Tämä on kyllä perseestä, jos semmoset geenit ettei kestä ruumiillista työtä. Minulla meni ihan vituiks koko homma taas 2 kuukaudessa suht fyysisessä 3-vuorotyössä. Tosin uskon, että kun en nuku lääkkeilläkään kunnolla ja älyttömiä työputkia ja välillä 16h vuorokaudessa niin kortisolit/stressitasot 24/7 tapissa joka sitten tuhoaa kaiken jo itsessään. Lihasmassa hävinnyt aika nopeasti, on kai kohta 15kg paino tullut alas rasvaprosentin merkittävästi laskematta. Ja joudun syömään vaan kalori on kalori tyylillä, siis mahdollisimman paljon. Etten olisi 80-kiloinen kun tuolta pois lähden, kuitenkin työttömyysturvan haluan saada kasaan. Voimat on sitten taas hävinneet vielä mystisemmin kuin tuo lihasmassa. 3x200 oon kapeelta penkannut ja nyt menee 4x135kg. Normipenkki jotain 170 ja kyykky saman veran, kun 2kk sitten olisi mennyt 230 luokkaa molemmissa, jos ois halunnu kokeilla. Mutta oon aiemmin 2 vuotta tuota samaa tehnyt ja olin pienempi ja heikompi huomattavasti kuin naturaalina, vaikka dropitin kovemmin kuin ikinä sillon. Mutta gainssit oli kyllä mahtavat ja voimanousut kun siitä hommasta irtaannuin, toki osa oli lihasmuistin ansiota. Mutta toki pitkän aikaa meni päästä entiselle tasolle.
Minä kun oon semmonen 180/65-75 rimpula, jos en treenaa ja syön ruokahalun mukaan, niin ei ollut taas mitään jakoa +110-kiloisena yrittää edes 90% pitää massoista kun kuluttava työ ja tosiaan tuo yötyö aiheuttaa niin pahoja ongelmia, että on lääkärintodistuskin ettei saisi edes tehdä sitä. Mutta pakkorako oli kun ei voi kokonaan työttömänäkään mitään tehdä. Mutta oon kyllä tuon kuihtumisherkkyyden suhteen ihan poikkeusyksilö. En tiedä ketään toista jollain satunnainen kännikin tai viikon flunssa aiheuttaa helvetisti takapakkia. Voimailussa kun kilpailin aikanaan, niin jos on pari viikkoa kuumeessa ja kovempi infektio niin kisasuunnitelmia piti siirtää puolella vuodella. Niin kovasti tuli alas ja hitaasti palautui.
No tuosta huolimatta olen luvannut itselleni penkata 250kg vuoden 2020 aikana. Jos en koulutusta vastaavaa työtä tai kevyempää päivätyötä ylipäänsä löydä kun tuosta 3-vuoropaskasta irtaannun, niin bodaan ja voimailen tukirahoilla tosissaan sen 1,5-2 vuotta. Ikinä ei kyllä muista miten koville tuo ottaa, kun yli vuosikymmenen työn hedelmät korjataan pois muutamissa kuukausissa. Lihasmassa ja voima on kuitenkin tuonut helvetisti itsetuntoa ja - luottamusta lisää, kun koko lapsuuden ja nuoruuden tottui olemaan se heikoin ja laihin kaveri.