan tähtäävää treeniä/bodailua en kyllä pidä juuri minään, enkä ole moiseen tähdännyt tietosesti. Hauis & varsinki ojentaja on silti aina näyttäny varsin treenatulta, eikä tehoissa oo mitään vikaa. Mut ympärysmitta ei oo juuri muuttunu. Kai se täytyy alottaa olkavarren pienennys operaatio. Ei tällanen käy päinsä kyllä. Täytyy näyttää siltä ettei nosta mitään, ni voi repii pään irti esim. mahdolliselta ryöstömurhaajalta!
Ei sillä hauiksen koolla vaan tunnu normaalit ihmiset tekevän mitään ja kaikilla se ei kasva saman näköisesti jos pitkän malliset tjsp. Ittekin just nyt 38-vuotiaana 10 vuotta treenanneena kaikkien aikojen voimakunnossa mut haukkarit on jo omin silminnähden pienemmät ku yleensä. Niistä vaan häviää paine/neste jos ei niihin keskity sillain turhilla liikkeillä liikaa ja pullistelumielessä. Onhan ne väkisin jonku näköset jänteikäät kuitenki jos voimaa asuu, ei viitti edes mitata ku se on so last season.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Se, että oon vaihtanu voimapainotteisen treenin bodailuun ja sarjapainot kasvaa aika nopeeseen tahtiin.
Monesti treeni tyylin muutos antaa kehitys piikin 💪 Minä kokeilin 20 toiston sarjoja pari kuukautta. Voimatasot lähti heti nousuun. Myös lyhyempien sarjojen. Siitä hoksasin että hyvää tekisi vaihtaa treeni metodia välillä vaikka uusi systeemi tuntuisikin aluksi ihan paskalta. Voimailijoiden on älyttömän vaikea treenata pidempää sarjaa. Joillekin jo yksi treeni muuta kuin vanhaa totuttua on liian kova paikka.

Monesti treeni tyylin muutos antaa kehitys piikin 💪 Minä kokeilin 20 toiston sarjoja pari kuukautta. Voimatasot lähti heti nousuun. Myös lyhyempien sarjojen. Siitä hoksasin että hyvää tekisi vaihtaa treeni metodia välillä vaikka uusi systeemi tuntuisikin aluksi ihan paskalta. Voimailijoiden on älyttömän vaikea treenata pidempää sarjaa. Joillekin jo yksi treeni muuta kuin vanhaa totuttua on liian kova paikka.
Nojaa. Maksimi kasvaa, tuut paljo vahvemmaks--->myös kestävyys kasvaa 100% varmuudella pienemmillä painoilla. Toisin päin ei kyllä toimi. Riippuu toki minkä määrittelee pitkäks sarjaks. 20 putkeen on sitä kyllä jo, mut 20 toistooki voi tehä enemmän voimasarjanaki. Eli tanko selässä, mut enemmän lepoa toistojen välissä. Jotkut voi olla luonnostaan paskoja kestävyydessä, mut jos voimat kasvaa selkeesti, ni kyl se kestävyys vaan pakosti kasvaa myös.

Jep! En silti tiä lähtiskö lyhyiden sarjojen voimatasot nousuun.
Mutta on tää ainaki kivempaa. Voinatreenissä oli itsellä kovat paineet ja odotukset, bodailussa tehään kovaa, mut koen sen silti rennommaksi. Ehkä oma kestävyysurheilutausta vaikuttaa siihen, että pidemmät sarjat on luontevampia ja helpompia.

Mastavedossa pystyi lisäämään 5kg sarjapainoon ja enemmänkin olis mennyt nyt en tehnyt failureen( tässä iässä pienikin edistys on ilonaihe)
Vaikka tuntui niin tahmealta että meinasin jo alkulämmittelyn jälkeen lähteä pois.

Mastavedossa pystyi lisäämään 5kg sarjapainoon ja enemmänkin olis mennyt nyt en tehnyt failureen( tässä iässä pienikin edistys on ilonaihe)
Vaikka tuntui niin tahmealta että meinasin jo alkulämmittelyn jälkeen lähteä pois.
Se on kyllä jännä kun joskus tuntuu jo lämmitellessä että nyt on huono päivä ja tuntuu raskaalta, sitten tekee kuitenkin esim. uuden ennätyksen tai ainakin progressio etenee ihan niinkuin pitääkin. En sitten tiedä onko tuollainen olo jo merkki lähestyvästä ylikunnosta, vai onko vaan esim. uni jäänyt huonommalle tai joku muu yksittäinen seikka.

Se on kyllä jännä kun joskus tuntuu jo lämmitellessä että nyt on huono päivä ja tuntuu raskaalta, sitten tekee kuitenkin esim. uuden ennätyksen tai ainakin progressio etenee ihan niinkuin pitääkin. En sitten tiedä onko tuollainen olo jo merkki lähestyvästä ylikunnosta, vai onko vaan esim. uni jäänyt huonommalle tai joku muu yksittäinen seikka.
Itsekkin lisäsin tänään penkissä sarjapainoa, neljällä työsarjalla mennään ja ekan jälkeen tuntui että en voi mitenkään selvitä tästä. Vikaa sarjaa tehdessä ihmettelin että miten tää näin kevyeks muuttu. :D

Vahinko PR kyykyssä. Luulin että teen painoilla millä olen ennenkin tehnyt vitosia kevyesti, mutta olenkin jo kolme viimeistä treeniä tehnyt uusia ennätyksiä. 8kg enemmän painoa kuin ilmeisesti koskaan (vanhojen treenipäivyrien mukaan) ja sen sijaan että 1x3, niin 2x5.

"Autuaita ovat tietämättömät" -sanonta aukeni minulle viimein: jos luulee että ei ole lähelläkään enkkoja vielä, niin rauta on kevyttä! Nyt pitää huijata vain aivot luulemaan että ei ollakaan enkkaraudoissa, niin ei tyrehdy hyvä kehitys..

Selkeästi tämä HST-treeni toimii minulle, kun muutenkin menee kaikki liikkeet pitkästä aikaa eteenpäin. Nivelet huutaa hoosiannaa kyllä mutta se on voiman hinta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom