Mikä ilahdutti tänään salilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jerkku
  • Aloitettu Aloitettu
Huonosti lämmitelty? Sen tulkinnan teen kyllä suosiolla ainakin omalla kohdallani, jos ja kun joskus noin tapahtuu.

Mä luulen että jotain kuonaa tehny lihaksiin tää volyymin lisääntyminen tässä kohtaa ohjelmaa. Ihan normaali lämmöt tein ja +30 ulkona ja salillakin melkeen, mut sellanen fatigue olo päällä ollu ku lähtee tekemään, sama ollu 6x4 päivästä eteenpäin. Normaalisti homma menee mulla niin että 3-4 sarjaa ja sitten alkaa suorituskyky laskea. Toivon että tää on oire siitä että on vähän vahvistunu ja samaan aikaan väsyny, en tiedä.

Ylipäätään se että sai kyykkytreenit tehtyä kotisalilla. Sisällä 31astetta lämmintä. (y)
Sama. Aika voittaja olo reenin jälkeen. Mavea pitkää sarjaa ja Smithkyykyillä hapotusta päälle . Taju meinas lähtee. Ei siksi että raudat olisivat isoja, vaan jalkareeni + nämä kelit + paska ilmastointi. Mutta joo, se että veti kaikesta huolimatta koko reenin kunnialla läpi, se ilahdutti kovasti.

Mä luulen että jotain kuonaa tehny lihaksiin tää volyymin lisääntyminen tässä kohtaa ohjelmaa. Ihan normaali lämmöt tein ja +30 ulkona ja salillakin melkeen, mut sellanen fatigue olo päällä ollu ku lähtee tekemään, sama ollu 6x4 päivästä eteenpäin. Normaalisti homma menee mulla niin että 3-4 sarjaa ja sitten alkaa suorituskyky laskea. Toivon että tää on oire siitä että on vähän vahvistunu ja samaan aikaan väsyny, en tiedä.

Hermosto nukkuu yleensä alussa jos sarjat kevenee loppua kohti. Lääkkeeksi jto:n suosittelemia ylirauta herättelyitä. Toimii pirun hyvin.

Reenit kulkee, mavessa sai 10 toiston sarjan yleensä 5 toiston painolla tiukalla sarjalla. Jostain syystä tuntuu että mitä vähemmän ja harvemmin tekee sen parempaa tulosta tulee. Kaikissa pääliikkeissä vain yksi kova työsarja per viikko ja hyvin toimii kun ennen väänsi kolme kovaa sarjaa pari tai kolmekin kertaa viikkoon. Enemmän tekemällä painot tuntui vain raskaalle ja ei jaksanut tehdä samanlailla. Myös hermosto tuntuu heräävän vähillä toistoilla, tuntuu että ennen olen vain ylirasittanut kroppaa pitkillä lämmittelyillä.

Tämä ihmetyttää siksi että jatkuvasti kehotetaan penkkaamaan ja kyykkäämään kolmekin kertaa viikkoon. Onko nämä ihmistyypistä riippuvaisia juttuja

Reenit kulkee, mavessa sai 10 toiston sarjan yleensä 5 toiston painolla tiukalla sarjalla. Jostain syystä tuntuu että mitä vähemmän ja harvemmin tekee sen parempaa tulosta tulee. Kaikissa pääliikkeissä vain yksi kova työsarja per viikko ja hyvin toimii kun ennen väänsi kolme kovaa sarjaa pari tai kolmekin kertaa viikkoon. Enemmän tekemällä painot tuntui vain raskaalle ja ei jaksanut tehdä samanlailla. Myös hermosto tuntuu heräävän vähillä toistoilla, tuntuu että ennen olen vain ylirasittanut kroppaa pitkillä lämmittelyillä.

Tämä ihmetyttää siksi että jatkuvasti kehotetaan penkkaamaan ja kyykkäämään kolmekin kertaa viikkoon. Onko nämä ihmistyypistä riippuvaisia juttuja

On. Tärkeintä on löytää se tyyli millä sinä kehityt ja jaksat noudattaa pitkäjänteisesti.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Vaikka sen kuinka loppuun tekee, niin ei sillä lihaksella viikkoa silti kestä palautua.

No ei oikeen ja penkkitreenistä oli kyse (kahden muun voimanostoliikkeen kanssa), ei pelkän rinnan bodailusta. Ja vieläpä mainittiin ”yksi kova sarja” ettei edes enempää siinä penkkitreenissä. Jotain outoa tässä..?

No ei oikeen ja penkkitreenistä oli kyse (kahden muun voimanostoliikkeen kanssa), ei pelkän rinnan bodailusta. Ja vieläpä mainittiin ”yksi kova sarja” ettei edes enempää siinä penkkitreenissä. Jotain outoa tässä..?

Kovalla intensiteetillä kyykkyä ja vetoa ja penkkiä niin kyllä se on hermosto joka ei sitten kaikilla mahdollista useasti reenaamista vaikka lihakset kuinka palautuneet. Jos kyseinen henkilö haluaisi treenata useammin lajit viikkoon tai isommalla volyymillä niin intensiteetistä täytyy tinkiä. Toisaalta jos toimii niin paukuttaa vaan menemään.

1 kova sarja penkkiä, ni olisko kamalan huono pohjakunto/palautumiskyky, tai todellisuudessa ihan vitun liian raskaat ''lämmöt'' ja volyymi katossa?
Kuhan arvailen.
En tiedä tarkoitatko peruskuntoa vai punttikuntoa mutta olen pohjia tehnyt reilun vuoden. Lähtötaso oli kyllä läski + urheilematta >20 vuotta. Vajaa vuosi 1 jakosella kroppa läpi 3x viikkoon isoja moninivelliikkeitä, sitten tämän vuoden kevään tein 2 jakosella kropan 2x viikkoon huomattavasti isommalla volyymillä lihasryhmää kohti. Esim jaloille tuli kovia työsarjoja 3 sarjaa kyykkyä, 3 hackia, 3 prässiä, 3 vipuvarsi kyykkykonetta, toisessa treenissä 3x vipuvarsiprässi, 3x askelkyykky kässäreillä, 3x volyymikyykky ilman taukoja jännitys lihaksella, reiden ojennukset ja koukistukset koneissa.

Nyt teen vain kyykyn lämmittelyt ja yhden kovan sarjan wendlerin 5/3/1 ohjelman mukaan, vika sarja as meny reps as possible. Kun teki isommalla sarjamäärällä, tiheämmin ja enemmällä volyymillä niin voiman kehitys kyllä jumittuu äkkiä. Tietysti kokonaisvolyymi oli sitten treenissä ihan eri luokkaa. Aloin tekemään pienempää treenimäärää jaloille sen takia että olen koko kesän ajanut maastopyörällä aktiivisesti ja kun tulee 2x 2-3h kovaa maastolenkkiä viikkoon ei tee mieli kyykätä siihen päälle, jalat on jatkuvasti kipeänä :D

Mutta hyvä vaan että (voima) kehittyy pienemmällä työmäärällä. En tiedä onko mulla normaalia paskempi palautumiskyky kun sitä 2-3x kroppa läpi 3x10 tyyliä kehutaan niin hyväksi aloittelijoille. Kyllä mulla lihakset palautuu niin ettei ole mitään kipua mutta rauta vaan painoi paljon enemmän kuin nyt vähemmän tehdessä. Fläsän laihdutus ei tietysti ole edesauttanut palautumiskykyä ja lihaksen kasvua.

Kesäkaudella kun ei ole motia käydä salilla niin on ollut mukavaa tehdä ulkona erilaisia treenejä. Saa ihan mukavan hienkin pintaan kun lämpöä on lähes 30

Se, että reilun kolmen viikon tauon jälkeen pääsin tekemään edes jotain ilman, että sydän pysähtyi. Muutama perusliike 50% painoilla. Jollain 3-4 viikon ajanjaksolla toivottavasti takaisin käsiksi kunnon painoihin, kun flunssa vei kaiken mennessään ja toi löysää niin lihaksiin kuin rasvakerroksiin. Olen heikko, mässäilen debiksisssäni :whistle:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom